Gå till innehåll

NL400 bottenset djupt


Recommended Posts

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Riktigt svårt, men egentligen bara för du har set. Generellt set avdetjag spelar iaf så är det typ knappt ens 5% av gångerna fi överbetar pott allin att det är en bluff. Men kanske vanligare på högre nivåer?

 

Känns också osannorligt att han riskerar hela sin djupa stack på en stor bluff på river. Det som ka ha hänt kanske är att han satte dig på över par och själv sitter med 2par eller försökt bluffa med något fram till river sen träffat. Alt stege på turn, 2par flopp lr turn eller kanske 22 på river men det känns ju som stofft.

 

Tror han hjälpte dig folda med sin allin och du sparade 2-3 hundra dollar på river. Jag hade satt fi på ett stegdrag på flopp och satt stegen på turn.

Har väldigt svårt att sätta fi på TT lr 88 i sb. Är inte det väldigt O-TAG att inte höja med TT, 88 i sb där? Jag skulle säta mina pengar på att han sitter på 97 alt Q9 och några % högre set.

 

Jag hade synat om bordet parat sig på river, men då tror jag å andra sidan inte han hade ställt med annat än kåk hehe :) jobbbigt när det är deep ibland.

 

Hade man kanske kunnat göra en info raise på flopp? eller får man lika mycket info av att syna ner till river?....tänkte på att höja till 260 ca på flopp igen, dvs dubbla hans bet. Halvjobbig turn ändå sen men man har iaf komandot och kan välja att checka eller beta ut på turn.

 

EDIT: Ju mer man tänker på det, ju mer självklar blir en river fold. Du slår verkligen en ubertunn range han betar river med kontra vilken range som han beta med som slår din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade att du skrivit ut vad som hände på turn och river.

 

Jag tycker hans line känns extremt polariserad och 44 är lika bra som JT, hade JT varit en enkel fold så tycker jag att du ska lägga dig här med.

 

Det är inte lätt att syna en stor riverbluff i detta läget eftersom du måste ha rätt så ofta, 75%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi utgår från att det inte är en idiot så tror jag knappast han får för sig att bluffa med ett överpar på river så jag förstår inte var ni får den tanken ifrån. :P

 

jag tror fan varenda inlägg i denna tråd är en level. Ser fan inte många vettiga resonemang. Jag synar flop, synar turn och synar river typ. Svårt att vika och känns inte helt läckert att raisa om han fortsätter skjuta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marginell skillnad blir det såklart eftersom pocket 4or är ytterliggare en hand fi kan ha om vi sitter på JT.

fel, visserligen har fi en hand mer i sin range som slår oss (antar att 22 inte finns i rangen), men samtidigt blockar JT combos av TT och JJ så JT är faktiskt bättre än 44 i detta fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fel, visserligen har fi en hand mer i sin range som slår oss (antar att 22 inte finns i rangen), men samtidigt blockar JT combos av TT och JJ så JT är faktiskt bättre än 44 i detta fallet.

 

man kan väl inte utesluta TT och JJ i en 2x pott allin på river med den historiken bara för man sitter på JT!!!????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fel, visserligen har fi en hand mer i sin range som slår oss (antar att 22 inte finns i rangen), men samtidigt blockar JT combos av TT och JJ så JT är faktiskt bättre än 44 i detta fallet.

 

Vad blir det för skillnad, typ en combo bättre om vi har JT vs 44? Hur som helst marginellt.

 

Om vi har 44 finns 3 combo JJ, 3 combo TT. Om vi har JT finns 1 combo JJ, 1 combo TT, 3 combo 44. 6 vs 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det där får du nog fundera lite till på^^

 

haha ja jagvar snabb där. Blir ju tvärttom. Om man måste ha rätt 75% av ggr där så får inte fi beta mer än halvpott på river för att vi ska gå jämnt upp.

 

Det jag tänkte på först var ju om vi tror fi bluffar 75% där, vad ska han då beta för att vi ska vika. Svaret är väl att det inte finns någon bet där som rättfärdigar en fold om vi sätter fi på 75% bluff.

 

99% säker på att det stämmer men kan ha gjort en kråka igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ja jagvar snabb där. Blir ju tvärttom. Om man måste ha rätt 75% av ggr där så får inte fi beta mer än halvpott på river för att vi ska gå jämnt upp.

 

Det jag tänkte på först var ju om vi tror fi bluffar 75% där, vad ska han då beta för att vi ska vika. Svaret är väl att det inte finns någon bet där som rättfärdigar en fold om vi sätter fi på 75% bluff.

 

99% säker på att det stämmer men kan ha gjort en kråka igen :D

 

Om du med "ha rätt" menar "ha bäst hand" så stämmer det inte på långa vägar.

 

Edit: det fetmarkerade alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha ja jagvar snabb där. Blir ju tvärttom. Om man måste ha rätt 75% av ggr där så får inte fi beta mer än halvpott på river för att vi ska gå jämnt upp.

 

Det jag tänkte på först var ju om vi tror fi bluffar 75% där, vad ska han då beta för att vi ska vika. Svaret är väl att det inte finns någon bet där som rättfärdigar en fold om vi sätter fi på 75% bluff.

 

99% säker på att det stämmer men kan ha gjort en kråka igen :D

 

allvar? hur kan man snurra till något så enkelt så fullständigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...