Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Är ju ren P-reglering (du är väl teknolog? :) ) plus termostatstyrning på plattan, och köpesousvider är förmodligen lite smartare (PID?) än så, så det gäller att ha lite pejl själv.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Proportional_control

 

Imo är det inte P-reglering, bara vanlig termostat.

3f80d26e2e621e0f123bb26e80e609e5.png

proportional.gif

 

Antar köpesousvider kör PID, men bättre hade nog varit en LQG eller MPC, fast de vet väl inte hur man gör en sådan. 8-)

 

MPC_scheme_basic.svg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat!

Vart får man tag på bästa hamburgaren i Stockholm? Lär ju bli något besök dit i sommar antagligen!

 

Av de jag provat hittills så är Svenska hamburgerköket bäst. Inte testat Flippin' Burgers än, men tror det är överhypeat.

 

Men de absolut bästa gör jag.

 

Mina 3 favoriter är Oljebaren, Flying Elk och Bistron Bonn. Jag har inte ätit tillräckligt nyligen på alla 3 för att avgöra vilken som är bäst. Svenska hamburgerköket och AGs är också riktigt bra. Flippin burgers är gott, men lite överskattat. Framförallt orkar man inte köa 2 h för att äta en hamburgare. Ryktet säger att den bästa burgaren finns på grands matbar. Jag och Opteron har pratat om att äta den i över ett år, men jag bangar alltid ur av någon anledning =) Kan ha missat någon burgare, men dessa är de jag kommer på spontant.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vipassana

 

nån som kan förklara hur detta går till rent praktiskt? finns risk för att bli fucked up i skallen?

 

Jag håller för närvarande inte på med någon meditation själv. Tycker du ska vara väldigt försiktig och väl påläst om du tänker experimentera med det på egen hand. Finns på tok för många exempel på folk som förstört sig själva. Also, in b4 Opteron säger åt dig att läsa en Osho-bok.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Proportional_control

 

Imo är det inte P-reglering, bara vanlig termostat.

3f80d26e2e621e0f123bb26e80e609e5.png

proportional.gif

 

Antar köpesousvider kör PID, men bättre hade nog varit en LQG eller MPC, fast de vet väl inte hur man gör en sådan. 8-)

 

MPC_scheme_basic.svg

 

Ohh, reglerteknik. Det var länge sen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vipassana

 

nån som kan förklara hur detta går till rent praktiskt? finns risk för att bli fucked up i skallen?

 

Jag skulle direkt avråda från att exprimentera med Vipanassa.

 

Edit: Ny-vaken, tänkte på ordet "kundalini".

 

90 min Vipanassa-complication av Osho.

 

http://www.satrakshita.com/audio/Osho_on_Vipassana.mp3

 

 

Cliffs: Sitt ner, blunda, andas normalt och iakta andningen. Lägg fokus antingen på när luften går ut och kommer in vid näsborrarna eller på hur magen sjunker och reser sig precis under naveln.

 

Om du känner att du mår sämre av det så avbryt, pushar du vidare ändå eller försöker sitta 10h kan du def. fucka upp hjärnan. Generella tipset med alla meditations-tekniker är att om du känner att du mår sämre av dem så avbryt.

 

Fler frågor på det? :roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina 3 favoriter är Oljebaren, Flying Elk och Bistron Bonn. Jag har inte ätit tillräckligt nyligen på alla 3 för att avgöra vilken som är bäst. Svenska hamburgerköket och AGs är också riktigt bra. Flippin burgers är gott, men lite överskattat. Framförallt orkar man inte köa 2 h för att äta en hamburgare. Ryktet säger att den bästa burgaren finns på grands matbar. Jag och Opteron har pratat om att äta den i över ett år, men jag bangar alltid ur av någon anledning =) Kan ha missat någon burgare, men dessa är de jag kommer på spontant.

 

Har en del kvar att testa. :) Griffins ska också ha bra burgare. Grands matbar säger du. Får spana in det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fwiw tycker jag flippin är allmänt bra, speciellt om man tar en double cheeseburger med jalapenos på. Går numera att ta TA därifrån och kommer man dit prick 16:00 så får man äta på en kvart :roll:

 

Av de övriga Chofritz nämde har jag inte ätit bistron Bonn, tycker svenska hamburgerköket är sist på den listan och att AG nog eventuellt kan vara högst upp på listan :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kycklingfilè, broccoli och spenat är också gott.

Sluta prata god mat, det är för helvete Januari!

 

Jag deffar också: kaffe, te, en organic raw-bar efter träningen och en god middag, varannan dag jättenyttigt typ en episk tonfisk-sallad med sherry-vinäger och ägg och en annan dag burgare på grand. Enkelt liv osv ;) ;) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryktet säger att den bästa burgaren finns på grands matbar. Jag och Opteron har pratat om att äta den i över ett år, men jag bangar alltid ur av någon anledning =)

 

Den finns i Mathias Dahlgrens matbaren, dock i begränsad upplaga varje kväll så om du ska hinna få en bör man vara där vid öppning kl 18! Riktigt bra, det kanske dock går att ifrågasätta om den ens går under kategorin hamburgare.

