Gå till innehåll

Dra till någon skidort i vinter, finns intresse?


mpee

Recommended Posts

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

är intresserad om det styrs något från mellandagarna och en vecka in i januari

 

åkt en hel del i min ungdom och varit i val disere en gång. åker skidor rätt bra och kan stå på en bräda också.

 

Anton PMade mig och berättade att han nog inte kan dra hela säsongen pga tjänstledighet och annat, eller vi ska i varje fall inte räkna med honom. Synd, han verkade vara en skön kille.

 

Fick ett mail från Erut, så med honom och Pokerminator, jkkman, mpee och jag är vi 5! Det räcker ju för att fylla stugan, en plats till fixar vi lätt på plats om inte annat.

 

Senaste jag åkte på 'pokerkollo' i thailand hade vi en IRC kanal där alla som skulle åka hängde och snackade poker. Det var väldigt bra för att lära känna folk lite och hålla oss uppdaterade. Tänkte att vi kör samma sak nu, så alla som ska eller vill åka gå in på #Alppoker @ QuakeNet.

 

http://www.agence-michaud.ch/en/Season_rental/Disponibilite_Tarifs_Descriptifs.html <--- Carina 150 är stugan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis kan tyvärr inte dra iväg en hel säsong. Men nån månad kanske man kan kunna smita ner och shreda :-)

 

Ang stugan verkar den obv tokfräsh. Men rätt dyr. Lite drygt 7k sek per person/månad. "Det har blivit dyrt här i Schweiz". Fast med pokerspelare är det nog inget jätteproblem :-) Iofs så pröjsade jag runt 6k månad när jag var nere 08. Och då var det ett sunkigt säsongarhak med heltäckningsmattor på väggarna och ingen tv/internet så man får räkna med dom priserna i Verpan 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte 7k är såå farligt, billigare än 4-5k får man ju aldrig och de där extra tusenlapparna är det verkligen värt för schyssta utrymmen med öppen spis och så.

 

Nu är jag och mpee på irc iaf, ska försöka idla när datorn är på, är nog bra om ni andra gör det också så kanalen fungerar lite som en anslagstavla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte 7k är såå farligt, billigare än 4-5k får man ju aldrig och de där extra tusenlapparna är det verkligen värt för schyssta utrymmen med öppen spis och så.

 

Jo sant. Väldigt värt med lite yta och lyx som ugn osv :-)

 

 

Varför inte satsa på Val Thorens?

 

Finns ju hur många bra orter som helst. Österrikiska Mayrhofen t.e.x. verkar riktigt schysst.

 

Men verbier är en komplett skidort, bra fest, bra åkning, varierad åkning, park (halvkass men ändå) bra med skidbussar, bra stad osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajuste hur länge tänkte alla stanna?

Åka ner i början på Januari eller tidigare och stanna till April?

När jag var nere i Verpan var det bäst åkning i Mars. Men det varierar ju obv. I April är det med största sannolikhet väldigt varmt och svårt att hitta kallpuder. Men det är väldigt varmt och skönt att hänga i parken och dricka öl i solen då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste jag åkte på 'pokerkollo' i thailand hade vi en IRC kanal där alla som skulle åka hängde och snackade poker. Det var väldigt bra för att lära känna folk lite och hålla oss uppdaterade. Tänkte att vi kör samma sak nu, så alla som ska eller vill åka gå in på #Alppoker @ QuakeNet.

 

http://www.agence-michaud.ch/en/Season_rental/Disponibilite_Tarifs_Descriptifs.html <--- Carina 150 är stugan!

 

Helt fantastiskt stalle enligt alla kallor. Det har far vi bara inte lata rinna ut i sanden.

Jag kommer dock ha mycket begransade mojligheter att hanga pa IRC just nu da jag reser i sydamerika. Jag far val titta in dar de ganger jag lirar och far hoppas att ni rakar vara inne da.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var i Val Thorans i April, bra ställe så sent på säsongen pga sig höga höjd. Men också därför kanske man vill undvika att vara där en hel säsong. Maten blir dyr och när det snöar ser man inte längre än till näsan eftersom allt är över trädgränsen.

 

Är det någon förutom Anton som gillar att hänga i parken förresten? Jag har då aldrig varit någon jibbah, men man kanske kan lära sig :). På tal om jibbers så är det ju WinterJam på Stadion den 21:a, om någon är intresserad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var i Val Thorans i April, bra ställe så sent på säsongen pga sig höga höjd. Men också därför kanske man vill undvika att vara där en hel säsong. Maten blir dyr och när det snöar ser man inte längre än till näsan eftersom allt är över trädgränsen.

 

Är det någon förutom Anton som gillar att hänga i parken förresten? Jag har då aldrig varit någon jibbah, men man kanske kan lära sig :). På tal om jibbers så är det ju WinterJam på Stadion den 21:a, om någon är intresserad?

