Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Läkare och jurister får väl en form av licens vid examen, journalist kan man vara när man köpt en penna. Trist att du la ner projektet även om ämnet kanske är på väg att bli uttjatat.

Postad
Jag vet inte riktigt vad ni retar er på vad gäller storyn om spelberoende men om han vill göra ett repotage om det så måste han väll få göra det? Sen om ni väljer att vara med i intervjun eller inte är väll upp till er liksom om ni väljer att lyssna eller inte?

Rätta mej om jag har fel...

Det största felet du gör är att du helt missförstår det folk har skrivit. Ingen har påstått att han inte FÅR göra ett sådant reportage. Däremot står det väl oss fritt att ha en åsikt om det?

Angående dina två fel så syftade han nog på att du stavade väl med två l.

Postad
Det största felet du gör är att du helt missförstår det folk har skrivit. Ingen har påstått att han inte FÅR göra ett sådant reportage. Däremot står det väl oss fritt att ha en åsikt om det?

Angående dina två fel så syftade han nog på att du stavade väl med två l.

Det var väl inte riktigt så jag menade heller. Men visst, nu när nu lagt fram vad ni inte gillar med repotaget så är jag med.

Och vad gäller stavningen, det kan väl inte ha nån som helst betydelse eller?

Postad
Ja, massmedia brukar rapportera om å ena sidan de som vunnit väldigt mycket eller å andra sidan spelmissbrukare. Du planerar alltså att göra ett reportage om spelmissbrukare, på vilket sätt leder det till en nyanserad bild?

OM det nu är så att ditt mål är att nyansera bilden, varför inte göra ett reportage om de tiotusentals (hundratusentals?) som har spelandet som ett roligt tidsfördriv, förlorar några hundralappar ena månaden och vinner ett par hundra nästa månad?

Men låt grabben göra sitt repotage, det berör inte dig det minsta... öhhh varför, håll dig till ditt eget.
Postad
Jag vet inte riktigt vad ni retar er på vad gäller storyn om spelberoende men om han vill göra ett repotage om det så måste han väll få göra det? Sen om ni väljer att vara med i intervjun eller inte är väll upp till er liksom om ni väljer att lyssna eller inte?

Rätta mej om jag har fel...

Precis, bara en massa gnäll.
Postad
Allt gnäll gjorde att han la ner. gw

Eller så la han ner för att han var ute i så fantastisk god tid (efter två timmar började tiden rinna ut!) och det var så fantastiskt planerat (den nyanserade bilden som inte var nyanserad).

Postad

Pokerforum.nu är nog inte rätta platsen för honom att hitta objekt.

De som lever på poker, vare sig de jobbar med allt omkring eller spelar, vill inte ha något negativt sagt. De hugger direkt.

De som småtorskar lite vill tro att de vinner. De vill inte höra något negativt, de hugger direkt.

De som torskat dit ordentligt är förhoppningsvis inte här.

Samt ej att förglömma den härskande tonen här (samt de flesta internetforum) är ju väldigt negativ och rå.

De som inte inser att det finns en avigsida av pokerboomen är i mitt tycke inte särskilt smarta.

De som inser detta men förnekar det av privatekonomiska skäl är i mitt tycke

scum.

Postad
Pokerforum.nu är nog inte rätta platsen för honom att hitta objekt.

De som lever på poker, vare sig de jobbar med allt omkring eller spelar, vill inte ha något negativt sagt. De hugger direkt.

De som småtorskar lite vill tro att de vinner. De vill inte höra något negativt, de hugger direkt.

De som torskat dit ordentligt är förhoppningsvis inte här.

Samt ej att förglömma den härskande tonen här (samt de flesta internetforum) är ju väldigt negativ och rå.

De som inte inser att det finns en avigsida av pokerboomen är i mitt tycke inte särskilt smarta.

De som inser detta men förnekar det av privatekonomiska skäl är i mitt tycke

scum.

Dom som torskat dit ordentligt... inte här???

finns nog inte många heltidsspelande pokerspelare som inte har ett spelberoende?

Postad

Det här handlar inte om huruvida det finns en mörkare sida av det hela eller inte. Självklart gör det det. Många människor har problem med sitt spelande och det är vårt, i allmänhet, och bolagens, i synnerhet, skyldighet att upplysa och informera.

Det jag tröttnar på är alla journalister som vill ge en "nyanserad" bild av pokern och sedan presenterar en spelmissbrukare en illegal klubb eller ngt annat i den stilen. Har själv blivit blåst med samma snack från journalister och det är inget misstag jag gör om. Det jag lärde mig av den episoden var att tiga när andra än "pokermedia" kontaktar mig. Det betyder i sin tur inte att jag inte är medveten om problemet eller erbjuder hjälp där jag kan.

Jag som sajtanställd tar ett ansvar genom att kontakta spelare som flaggas när de hamnar utanför vissa gränser. Jag vill inte gå in på hur det fungerar i detalj men jag har jobbat för att fånga upp så många problemspelare jag kan och jag gör det fortfarande. Det är en av de viktigaste bitarna med mitt jobb, utan tvekan.

