Gå till innehåll

Boss programvarubugg/serverfel?


Akumila

Recommended Posts

Satt just och spelade 11 bord (sit & go) och plötsligt slutade händer delas på några bord, medan jag spelade vidare på de andra, tills handen var slut.

 

Det var precis som om de körde hand-by-hand för alla nätverkets bord. När alla hade stannat så stod det still i kanske 15-30 sekunder innan allt satte igång igen. Då stängs ETT av borden ner av sig självt.

Spelet på de andra fortsätter som vanligt. Jag har inte missat en hand, det dyker upp en massa "????" och "what's happening?" från andra spelare så man kan nog utesluta att det skulle varit något fel på min anslutning.

 

Jag kontaktar support och undrar hur fan jag ska få upp bordet igen. De svarar "We are currently not experiencing any server issues".

TILT! Dels HAR de serverproblem och dels var det inte det jag frågade om.

 

Liknande har hänt mig två gånger tidigare, men då blev jag ersatt som "goodwill".

 

 

Har ni varit med om detta också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick ditt internet ned? För mig brukar borden stängas om internet droppar i en nanosekund. Lagom jävla störigt när man sitter deep med massa fiskar

 

Nej, det här var mycket mer speciellt än så.

Nya händer slutade delas ut och alla händer på alla borden spelades klart. När den sista hade spelats klart och allt hade stått still en liten stund så satte allt igång igen.

Jag missade inte en enda hand (förutom på det bordet som stängdes ner då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet inte jag vart du spelar, men jag tänkte ändå kolla ifall det har hunnit lösa sig för dig ännu? Har du fått någon mer information om det som inträffade?

 

Personligen har jag inte fått några indikationer på att det varit problem inatt, men tyvärr blir det ju problem ibland som inte upptäcks på en gång. Om du redan inte har gjort det, zippa gärna mappen där du har handhistoriken och skicka in den till IPN.

 

Mappen som de behöver bör se ut ungefär så här:

C:\Documents and Settings\<LOGON NAME>\Local Settings\Application Data\Boss Media\<CLIENT NAME>\history

 

Jag misstänker dock att du har din på svenska. Kontakta gärna någon direkt hos pokerrummet där du spelar och be dem ta ärendet vidare till rätt avdelning hos IPN. Du bör även kunna kontakta den allmänna supporten på support@pokerresponse.com och be dem vidarebefordra mailet.

 

Ju mer detaljer du har med i mailet, desto större är chansen att de kan upptäcka eventuella fel. Det ultimata vore att du hade bordsnamnet till det bord som stängdes ned, tidpunkt och även handhistoriken. Då bör du få ett snabbare svar. Kom ihåg att bifoga ditt PIN-nummer (inte lösenordet)också, det finner du i klienten under din profil.

 

Med vänliga hälsningar,

Juha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig bugg när man inte kan reloada heller. Händer var tredje gång att det inte går att reloada på ett bord utan att droppa det och joina igen. Svinkul när man sitter i pos på en fisk och väntlistan är på 5 spelare. Då vill man ju verkligen behöva droppa och sitta i väntlista..

 

Händer många, fattar inte hur boss inte kan fixa de?:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig bugg när man inte kan reloada heller. Händer var tredje gång att det inte går att reloada på ett bord utan att droppa det och joina igen. Svinkul när man sitter i pos på en fisk och väntlistan är på 5 spelare. Då vill man ju verkligen behöva droppa och sitta i väntlista..

 

Händer många, fattar inte hur boss inte kan fixa de?:shock:

 

 

Nått så förbannat irriterande! Förstår inte varför de inte fixar alla buggar. Finns ju stört många som är stora o verkligen irriterar folk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena.

Detta händer typ 1 gång var tredje timme för mig på SvS. Har tyvärr vant mig så jag reagerar knappt längre... Jag brukar gå till "Sök Spelare" och söka på mig själv, hitta det bordet som har stängts ner och klicka på "gå till bord". Där sitter man med "Paus".

//Analfadet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet inte jag vart du spelar, men jag tänkte ändå kolla ifall det har hunnit lösa sig för dig ännu? Har du fått någon mer information om det som inträffade?

 

Personligen har jag inte fått några indikationer på att det varit problem inatt, men tyvärr blir det ju problem ibland som inte upptäcks på en gång. Om du redan inte har gjort det, zippa gärna mappen där du har handhistoriken och skicka in den till IPN.

 

Mappen som de behöver bör se ut ungefär så här:

C:\Documents and Settings\<LOGON NAME>\Local Settings\Application Data\Boss Media\<CLIENT NAME>\history

 

Jag misstänker dock att du har din på svenska. Kontakta gärna någon direkt hos pokerrummet där du spelar och be dem ta ärendet vidare till rätt avdelning hos IPN. Du bör även kunna kontakta den allmänna supporten på support@pokerresponse.com och be dem vidarebefordra mailet.

