emilio_15 Postad 7 Juli , 2012 Rapport Share Postad 7 Juli , 2012 ska nog väldigt mycket till för att få bakåtroterade axlar, framåtroterade är vanligt dock. så anabolt är inte klättring hehe. men om du ändå nojar, helt vanliga armhävningar för bröst/tric/främre delta EDIT: sen så ger horisontala drag ala chins/pullups/latsdrag framåtroterade axlar. bara rodd och markylftsliknande övningar som drar bak hållningen. man brukar därför rekommendera minst 2:1 ratio till rodd/marks fördel när man fördelar antal set i sin ryggträning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 7 Juli , 2012 Rapport Share Postad 7 Juli , 2012 min tanke var just armhävningar. vad är lagom till ett 2h klätterpass? 100st av varierande sort? tänker även lite press med kettlebell, ofta hänger man ju med raka armar så press borde bli tvärtom? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 7 Juli , 2012 Författare Rapport Share Postad 7 Juli , 2012 EDIT: sen så ger horisontala drag ala chins/pullups/latsdrag framåtroterade axlar. bara rodd och markylftsliknande övningar som drar bak hållningen. man brukar därför rekommendera minst 2:1 ratio till rodd/marks fördel när man fördelar antal set i sin ryggträning Tack! Fick jag förklaring till mina egna problem med hållningen som dock började långt innan klättringen. Stämmer detta så är det nog boven i dramat =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 7 Juli , 2012 Författare Rapport Share Postad 7 Juli , 2012 min tanke var just armhävningar. vad är lagom till ett 2h klätterpass? 100st av varierande sort? tänker även lite press med kettlebell, ofta hänger man ju med raka armar så press borde bli tvärtom? Kan nog vara värt att slänga in de övningarna och sedan även marklyftsliknande för att balansera att man använder magen i mycket större utsträckning än nedre ryggmuskulaturen. Kanske ska tillägga att jag gissar vilt och inte har någon vidare koll på området =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 7 Juli , 2012 Rapport Share Postad 7 Juli , 2012 min tanke var just armhävningar. vad är lagom till ett 2h klätterpass? 100st av varierande sort? tänker även lite press med kettlebell, ofta hänger man ju med raka armar så press borde bli tvärtom? Det blir ganska mycket mer än anterior deltoid om du bara kör som på bilden du postade. Jag skulle försöka med något som fokuserade mer på anterior deltoid men exakt hur noga det är just om man klättrar vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 13 Juli , 2012 Författare Rapport Share Postad 13 Juli , 2012 Här var det stendött i vanlig ordning. Requestar fler posts från Yenn! Är ute och reser för tillfället men har tänkt en del på framtiden och det ser ut som att jag kommer fortsätta spela lite poker även i höst. Har även lite planer på projekt framöver som inte involverar poker, mer om det senare när jag är hemma i Sverige igen =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 13 Juli , 2012 Rapport Share Postad 13 Juli , 2012 Var är du? Vad gör du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 13 Juli , 2012 Författare Rapport Share Postad 13 Juli , 2012 Var är du? Vad gör du? Sitter på ett hotellrum i Dijon för tillfället med flickvännen och skrev precis ett inlägg i din dagbok haha (ja det roliga var ju alltså att jag skrev det innan jag så att du skrivit här =)). Gör en snabb tågresa i europa på väg mot Sverige. Sitter på iphonen så jag orkar inte skriva några längre poster =) lovar att skriva mer när jag kommer hem! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 13 Juli , 2012 Rapport Share Postad 13 Juli , 2012 Jag var på Madame Tussauds förra veckan, frugan fick givetvis posera bredvid Chofritz! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 24 Juli , 2012 Rapport Share Postad 24 Juli , 2012 Fick ni tag i Tomorrowland? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 24 Juli , 2012 Författare Rapport Share Postad 24 Juli , 2012 Fick ni tag i Tomorrowland? Personligen har jag rest och supit för mycket (inte speciellt mycket alls men tål inget nuförtiden) så jag vill bara vara hemma, vilket också är anledningen till att jag passar. Hoppas du får en grym festival! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NikLasVegas Postad 25 Juli , 2012 Rapport Share Postad 25 Juli , 2012 Tror TL kan bli tråkigt. Kollade extendedversionen av promotionvideon och det ser inte ut som att folk har kul. Åker ändå ner med ett riktigt hållkäftengäng från stockholm, då jag i förrgår köpte 3 dagars full madness pass. Har sedan tidigare ett dagspass till fredagen som jag tänker sälja på plats när jag kommer ner. Hojta till om nån vill ha det. pm osv. Ses i Antwerpen alla som vill ha trist... Mvh, Warp 1.9 89 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 25 Juli , 2012 Rapport Share Postad 25 Juli , 2012 Hållkäftengäng är dagens ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 4 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2012 En fråga till panelen. Ponera att team Osho vill sälja procent av dyra live-turrar (läs ept barcelona main), hur dyrt är rimligt att sälja? