Gå till innehåll

Är detta fusk?


Recommended Posts

Hej!

 

Jag spelar DoN på PKR Poker ibland. PKR är ett 3-dimensionellt Pokerrum där du kan spela max 4 bord samtidigt. Så det är ingen site för multitablare. De 3-dimensionell figurena kan göra ljud och gester. Man kan tex kalla någon loser, chicken osv. Hela siten känns mer so mett socialt rum där man kan bli vänner med varandra.

 

Efter jag har varit vidrig i chatten så jag avstäng från chatten på livstid(?). Jag brukar dock använda de funktioner som finns för att kalla någon loser samt "shake your head" när någon gör något idiotiskt och jag förlorar. Något som jag uppfattar som en del av PKR-koceptet.

 

I detta fall har jag gjort en stund när någon har vunnit med A2o. Någon har retat sig på mig och vill ha ut mig. 6 spelare kvar, 5 vinner. Jag och en till är shortstack.

 

Då utspelar sig följande. Vad är er åsikt om detta? Fusk eller går det att acceptera på en social sida som PKR.

 

 

Chat SHIFTYxx: ill donate to silver

Chat SHIFTYxx: silver call this.... ill fold....

Chat SHIFTYxx: i put you to almost allin...

Chat SHIFTYxx: ok?

Chat SHIFTYxx:trust me

 

Här kommer handen

 

SHIFTYxx raises to $400

SilverDawn calls $400

Dealing Flop [Jc 4d Qh]

SHIFTYxx bets $500

SilverDawn calls $500

Dealing Turn [Qc]

SilverDawn bets $15 (all-in)

SHIFTYxx folds

 

 

 

Kommentarer? Är jag fel ute som tycker att detta är att gå över gränen även om dom tycker att jag är en skitstövel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det där är ju helt klart fusk det dom gjorde.

 

Man kan ju förstå att folk blir tiltade på dig om du håller på hela tiden lol, men det är ju iaf inte fusk det du gör.

Men på pkr kan man ju välja att stänga av en viss spelares chat/"rörelser" eller hur? Så vet inte hur långt du kommer med din taktik i övrigt:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är fusk. Men å andra sidan känns det som att du "förtjänade" det... ;)

 

Ajaj!

 

Om det finns något samband mellan vad jag förtjänar och det faktiska utfallet så ser jag att besök hos en viss Belsebub i en snar framtid och en evig grillning av undertecknad :-).

 

Är det försent att ändra på sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror många hade gjort samma sak. till och med du själv gissar jag...men visst är det fusk, men du får nog kämpa för att få pengarna tillbaka och få rätt att det verkligen var fusk.

 

Jag har aldrig gjort något liknande och kommer förhoppningsvis att göra det. Om det är 6 spelare kvar och 5 vinner så hade jag inte börjat med sådant spel trots att jag hatade någon. Jag hade försökt att maximera min vinst.

 

Jag har råkat ut för det här tidigare men då sa dom inte rakt ut i chaten vad dom höll på med. Vad som hände med han som chipdumpade till shortstacken var att han åkte ut som 6:a efter att ha dubblat om mig några gånger.

 

Däremot finns det kanske vissa saker som kan vara i en moralisk gränszon. Har vi en tydlig sitout som snart åker ut så kommer jag att vara snäll mot dom som inte är sitout. Jag tycker att spelande spelare skall ha fördel framför en sitout. Detta är givetvis inte självklart. Observera att jag blir skogstokig om någon säger i chatten att vi skall gemensamt få ut sitouten. Det tycker jag är fusk.

 

Sedan finns det regs som jag har spelat 100-tals DoN med och som jag kommer att spela med i framtiden. Ibland kan jag köra något som kan liknas softplay mot dom. Inte så att jag utnyttjar ett klart övertag mot dom men i marginella situationer så kanske man är mindre aggresiv.

 

En annan moralisk fråga drabbade mig i dag. Jag blev gigantisk chipleader med 6 kvar. Jag hade över 50% av alla marker. Detta händer mig ytterst sällan. Vad gör man nu? Mobbar alla och går allin hela tiden? Spelar som vanligt? Tar en sitout och låter dom andra göra upp om vem som skall åka som sexa?

 

Pengarna struntar jag i detta fall. Jag var shorstack och hade inte så stor chans att överleva. Men om dom kunde stänga av hans chat i någon månad så vore det tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig gjort något liknande och kommer förhoppningsvis inte att göra det. Om det är 6 spelare kvar och 5 vinner så hade jag inte börjat med sådant spel trots att jag hatade någon. Jag hade försökt att maximera min vinst.

 

FYP

 

Antar att du menar så, annars känns din meningsbyggnad väldigt underlig.

 

Däremot finns det kanske vissa saker som kan vara i en moralisk gränszon. Har vi en tydlig sitout som snart åker ut så kommer jag att vara snäll mot dom som inte är sitout. Jag tycker att spelande spelare skall ha fördel framför en sitout. Detta är givetvis inte självklart. Observera att jag blir skogstokig om någon säger i chatten att vi skall gemensamt få ut sitouten. Det tycker jag är fusk.

 

I DoNs spelar det ingen roll och jag förstår ditt resonemang, men i en vanlig 50/30/20-payout så tycker inte jag att det är fel att utnyttja sitoutspelaren för att leka lite bully mot de andra om man har chansen för att öka sin vinstchans när bubblan väl spruckit. Det funkar obv inte mot retards som ändå synar all in med QJo när sitoutkillen har 1,5BB kvar, men mot tänkande spelare går det ju om man är halvstor chippie.

 

Det är ju inte direkt som att sitoutspelaren alltid stängt ner klienten själv. Jag drabbades tex av strömavbrott idag med 3 bubblor pågående (i vanliga sittar). Lagom kul när strömmen var igång igen att jag hade bubblat allihop.

 

En annan moralisk fråga drabbade mig i dag. Jag blev gigantisk chipleader med 6 kvar. Jag hade över 50% av alla marker. Detta händer mig ytterst sällan. Vad gör man nu? Mobbar alla och går allin hela tiden? Spelar som vanligt? Tar en sitout och låter dom andra göra upp om vem som skall åka som sexa?

 

Jag hade nog i alla fall foldat varje hand manuellt. Du har inget moraliskt krav på att spela/inte spela, men om blindsen är höga och de andra ser att du är sitout finns ändå en risk att du kommer blindas ner till slut. It ain't over 'til the fat lady sings.

 

Detta fick mig f.ö att minnas en kille som hade 4 ggr startstack i nivå två på en DoN. Han åkte som sjua. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut att du borde kunna få i alla fall insatsen tillbaka.

 

Angående sitouts så kanske det inte är direkt fusk men det är moraliskt förkastligt. Har inga problem med att någon foldar allt men att vara sitout påverkar de andra spelarna olika mycket beroende på stackstorlek och placering i förhållande till sitouten.

 

Är väl värst när storstacken gör det. Då känns det som väldigt dålig stil. En shortstack kan ju göra det ur nån sorts personlig desperation. Men i båda fallen borde du kunna orka fold varje runda. Så jäkla jobbigt är det ju inte.

 

Trots att jag var vinnande (marginellt) så slutade jag med DoNs för att man kunde spela hur bra och rätt som helst sen satte sig random spelare sitout och förändrade hela dynamiken. Nä, lägg er om ni vill men gör det snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror många hade gjort samma sak. till och med du själv gissar jag...men visst är det fusk, men du får nog kämpa för att få pengarna tillbaka och få rätt att det verkligen var fusk.

 

Skulle gärna kommentera ditt inlägg, men då jag inte vill bli avstängd låter jag bli...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...