Gå till innehåll

Floppad färg får motthugg. 250bb eff stackar


Recommended Posts

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag tycker inte att det känns speciellt troligt med floppat set mtp att han inte raisar flop. Min övertygelse är att de flesta vill skydda sitt set där mot att ett till färgkort kommer och handen dör. Speciellt i en 3vägspott. Därför har vi väl inte speciellt stor range kvar som vi slår på river?

 

Är jag fel ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda anledningen till att bara syna turn måste fan vara för att vi tänkt syna alla blanka rivers.

 

Lol på folk som vet exakt hur fi spelar på alla gator efter 250 händer med 25/15 i preflopstats. Ännu sjukare att dem sen hänvisar till statistikkurser dem gått när deras råd är helt sjuka.

 

Om 9-hög färg är "lätt" vik utan tvivel om saken undrar jag verkligen vilka färger vi ska börja fundera på att syna. T-hög kan inte heller vara direkt nära då. J-hög kanske man ska börja fundera så smått över men ändå timebankstekvika? Q-hög då? Njaeeeeeeeeeeee...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår hur du menar, men betalar vi alltid av alla färger då? Viker vi aldrig en floppad färg?

 

Miniraise på turn och överbet på river känns imo som stål eller luft, med lutning mot stål. Det är inget lätt vik, absolut inte. Jag får bara känslan dock av att han har bättre här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår hur du menar, men betalar vi alltid av alla färger då? Viker vi aldrig en floppad färg?

 

Miniraise på turn och överbet på river känns imo som stål eller luft, med lutning mot stål. Det är inget lätt vik, absolut inte. Jag får bara känslan dock av att han har bättre här.

 

Det är inte bara det att vi ligger så enormt högt upp i vår range här att folda nu i princip är som att folda alla händer på river utom nöten. Det finns tillochmed 2 möjliga lägre färger.

 

Det är för svårt att floppa en färg för att jag någonsin ska vika här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omg, jag är verkligen inte dryg. Jag menar verkligen att jag tycker det är precis jätteweak att vika här. Jag är definitivt inte ens bra på poker men utan att vara det kan jag säga att det absolut inte är fel att få in degen på antingen turn eller river, helst turn.

Ang om hans range är så jättepolariserad just i denna handen tycker jag inte direkt men att någon som spelar skulle ha en range med bara stål rent teoretiskt verkar väldigt osannolikt.

Och om fi spelar 25/15 över 250 händer säger precis ingenting om honom...

 

 

haha, om du definitivt inte ens ær bra på poker, varfør a) kommenterar du och b) sæger mot andra som ger sin ærliga input?

 

sjælv så kænns det rætt uppenbart att han också har en færg, mestadels en høgre, ibland men sællan en lægre och i vældigt få fall så bluffar han eller værdebettar en stege? nej det gør han inte om han inte ær helt tappad bakom en vagn och det verkar han ju inte vara av statsen.

 

dryg hand eftersom ni ær djupa. online mot någon som ær aggressiv och har ett førflutet ihop skulle jag halvt som halvt tiltsyna, live skulle jag nog gøra en bra fold :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol på folk som vet exakt hur fi spelar på alla gator efter 250 händer med 25/15 i preflopstats. Ännu sjukare att dem sen hänvisar till statistikkurser dem gått när deras råd är helt sjuka.

Förstår att du syftar på mig. Tror du missuppfattad nått dock, jag vet aldrig EXAKT hur någon fi spelar.

Att jag hänvisade till statistikkurser var därför att någon skrev följande till mig:

250 händer säger precis 0 om en spelare. Förstår du vilken stor samplesize du ska ha för att ens veta någonting om något?
Fick för mig att kurserna hade viss relevans för att svara på den frågan.

 

Att du sen anser mitt råd, att folda river, är helt sjukt, ja det får du ju tycka. De flesta i tråden verkar också ge det rådet, därmed inte sagt att det är korrekt av den anledningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, om du definitivt inte ens ær bra på poker, varfør a) kommenterar du och b) sæger mot andra som ger sin ærliga input?

 

sjælv så kænns det rætt uppenbart att han också har en færg, mestadels en høgre, ibland men sællan en lægre och i vældigt få fall så bluffar han eller værdebettar en stege? nej det gør han inte om han inte ær helt tappad bakom en vagn och det verkar han ju inte vara av statsen.

