Enteria Postad 17 Maj , 2012 Rapport Postad 17 Maj , 2012 Tjenare Pokerstars support, Jag har 2 frågor. 1. Hur kollar jag mina konto uppgifter? Alltså vilket nummer jag registrerat kontot på osv. 2. Hur är skattereglerna om jag är svensk medborgare? Tack på förhand! Citera
TackForAllt Postad 18 Maj , 2012 Rapport Postad 18 Maj , 2012 Hej, NitNitNit - Olika typer av frågor kan besvaras olika snabbt:just den här typen av frågor måste rimligen besvaras av någon som är insatt i den processen och utan att veta vad som hänt just med dina frågor förväntar jag mig att dina frågor har skickats vidare till någon som kan ge svar. Rimligen bör du ha fått meddelande om att dina mail har "skickats vidare". Om du pmar din emailaddress till mig så kan jag se vad som hänt med dina email. Alla email läses och besvaras i vanlig ordning, exakt vad som har hänt i ditt fall tittar jag gärna närmare på. Exakt vilken information är det som är ny och vad är det som är klart? Kan du kortfattat specificera detta närmare? Slaktavfall - Har tyvärr fortfarande inga svar på dina frågor men de har vidarebefordrats sedan tidigare. Mvh, Karl PokerStars Support Nej, jag ska se hur lång tid det tar för er att vara hövliga och ge mig något som helst svar på mina frågor. Ska se till att uppdatera här också så fler kan se vad ni är för folk. Det räcker med ett "vi återkommer senare" eller "vi väljer att inte svara på dina frågor alls", men det verkar vara för mkt begärt av mig som rejkar c:a 3-4000 dollar/månaden hos er. Vi är uppe i 12 dagar nu. Värre idioter än er har jag inte haft att göra med. Din sista fråga känns ganska irrelevant då du inte verkar förstå vad jag talar om. Citera
PokerStars_Karl Postad 18 Maj , 2012 Rapport Postad 18 Maj , 2012 Hej, FraXioN - återkommer med svar. Enteria - med kontouppgifter och nummer, menar du då bankkontonummer för uttag med direkt banköverföring? Ang skattebiten, återkommer med svar. NitNitNit - Alla, oavsett om man spelar playmoney eller highstakes, får svar från supporten. Om ditt svar dröjer har det alltså inte alls med hur mycket du "rejkar" eller inte "rejkar". Om det har gått 12 dagar sedan du har skickat din förfrågan och du inte har fått något svar alls så finns det en anledning till det eller så har det skett något fel någonstans. Du har skrivit fel adress, ditt mail har hanterats fel, tekniskt missöde eller av någon annan anledning. Det är högst osannolikt att mer tid kommer att få ditt mail att komma tillrätta när det har gått så här många dagar och det är därför bättre om du vill vara vänlig att meddela din adress så kan vi se vad som hänt med din förfrågan. Sista frågan - Den är inte irrelevant och frågan är ställd för att jag skall kunna tillhandahålla svar. Vad som är nytt och klart för dig är troligen inte detsamma för mig, därför är det svårt att svara på frågan. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
jason Postad 18 Maj , 2012 Rapport Postad 18 Maj , 2012 Pokerstars_Karl: Tolkar jag dig rätt att ni jobbar vidare med skattefrågan för att komma fram till ett 100% säkert svar? För oss som står och tvekar inför valet att spela på PS eller redan spelar men känner det olustigt att spela då vi inte vet vad som gäller riktigt så är detta otroligt viktigt att det kommer klara besked i frågan. Man kan säkert hävda att det är "lite risk att åka dit" etc, men för mig handlar det inte om det, jag vill inte spela på en sajt där jag riskerar att åka dit på en skattesmäll som jag skulle kunna äventyra min och min familjs framtid. Citera
