Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet

Recommended Posts

Postad

Aldrig prata om att man är nöjd med resultatet - då kopplar Ongame in diarreriggen och så sitter man där och tar käftsmäll efter käftsmäll. Riktigt onice pass där jag bl.a. får en toksyn i en DoN där jag pushar med AJ i hjärter. Synar sitter inte ens på cutoff men tycker ändå att det är fint att syna typ 8bb djup med en stack som nödtorfigt täcker mig med AJ i spader. Och så träffar det jävla aset färgen... Flera andra snurresprättar tog syner som var så inåthelvete fel ICM-mässigt. Men de vann. Var de inte favoriter så drog de ut mig. Lite andra roliga grejer som set över set kom också in på kontot :(

Slutar dryga 3 inköp back - ett litet plus på avslutande CG-pass var enda ljuspunkten. Nya tag imorron förhoppningsvis dock :twisted:

Postad

Vidrig jävla skitdag igen - snäppet värre än igår. När jag fick syn allin av fjärde KK-handen kände jag för att langa ut datorn genom fönstret. Lägg därtill att alla händer av typen AJ mot KQ och liknande just nu går till motståndaren 8-9 ggr av 10, oavsett vilka kort jag har.

Det är lösare än nånsin på Ongame. Fiskar gör f*ttsyn på f*ttsyn men blir oftast belönade för det. Gör naturligtvis SnGerna mer och mer svårspelade. När nu hela vinsten för månaden med undantag av ett drygt inköp är raderad så undrar man ju igen vad fan man håller på med egentligen. Antingen finns det inte mer värde än så här i SnG-pokern för mig - eller så är min känsla att jag för femte månaden i rad springer mediokert till dåligt korrekt. Så typiskt också efter den goda månadsinledningen att jag ramlar ner i ett riktigt jävla varianshål och blir fullständigt slaktad av kortgeneratorn.

TILT TILT TILT TILT TILT är vad jag känner just nu. Släpper nog idén att spela ihop sista $100-bonusen på Eurobet till månadsskiftet för att kunna byta sajt sen, utan tar en paus imorgon och tar det sen i den takt som känns rolig. Betyder också att om Ongame fortsätter sin femtielfte jävla motriggsession denna höst och vinter så lär det bli mer pausande.

Postad

Två dagars speluppehåll - ganska behövligt tror jag. Nu ett swingigt fredagskvällspass just avslutat. En andraplats i en 30-manna som sista bord räddar upp kvällen till $27 13 lirade - cash i 6 (DoN 7-4). Tappade både den enda AA och den enda KK-handen. Men satte också några fina utdragningar i kritiska allin-situationer. Ömsom vin och ömsom vatten som ju pokern så ofta är. Vin har det också slunkit ner ett par glas ikväll, men nu gör jag skäl för dagboksnamnet och övergår till te.

Grindar väl vidare en del under helgen.

Postad

jaha - grundligt varianskn*llad igen. Så kul. Det har ju bara hållt på ett halvår nu och runt 1500 games så man har väl inget att klaga på antar jag. Boku87 gick ju BE över nånstans 5-6000 games runt årsskiftet nu.

Så skönt att det åtminstone är lite omväxling i hur man blir misshandlad. Tidigare var det ju dominanshänder som förlorade som spön i backen. Nu är det istället mörkar och knappar som plockar upp premiumhänder i en aldrig sinande ström när vi kommit in i push/fold-läge. Och så förstås: The occasional fish som limpar in från UTG med vad som visar sig vara T6. Själv sitter man omedelbart efter och försöker vid det aggressiva bordet att bara limpa sina ess för att man räknar med attack längre bak mot limparna. Men attacken kommer inte - istället kommer två tior på floppen och som läget är med bara runt 10bb så får jag lov att gå hela vägen med essen. Fisken spelar typ varje hand och har en 6-dubblad stack så det går inte att veta vad han har. Men i detta fall är det alltså en triss.

Spelet på Ongame känns av nån anledning lösare och sämre än nånsin. Tyvärr ger variansen mig inte skuggan av ett f*tthår att få skörda frukterna av det. Men det är också möjligt att jag behöver justera mina pushranger neråt pga mängden spelare som synar för löst. Svårigheten är att det ökar risken att stacken smälter ihop till ingenting.

Postad

Det är lördagkväll och pissfjollornas internationella kongress samlas på Ongame och fiskar loss....

Hand 1 - detta är en DoN så synen är så horribel att det överhuvudtaget inte existerar. Tredje raka AA-handen som det blir spel i som jag förlorar.

