Gå till innehåll

SAJT: WorldPX.com


Illuminated

Recommended Posts

  • Svars 639
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar ca 12h i veckan, ett bord NL400. Enligt WPEX så skulle jag få runt $400, dvs runt ett inköp, tillbaka i månaden i "RB".

 

Jag spelar på Party Poker just nu och går plus ca 5 inköp i månaden, runt $2000 mao, nu är min fråga till er med lite erfarenhet; är det lönt att byta till WPEX för att få det där "extra" inköpet, eller skall jag nöja mig med fisken på Party?

 

Hur bra är spelarna i regel på WPEX? B2B har ju ex. en ganska hög standard på sina spelare medans Party och Stars har en lägre.

 

Tilläggas kan att jag trivs mycket bra hos Party och deras klient, samt möjligheten till turneringar och sit-n-go's. (Hmm, svarade väl nu iofs själv på min fråga...)

 

Tack på förhand. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte alltid det finns folk på NL400.. jag hade fortsatt på party om jag var dig.. varför spelar du bara ett bord i taget?

 

Ahh, okej, tack.

 

Jag spelar bara ett bord för att jag trivs bäst med det. Två bord går väl an, men det är ändå lite jobbigt. Har även gått betydligt sämre de perioder jag testat fler än ett bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konversation med WPX:

 

 

Anika: hello

 

XXX: Who gets the rake back from the pot? The winner of the pot pay the whole rake but does he get the whole rake back or the other players who contriubuted?=

 

Anika: the rake is distributed evenly between the players

 

XXX: between which players?

 

XXX: the whole table? or who got dealt cards?

 

Anika: the players that's involved in the hand

 

XXX: meaning those who at least made a bet?

 

XXX: o0r those who saw the flop?

 

Anika: once you contribute to the pot

 

XXX: and when do you contribute to the pot?

 

Anika: once you put money into the pot this i when you contribute

 

XXX: ok thanks

 

 

 

Med andra ord borde det löna sig att spela tight med tanke på raken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e ju inte alls så bra. Ponera att fyra ser floppen. X betar och Y reraisar varpå de andra foldar. X callar och på turn går båda All-in. Raken ges nu till alla fyra spelare uppdelat jämt ifall jag förstod det hela rätt?

 

Usch :/

Borde vara vinnaren som tar den tycker jag :) eller alternativt dem som går till showdown :) Yeye, den ger ändå en del så det är väl ok antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon måste ju vara ute och cykla. Den som betalar raken ska väl ha tillbaka den också?

 

de kollar pengarna som är lagda i potten. så får man sin andel av dem tillbaka.

 

lägger jag $10 i en $100pott som rejkas $3 får jag $0.3 i RB.

 

vinner jag en pott på $20 som rejkas $1 varav jag lade $7 får jag $7*1/20 i rb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

weighted contributed eller nått kallas det isf, prima,boss & ipoker kör det..

det är väl det sämsta för normalspelaren, men mest "rättvist" eftersom man får så stor del av raken beroende på hur stor del av potten man bidragit till

 

 

sen finns det bara contributed.. då får alla som bidragit med nått lika mkt..

 

(2 foldar SB,BB och knappen ser flop, varav SB och BB blir all-in.. alla de 3 får lika stor del, men de 2 som foldat pre får 0)

 

tror pokerroom kör detta..

 

 

sen den bästa metoden om man nu inte är extremt loose-aggro är dealt cards.. då får alla alltid lika mkt bara man blir tilldelad kort.. bland annat party poker, crypto och b2b kör detta..

 

 

för en normal tight spelare, speciellt om man är många spelare vid bordet, är dealt cards överlägset bäst.. ibland kan 25% dealt card-rakeback ge mer än 40-50 weighted-contributed rakeback..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det finns sng men det är dåligt med folk. men å andra sidan så kan man ju spela andra sidor samtidigt.

Har inte fått det felet på programmvaran men självklart kan sånt hända. Det är ju en ganska liten och ny sajt.

Det man får fråga sig är om man kan stå ut med lite bekymmer om man kan stå ut med det mot att få raken tillbaka. Jag kan det deffinitivt då jag inte är en speciellt duktig spelare så jag har typ dubblat min inkomst tack vare det.

 

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag skulle vi väll fått tillbaka raken?

Loggade in och såg att jag hade 0$ rakeade samt inte fått in pengarna från förra veckans rake.

 

Samma för er? Tar det 1 dag innan det kommer in på kontot?

läste du inte på nyhetsidan som kom upp? Stod ju klart o tydligt varför rake:n är borträknad från 00:00 måndag natt

 

Du får dem idag nån gång, förra veckan kom de väl in på tisdag pga uppdateringar. Tidigare brukade de komma in vid 9snåret på kvällen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...