Gå till innehåll

Floppad färg får motthugg. 250bb eff stackar


Recommended Posts

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Varför i hela fridens namn ska vi vända på det och varför ska jag sitta och spekulera var gränsen går för hur många BB man ska syna.

 

 

WP river då iaf, nu hade han straight flush så steel kanske tycker vi skulle vikt K-hög färg också.

Vill du bli min vän på facebook? Du verkar vara en störtskön kille! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför i hela fridens namn ska vi vända på det och varför ska jag sitta och spekulera var gränsen går för hur många BB man ska syna.

 

 

WP river då iaf, nu hade han straight flush så steel kanske tycker vi skulle vikt K-hög färg också.

Surt sa räven^^ Ditt sätt att argumentera är så patetiskt, ingenting jag har sagt antyder att jag skulle lägga K-färgen. Viss skillnad på att lägga nästnöten och att lägga 20enöten imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du bli min vän på facebook? Du verkar vara en störtskön kille! :roll:

 

Tänk innan du postar dumma frågor då istället för att sitta och fjanta dig. Om du blir blödig över det jag skrev så får du nog tänka om också. Inget att böla om. Försök posta något eget konstruktivt istället för att skriva följdfrågor så du kan få exakta uträkningar framkastade och slipper tänka själv (haha, kom på i efterhand att det lika gärna kunde varit heltok som skrev det där sista).

 

Surt sa räven^^ Ditt sätt att argumentera är så patetiskt, ingenting jag har sagt antyder att jag skulle lägga K-färgen. Viss skillnad på att lägga nästnöten och att lägga 20enöten imho.

 

Mmmm verkligen jättesurt. Du tror säkert på fullt allvar att för att fi hade straight flush så är det facit på att man borde vika river.

 

Patetiskt? För att jag iaf försöker tänka lite mer i ranger än att sitta som en åsna och hänga upp sig på 250 händers preflopstats? Det om något är patetiskt. Att hänvisa till statistikkurser som någon slags argumentation för en supervek (och fortfarande dålig) fold, det är också patetiskt.

 

 

För övrigt fattar nog alla att folk när de postar såna här händer i typ 90% av fallen har synat och förlorat. Hade man bara varit ute efter att ha "rätt" i såna här fall finns det inget annat att göra än att skriva "fold, han har högre färg eller straight flush". Men vissa är faktiskt inte bara ute efter att ha "rätt"...

 

Återigen sitter man här och undrar varför man försöker :D Hejdå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk innan du postar dumma frågor då istället för att sitta och fjanta dig. Om du blir blödig över det jag skrev så får du nog tänka om också. Inget att böla om. Försök posta något eget konstruktivt istället för att skriva följdfrågor så du kan få exakta uträkningar framkastade och slipper tänka själv (haha, kom på i efterhand att det lika gärna kunde varit heltok som skrev det där sista).

För att vara lite seriös så är det för mig stackdjupet som avgör i liknande situationer.

Då detta är en diskussionstråd som du valt att delta i och inte en omröstningstråd ville jag höra dina tankar för att kanske lära mig något nytt.

 

(Pssst... du är inte Nebbis!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och för att förekomma ytterligare flames så inser jag att inte detta är något facit som garanterar att fold är rätt i detta läge.
Du tror säkert på fullt allvar att för att fi hade straight flush så är det facit på att man borde vika river.

Bra exempel på din argumentationsteknik. Påstå att motparten tycker något som är helt orimligt så tror du att du framstår som smart. Epic fail. Ha de bra.

 

Att hänvisa till statistikkurser som någon slags argumentation för en supervek (och fortfarande dålig) fold, det är också patetiskt.

Visa med ett citat hur jag hänvisar till statistikkurser för att argumentera för fold, tack? Nej just det, det kan du inte eftersom jag inte har gjort det. Återigen kritiserar du mig för nånting DU hittar på att jag har sagt, istället för det jag säger. Jag nämnde statistikkurserna jag läste som svar på frågan riktad till mig: "250 händer säger precis 0 om en spelare. Förstår du vilken stor samplesize du ska ha för att ens veta någonting om något?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att fi hade kunnat spela den här handen tämligen exakt på samma vis med 4 of Clubs5 of Clubs , 4 of Spades5 of Spades eller varför inte 3 of Clubs3 of Hearts eller 2 of Spades2 of Clubs.

