Gå till innehåll

Hur fan klättrar man tillbaka upp ur skiten när man fastnat ordentligt?

Recommended Posts

Postad

Alla dessa jävla forumdelar.. Vet inte var detta hör hemma egentligen, flytta om de är way off.

Under ungefär en 3 månadersperiod har de mesta gått käpprätt åt helvete. I början hade jag jävla otur och blev utdragen i så gott som varje pott jag spelade, fine tänkte jag de är varians.. Så höll det på ett bra tag och jag kämpade för att inte förlora fattningen och bryta ihop. Nånstans i den här skiten började jag också spela sämre vilket antagligen är ganska naturligt.

Tiden gick och jag spelade mindre och mindre eftersom resultatet alltid var det samma. Jag hade under April/Maj säkert 75% förlustsessioner och ni som inte varit med om det, det tär nåt sjukt mkt på en.. Under den här tiden har bankkontot givetvis sinat mer och mer och är ljusår från dess fina peak. Inte nog med att vinsterna uteblir och förlusterna växer, nu har dessutom mina utgifter ökat kraftigt. Så pengarna skulle liksom behöva rulla in...

Jag måste säga att jag provat det mesta.. Jag har försökt mig på nya spel, stoploss, fasta speltider, långa pauser, nya siter, nya nivåer you name it. Men trots allt detta går det fortsatt åt helvete. Jag vet att självförtroendet under den här tiden fått sig en rejäl törn och är sargat så in i helvete.. Jag mår ofta illa när jag får in det med nuts för jag räknar med att bli utdragen typ. Då kan ni ju tänka er hur jag mår när jag måste ta ett marginellt beslut för stacken. Timingen är också den helt off, bluffar man får man syn, betar man för värde får man fold osv. Bristen på självförtroende påverkar spelet enormt mkt och bidrar bara till att man gräver ner sig djupare i skiten hela tiden.

Enkla standardbeslut blir helt plötsligt skitsvåra för man inte vågar göra det rätta spelet. Man drar sig för att pusha färgdraget för man aldrig träffar, man drar sig för att höja turn för att skydda sin hand då man inte vågar investera pengar i pottjäveln. Och när man väl beslutar sig för att man inte kan sitta och mesa sig längre så får man en smäll över fingrarna direkt. Djupare ner i skiten osv.

Så frågan är väl egentligen hur fan man återfår förlorat självförtroende när allt fortsätter att gå åt helvete. Nog måste det finnas folk på forumet som gått igenom samma skit och kommit ut starkare än nånsin.. Alla tips är hjärtligt välkomna, jag är trött för att backa nu.

Är nu övertygad om att detta är fel forumdel då jag inte skrivit ett skit om resultat.. Texten blev inte riktigt som jag tänkt mig, men skit samma.. Första bästa mod kan ju flytta den dit de tkr den passar.

Postad

Tycker det här är nyckelrepliken:

"Enkla standardbeslut blir helt plötsligt skitsvåra för man inte vågar göra det rätta spelet."

Avlasta dig mentalt en period. Restarta på en lägre nivå där du orkar ta standardbesluten och kliv upp när du har tillbaka feeling.

Postad

Som jag skrev i din dagbok, du kan alltid fråga mig om händer eller whatever. Som jag även skrev där så är jag inget teorigeni men det skadar aldrig att försöka :) Om inte annat för att få höra att den där pushen man kände att man var tvungen att göra, men helst inte ville, var bra. Osv.

Jag är 100% säker på att det vänder för dig om du orkar kämpa vidare, inte så att du inte skulle vara vinnande på 5/10 på SVS direkt, jag lovar :D

Postad

Har haft 2-3 sånna här situationer och det tär nått enormt på psyket, fastän man blir bättre och bättre på att hantera dem.

Ett tips som hjälpt mig rätt mkt är att snacka mkt med andra spelare. Diskutera händer, raila varandra genom Teamviewer osv osv..

Hoppas det vänder snart

Postad

Är pokern enda inkomstkällan för dig? Om det är det skulle jag råda dig att söka ett vanligt jobb, eventuellt deltid, och se till att få en stadig inkomst samtidigt som du går ner rejält i nivå för att hitta tillbaka till ditt spel.

Nu vet jag ingenting om dig och ditt liv och hur du mår, men att ha ett jobb kan dessutom ge en rejäl uppsving för humöret. Jag läste nån gång på forumet en historia om en kille som plussade rejält på pokern och aldrig i livet skulle behöva ha ett jobb, men som kände att livet ändå var rätt menlöst. Han tog ett städjobb på deltid även om han kunde vinna 10x så mycket i timmen på poker, och då fick hans humör sig en rejäl uppsving. Att han kom ut och träffade random människor och fick känna sig lite delaktig och behövd gjorde honom gott. Kanske kan vara något för dig med? Om psyket mår bättre kommer pokern också gå bättre, eftersom du förmodligen slipper våndas så mycket för marginella beslut som du skriver att du gör.

Lycka till hur som helst, hoppas att det löser sig för dig.

Postad

Känner igen mig precis i texten. Sedan i april har det gått konstant åt helvete. Lirat ca 130k händer och back runt 3bb/100 på dessa händer. Ingenting funkar och självklart får självförtroendet brutalt mycket stryk.

