Gå till innehåll

.............


Displeased

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev inget sova av inatt utan hamnade istället i en hyper-mtt som jag lyckades komma 4:a i vilket känns väldigt bra! Har även brännt ca 200k FPP för att börja bygga upp igen. Hoppas att ordningen är återställd idag.

 

 

 

du har aldrig funderat på om det ev är självförvållat att du gular/semigular titt som tätt?

 

 

Det är väl delvis så, jag har aldrig varit en hejare på br-management fast däremot trodde jag att det skulle vara ganska lugnt med $15k avsatt för $87-hypers, jag trodde ärligt talat att det var mycket mer än tillräckligt. Har lirat på som vanligt i veckan och tänkt varje session att nu måste det vända, men vändningen kom ju tyvärr inte. Men jag skyller inte på någon annan än mig själv.

 

 

 

Inte standardswings utan swings av tiltkaraktär imo.

 

Nej, ingen tilt denna gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En SnG-expert som Phil Shaw trodde 2008 att edgen för de allra bästa spelarna på $100 och uppåt låg på runt 5% max. Om vi utgår från att det blivit ännu lite hårdare sen dess och att edgen rimligen är ännu mindre på hyperturbo så är nog möjligheterna att plussa mer än några få procent i längden på själva spelet mycket begränsade. Och ju mindre edge och bättre motstånd - desto värre blir naturligtvis swingsen. Sen kör du vad jag förstått också en hel del sattar och turrar där variansen naturligtvis är ännu mycket högre.

 

En tanke jag har kring mitt eget SnG-spelande som ju sker på mer blygsamma nivåer/volymer (oftast $22 och runt 200-250 games per månad) är att det är för många spelare som är dåliga på fel sätt. De är inte huvet-under-armendåliga så att man kan plocka deras stackar på lägre blindsnivåer särskilt lätt. Det handlar istället mer om sånt som att man synar lite för brett på mellan- och högblindsnivåer. Det tvingar bra spelare att justera sina pushranger och ökar variansen eftersom man oftare hamnar i flipplägen eller 60-40/40-60-lägen.

 

För att hantera det här tror jag att man måste vara extremt duktig på ICM och extremt duktig på att justera sig för motståndarna. Det lilla gänget spelare kan nog plussa bra. För alla som "bara" är duktiga och dessutom genom multitabling inte kan göra djupare analyser av spelet så tror jag att edgen blivit alltmer begränsad. Det är möjligt att du är plussande spelare i långa loppet alltjämt även på de här nivåerna. Men du får nog bereda dig på stora jävla swings även i fortsättningen både praktiskt (BR-management) och känslomässigt om du ska fixa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text

 

Ja, det är väl bara att grinda på antar jag. Till nästa gång jag hamnar i ett brutalt downswing så måste jag ha en bra back-up plan tidigare, men det har jag skaffat mig en nu. Ser genast ljusare ut än vad det gjorde igår natt!

 

 

Vad har jorj95 för ROI på de då?

 

Var förövrigt och donera lite på något av dina bord igår, ställde k9 direkt och jorj syna med 1010:-( . Skall sluta skotta...

 

 

1% över 45 000 hypers. Han passerade precis $100k profit på hypers sen årsskiftet. Sjukt

 

 

Borde inte nu timmarna före warm up o millen vara bästa läget att lira hypers?

 

Det var så förr iaf, men alla bra regs tänker ju så vilket innebär att det inte är någon större skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har jorj9(5?) för ROI på de då?

 

Var förövrigt och donera lite på något av dina bord igår, ställde k9 direkt och jorj syna med 1010:-( . Skall sluta skotta...

 

Kollade jorjs stats på pokerprolabs vet inte om siffrorna där stämmer men han verkar ligga på en roi på 1-2 procent men han spelar ju runt 15000 hypers i månaden så han landar runt 15k plus på spelet pga volymen, displeased har minst lika bra stats sista månaden men lägre volym, grymma svingar är det och drabbar även jorj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Displeased! kul att du dominerar på hypers =)

Har du någon åsikt om den här handen? Jag tycker det är sjukt att han inte synar med 60 till för syn och kan slå ut honom.

 

PokerStars Spel #40465729374: Turnering #247900929, $86.00+$1.72 USD Holdem No limit - Nivå II (50/100) - 2010-02-28 20:41:33 CET [2010-02-28 14:41:33 ET]

Bord '247900929 1' 6-max Plats #4 har knappen

Plats 1: FibSensei (1385 i marker)

Plats 2: Jorj95 (320 i marker)

Plats 4: SanntaClaus (1115 i marker)

Plats 5: egor2077 (180 i marker)

FibSensei: lägger ante 20

Jorj95: lägger ante 20

SanntaClaus: lägger ante 20

egor2077: lägger ante 20

egor2077: lägger lilla mörken 50

FibSensei: lägger stora mörken 100

*** HÅLKORT ***

Utdelat till SanntaClaus [4h 5c]

Jorj95: lägger sig

SanntaClaus: lägger sig

egor2077: höjer 60 till 160 och är all-in

FibSensei: lägger sig

Ej synad satsning (60) returnerad till egor2077

egor2077 vann 280 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 280 | Avgift 0

Plats 1: FibSensei (stora mörken) lade sig innan Flopp

Plats 2: Jorj95 lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 4: SanntaClaus (knappen) lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 5: egor2077 (lilla mörken) vann (280)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

We have concluded that the play of:

 

Fishnsharks

lforgothow

summerfl0w

zimmerfree

 

violated the integrity of our games. They have been informed that they are

no longer welcome to play on our site. In addition they were disqualified

from events in which their unfair play affected the outcome. Players who

advanced as a result have been compensated at the expense of the colluders.

You were advanced in a number of events and as such your account has been credited $1118

 

 

 

Vad är din plan nu då?

 

Blir sng's och limit ett tag tills jag har byggt upp en ordentlig br igen. Håller på att analysera mitt limitspel, titta på filmer och läsa limitböcker för att utveckla mitt spel och inte gå på en nit som jag gjorde förra gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...