Gå till innehåll

Dra till någon skidort i vinter, finns intresse?


mpee

Recommended Posts

Bara en är Lilas, proposal 1915 -1, men det var också den jag tänkte föreslå. Inte lika schtek som de andra men "bara" 5800 euro för perioden du angav. 75 kmv, 1,5 km från Chamonix center och rymmer 6-9 pers. Det står också att de tar upp till 10 dagar på sig att skicka kontraktet från att man gett de depositionen.

Jag är på att hyra den om vi är 4 pers, med lite tur kan vi ju hitta någon som kan sova där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker det verkar lite segt att behöva åka bil eller tåg så fort man ska in till byn. Skulle vara mycket skönare att ha någonting i själva byn. Om vi bara ska boka för en månad kanske det finns andra alternativ? Jag verkar vara ganska kass på att hitta något vettigt bara, ingen av er som kan försöka leta lite själva? Kanske kolla i Whistler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag kom på det efter jag postat :P

 

Men jag ska maila och kolla om det går bussar vid huset i Chamonix, har varit i cham en gång tidigare och då åkte jag buss. Det är rätt vanligt där och funkar bra. Men är det ute i skogen och man måste ha bil blir det lite andra bullar..

 

Verkar vara något fel med gmail, får testa imorgon istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag kom på det efter jag postat :P

 

Men jag ska maila och kolla om det går bussar vid huset i Chamonix, har varit i cham en gång tidigare och då åkte jag buss. Det är rätt vanligt där och funkar bra. Men är det ute i skogen och man måste ha bil blir det lite andra bullar..

 

Verkar vara något fel med gmail, får testa imorgon istället

 

När är du och den andre killen redo att åka?? Åker ni bräda eller skidor föressten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BjornL: Så fort vi har boende så packar jag väskan och köper en ny jacka. Måste beställa ny laptop dock, och jag har tyvärr fått något jäkla virus/malware från wtso.net (watch the simpsons online .net), undvik den siten. Hur som hellst kan jag inte klicka på länkar från google eller komma åt min gmail, riktigt läskigt/jobbigt faktiskt. Jobbar på att få bort det via aspberger-killarna på antivirus-forumen, vilka samariter de är ändå (trots oförmågan att känna empati). Men är det inte fixat imorrn kan jag låna en dator.

 

Erut: Jag har också fått erbjudande om Thailand med kompisgäng, men jag vill verkligen åka puder (jag åker skidor btw). Är med dig, vi tar något bara det har internet och fler än ett rum. Två rum med våningssängar funkar för mig.

 

"Min polare" som ska med är en old timer här på forumet så han kan svara för sig själv, kontaktar honom på msn nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejhej, är på väg till Spanien nu ett par veckor, är sugen på några alpveckor med men har inte jätte bråttom, bara det blir av något i år. Är alpnoob så dålig koll på ställen, hade gärna sett eget rum och allmänt bra boende ialf.

 

Skulle kunna tänka mig 2veckor och hotel boende men kanske är för kort tid för er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...