 

Dom kränger den för det facila priset av 330 eller 360 kronor har jag för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle direkt avråda från att exprimentera med Vipanassa.

 

Edit: Ny-vaken, tänkte på ordet "kundalini".

 

90 min Vipanassa-complication av Osho.

 

http://www.satrakshita.com/audio/Osho_on_Vipassana.mp3

 

 

Cliffs: Sitt ner, blunda, andas normalt och iakta andningen. Lägg fokus antingen på när luften går ut och kommer in vid näsborrarna eller på hur magen sjunker och reser sig precis under naveln.

 

Om du känner att du mår sämre av det så avbryt, pushar du vidare ändå eller försöker sitta 10h kan du def. fucka upp hjärnan. Generella tipset med alla meditations-tekniker är att om du känner att du mår sämre av dem så avbryt.

 

Fler frågor på det? :roffe:

 

tyty! ja kundalini ploppade upp i skallen på mig med.

 

cliffsen du beskriver låter precis som den meditation jag har utövat. har kanske max 8h i CV't så totalt nybörjare :P något man har tagit till vid senaste downstreaken ungefär.

 

dock har jag aldrig upplevt obehag på något vis. annat än att andningen har gått ner till ett minimum och att det kittlar fint i nedre delen av magen vid utandning så där nästan sexuelt upphetsande...

 

är dock lite skraj för att hamna i något slags hallic-stadie då jag kan ha rätt grova mardrömmar med sk jakobsbrottningar och direkta hallicar i ett halvvaket stadium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den finns i Mathias Dahlgrens matbaren, dock i begränsad upplaga varje kväll så om du ska hinna få en bör man vara där vid öppning kl 18! Riktigt bra, det kanske dock går att ifrågasätta om den ens går under kategorin hamburgare.

 

Dom kränger den för det facila priset av 330 eller 360 kronor har jag för mig!

 

Låter ju strålande! Vi var förbi där idag, runt 21 och det får väl gå under kategorin misslyckanden iom att det inte ens var öppet =)

 

Det går bara bra tack!

Spelas kontinuerligt och ska börja plugga igen om en månad så det rullar på.

(Är tillbaka i huvudstaden igen vilket känns riktigt härligt också!).

 

 

Hur går det själv med allt?

 

Gött att höra! För min del är det poker och klättring 24/7 atm. Båda två går rätt bra dessutom =)

 

Jag vill ha smör! :D

 

10 kilo är beställt och skeppat från Island, gick på endast 1800 kr. Känns mycket rimligt =)

 

 

Nattens spel har varit rätt sjuka och jag har passat på att nästan komma ikapp min ev-kurva för månaden. Var mycket swing swong men jag sprang löjligt bra och trots att jag spelade som en efterbliven i slutet av sessionen så landade dagsplusset på 21k, vilket lär vara en av mina bästa dagar någonsin =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efterfrågar ranking av era tre bästa lunchställen!

 

Äter ju aldrig på några lunchställen typ men gör ett försök, här är några som jag kommer att tänka på:

 

Gro antar jag måste nämnas, riktigt bra.

 

K25 tycker jag har ett rätt bra urval av lunchställen. Jag har dock aldrig varit där under lunchtid så jag vet inte om det är superhetsigt och mycket folk.

 

Sen om man är intresserad av någon specifik mat så finns det ju oändligt att välja på. Burgare diskuterades ju nyss så låter det vara. För sushi skulle jag säga råkultur, sushi devil, akki och ki mama. För indiskt känns ashoka på upplandsgatan eller indian garden på heleneborgsgatan rätt gto.

 

Råkar man befinna sig på Lidingö kan jag rekommendera Millesgårdens lanthandel.

 

Tar gärna tips själv på bra lunchställen och även middagsställen i Stockholm =)

 

Spelat lite poker idag också. Närmare 2k händer och fick springa riktigt fint på slutet när det skottades så dagen landar på rätt så sjuka 27k upp. Månaden börjar se rätt skaplig ut =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äter ju aldrig på några lunchställen typ men gör ett försök, här är några som jag kommer att tänka på:

 

Gro antar jag måste nämnas, riktigt bra.

 

K25 tycker jag har ett rätt bra urval av lunchställen. Jag har dock aldrig varit där under lunchtid så jag vet inte om det är superhetsigt och mycket folk.

 

Sen om man är intresserad av någon specifik mat så finns det ju oändligt att välja på. Burgare diskuterades ju nyss så låter det vara. För sushi skulle jag säga råkultur, sushi devil, akki och ki mama. För indiskt känns ashoka på upplandsgatan eller indian garden på heleneborgsgatan rätt gto.

 

Råkar man befinna sig på Lidingö kan jag rekommendera Millesgårdens lanthandel.

 

Tar gärna tips själv på bra lunchställen och även middagsställen i Stockholm =)

 

Spelat lite poker idag också. Närmare 2k händer och fick springa riktigt fint på slutet när det skottades så dagen landar på rätt så sjuka 27k upp. Månaden börjar se rätt skaplig ut =)

 

Sjukt fina resultat :) Bara att fortsätta så får vi snart se dig i toppen av high stakesdb`s lista!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...