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Hej dagboken, imorse rev jag ut det sista av mitt kök o skänkte bort min säng. Nu sitter jag på ett x2000 mot malmö, där ska jag köpa en jättesnabb racercykel och sen tänkte jag cykla tillbaka till Stockholm igen. Nån som har nåt tips på vägar man borde se eller absolut undvika, kanske nånstans man borde stanna o ta en öl, all input välkommen (: Kan också tänka mig att coach-surfa om nån bor semi-strategiskt och gärna vill ha besök av Opteron! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Hej dagboken, imorse rev jag ut det sista av mitt kök o skänkte bort min säng. Nu sitter jag på ett x2000 mot malmö, där ska jag köpa en jättesnabb racercykel och sen tänkte jag cykla tillbaka till Stockholm igen. Nån som har nåt tips på vägar man borde se eller absolut undvika, kanske nånstans man borde stanna o ta en öl, all input välkommen (: Kan också tänka mig att coach-surfa om nån bor semi-strategiskt och gärna vill ha besök av Opteron! Har rest en del (med bil iofs..)och rekar denna rutt, alternativet att åka västkust upp blir för långt och trist när du ska ta dig över landet och att gena genom smålands skogar tycker jag inte heller låter trevligt. Så att snabbt hitta kusten och följa små mysiga städr på östsidan tror jag är så explo det går att bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nstradamus Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Mycket trevligare på væstkusten, så cykla længs den upp till strømstad och sedan færjan øver till Sandefjord. Cykla vidare længs fjordkanten upp till Oslo och ta sedan tåget hem till Sthlm. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Hmm, ett exploförslag och ett gto-förslag alltså (: Vilken är btw den bästa appen för att ladda upp bilder från iphonen (vill ha ett imageshack för telefon) Behöver man pass för att ta sig till oslo btw? Har bara körkort o kreditkort med mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chofritz Postad 14 Augusti , 2012 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Hmm, ett exploförslag och ett gto-förslag alltså (: Vilken är btw den bästa appen för att ladda upp bilder från iphonen (vill ha ett imageshack för telefon) Behöver man pass för att ta sig till oslo btw? Har bara körkort o kreditkort med mig Du behöver inget pass Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mecklenburgare Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Hållker med om västkusten, blir en lite längre resa, men försök undvika Småland i största möjliga mån, tråkigare vägar är svåra att hitta. Bästa appen är imgur! Antar att de finns till iOS. Annars fungerar dropbox bra, bilderna laddas upp direkt när du tagit dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Bjuder på en bild på mina nya datorhögtalare som min mamma motivlackat aom tack för imgur-tipset. 100% på att jag inte fastnar vid norska gränsen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Hållker med om västkusten, blir en lite längre resa, men försök undvika Småland i största möjliga mån, tråkigare vägar är svåra att hitta. Bästa appen är imgur! Antar att de finns till iOS. Annars fungerar dropbox bra, bilderna laddas upp direkt när du tagit dem. Mitt förslag var explo, men att komba med tåg blir ju überexplo. Visste inte ens att det var ett alternativ... Finns det som option så ta istället tåget över bron till Danmark och cykla Danmark runt, det är både finare och plattare än både väst och östkust i Sverige. Men håller självklart med att västkusten är en bättre sträcka än öst, men räknar man på att du ska cykla tillbaks till Sthlm blir resan både oerhört längre och oerhört trist då då ska från Strömstad tvärs över landet. Som jag såg det fanns det två alternativ, fågelvägen eller nära fågelvägen och eftersom Småland suger är östkust upp ett bra alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nstradamus Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Mycket trevligare på væstkusten, så cykla længs den upp till strømstad och sedan færjan øver till Sandefjord. Cykla vidare længs fjordkanten upp till Oslo och ta sedan tåget hem till Sthlm. Du behøver inget pass før att komma till Norge.. Åker till Oslo flera gånger/vecka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Nån som har ett snabbtios om var man ska äta i helsingborg? (: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krell Postad 14 Augusti , 2012 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2012 Vilken typ av mat e du ute efter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts