Gå till innehåll

3betad KJ SB tp turn beslut


Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nej men "vad ska han ha liksom"? Hade han haft QQ-AA hade han nog 4betat, Enda handen som jag ser som du är slagen av är AJ vilket inte är så troligt att han har. Möjligtvis att jag vill toköverspela din KJ, men som sagt, vad ska han ha liksom? :-P

 

Han lär ju sitta på lite färgdrag, ett gäng PPs och lite annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ligger i nått du säger, när ja kör pokerstove med bara 99 å 1010 som bluffar är han underdog

Text results appended to pokerstove.txt

 

1,144 games 0.005 secs 228,800 games/sec

 

Board: 5s Jh 2s 2c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 50.350% 49.30% 01.05% 564 12.00 { KcJs }

Hand 1: 49.650% 48.60% 01.05% 556 12.00 { JJ-99, 55, 22, AJs, 4s3s, AJo }

 

som spelat verkar de som en push är de bästa å göra på turn? eller är de nått jag missar här?

 

EDIT: Kanske fel å kalla de underdog! :D de ja menar är pengarna i relation till oddsen är ju på min sida!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du väl 3betat pre o träffar TPgK så kan du ju ffs inte folda här. Du snackar om att du inte är i toppen av din range!!!! Exakt va ska du träffa med KJ? Fattar du hur exploaterad du blir om du 3betar KJ pre o foldar TP sen? Då kan Fi i princip beta any2 mot dig o ändå gå plus.

 

Som spelat hade jag jobbat in degen.

 

Annars, fold pre>syn>>>>>>>>3bet

 

Betänk också att det är 5handat, så UTG är typ hijackposition= inte så jävla tight range.

 

slutligen, folk som säger att GTO=trams.... LOL... säg det till Jello, Nebbis, Hjort o Saxin...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skillnad på att spela GTO på mikro och på 100/200.

 

Typ bara att du kommer att ha mycket större edge på mikro, och kommer kunna blanda in fler exploativa spel när du har en stark read.

Kladda inte för mycket utan starka reads. Det lönar sig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ bara att du kommer att ha mycket större edge på mikro, och kommer kunna blanda in fler exploativa spel när du har en stark read.

Kladda inte för mycket utan starka reads. Det lönar sig inte.

Nja, men jag menar att det generellt sett är en rätt dålig idé att spela strikt gto på mikro då du med all säkerhet kommer att vinna mer på att spela adaptivt och exploatera motståndarnas luckor, eftersom dom ofta är så många.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, men jag menar att det generellt sett är en rätt dålig idé att spela strikt gto på mikro då du med all säkerhet kommer att vinna mer på att spela adaptivt och exploatera motståndarnas luckor, eftersom dom ofta är så många.

Givetvis, problemet är ju att folk överskattar den informationen de får av sina motståndare något brutalt mycket, det krävs ganska stora samples för att fastställa det allra mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett jäkla dillande om GTO hit och dit är det någon som överhuvudtaget kan spela någorlunda GTO? Känns som var och varannan nl50 grinder vräker ur sig jag skulle kunna spela GTO men jag kan exploatera honom ist. Sen är det väl självklart att vi spelar exploativt om vi på goda grunder tror att vi har så starka reads. De gånger vi står med kalsongerna i handen och inte har särskilt bra koll lär GTO vara att föredra. Själv kan jag inte spela GTO utan försöker balansera upp liret lite mellan alla soulreads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett jäkla dillande om GTO hit och dit är det någon som överhuvudtaget kan spela någorlunda GTO? Känns som var och varannan nl50 grinder vräker ur sig jag skulle kunna spela GTO men jag kan exploatera honom ist. Sen är det väl självklart att vi spelar exploativt om vi på goda grunder tror att vi har så starka reads. De gånger vi står med kalsongerna i handen och inte har särskilt bra koll lär GTO vara att föredra. Själv kan jag inte spela GTO utan försöker balansera upp liret lite mellan alla soulreads.

 

Tror folk i allmänhet har svårt att skilja på GTO och att spela någorlunda balanserat.

Ang GTO så tror jag t.o.m de bästa spelarna är låååångt ifrån att spela optimalt men tillräckligt nära för att krossa ganska hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från start så låg väl handen i botten på 3 betrangen. Lite beroende på hur man värderar(vilken metod man använder pokerstove eller pokerböcker:)) starthanden.