sulla Postad 18 Maj , 2012 Rapport Postad 18 Maj , 2012 Nej, jag ska se hur lång tid det tar för er att vara hövliga och ge mig något som helst svar på mina frågor. Ska se till att uppdatera här också så fler kan se vad ni är för folk. Det räcker med ett "vi återkommer senare" eller "vi väljer att inte svara på dina frågor alls", men det verkar vara för mkt begärt av mig som rejkar c:a 3-4000 dollar/månaden hos er. Vi är uppe i 12 dagar nu. Värre idioter än er har jag inte haft att göra med. Din sista fråga känns ganska irrelevant då du inte verkar förstå vad jag talar om. Större idiot än dig har inte jag sett, sluta gnäll, bra att det finns en sajtrep och frågan du ställer är inte direkt enkel att besvara. Kräk inte ut dina eventuella personliga problem på en rep som sitter o försöker hjälpa. Citera
Enteria Postad 18 Maj , 2012 Rapport Postad 18 Maj , 2012 Nej jag menar alltså t.ex. mobil nummer, namn osv. Okej, då väntar jag på svar och sitter och spelar för lossas pengar så länge. Skulle bli förbannad om jag vann flera tusen och sedan behövde betala tonvis med skatt. Citera
PokerStars_Karl Postad 19 Maj , 2012 Rapport Postad 19 Maj , 2012 Hej, Enteria - Telefonnummer och liknande som är registrerat på ditt konto kan du se om du går in i lobby menyn och väljer "Konto" -> "Ändra konto" -> "ändra telefonnummer". Namn, address och liknande kan du se i "Kassa" under personlig information. Det här är vår officiella hållning: De viktigaste skillnaderna som PokerStars.EU erbjuder jämfört med PokerStars.COM är: * Du skriver under ett avtal med ett företag baserat inom EU, * Detta företag innehar en licens utfärdad på Malta, en stat medlem i EU, * Företaget har ett kontor på Malta med personal som är ansvarig för hanteringen av verksamhet rörande Sverige och Finland och för att tillhandahålla tjänsterna för spelare i dessa länder. * Vi har teknisk infrastruktur på plats på Malta i enlighet med lokala licenskrav. (notera dock att platsen där den tekniska utrustningen befinner sig är inte en signifikant faktor som avgör den skattefria statusen för spelen.) Vi har diskuterat dessa frågor med Skatteverket och Lotteriinspektionen, inklusive placeringen av den tekniska utrustningen, och det är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare. Men fastställandet av vad som utgör skattefritt spel varierar från land till land och vi har spenderat mycket tid och ansträngning för att sätta upp detta erbjudande på ett vis som ska behandla varje set av krav. Observera dock att i slutändan är det spelaren som måste avgöra sin personliga skatteplikt i landet där de bor. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
Freddy1337 Postad 19 Maj , 2012 Rapport Postad 19 Maj , 2012 Vi har diskuterat dessa frågor med Skatteverket och Lotteriinspektionen, inklusive placeringen av den tekniska utrustningen, och det är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare. Observera dock att i slutändan är det spelaren som måste avgöra sin personliga skatteplikt i landet där de bor. det är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare. vår uppfattning Får man marknadsföra en uppfattning som sanning? Citera
affe2000 Postad 19 Maj , 2012 Rapport Postad 19 Maj , 2012 De viktigaste skillnaderna som PokerStars.EU erbjuder jämfört med PokerStars.COM är:* Du skriver under ett avtal med ett företag baserat inom EU, * Detta företag innehar en licens utfärdad på Malta, en stat medlem i EU, * Företaget har ett kontor på Malta med personal som är ansvarig för hanteringen av verksamhet rörande Sverige och Finland och för att tillhandahålla tjänsterna för spelare i dessa länder När du skriver baserat inom EU och sedan kontor på Malta så skulle jag vilja be dug förtydliga hur detta bolag är baserat inom EU. Dvs. kan du svara på Slaktavfalls frågor och förtydliga om detta företag är en filial till ett annat bolag, och i så fall vilket, eller en separat juridisk enhet? Citera
FraXioN Postad 21 Maj , 2012 Rapport Postad 21 Maj , 2012 Hej, FraXioN - återkommer med svar. Mvh, Karl PokerStars Support Any luck? Citera
