Gå till innehåll

Pokerförbundets framtid


Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok. Tack för snabba svar.

 

(Hade varit underbart om din motion om medlemsomröstningar via internet gått igenom. På så sätt hade vi medlemmar som inte har möjlighet att närvara på årsmötet i alla fall haft möjligheten att påverka. Jag kunde verkligen inte vara med idag trots att jag önskat det...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som förslaget i inlägg 1 + Pär Johansson, plus två suppleanter: Björn Isberg och Kid (missat efternamn).

 

Så hela styrelsen är utbytt/avsatt? Och det de har gått till val på, är att de ska ta reda på vad medlemmarna vill?

 

Kommer detta ta svensk poker en millimeter framåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu har vi formerat oss en aning i den nya styrelsen.

 

Det jag nu kan meddela är att vi kommer ha vårt första styrelsemöte den 11 eller 12 juli. Det kommer med största sannolikhet att hållas i Linköping.

Kallelse till det mötet kommer komma ut på pokerförbundets hemsida senast en vecka innan mötet, men jag kan redan nu hinta om att det i första hand kommer handla om att strukturera upp oss. Vem som tar vilken roll och vad ska vi arbeta med helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu har vi formerat oss en aning i den nya styrelsen.

 

Det jag nu kan meddela är att vi kommer ha vårt första styrelsemöte den 11 eller 12 juli. Det kommer med största sannolikhet att hållas i Linköping.

Kallelse till det mötet kommer komma ut på pokerförbundets hemsida senast en vecka innan mötet, men jag kan redan nu hinta om att det i första hand kommer handla om att strukturera upp oss. Vem som tar vilken roll och vad ska vi arbeta med helt enkelt.

 

Personligen är jag van vid att styrelsen har sitt första styrelsemöte direkt efter årsmötet så att man kan komma igång direkt med arbetet i nya styrelsen.

 

Det verkar lite underligt att en styrelse som bara tänkt vara vald 6 månader skall ägna hela första månaden åt att göra ... ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag kan redan nu hinta om att det i första hand kommer handla om att strukturera upp oss. Vem som tar vilken roll och vad ska vi arbeta med helt enkelt.

 

Att inte träffas fysiskt är väl inte samma sak som att göra ingenting?

 

Det går mycket bra att arbeta och få saker gjorda i föreningar utan att ens träffa varandra - det har jag själv upplevt. Problemet är att om man inte vet vad man skall arbeta med - så händer inte mycket.

 

Styrelsen skulle behöva en epostlista för att bolla tankar och ideer och ha mötet på Internet via IRC för att snabbt kunna ta beslut och ta tag i saker som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har en e-postlista. Precis som du säger så krävs det inte att vi träffas för att kommunicera.

 

Min tanke med att lägga det i mitten av juli är att vi under tiden ska låta våra tankar sjunka in. Vi vet vad vi föresatt oss att göra i stora drag. Själv är jag en sån person som gärna tänker till en gång extra innan jag tar beslut, om den möjligheten finns. Jag anser att den finns nu, och därför tycker jag det är rimligt att ta den. Det skulle kunnat ligga tidigare i tiden, men då hade vi tappat flera ledamöter. Vi ansåg att möjligheten att närvara vägde tyngre än en vecka i tid.

 

Något formellt möte över internet blir det nog inte. Min erfarenhet säger mig att man kommer längre om man träffas, åtminstone i en så liten grupp som vi är. Jag är dessutom på tok för oinsatt i hur man löser det rent tekniskt för att jag ska kunna göra ett bra jobb på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror starkt på att den nya styrelsen kommer kunna uträtta mycket bra för förbundet. GL! Och det var trevligt att träffas och få ett ansikte på er. Samt på Illvilja och Cyntax.