När väl floppen kom så låg den i alla fall på top 25% i rangen. Att märka så vore ex AJ betydligt starkare och hade legat på ca 15% skulle jag tro. Då blir det mera självklart att stacka av på mer eller mindre konstnärligt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett jäkla dillande om GTO hit och dit är det någon som överhuvudtaget kan spela någorlunda GTO? Känns som var och varannan nl50 grinder vräker ur sig jag skulle kunna spela GTO men jag kan exploatera honom ist. Sen är det väl självklart att vi spelar exploativt om vi på goda grunder tror att vi har så starka reads. De gånger vi står med kalsongerna i handen och inte har särskilt bra koll lär GTO vara att föredra. Själv kan jag inte spela GTO utan försöker balansera upp liret lite mellan alla soulreads.
Frågeställningen är ju konceptuell. Ingen spelar ju GTO, dvs spelteoretiskt optimalt. Det handlar ju om vilken strategi man går in i spelet med.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skummat igenom tråden. Kan säga som så att OM man nu tänker 3-beta sådana här lägen så ska man inte behöva posta denna fråga på pf när man hamnar i detta läge.

 

Men som sagt att hålla sig från dessa lägen är aldrig fel, även om det inte är fel att 3-betta i vissa lägen om man har koll på vad man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du väl 3betat pre o träffar TPgK så kan du ju ffs inte folda här. Du snackar om att du inte är i toppen av din range!!!! Exakt va ska du träffa med KJ? Fattar du hur exploaterad du blir om du 3betar KJ pre o foldar TP sen? Då kan Fi i princip beta any2 mot dig o ändå gå plus.

 

Som spelat hade jag jobbat in degen.

 

Annars, fold pre>syn>>>>>>>>3bet

 

Betänk också att det är 5handat, så UTG är typ hijackposition= inte så jävla tight range.

 

slutligen, folk som säger att GTO=trams.... LOL... säg det till Jello, Nebbis, Hjort o Saxin...

 

Toppen av min range känns som QQ-AA + JA, och med dessa händer har jag otroligt mycke värde på en flop som denna. Då de känns som KJ mer eller mindre inte slår mer än nått slask från han eller bluff känns de absolut inte som den är i toppen av rangen iaf.

 

Och nu påstår inte jag heller att ja är nån bra poker nisse utan jag vill ha koncepten och begreppen uträtt så ja lär mig nått av de här.

 

 

Har skummat igenom tråden. Kan säga som så att OM man nu tänker 3-beta sådana här lägen så ska man inte behöva posta denna fråga på pf när man hamnar i detta läge.

 

Men som sagt att hålla sig från dessa lägen är aldrig fel, även om det inte är fel att 3-betta i vissa lägen om man har koll på vad man gör.

 

Du säger emot dig själv här tycker jag, har man koll på läget så kan man 3beta å hamnar då i läget som man vet vad man ska göra å du behöver inte posta här för du vet redan va du pysslar med, för man postar här för att få hjälp å vägledning, visst?

 

Kan du de däremot inte så ska du inte göra 3beten å hamna i situationen för att sedan försöka lyska ut va du gjorde för fel, å posta den på forumet för att få vägledning och hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej det är inte det jag säger, det jag menar är att om du inte vet att du behärskar att spela en flop när du får syn så bör du folda pre. Känner du dock att du har koll på vad du ska göra de gånger du måste spela en flop så kan det vara ok att 3-beta där ibland.

 

Dock tycker jag det är rätt onödigt att sätta sig i denhär typen av krångliga situationer om man inte har en väldigt bar anledning.

 

Förespråkar alltså fold pre här men det går säkert att motivera en 3-bet.

 

Helt enkelt om du ska 3-beta här måste du vara bered på att hamna i den sits du hamnar i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SJälvklart är jag beredd att hamna i en jobbig situation som denna och det är en av de anledningarna ja 3betar den. Tycker den inte är bra för att syna, därför 3betar jag i hopp om att ta ner potten direkt, men den har fortfarande potentialen att floppa bra. Tyvärr kom en flop jag inte alls kände mig så bekväm i och situationen uppstod och därmed postar jag den här för att få vägledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka floppar är bekväma då KKK eller JJJ + nötstege? Du floppar toppar vilket är ytterst bra. Ar man inte bekväm med att spela stora potter ur pos, vilket är väldigt svårt kanske det som sagt kan vara bäst att undvika att situationen dyker upp.

 

Argumentet att du vill plocka ner potten tycker jag inte är ok, du kan plocka ner blinds i pos istället och dessutom ha bättre möjligheter att spela ut fi i pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att ja behöver floppa ett fyrtal för att fortsätta med handen, och de hoppas ja du förstod. Men bättre floppar än den ja fick finns defenitivt.

 

Och me tanke på att ja inte riktigt vet hur ja ska spela den bäst post kan de överväga att ja inte ska 3beta den pre. Men KJ är inte nån hand ja vill spela för 200BB med därav folden med min inte tillärkligt starka hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, primära frågan är väl snarare varför du väljer att conbetta floppen med den info du gett oss. Att du sedan går vidare med att syna en raise och c/f en icke-turn gör ju bara saken mer förbryllande. Du spelar ju varken för värde eller bluff, ser snarare ut som du försöker lista ut vad som egentligen händer och bränner pengar under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...