Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Hej PFs främsta bohemdagbok.

Tänkte höra om ni har några tips om ruuuliga saker att göra i Paris ihop med sin bättre hälft?

 

(Rerren som bara serverar entrecote har jag redan stalk-noterat från oppes fb)

 

Är man ett uns kulturintresserad så finns det och blir över . Rue Mouffetarde nära Pantheon e mysig. Kan ju åka hela vägen ut till Mont-Saint Michel om man har tid. Klassiska området kring Pigalle-Montmartre är ju intressant 8-) . Se upp för alla three-card-monti-lurendrejare bara......fast de e klart....är väl bara riktiga Ärkeidioter som faller för sånt :roll: :roll: //för trött för styckesindelning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt osannolikt. Jag hade dig i tankarna då jag precis hämtat ut skorna.

 

Det var jag som höll upp dörren för dig.:-)

 

Aldrig träffat dig innan men tanken slog mig ändå att det kunde vara du, baserat på din avatar och att jag minns att du bor i trakterna.

 

Plötsligt händer det! Man tackar förövrigt ;)

 

 

Jag ska antagligen över till New York om en vecka eller två för att mingla lite när mina kalsonger lanseras. Behöver ett par svarta välbyggda lågskor för vardagsbruk och tänkte besöka Crocket & Jones när jag är där, nån som har nåt tips på nån annan high end skotillverkare som huserar i New York?

 

Kalsonger:

http://www.today.com/video/today/53394293#53394293

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är din involvering med kalsongerna? :-)

 

Blev blåst i nån cool scam, lärde känna en proffs-investerare på rättegången som också blivit blåst, vi blev kompisar, började plussa rätt mycket på poker, de tog in kapital till kalsongerna, jag fick ett möte med VDn och köpte in mig för massa dollar hösten 2011.

 

Carmina, Allen Edmonds, Churchs och Alfred Sargent är några schyssta tillverkare. Om de huserar i New York vet jag inte. Allen Edmonds lär iaf göra.

 

 

Välj Crocket & Jones!

 

 

Tyty, hitta en modell eller två efter att ha googlat mecklenburgs tips jag ska kolla på men blir nog ett par Crocket ändå (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite nyfiken då Opteron skrev att han skulle läsa fler böcker i sin säljtråd. Så tänkte passa på att fråga här, ni får gärna svara båda två för den delen också. Har du något bra boktips att rekommendera? Sitter här utan någonting att läsa, är lite av en bokfisk också så jag vet inte riktigt vart man bör vända sig för att hitta intressanta böcker. Brukar mest bli slumpen som får bestämma vad jag läser. Desto fler boktips desto bättre! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite nyfiken då Opteron skrev att han skulle läsa fler böcker i sin säljtråd. Så tänkte passa på att fråga här, ni får gärna svara båda två för den delen också. Har du något bra boktips att rekommendera? Sitter här utan någonting att läsa, är lite av en bokfisk också så jag vet inte riktigt vart man bör vända sig för att hitta intressanta böcker. Brukar mest bli slumpen som får bestämma vad jag läser. Desto fler boktips desto bättre! :)

 

Haruki Murakamis böcker är mitt första-tips när det gäller skönlitteratur utan mer info. 1Q84-triologin håller jag som den sämsta och Fågeln som vrider upp världen som den bästa. Idioten av Dostojevskij är supercool också.

Senaste två åren har jag dock nästan uteslutande läst böcker av Osho :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka oshoböcker skulle du rekommendera för en som inte läst något om han?

Har kollat en del videos med han på tuben och tycker han är grym.

 

Söker nu och ser att han har gjort en del om tarot/meditation och annat mer spirituellt (som inte intresserar mig så mycket, än iaf). Är dom böckerna nåt intressanta eller läser du mer av dessa: Freedom - The Courage to be Yourself eller Courage - The Joy of Living Dangerously?

 

Vilka tycker du som har läst hans böcker i 2 år är dom bästa? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka oshoböcker skulle du rekommendera för en som inte läst något om han?

