Gå till innehåll

3betad KJ SB tp turn beslut


Recommended Posts

Aaa... de va tydligen de ja gjorde :P varken beten eller synen va bra från mig. Frågan är ju va ja skulle göra annorlunda å tydligen va de å folda Pre. Och som spelat verkade en push turn va de bästa.
Vafan, foldar folk KJ pre mot en raise i 6max, mot okänd fi? Tycker det låter helt sjukt. Iaf jag har en såpass bred öppningsrange även från UTG att det skulle löna sig att syna med KJ kan jag säga.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Om man ändå tappar EV är det ju dåligt.

 

Jag skulle folda iaf. Men då har jag också en väldigt retarderad form av polariserad balans. Eller förnuftig, vem vet. Trebettar iaf hellre 46 än KJ. Kommer ju ändå reppa de två herrarna.

 

Men oavsett, att alltid syna KJ i sb mot random som öppnar UTG i 6-max är väl bara objektivt horribelt. Känns inte ens sådär coolt loose.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ändå tappar EV är det ju dåligt.

 

Jag skulle folda iaf. Men då har jag också en väldigt retarderad form av polariserad balans. Eller förnuftig, vem vet. Trebettar iaf hellre 46 än KJ. Kommer ju ändå reppa de två herrarna.

 

Men oavsett, att alltid syna KJ i sb mot random som öppnar UTG i 6-max är väl bara objektivt horribelt. Känns inte ens sådär coolt loose.

Varför är det horribelt? För att vi kan förlora mot AK för att vi kommer att spela ur pos med en hand som ofta är dominerad av fi:s öppningsrange som är AK KK AQ QK bla bla bla. Det håller inte. Jag utgår från att fi slår upp bredare än så i 5max 2009.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det horribelt? För att vi kan förlora mot AK för att vi kommer att spela ur pos med en hand som ofta är dominerad av fi:s öppningsrange som är AK KK AQ QK bla bla bla. Det håller inte. Jag utgår från att fi slår upp bredare än så i 5max 2009.
Du (och jag) nämnde 6 max.

Om du stovar KJ vs en UTG öppningsrange är det inte omöjligt att du coinflippar eller så, vilket på så vis skulle ge ett bra ev (bra = bättre än -0.5bb).

Om det inte vore för det faktum att vi sitter op och förlorar mycket mer när han har oss än vad vi (eventuellt) vinner när han har 67. Sedan vet jag ärligt talat inte vad en stove skulle ge heller. Vi är ju inte superbra mot många händer alls.

 

5 max känns mer öppet kanske, och pratar vi SvS-low så visst, för random verkar höja just random i random position och då är det väl eventuellt så att KJ är tillräkligt bra trotts positionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...