Tips för att komma ur det hela är nog som någon annan skrev att ha ett vanligt jobb så man inte blir beroende av poker-pengar. Sen mycket pauser och analysera mycket i HM. Men det är sjukt jobbigt. Själv tror jag det är staten som har skruvat på motriggen för mig pga att jag är sjukskriven nu. :evil:

Postad
Är pokern enda inkomstkällan för dig? Om det är det skulle jag råda dig att söka ett vanligt jobb, eventuellt deltid, och se till att få en stadig inkomst samtidigt som du går ner rejält i nivå för att hitta tillbaka till ditt spel.

Nu vet jag ingenting om dig och ditt liv och hur du mår, men att ha ett jobb kan dessutom ge en rejäl uppsving för humöret. Jag läste nån gång på forumet en historia om en kille som plussade rejält på pokern och aldrig i livet skulle behöva ha ett jobb, men som kände att livet ändå var rätt menlöst. Han tog ett städjobb på deltid även om han kunde vinna 10x så mycket i timmen på poker, och då fick hans humör sig en rejäl uppsving. Att han kom ut och träffade random människor och fick känna sig lite delaktig och behövd gjorde honom gott. Kanske kan vara något för dig med? Om psyket mår bättre kommer pokern också gå bättre, eftersom du förmodligen slipper våndas så mycket för marginella beslut som du skriver att du gör.

Word. FAST STÄDJOBB??

Måste finnas andra jobb där man träffar massa goa damer samtidigt också. Annars är tänket helt rätt imo. Om man bara kör poker får man ett tråkigt liv..och tröttnar därför även på pokern och börjar spela sämre. Sen blir man trött på livet också.

Jobb eller heltidsplugg som gäller!

Postad
Word. FAST STÄDJOBB??

Måste finnas andra jobb där man träffar massa goa damer samtidigt också. Annars är tänket helt rätt imo. Om man bara kör poker får man ett tråkigt liv..och tröttnar därför även på pokern och börjar spela sämre. Sen blir man trött på livet också.

Han får helt enkelt bli telefonförsäljare.. enda jobbet som inte kräver några vidare meriter och har gott om kärringar! :mrgreen:

Postad

som pro spelare så kommer det "alltid" (inte för alla) att komma en period eller två under din karriär där det går väldigt tungt. I princip det enda du kan göra åt det är att spela ditt bästa spel så gott det går då de flesta downswings kan förklaras med -EV spel. Andra åtgärder förutom sitebyte osv är att skaffa en stakedeal eller d.l för att minska risken. Går ner i nivå obv stnadardrådet nr1 men mkt lättare sagt än gjort...

Postad
Tycker det här är nyckelrepliken:

"Enkla standardbeslut blir helt plötsligt skitsvåra för man inte vågar göra det rätta spelet."

Avlasta dig mentalt en period. Restarta på en lägre nivå där du orkar ta standardbesluten och kliv upp när du har tillbaka feeling.

Detta låter väldigt vettigt..

Vet själv hur det är när man tar skott på en liiite högre nivå så blir man feg och kanske inte vågar ställa in när man vet att det är en coin medans man skjuter in markerna på nivå man är bekväm på

Gå ner markant i nivå och försök få tillbaka glädjen och se det roliga i att spela poker och inte som ett jobb. Är poker ditt "jobb" så kanske söka något som kan ge en fast inkomst så inte pressen att du måste vinna blir så stor

Postad
Word. FAST STÄDJOBB??

Städjobb kom från historien, det var inte min idé. :-P

Jag kan tänka mig att anledningen till städjobbet är att det är lätt att få utan erfarenhet eller utbildning.

Postad
grinda på och sluta 4betta mig så ska du se att det går bra.

GL

Kan du eller någon annan förklara vad du menar med att sluta 4betta och varför han ska sluta med det? (Jag säger inte att TS gör det)

Postad
Tråkigt när det går dåligt men att spela mindre löser inget. Nöta nöta nöta, gå ner en nivå och nöt nöt nöt.

tycker det är svårt nog att nöta nöta nöta. sjävlförtroendet sjunker mer o mer och till slut gör man bara massa fiskspel o skyller på att man har otur ( iaf jag )

Postad

+ 11111 från RicMeKnivn

Postad
tycker det är svårt nog att nöta nöta nöta. sjävlförtroendet sjunker mer o mer och till slut gör man bara massa fiskspel o skyller på att man har otur ( iaf jag )

Du får ju inte bättre självförtroende om du inte spelar heller. Gäller bara att hålla ut och nöta.

Postad
Du får ju inte bättre självförtroende om du inte spelar heller. Gäller bara att hålla ut och nöta.

Det kan man få. Man kan få bättre självförtroende av att göra ngt annat än poker och då kan det smitta av sig på pokern.

....

I övrigt så tycker jag något slags jobb generellt är en god idé för pokerproffs. Känner många olyckliga heltidsproffs. Men städjobb går dock bort imho. Har själv jobbat som städare och det är riktigt tungt. För man blir verkligen dissad och osynliggjord som städare. Står valet mellan att gå ner i nivå och nöta eller att städa så väljer jag själv att gå ner i nivå och nöta.

Postad
I princip det enda du kan göra åt det är att spela ditt bästa spel så gott det går då de flesta downswings kan förklaras med -EV spel.

Vet inte hur illa det ska vara för att du ska kalla något för downswing, men varians är nog vanligtvis en betydligt större faktor än dåligt spel om man inte är en total tiltapa.