Gå till innehåll

.............


Displeased

Recommended Posts

VAr det på hypers de åkte dit ? verkar ju vara sjukt många fall av collusion du råkar på öht. Men bra som fan stars sätter dit hela tiden. Men är det ändå inte så att de hinner få ut mycket pengar innan de åker dit med tanke på de lär casha ut hela tiden då de fuskar sen startar de väl bara nya konton just i hypers måste det ju vara riktigt lönsamt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså, seriöst, ifall din plan är att bygga tillbaka rullen genom att spela limit så borde du nog kolla tillbaka några sidor i din dagbok. Vad är det för fel att arbeta som vanligt folk? Sekunden jag bedömer det som att jag har det ekonomiska "klart" slutar jag att spela och gör något vettigt istället, och ifall jag hade varit med om dina swings i förhållande till br hade jag gått den vägen för länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I all välmening. Du borde läsa igenom hela din dagbok eller i alla fall från i somras innan du spelar mer. När du går bra så tycker du att du krossar allt och alla och när det börjar gå dåligt så verkar du hamna i djävulska downswings. Min tolkning av det är att du har en konstig syn på dig själv som pokerspelare efter att ändå ha spelat så många år (väl?).

 

Det känns som ett riktigt nybörjartänk likvärdigt med att vilja bli proffs efter en bra turneringsplacering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel med att arbeta men jag är inte färdig med min utbildning och jag tänker inte gå på något jävla industrigolv för 12k netto/mån, då dör jag hellre.

 

 

 

 

 

Orkar inte läsa. Enligt de flesta har jag en konstig syn på det mesta så det är mycket möjligt att jag även har en konstig syn på mig själv som pokerspelare. Går ju vanligtvis helt ok men som alla andra så hamnar jag i djupa svackor ibland, tråkigt nog har dessa svackor kommit lite väl tätt senaste tiden men det jämnar väl ut sig i längden som allt annat.

 

 

 

 

Det går fortfarande spikrakt neråt. Har inte spelat jättemycket på sistone, har ingen motivation till det, ingen motivation till något alls i nuläget faktiskt. Är väl kanske något slags efterskalv till uppbrottet med flickvännen eller så som spökar, kombinerat med att allt annat går åt helvete just nu.

 

aa förstår, du borde göra något annat för tillfället istället föratt tänka på poker eller spela poker , sen börjar du spela igen när du är motiverad och känner föratt spela

lycka till hur som helst :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar på heltid och jag tror att det mesta är självklart, men eftersom jag (och andra) ser tendenser till att det inte är det kör jag på med följande:

 

Du har stor volym spelad i vissa spel. Din winrate (inkl dessa "jobbiga svackor", "perioder av extrem otur") du har på dessa ligger betydligt närmare en riktig winrate än "jag tror jag kan göra 4%" eller "jag borde minst göra ..%".

I de här statsen ser du också hur djupa downsings man kan ha (tex antal inköp ner eller långa perioder av be). De här perioderna är något som händer. Hnatera bankrullen därefter.

 

När du spelar högvariansspel ska du inte överskatta din förmåga och se downswings som något som bara händer dig. Ännu viktigare här är att din winrate inte är något där du kan bortse från "kalla perioder", "perioder av extrem jävla fitt- och kukotur" eller "varför händer det här bara mig, ge mig rep plz".

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Hej på er!

 

Längesen jag gjorde en update här. Har varit en tung vinter på alla tänkbara sett. Pokern har gått skit, slut med flickvän, för mycket snö osv osv så jag har helt enkelt inte orkat skriva om misären senaste tiden men nu verkar det gå mot ljusare tider iallafall. Har fått tillbaka motivationen och spelglädjen för poker och spelar just nu 18, 45, 90 och 180 mans sng's på $27-$114 nivå vilket passar mig utmärkt. Verkligen ingen brist på fisk vid dom borden heller. Snön är borta och mitt HV håller på att gå till final så det är fest istort sett varannan dag. Tänkte ta mig in till krogen i Jkpg idag för att se matchen och hälla i mig litervis med öl.

 

Exet har flyttat ut så nu har jag ett helt halvtomt hus för mig själv och det är lite ensamt och tråkigt men på sikt så ska det väl fyllas ut med nån söt tjej. Alla vet ju att långhåriga killar får minst 30% mer brudar ;-)

 

Nu vet ni att jag lever iaf :-)

 

Skönt att höra! Hoppas det flyter, men lämna några kjolstyg till oss med lite mindre hår ffs! 8-) Hejja håve ikväll, vilket ställe styr herr Displeased kosan mot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha de korthåriga får ta vad som blir över 8-)

Jag hade tänkt mig Harrys, tror dom visar matchen där. Får se om det blir något, har ringt halva telefonboken nu och det verkar som att folk inte har lika flexibla arbetstider som jag. Hur som helst så är jag ganska säker på att det blir seger ikväll. Känns som att det enda som kan stoppa det är Tomas Andersson men förhoppningsvis får vi en annan domare!

 

Självklar seger ikväll imo. Dyker du upp på harrys så glider jag fram o hälsar, då vi troligtvis ska dit och swinga ett par kannor ikväll. Känner nog igen dig från vegasbloggen.

 

Hejja håve!

 

edit: dem ska visa matchen vad jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...