Gå till innehåll

NL400 bottenset djupt


Recommended Posts

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

haha jag vet inte, förklara för mig då?

 

men det borde ju vara så? om vi måste ha rätt 75% så måste vi u få oddsen 1mot 3 eller bättre för att kunna syna? Synar vi pottbet så måste vi ha rätt 50% av ggr vilket inte räcker då vi behöver ha rätt 75%. hur kan jag ha fel? :D

 

förklara gärna.

 

EDIT: om vi måste vinna 75% så innebär det att fi enbart bluffar 25%? rätt? då måste vi väl få 1 mot >3 för syn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja detta tänker jag inte förklara närmare. titta tidigare i tråden kanske du får lite hjälp. gl

 

det står att siffran i det här fallet dvs 2x pott bet på river ger oss 40% vilket stämmer bra. vilket genom oddstäkning gör det hela lättare. Om fi betar 2 i 1 pott så kostar det oss 2 för att vinna 3 dvs 2mot3 = 40/60 i procent som ni säkert alla vet.

 

varför blir det då fel med det jag skrev om man sätter fi på 25% bluff. Då får vi ju inte syna mer än 1 i 3 pott för att få 1mot3 = 25/75 i procent.

 

Kan någon förklara vad jag gör för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan aldrig vara så att man måste ha rätt mer än 50% av fallen vid en syn på river. Matematiskt omöjligt.

 

Säg att det ligger 1 i potten på river. FI ställer för 1000, du får ~1:1 på en syn. Hur ofta behöver du ha bäst hand för att gå jämnt upp?

 

jag förstår hur du menar och det skrev jag ju också precis under det som pingvinen tjockmarkerade.

 

Jag kanske uttryckte mig klantigt. Jag menar med att man måste ha rätt 75% av ggr är att fi enbart bluffar 25%, dvs vi måste ha rätt en hög % av ggr vi synar.

 

Om tex fi bluffar 10% av ggr måste vi ju vid allin river 100X pottbet vara 90% säkra på att han bluffar för att syna?

 

eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det borde ju vara så? om vi måste ha rätt 75% så måste vi u få oddsen 1mot 3 eller bättre för att kunna syna? Synar vi pottbet så måste vi ha rätt 50% av ggr vilket inte räcker då vi behöver ha rätt 75%. hur kan jag ha fel? :D

 

förklara gärna.

 

EDIT: om vi måste vinna 75% så innebär det att fi enbart bluffar 25%? rätt? då måste vi väl få 1 mot >3 för syn?

 

För att syna pottbet på river så måste vi ha bäst hand mer än 33% av gångerna.

 

Om tex fi bluffar 10% av ggr måste vi ju vid allin river 100X pottbet vara 90% säkra på att han bluffar för att syna?

 

Du kan inte vara 90% säker på att Fi bluffar om han spelar hela rangen som innehåller 10% bluffar likadant. Om du synar 200BB i en 2BB pott 1 gång av 10 kommer du ändå i 9/10 av de gånger du synar förlora 200BB, och i 1/10 vinna 202BB. Matematiskt kommer du alltså förlora runt 160BB per syn på att ta synen, oavsett hur säker du är på att han bluffar. Du kan alltså inte syna med tron att du "har rätt" 90% av fallen, för du kommer i det långa loppet ha fel, så länge du har rätt i att din motståndare har bäst hand i 90% av fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att syna pottbet på river så måste vi ha bäst hand mer än 33% av gångerna.

 

 

 

Du kan inte vara 90% säker på att Fi bluffar om han spelar hela rangen som innehåller 10% bluffar likadant. Om du synar 200BB i en 2BB pott 1 gång av 10 kommer du ändå i 9/10 av de gånger du synar förlora 200BB, och i 1/10 vinna 202BB. Matematiskt kommer du alltså förlora runt 160BB per syn på att ta synen, oavsett hur säker du är på att han bluffar. Du kan alltså inte syna med tron att du "har rätt" 90% av fallen, för du kommer i det långa loppet ha fel, så länge du har rätt i att din motståndare har bäst hand i 90% av fallen.

 

Ja det stämmer syna pottbet måste vi vinna 1mot2. Jag var lite snabb även där och 1mot2 är det rätta för att syna pottbet. poängen där var dock att förklara det där med 75%. Men nm fick hjälp en en vis man :D.

 

det jag menade med att syna 100 i 1 pott och fi enbart bluffar 10% är att man måste verkligen vara 90% lr mer säker på att han bluffar. räcker inte med 50%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...