 

Att kalla honom nit visar antingen att jag inget begriper om högnivålir, eller att man inte analyserat spelet i handen. Att lira 25/15 är inte nitigt i min värld iaf, så inte heller att ta en syn preflop för ytterligare 2,5bb ur position med låga suited connectors.

 

Spelar man så är jag övertygad om att man som spelat skulle gå ungefär en sån här linje i handen också med floppat set eller "bara" stege. (Att de händerna också ingår i hans synurval från bb är väl uppenbart?) Därmed inte sagt att det är rätt linje. Då finns det en hel del händer i rangen som vår färg slår.

 

Jag säger som Harrington: Beware of the great overthink. Spelar man låga suited connectors eller semiconnectors och faktiskt träffar sin färg så måste man väl för helvete fullfölja linjen och dra in hela stacken. Det är väl möjligen om bordet har parat eller det blir fyra av färgen på bordet och man har en tight fi som ställer som det kan vara värt att fundera ett extra varv. Alla andra situationer tror jag är en klockren no-brainer: In med pengarna bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4d5d,4d6d,4d7d,5d6d,6d7d,7dTd,TdJd,TdQd,TdKd,JdQd,JdKd,QdKd = 12 komb (4 sämre, 8 bättre)

 

22,33,55 = 9 komb => -1,5 komb(55) -3 komb(22,33) => 4-5 komb (spelar set för värde hälften av ggr)

 

KdAx = 3 komb => -1,5 komb => 1-2 komb (bluffar med nöt blocker som inser att top par inte räcker längre hälften av ggr)

 

Nuts:8 komb

Shit:10 komb

 

940/2695 = 0,35 = 35% pott odds

 

Vinst 55% av ggr och det behövs 35% för syn.

Detta exemplet ger alltså med rätt potodds +EV

 

Om man ska syna eller ej beror helt på om han spelar set såhär för värde, hur mycket han gillar att göra stora bluffar, hur mycket Kx,Qx,Jx suiteds han synar med pre och om han gular med den lägre hälften av floppade flushar eller inte?

 

Med rätt pottodds blev det syn istället då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4d5d,4d6d,4d7d,5d6d,6d7d,7dTd,TdJd,TdQd,TdKd,JdQd,JdKd,QdKd = 12 komb (4 sämre, 8 bättre)

 

22,33,55 = 9 komb => -1,5 komb(55) -3 komb(22,33) => 4-5 komb (spelar set för värde hälften av ggr)

 

KdAx = 3 komb => -1,5 komb => 1-2 komb (bluffar med nöt blocker som inser att top par inte räcker längre hälften av ggr)

 

Nuts:8 komb

Shit:10 komb

 

940/1755 = 0,54 = 54% pott odds

 

Vinst 55% av ggr och det behövs 54% för syn.

Detta exemplet ger alltså nästan +-EV

 

Om man ska syna eller ej beror helt på om han spelar set såhär för värde, hur mycket han gillar att göra stora bluffar, hur mycket Kx,Qx,Jx suiteds han synar med pre och om han gular med den lägre hälften av floppade flushar eller inte?

 

Jag tror de lutar åt fold i detta fallet

 

Hur tänker du när du menar att vi behöver vinna 54% för BE? givetvis fel

Räkna på ifall de kan exploita oss ifall vi viker istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med Steel i denna tråd, måste vara sjukt jobbigt att försöka argumentera med Starfitter och Metaddict när de envisas med att utvecklas spegelvänt, inverterat och baklänges.

 

Att jämföra K-hög färg med 9-hög i detta läget är inverterat.

Att bara få in degen på turn för att man har färg är spegelvänt.

Att tro att 250 händer inte talar om VPIP/PFR-tendenser är baklänges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart det är lönsamt men då måste du:

 

1. byta nick till basic11, bobban13 eller kungen_15 först

2. openlimpa 50% av alla händer första halvtimmmen och sedan minbetta helst som stopbet men gör du det även när det är knackat till dej så blir det +poäng.

3 spela mot rätt halva av pf som viker denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...