 

dryg hand eftersom ni ær djupa. online mot någon som ær aggressiv och har ett førflutet ihop skulle jag halvt som halvt tiltsyna, live skulle jag nog gøra en bra fold :)

 

 

A) Försökte vara sneeel

B) För jag är ganska säker på att jag har rätt..

 

Saken är den att även om det blir en "svår" syn på river så är det ett mycket större fel att vika än att syna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha hur fan orkar vissa avancera in sig så mycket i den här handen.

 

Ja, magkänslan skriker färg hos FI men brädets textur gör att vik är omöjligt.

Visst du är säkert slagen ett par gånger här men om vi ska folda här så är det dags att lägga ner poker. Vissa händer måste man förlora eftersom spelet är uppbyggt så.

 

Precis på samma sätt som den rejält uttjatade diskutionen " går det att folda KK preflop osv osv " in med skiten, torskar du, otur, köp in igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa drygheten tack, att du nyss lärt dig ett begrepp som polariserad range gör dig inte till Durrr.

När vi möter spelare som varken är genomruttna eller väldigt bra så finns det vissa linjer som i stort sett bara är stål ja. 25/15 i stats tyder definitivt på att spelaren varken är genomrutten eller väldigt bra.

Antar att jag förstår vad du försöker säga egentligen, men om han tar en sån här linje och bara har nöten är han genomrutten.

 

Vidare går det väldigt dåligt ihop att han överpushar rivern.

 

Och nej, 25/15 på några hundra händer säger förståss inte att någon ens är dålig. Inte ens en hint. Det är ju fan några procent ifrån vad de flesta snittar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP, vad hände? Synade du?

 

yes, tyckte som nån har sagt tidigare att den är för svår att släppa.

 

Seat 3: HERO ( $1335 )

Seat 5: IGoUGo ( $1013.39 )

Seat 1: basic11 ( $1259.44 )

Seat 2: danielcars ( $1058.03 )

Seat 4: Draijken ( $486.62 )

IGoUGo posts small blind [$2.5].

basic11 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :9d::8d: ]

danielcars folds.

HERO raises [$17.5].

Draijken calls [$17.5].

IGoUGo folds.

basic11 calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ :2d:, 3:d:, :Ad: ]

basic11 checks.

HERO bets [$41.25].

Draijken calls [$41.25].

basic11 calls [$41.25].

** Dealing Turn ** [ :5h: ]

basic11 checks.

HERO bets [$130].

Draijken calls [$130].

basic11 raises [$260].

HERO calls [$130].

Draijken folds.

** Dealing River ** [ :7s: ]

basic11 is all-In.

HERO calls [$940.69].

basic11 shows [ :4d:, :5d: ] a straight flush, five high.

basic11 wins $2695.13 from the main pot with a straight flush, five high.

 

Fick smaka ordentligt den här gången^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul (inte att du torskade alltså...) då kanske vi som tyckte linjen skrek monster inte är helt genomusla på handreading trots allt ;)

Och för att förekomma ytterligare flames så inser jag att inte detta är något facit som garanterar att fold är rätt i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda anledningen till att bara syna turn måste fan vara för att vi tänkt syna alla blanka rivers.

 

Lol på folk som vet exakt hur fi spelar på alla gator efter 250 händer med 25/15 i preflopstats. Ännu sjukare att dem sen hänvisar till statistikkurser dem gått när deras råd är helt sjuka.

 

Om 9-hög färg är "lätt" vik utan tvivel om saken undrar jag verkligen vilka färger vi ska börja fundera på att syna. T-hög kan inte heller vara direkt nära då. J-hög kanske man ska börja fundera så smått över men ändå timebankstekvika? Q-hög då? Njaeeeeeeeeeeee...

Om vi vänder på det... för hur många bb snappar du rivern med 9-hög färg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi vänder på det... för hur många bb snappar du rivern med 9-hög färg?

 

Varför i hela fridens namn ska vi vända på det och varför ska jag sitta och spekulera var gränsen går för hur många BB man ska syna.

 

 

WP river då iaf, nu hade han straight flush så steel kanske tycker vi skulle vikt K-hög färg också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...