PokerStars_Karl Postad 22 Maj , 2012 Rapport Postad 22 Maj , 2012 Hej, FraXioN - Nu har jag fått tag på någon i VIP Store. Våra koder för ett par presentkort hade tagit slut men de skall åter vara tillgängliga under dagen (eller senast imorgon). affe2000 - Jag väntar fortfarande på svar på de här frågorna. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
PokerStars_Karl Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 NitNitNit's post togs bort. Hen får gärna vara kritisk och framföra det här men okvädesord om andra medlemmar/postare hör inte hemma här. Citera
TackForAllt Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 NitNitNit's post togs bort. Hen får gärna vara kritisk och framföra det här men okvädesord om andra medlemmar/postare hör inte hemma här. Men att kalla mig idiot är helt ok? Citera
devalanteriel Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 När du blev kallad idiot hade plockats om du inte satt ribban där uppe själv. När du börjar tjafsa om kuksugare passerar du gränsen. Ta kritiken sakligt i stället please. Citera
TackForAllt Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 När du blev kallad idiot hade plockats om du inte satt ribban där uppe själv. När du börjar tjafsa om kuksugare passerar du gränsen. Ta kritiken sakligt i stället please. Redigerar gärna mitt inlägg då så det får ligga kvar, för jag accepterar inte att bli kallad "idiot" när jag har väldigt legitima skäl att vara arg på Pokerstars och dess support. Något som jag presenterade i mitt förra mail, men som alltså togs bort. Om jag ska ta "kritik" och bli kallad idiot, så vill jag framföra min kritik på samma villkor. Citera
Level Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 Redigerar gärna mitt inlägg då så det får ligga kvar, för jag accepterar inte att bli kallad "idiot" när jag har väldigt legitima skäl att vara arg på Pokerstars och dess support. Något som jag presenterade i mitt förra mail, men som alltså togs bort. Om jag ska ta "kritik" och bli kallad idiot, så vill jag framföra min kritik på samma villkor. Men läs vad dev skrev ist. Denna gång har han rätt. Citera
devalanteriel Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 Här är på NitNitNits begäran den del av inlägget som var helt legit. Ja visst är det fint att det "en sajtrep" här som är så bussig? Hela min poäng är att det finns fler än "en sajtrep" på pokerstars support och i och med det tycker jag att man kan begära ett svar på mail inom en 2-veckors perriod, även om det bara må vara "vi tänker inte svara på frågan", eller " vi återkommer". När Pokerstar rakt ut påstår i en stor annonskampanj att man kan "Spela skattefritt på pokerstar.eu", så hoppas man ju naturligtvis inte att man blir fintad och lurad. Detta är uppenbarligen inte mer än en uppfattning av pokerstars och inget faktum på något vis. Jag, liksom flera, valde att byta sajt i och med detta och känner mig naturligtvis lurad nu när det framkommit att ingenting har fastslagits kring det här och att man kanske där med har hamnat i en väldigt obekvämt ekonomiskt situation. Citera
PokerStars_Karl Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 Hej, NitNitNit - Som jag tidigare sagt så hjälper vi gärna till och ser vad som hänt med din förfrågan. Vänligen meddela mig ditt användarnamn eller den email som är registrerad med ditt konto. Det tar normal inte så många dagar, man skall förvänta sig någon typ av svar inom 24h och det är därför rimligt att anta att något har gått fel med din förfrågan. Vad det är kan vi ta reda på om du vill. Precis som du skriver så "Det är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare." Mina möjligheter att uttala mig om hur reklam fungerar, vad som är faktum, uppfattning osv i reklam är begränsade. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
