Gå till innehåll

NLT - TP som hamnar i trubbel

Recommended Posts

Postad

2/4 NLT 8 players.

Många limpers Sitter i BB med K3o.

Checkar.

Flop K94 tvåfärgad

Check fram tills knappen som bettar pott.

Misstänker stark steal där men jag har sån dålig kicker så jag synar bara.

Resten foldar.

Rätt eller fel spelad? Borde jag bettat ut först istället?

Brukar gilla att checka TP med dålig kicker för att se vad folk gör efter mig så kan jag bedöma då om min kicker står.

Turn 3 (inte i färgen)

Checkar till han, Han bettar cirka 50% av potten, miniraisar han.

Han synar.

River 3(i färgen)

(Jag får kåk 3:or över kungar)

bettar ut runt 60% av potten.

Han miniraisar mig.

Jag går all-in.

Han synar.

Var det onödigt av mig att gå all in eller borde jag förstå att jag bara får syn av en bättre hand?

Hade fallet varit annorlunda om det hade kommit en trea som inte var i färgen? Jag menar då kan han ju egentligen bara ha en kåk eller en trea vilket är ganska osannolikt.

Då är jag ganska säker på att bara syna borde vara rätt.

Han vissade upp 44 på hand och han hade en högre kåk.

fölorade nästan ett helt inköp. då jag täckte han.

Postad

Japp, jag skulle ha slängt handen på floppen utan att blinka. Sedan tycker jag att du spelar rätt som går all-in. Otur.

När du träffar tvåparet på turn tycker jag att du ska beta ordentligt. Det ligger färgdrag ute, och det kan komma andra jobbiga kort på river. Om han sitter på en kung och brädan paras är din trea värdelös.

Postad
Misstänker stark steal där men jag har sån dålig kicker så jag synar bara.

HÖJ om du tror att du har honom slagen!

Rätt eller fel spelad? Borde jag bettat ut först istället?

Brukar gilla att checka TP med dålig kicker för att se vad folk gör efter mig så kan jag bedöma då om min kicker står.

Hur kan du bedöma det utifrån en checksyn? Beta, raisa eller folda, allt är bättre än checksyn.

Checkar till han, Han bettar cirka 50% av potten, miniraisar han.

Han synar.

För vekt, du gör det alldeles för lätt för honom att syna och dra, samt får ingen info om var du står i potten.

River 3(i färgen)

(Jag får kåk 3:or över kungar)

bettar ut runt 60% av potten.

Han miniraisar mig.

Jag går all-in.

Beror på hur djupa stackar ni har, men det är nog inte mycket att göra åt saken. Tycker annars att du spelar hela handen fel, så du har samlat ihop till en rejäl torsk. ;-)

Postad
HÖJ om du tror att du har honom slagen!

Jag var inte riktigt säker på att om jag hade han slagen. Syn och check/fold var det jag tänkte göra, tolkade hela grejen som köp bet, hade jag raisat han just i dethär fallet hade chansen varit stor att att han bara hade synat och då hade jag förlorat ännu mer i denhär handen.

Men visst hade jag bettat och han raisat hade han möjligtvis kunnat slowplaya handen och bara callat och det hade resulterat också i att jag hade fått betala väldigt dyrt.

Bluffar han och jag synar så kan han checka turn han med och det var väl det jag hoppades på, men jag håller med det var dåligt spel. borde lagt handen på floppen alt. bettat själv.

Angående turn, bluffar han inte så lär han säkert betta igen, bluffade han så finns chansen att han bettar ut igen. Jag borde iofs ha reraisat mycket mer än en miniraise, nu fick han ju nästan odds att dra till färgen(om så hade varit fallet)