 

Ju mer detaljer du har med i mailet, desto större är chansen att de kan upptäcka eventuella fel. Det ultimata vore att du hade bordsnamnet till det bord som stängdes ned, tidpunkt och även handhistoriken. Då bör du få ett snabbare svar. Kom ihåg att bifoga ditt PIN-nummer (inte lösenordet)också, det finner du i klienten under din profil.

 

Med vänliga hälsningar,

Juha

 

Är ju detta som är det STORA problemet. Boss hävdar ju, som vanligt, att allt är tipptopp.

Men när spelare från hela Europa har exakt samma problem tror jag inte det beror på vad man har för dator. Men vad vet jag, jag har inte X kr. i månaden för att programera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

boss fryser fast minst en gång per dag och så har det nog varit i en vecka nu. standard. idag vid kanske 8 tiden imorse så frös det till i vanlig ordning och samtliga bord restartade.

 

ang. rebuy buggen så har jag funnit en lösning. sudda ut en decimal, eller nån dollar från fullt inköp så funkar det kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig bugg när man inte kan reloada heller. Händer var tredje gång att det inte går att reloada på ett bord utan att droppa det och joina igen. Svinkul när man sitter i pos på en fisk och väntlistan är på 5 spelare. Då vill man ju verkligen behöva droppa och sitta i väntlista..

 

Händer många, fattar inte hur boss inte kan fixa de?:shock:

 

brukar vara så att om du reloadar och vinner handen som spelas under tiden så funkar inte reloaden eftersom du får "för mkt" i stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukar vara så att om du reloadar och vinner handen som spelas under tiden så funkar inte reloaden eftersom du får "för mkt" i stacken.

 

 

Sant, men tror att han menar att det inte går att reloada överhuvudtaget, vilket brukar inträffa lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet inte jag vart du spelar, men jag tänkte ändå kolla ifall det har hunnit lösa sig för dig ännu? Har du fått någon mer information om det som inträffade?

 

Personligen har jag inte fått några indikationer på att det varit problem inatt, men tyvärr blir det ju problem ibland som inte upptäcks på en gång. Om du redan inte har gjort det, zippa gärna mappen där du har handhistoriken och skicka in den till IPN.

 

Mappen som de behöver bör se ut ungefär så här:

C:\Documents and Settings\<LOGON NAME>\Local Settings\Application Data\Boss Media\<CLIENT NAME>\history

 

Jag misstänker dock att du har din på svenska. Kontakta gärna någon direkt hos pokerrummet där du spelar och be dem ta ärendet vidare till rätt avdelning hos IPN. Du bör även kunna kontakta den allmänna supporten på support@pokerresponse.com och be dem vidarebefordra mailet.

 

Ju mer detaljer du har med i mailet, desto större är chansen att de kan upptäcka eventuella fel. Det ultimata vore att du hade bordsnamnet till det bord som stängdes ned, tidpunkt och även handhistoriken. Då bör du få ett snabbare svar. Kom ihåg att bifoga ditt PIN-nummer (inte lösenordet)också, det finner du i klienten under din profil.

 

Med vänliga hälsningar,

Juha

 

Jag spelar på PokerHeaven. Jag pratade i telefon med deras pokerroom manager idag och han skulle ta ärendet vidare till Boss Media.

 

Tjena.

Detta händer typ 1 gång var tredje timme för mig på SvS. Har tyvärr vant mig så jag reagerar knappt längre... Jag brukar gå till "Sök Spelare" och söka på mig själv, hitta det bordet som har stängts ner och klicka på "gå till bord". Där sitter man med "Paus".

//Analfadet

 

Jag försökte göra samma sak. Det konstiga var att den bara visade 8 bord trots att jag kunde se de andra 10 borden jag spelade på framför mig.

Ytterligare en bugg :cry:

 

Är ju detta som är det STORA problemet. Boss hävdar ju, som vanligt, att allt är tipptopp.

Men när spelare från hela Europa har exakt samma problem tror jag inte det beror på vad man har för dator. Men vad vet jag, jag har inte X kr. i månaden för att programera...

 

Jag håller helt och hållet med. Det har jag stört mig på mer än att borden faktiskt har försvunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes! Upprättelse:

 

Hi [Akumila],

 

Thank you for contacting Poker Live Support.

 

 

After investigation our technical team have informed us that there was an issue with the software for approximately 30 seconds at the time in question. We apologise for the inconvenience this caused and can confirm that you have been refunded the €33 on the 14th May at 09:34GMT.

 

If we can be of any further assistance, then please do not hesitate to contact us again.

 

Kind Regards,

 

Stephanie

Poker Customer Support Team

 

Helst skulle man ju vilja bli kompenserad för den massiva EV-förlusten i de övriga Sit&Go-erna då man tiltade loss på livesupporten, men men, får väl vara nöjd med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...