Den franska varianten av Snurre Sprätt af Fjolling har ett sjysst minus-ROI på 26%

***** History for hand T5-31402543-13 (TOURNAMENT: S-987-93029) *****

Start hand: Sat Feb 27 23:14:51 GMT+0100 2010

Table: Table #1 [31402543] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 75/150, TC)

User: HERO

Button: seat 9

Players in round: 10

Seat 10: prunier12 (820)

Seat 1: -geiger- (1455)

Seat 2: jahni1 (1030)

Seat 3: ongamer_x (1490)

Seat 4: _Stalker__ (1300)

Seat 5: koreetz99 (1750)

Seat 6: makemoney82 (1605)

Seat 7: HERO (1955)

Seat 8: brus1 (1715)

Seat 9: ecureuil14- (1880)

prunier12 posts small blind (75)

-geiger- posts big blind (150)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ace of DiamondsAce of Spades]

4 folds

HERO raises 450 to 450

brus1 folds

ecureuil14- calls 450

2 folds

--- Dealing flop [Jack of SpadesKing of Diamonds4 of Diamonds]

HERO checks

ecureuil14- bets 450

HERO raises 1505 to 1505 [all in]

ecureuil14- calls 980 [all in]

--- Dealing turn [King of Clubs]

--- Dealing river [10 of Diamonds]

---

Summary:

Main pot: 3985 won by ecureuil14- (3985)

Seat 10: prunier12 (745), net: -75

Seat 1: -geiger- (1305), net: -150

Seat 2: jahni1 (1030)

Seat 3: ongamer_x (1490)

Seat 4: _Stalker__ (1300)

Seat 5: koreetz99 (1750)

Seat 6: makemoney82 (1605)

Seat 7: HERO (75), net: -1880, [Ad, As] (TWO_PAIR ACE, KING)

Seat 8: brus1 (1715)

Seat 9: ecureuil14- (3985), net: +2105, [King of SpadesQueen of Diamonds] (THREE_OF_A_KIND KING)

***** End of hand T5-31402543-13 *****

Hand 2 - Detta är faktiskt en vinnande spelare (ROI +5% över +2K games) som gör denna push. Mot optimalt spelande motståndare är QTo gränsen här och som folk spelar på $22-nivån så skulle jag säga att man måste tighta ytterligare lite grann. Det här gör mig bara mer beklämd över min egen ynka +1% på Eurobetkontot (utan bonus) fast å andra sidan mer stärkt i min uppfattning att jag faktiskt har sprungit som en skitkorv i långa stycken med kontot. Jag är bättre än så här. Min egen callingrange låg för övrigt på 88+ och AT+ och det är ganska nära vad jag skulle ha gissat på.

***** History for hand T5-31402603-23 (TOURNAMENT: S-986-83468) *****

Start hand: Sat Feb 27 23:23:34 GMT+0100 2010

Table: Table #1 [31402603] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 200/400, ante: 40, TC)

Button: seat 5

Players in round: 5

Seat 8: berseck77 (4315)

Seat 9: jnijnijni (3345)

Seat 10: yo-brad (2655)

Seat 2: Hepiwiths (2540)

Seat 3: HERO (2145)

berseck77 posts ante 40

jnijnijni posts ante 40

yo-brad posts ante 40

Hepiwiths posts ante 40

HERO posts ante 40

berseck77 posts small blind (200)

jnijnijni posts big blind (400)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ten of Hearts Ten of Diamonds]

yo-brad folds

Hepiwiths raises 2500 to 2500 [all in]

HERO calls 2105 [all in]

berseck77 folds

jnijnijni folds

---

--- Dealing flop [8s, Qd, 7d]

--- Dealing turn [3h]

--- Dealing river [7c]

---

Summary:

Main pot: 5010 won by Hepiwiths (5010)

Seat 8: berseck77 (4075), net: -240

Seat 9: jnijnijni (2905), net: -440

Seat 10: yo-brad (2615), net: -40

Seat 2: Hepiwiths (5405), net: +2865, [Queen of Spades2 of Hearts] (TWO_PAIR QUEEN, SEVEN)

Seat 3: HERO (0), net: -2145, [Th, Td] (TWO_PAIR TEN, SEVEN)

***** End of hand T5-31402603-23 *****

Hand 3 - och här är kvällens sämsta spel. Helt klart kan min egen syn här diskuteras pga de låga mörkarna + att en del luriga spelare faktiskt försöker provocera fram syner ibland genom att spela set så här. Men det bara skriker bluff lång väg i mina öron - mest troligt en semidito. Med den läsningen är kanske synen väldigt på gränsen ur ICM-perspektiv, även om det är en turbo ($22-nivån) Som det visar sig är det en totalbluff av den sämsta sortens lösaggrospelare. Som blir en i raden av turgrodor som drar ut mig ikväll...