 

Sluta smöra för Aron nu Klyka! Alla vet ju att det är Bengan och Aron som håller ihop... http://www.prosharks.com/viewvideo/231/

 

Hoppas inte moderatorerna på pokerforum gråter för att jag länkar till annan sajt? Sry i förskott om så är fallet...:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror starkt på att den nya styrelsen kommer kunna uträtta mycket bra för förbundet. GL! Och det var trevligt att träffas och få ett ansikte på er. Samt på Illvilja och Cyntax.
:) Jag tyckte det var kul att träffa Illvilja, Micke Norinder, Björn Isberg, Klyka, Jm_j, gdaily osv! :mrgreen: (eller nej, stryk gdaily. Han har jag träffat så många ggr redan. ;) )

 

För övrigt vill jag be om ursäkt att jag var 15-20 min sen. Ett pendeltåg var inställt och det andra var några minuter sent.

 

Till sist så vill jag påminna den nya styrelsen om att jag gärna fortsätter det samarbete som jag och Peder Månsson sjösatt. Mitt telefonnummer står på pokerförbundets hemsida och Peder Månsson har både min epostadress och msn. Kontakta mig så ska jag berätta lite mer på vad det hela går ut på.

 

Good luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den filmen ligger ju tom på Youtube... De skäms inte ens för att skylta med sin vidriga kärlek! *snyft*

 

Jag funderar om jag som stolt kameraman ska planera för en del 2 och gå in lite djupare på deras kärlek..? Vem vet det kanske kan bli en hel serie... kanal 5 nästa kanske?

 

"Speltorsk på Tallinn" ;)

 

Sry för OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar om jag som stolt kameraman ska planera för en del 2 och gå in lite djupare på deras kärlek..? Vem vet det kanske kan bli en hel serie... kanal 5 nästa kanske?

 

"Speltorsk på Tallinn" ;)

 

Sry för OT.

 

Det är en fin balansgång hur långt man kan gå.

Kanal 5 är kanske ok, men anal 6 är kanske inte ok... :oops:

 

Sorry för OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, jag får väl länka då. 8-)

 

 

Precis vad vi behöver i Förbundet. En smygbög till ordförande med taskig smak, vad gäller hångelobjekt. Hur ska detta sluta?:shock:

 

OBS. Hela detta inlägg är skrivet med ironi och en gnutta taskig humor. OBS.

 

Trist att man måste skriva den sista raden...:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Den blogposten är inte helt genomtänkt..

 

"Men att ge avdragsrätt för pokerförluster är antagligen otänkbart. Tanken att folk skulle kvitta sina aktievinster mot spelförluster känns orealistisk."

 

Det där är inget problem. Redan idag har vi en uppdelning mellan olika inkomst- och utgiftsslag i lagstiftningen. Till exempel påverkar avdragsrätten för kapitalförluster inte beskattningen av inkomst av tjänst. Du kan alltså inte dra av kapitalförluster från din tjänsteinkomstskatt. På samma sätt kan man lätt tillåta avdrag för pokerförluster endast gentemot pokervinster, utan att blanda in kapitalbeskattning i resonemanget.

 

"Dessutom är tävlingspoker ett nollsummespel, om man bortser från avgiften till arrangören. Det som en spelare vinner måste andra spelare förlora. Till skillnad från "aktiespelet", där börsens totala värde kan gå upp, i vilket fall "spelarnas" totala tillgångar växer.

 

Staten skulle alltså gå plus minus noll på pokerskatten, om pokervinsterna beskattades och förlusterna vore avdragsgilla, Pokerskatten skulle bli en administrativ kostnadspost men inte generera några intäkter."

 

Detta stämmer bara om varje enskild spelare går plus minus noll, vilket vi ju vet inte är fallet. Med en avdragsrätt skulle förlorande spelare slippa skatt och vinnande spelare skulle få skatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför känns det som om det hade varit roligare att se en eller fler utav

 

Diös, Brandborn, Glimne i en styrelse?

 

Någon eller några förstår uppenbarligen inte vikten utav goda medierelationer och mer viktigt; opinionsbildare.

 

Lycka till i förbundet.

 

I övrigt är det i min mening jävla konstigt hur en ny styrelse sätts utav 18 personer, när det finns vadå, 50ggr fler medlemmar. Skulle det fungera så i idiella organisationer så fanns de inte.

 

Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...