 

Precis skogsåkning är ett MÅSTE för det är långtifrån alla dagar det är bra sikt. I Verpan finns Bruson, ett ställe några minuter ifrån själva Verbier, med episk skogsåkning och världens slöaste liftar så typ bara svenska säsongare där :-)

 

Jag är väl ingen megastjärna i parken direkt men tycker det är väldigt kul de dagar man inte kan åka puder. Jo winterjam låter intressant, bor bara några hundra meter ifrån så ska lätt dit :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis skogsåkning är ett MÅSTE för det är långtifrån alla dagar det är bra sikt. I Verpan finns Bruson, ett ställe några minuter ifrån själva Verbier, med episk skogsåkning och världens slöaste liftar så typ bara svenska säsongare där :-)

 

Jag är väl ingen megastjärna i parken direkt men tycker det är väldigt kul de dagar man inte kan åka puder. Jo winterjam låter intressant, bor bara några hundra meter ifrån så ska lätt dit :-)

 

 

ska vi passa på och spika fast eventet för att även passa på och träffa varandra irl innan resan? är det 21a nov som gäller? exakt adress för oss som inte är 08or osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst åkning i franska alperna - Avoriaz! Speciellt för brädåkare.

Vet dock inte om byn passar ert ändamål då det enbart är häst och vagn inne i stan. Men en väldigt liten och trevlig by och hittar ni en bra stuga så är det nöten. Chamonix är skit. Val ThorEns rekommenderas annars. Bra åkning och skapligt uteliv. Jag hade vart sugen om jag inte haft studier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska vi passa på och spika fast eventet för att även passa på och träffa varandra irl innan resan? är det 21a nov som gäller? exakt adress för oss som inte är 08or osv.

 

Adressen är Stockholms Stadion. Så det är bara att ta tuben till Stadion eller söka på eniro på Stockolm Stadion.

 

Avoriaz verkar väldigt fint, finns ju hur många bra ställen som helst i Alperna och det är ju inte helt lätt att välja. Hehe brädåkare har det inte lätt, är ju en hel del traverseringar och annat på väldigt många åk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska vi passa på och spika fast eventet för att även passa på och träffa varandra irl innan resan? är det 21a nov som gäller? exakt adress för oss som inte är 08or osv.

 

Den 21a kommer jag att vara i Costa Rica. Kommer inte hem till Sverige forran mellandagarna sa det blir svart for mig att traffa er och visa att jag inte ar helt odraglig.

 

Sitter forresten ensam pa #alppoker. Dumpades den iden ner eller har jag bara dalig timing?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta av oss är på #alppoker under dagarna, du hade nog bara dålig timing. För tillfället är jag (tonysoprano) och mpee inne. Skulle vara bra om alla sätter mirc i autostart och /j #alppoker i perform on connect.

 

Hello,

 

The owner of CARINA 150 wants to rent it from November 28, 2009 to same client for the whole winter season.

 

Sorry but we cannot do a price from January 2010.

 

We have to do a rental lease to the same client from November 28 to May 1st, 2010.

 

Many thanks and sunny Regards,

 

Tyvärr är det nog från 01 dec - 01 maj som man får räkna med om man hyr en säsong. Vet inte hur vi ska lösa det här egentligen, stugan verkar så fräsch men ingen kan ju åka förrän efter jul. Vad tycker ni? Vara true ballers och pröjsa för december utan att vara där? Leta vidare?

 

Nu när BjornL har hoppat på pudertåget så är vi 6 pers, så räkna med det när ni letar boende. Maila allt som ser godkänt ut och fråga efter internet och om vi får komma runt nyår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta av oss är på #alppoker under dagarna, du hade nog bara dålig timing. För tillfället är jag (tonysoprano) och mpee inne. Skulle vara bra om alla sätter mirc i autostart och /j #alppoker i perform on connect.

 

 

 

Tyvärr är det nog från 01 dec - 01 maj som man får räkna med om man hyr en säsong. Vet inte hur vi ska lösa det här egentligen, stugan verkar så fräsch men ingen kan ju åka förrän efter jul. Vad tycker ni? Vara true ballers och pröjsa för december utan att vara där? Leta vidare?

 

Nu när BjornL har hoppat på pudertåget så är vi 6 pers, så räkna med det när ni letar boende. Maila allt som ser godkänt ut och fråga efter internet och om vi får komma runt nyår.

 

 

 

kan vi inte hyra ut den i andrahand under dec? vad säger kontraktet? om det finns något emot det så ha det som förhandlingsargument att de måste göra undantag annars kan vi inte hyra deras stuga osv. försök pruta ner på priset allmänt också, inte direkt så att vi har något att förlora och man kan alltid återgå till standardpris

 

 

jag har inget bättre för mig hemma egentligen så jag kan dra dit redan nu, om det finns snö/folk där nu dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...