Postad
Det var väl inte riktigt så jag menade heller. Men visst, nu när nu lagt fram vad ni inte gillar med repotaget så är jag med.

Och vad gäller stavningen, det kan väl inte ha nån som helst betydelse eller?

de var ett skämt dude, drick lite kaffe och chilla :mrgreen:

Postad
Nonsens. Ditt användarnamn är "joakimjournalist" och det är det inte vi som har satt.

Hehe, jag satte mitt namn till Matteprof när jag läste Tillämpad Matematikerprogrammet på universitetet... men inte fasen skulle jag klara av en enda tenta nu... Måste byta användarnamn ;)

Postad
Det här handlar inte om huruvida det finns en mörkare sida av det hela eller inte. Självklart gör det det. Många människor har problem med sitt spelande och det är vårt, i allmänhet, och bolagens, i synnerhet, skyldighet att upplysa och informera.

Det jag tröttnar på är alla journalister som vill ge en "nyanserad" bild av pokern och sedan presenterar en spelmissbrukare en illegal klubb eller ngt annat i den stilen. Har själv blivit blåst med samma snack från journalister och det är inget misstag jag gör om. Det jag lärde mig av den episoden var att tiga när andra än "pokermedia" kontaktar mig. Det betyder i sin tur inte att jag inte är medveten om problemet eller erbjuder hjälp där jag kan.

Jag som sajtanställd tar ett ansvar genom att kontakta spelare som flaggas när de hamnar utanför vissa gränser. Jag vill inte gå in på hur det fungerar i detalj men jag har jobbat för att fånga upp så många problemspelare jag kan och jag gör det fortfarande. Det är en av de viktigaste bitarna med mitt jobb, utan tvekan.

om killen vill göra ett reportage om spelmissbruk så låt han göra det utan att han ska få höra ditt skitsnack. Allt som går ut i media behöver inte vara nyanserat ,sen om han skrev att han vill ge det är en annan sak, men snälla folk kan tänka själva och nog fan är det mer glamourisering kring poker än motsatsen.

Postad
om killen vill göra ett reportage om spelmissbruk så låt han göra det utan att han ska få höra ditt skitsnack. Allt som går ut i media behöver inte vara nyanserat ,sen om han skrev att han vill ge det är en annan sak, men snälla folk kan tänka själva och nog fan är det mer glamourisering kring poker än motsatsen.

Nej, allt som går ut i media behöver inte vara nyanserat men om man påstår att det kommer att vara just nyanserat och det sen inte är det så är det inte "en annan sak", det är ren och skär lögn - och den här pajsaren snubblade just på sin egen tunga

Jag vill inte att någon ska utsättas för det jag hamnade i. Håll er borta från journalister som vill ge en "nyanserad bild", oavsett vad det gäller. I nio fall av tio så kommer fan att målas på väggen.

Jag är inte utbildad journalist men jag har däremot jobbat som reporter. För det mesta själv men också med "riktiga" journalister. Jag tyckte själv att jag gav en nyanserad bild av pokern. Det var oerhört sällan jag skrev glamour-reportage. De turneringar jag rapporterade från blev beskrivna på det sätt jag uppfattade dem och i övrigt försökte jag skriva så mycket jag kunde om klubbar eller varför inte småbarnsfarsor som lirade poker för att det var kul.

Jag minns en episod i Vegas när jag och Ola skulle rapportera för Expressen. Efter ca en vecka blev redaktören sur för att vi inte hade "grävt upp tillräckligt mycket skit". En typisk äcklig journalist som till varje pris ville hitta "scoopet", noll intresse av poker.

Jag kan fortsätta in absurdum om "vad läsarna vill ha" och hela den harangen men jag lämnar det där så länge...

Postad

Jag håller med Jennez. Klart grabben får göra ett reportage - men jag blir irriterad när han hävdar att det ska vara ett nyanserat sådant när det är väldigt uppenbart att han vill skapa en snyfthistoria för att visa hur dåligt det är med nätpoker.

Det är helt enkelt fult spel och sådant är jag allergisk mot oavsett ämne.

Postad
Jag minns en episod i Vegas när jag och Ola skulle rapportera för Expressen. Efter ca en vecka blev redaktören sur för att vi inte hade "grävt upp tillräckligt mycket skit". En typisk äcklig journalist som till varje pris ville hitta "scoopet", noll intresse av poker
Jupps, så var det. Dåvarande pokerredaktören tyckte inte att våra foton och småintervjuer med Svenne Trähatt, insattellitad för $25 på hejochhåpoker.com och som nu spelade sin första stora liveturnering var något att ha.

För mig är detta däremot själva kärnan i poker. Och jag vet att det uppskattas mycket när spelarna på lokala klubben kan läsa om sin polares framgångar.

Jag tycker själv att det är kul att läsa om superstjärnorna och om hobbyspelarna. Men jag är totalt ointresserad av om Tony Rickardsson eller Markoolio ska bli frirullade in i en tävling någonstans. Tills de visat att de kan spela poker (som Eskilsson) så är Brolin en avdankad fotbollsspelare som bara tar plats vid pokerborden. Av artighetsskäl kan jag väl fota dom, men jag intervjuar hundra gånger hellre någon som frirullat sig in till VM.