PokerStars_Karl Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 Hej, Slaktavfall och affe2000 - Svar i grönt. 1. När jag spelar på pokerstars.eu fick jag teckna ett avtal med Rational Gaming Europe Limited. Kan du berätta något om det? Rational Gaming Europe Ltd ar ett bolag i gruppen som ar baserat i Malta och som anordnar spelet pa pokerstars.eu. 2. Är detta ett helägt dotterföretag till Pokerstars med säte på Malta? Ja, det är ett bolag i gruppen som har säte i Malta. 4. Jag skulle också vilja veta vem som äger Rational Networks Limited som verkar vara nätverket vi spelar på. Rational Networks Ltd ar aven det ett bolag i gruppen som har en separate licens i Malta. 1. Är detta företag, Rational Gaming Europe Limited, en filial till ett annat bolag, och i så fall vilket, eller en separat juridisk enhet? Rational Gaming Europe Ltd är ingen filial, det är ett separat bolag i Malta. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
affe2000 Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 Tack! Bra svar för svenska pokerspelare. Citera
random_user Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 oj oj oj.. Inväntar med spänning på att skatte-diskussionen för Stars blossar upp igen nu efter representantens information Citera
Slaktavfall Postad 24 Maj , 2012 Rapport Postad 24 Maj , 2012 Tack så mycket och bra jobbat Karl! Vill också ge dig en eloge för gott tålamod, jag misstänker att det nog inte alltid är så lätt att vara sajtrep på pokerforum Citera
jason Postad 24 Maj , 2012 Rapport Postad 24 Maj , 2012 Pokerstars_karl: Tack för utmärkta svar! Vore också väldigt tacksamt om någon med mer kunskap inom skatteområdet än vad jag har kunde redogöra om dom nya (?) uppgifterna gör någon skillnad mot vad vi tidigare har känt till. Det kanske dock skall skötas i en annan tråd.... Citera
vegetera Postad 25 Maj , 2012 Rapport Postad 25 Maj , 2012 Hej, Enteria - Telefonnummer och liknande som är registrerat på ditt konto kan du se om du går in i lobby menyn och väljer "Konto" -> "Ändra konto" -> "ändra telefonnummer". Namn, address och liknande kan du se i "Kassa" under personlig information. Det här är vår officiella hållning: De viktigaste skillnaderna som PokerStars.EU erbjuder jämfört med PokerStars.COM är: * Du skriver under ett avtal med ett företag baserat inom EU, * Detta företag innehar en licens utfärdad på Malta, en stat medlem i EU, * Företaget har ett kontor på Malta med personal som är ansvarig för hanteringen av verksamhet rörande Sverige och Finland och för att tillhandahålla tjänsterna för spelare i dessa länder. * Vi har teknisk infrastruktur på plats på Malta i enlighet med lokala licenskrav. (notera dock att platsen där den tekniska utrustningen befinner sig är inte en signifikant faktor som avgör den skattefria statusen för spelen.) Vi har diskuterat dessa frågor med Skatteverket och Lotteriinspektionen, inklusive placeringen av den tekniska utrustningen, och det är vår uppfattning att spel på PokerStars.EU är skattefritt för svenska spelare. Men fastställandet av vad som utgör skattefritt spel varierar från land till land och vi har spenderat mycket tid och ansträngning för att sätta upp detta erbjudande på ett vis som ska behandla varje set av krav. Observera dock att i slutändan är det spelaren som måste avgöra sin personliga skatteplikt i landet där de bor. Mvh, Karl PokerStars Support Jag mejlade skattmasen och frågade om spel på pokerstars är skattefria och listade de punkter som är listade med * framför. Jag fick svaret "Eftersom det verkar som att spelet är andordnat inom EES (EU + Norge, Island och Liechtenstein) är vinster därifrån skattefria." Innebär ju inte direkt att det är fritt fram nu men folk kan ju spinna vidare Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.