Har kollat en del videos med han på tuben och tycker han är grym.

 

Söker nu och ser att han har gjort en del om tarot/meditation och annat mer spirituellt (som inte intresserar mig så mycket, än iaf). Är dom böckerna nåt intressanta eller läser du mer av dessa: Freedom - The Courage to be Yourself eller Courage - The Joy of Living Dangerously?

 

Vilka tycker du som har läst hans böcker i 2 år är dom bästa? =)

 

"Freedom - the courage to be yourself" är den tråkigaste osho-bok jag läst. Rekommenderas om dina föräldrar uppfostrat dig väldigt strikt tråk-religöst och dessutom lärt dig att sex är synd.

 

Finns några bra i den serien dock som är rätt trevlig nybörjar-osho. Compassion är den roligaste, Maturity var rätt ball med. (Avskräckande titel ofta = kul bok när det gäller osho)

 

Absolute Tao och The man who loved seagulls är annars jättebra

 

The mustard seed - The revolutionary teachings of Jesus är jättejättebra imo. Rekar den till Slaktis om han lurkar här =)

 

Undvik böcker som är compilations, "meditation", everyday osho och tarot-korten. Blir väldigt svår-följt eller oförklarat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Spelar ni nån poker nu gubbar? vinns det?

 

Jag spelar lite grann. Har nog fått in 20k händer iaf den här månaden och är nog runt 10k upp. 19k av de händerna har springet ganska värdelöst, men vägde upp det med en 10 minuters 12k-session där jag nog var en bra bit över förväntat värde på för mig på tok för höga stejks =)

 

Läser två kurser på kth för tillfället med Earthnut från forumet. Verkar som om de kommer att kräva en del arbete så det blir inte sådär överdrivet mycket pokertid när studier ska kombineras med klättring osv.

 

Opteron tror jag har lagt pokern på is för närvarande, men plussar verkar han göra på andra saker =) Han är i New York för tillfället och det snackades om kändismingel osv. Räknar med en utförlig rapport därifrån när han kommer hem (och skaffar en dator).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho, förväntar mig en nötig TR snart då!

Han behöll väl sin MBPr 13"?

 

Han har aldrig haft en 13" vad jag vet. Han sålde 15-tummaren för x bitcoins som dubblat i värde sen dess =) Och ja om inte TR innehåller 50 cent och den där baseballspelaren vad han nu heter så ska jag stämma honom för falsk marknadsföring!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har aldrig haft en 13" vad jag vet. Han sålde 15-tummaren för x bitcoins som dubblat i värde sen dess =) Och ja om inte TR innehåller 50 cent och den där baseballspelaren vad han nu heter så ska jag stämma honom för falsk marknadsföring!

 

My bad! Hade för mig om att han snackade om MBPr 13" i hans "Opteron säljer saker"-tråden. Men det var ju att han ville byta till sig en sådan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu äger jag iaf en 13" dator, känns väldigt lagom, lutar att det blir lite poker i December när jag är tillbaka. Har fixat en rulle igen =)

 

Har även fixat ett par perfekt glansiga lackskor från Crocket & Jones samt två nätters boende på anrika New York Athletics Club precis vid central park. Blev nekad beställa frukost imorse för att jag inte hade kavaj under rocken trots mina finaste byxor och har man Jeans på sig ber de en vänligt gå in bakvägen om man råkar visa sig i huvudingången =D

 

Fyra timmar till detta cocktail-party nu: övre bilden är på våran pop-up-butik, har inte sett den live ännu.

 

est5.png

 

Den mest legendariska killen från vårens Japan-trip har också joinat in som investerare, tror det blir en kul natt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läge att gå in i Starbreeze nu? Resultatet var kanske inte så bra som väntat men det var ju långt ifrån dåligt och det bör väl fortsätta positivt?

Jag tror detta iaf och köper en post på dessa låga nivåer då den rasat obefogat mycket.

 

Har också varit intresserad av att investera i Starbreeze men har inte haft tid/motivation för att kolla verkligen upp det. Tror du fortfarande lika mycket på det Opteron?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...