***** History for hand T5-31401455-8 (TOURNAMENT: S-985-51704) *****

Start hand: Sat Feb 27 23:09:41 GMT+0100 2010

Table: Table #1 [31401455] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 15/30, TC)

Button: seat 6

Players in round: 9

Seat 7: loosegoose99 (1775)

Seat 8: otyi1 (1440)

Seat 10: HERO (1370)

Seat 1: jologed (3210)

Seat 2: Kati123 (1420)

Seat 3: alladin522 (1440)

Seat 4: Sondrn (1380)

Seat 5: _arru_ (1465)

Seat 6: GrigoryS_RK (1500)

loosegoose99 posts small blind (15)

otyi1 posts big blind (30)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Queen of HeartsQueen of Spades]

HERO raises 90 to 90

jologed folds

Kati123 calls 90

alladin522 folds

Sondrn folds

_arru_ folds

GrigoryS_RK folds

loosegoose99 folds

otyi1 folds

--- Dealing flop [7 of Clubs4 of Clubs5 of Spades]

HERO bets 165

Kati123 raises 1330 to 1330 [all in]

HERO calls 1115 [all in]

--- Dealing turn [King of Diamonds]

--- Dealing river [2 of Clubs]

---

Summary:

Main pot: 2785 won by Kati123 (2785)

Seat 7: loosegoose99 (1760), net: -15

Seat 8: otyi1 (1410), net: -30

Seat 10: HERO (0), net: -1370, [Qh, Qs] (PAIR QUEEN)

Seat 1: jologed (3210)

Seat 2: Kati123 (2835), net: +1415, [Jack of SpadesKing of Clubs] (PAIR KING)

Seat 3: alladin522 (1440)

Seat 4: Sondrn (1380)

Seat 5: _arru_ (1465)

Seat 6: GrigoryS_RK (1500)

***** End of hand T5-31401455-8 *****

Postad

Dagen såg ut att ända i en riktig bajssession länge, men på slutet kommer medvinden som hållit sig totalt borta på dussinet bord och bär ändå fram mig till en vinst i en 30-manna på $11-nivån. När det känns som en framgång att landa på ett drygt inköp back så vet man att man haft pokergudarna mot sig...

Har fortfarande ett litet plus för månaden, men det är väl själve fan att det ska vara så svårt för riggen att släppa. Inte minst har DoN-spelen gått skit denna månad och många är de fiskar som fått fina belöningar för horribla syner.

Lirade lite eyetoy tidigare ikväll med ungarna och tjejen. Det är verkligen dags att börja träna igen känner jag - helt utmattad av de där övningarna :-)

Postad

I hand 3 tvekade jag f.ö. om jag skulle checka och låta spelaren som jag redan innan hade bedömt som ganska lösaggro bluffa och sen kontrahöja tillbaks. Det gäller dock att se till även i SnG att cbet-rangen innehåller en del stål också, därför tog jag initiativet. I detta enskilda fall på denna bräda hade det säkert varit bättre att låta aggrot bluffa och kontrahöja.

Postad

Sånt jävla stilenligt slut på månaden när det sista lilla pluset försvinner efter ännu en session kännetecknad av mord och våldtäkt från kortgeneratorn. JJ ut mot 99. Stege ut mot färg som sitter på rivern. Ännu en floppad stege ut mot flush som sitter på rivern. Och så sista handen - finalbord 30-manna:

***** History for hand T5-31662900-28 (TOURNAMENT: S-1239-22361) *****

Start hand: Sun Feb 28 22:24:56 GMT+0100 2010

Table: Table #3 [31662900] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 400/800, ante: 80, TC)

Button: seat 8

Players in round: 9

Seat 9: surfeur2 (9220)

Seat 10: jahni1 (3350)

Seat 1: HERO (5350)

Seat 2: rumbuku (1560)

Seat 4: Trojaner0815 (10595)

Seat 5: fonso-vigo (6820)

Seat 6: zokaki (6745)

Seat 7: Nixen2 (240)

Seat 8: BENFICAPOKER (1120)

surfeur2 posts ante 80

jahni1 posts ante 80

HERO posts ante 80

rumbuku posts ante 80

Trojaner0815 posts ante 80

fonso-vigo posts ante 80

zokaki posts ante 80

Nixen2 posts ante 80

BENFICAPOKER posts ante 80

surfeur2 posts small blind (400)

jahni1 posts big blind (800)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Ace of ClubsAce of Diamonds]

HERO raises 2400 to 2400

rumbuku folds

Trojaner0815 raises 4400 to 4400

fonso-vigo folds

zokaki folds

Nixen2 folds

BENFICAPOKER folds

surfeur2 folds

jahni1 folds

HERO raises 2870 to 5270 [all in]

Trojaner0815 calls 870

---

--- Dealing flop [Jh, 6s, 3h]

--- Dealing turn [3d]

--- Dealing river [5h]

---

Summary:

Main pot: 12460 won by Trojaner0815 (12460)

Seat 9: surfeur2 (8740), net: -480

Seat 10: jahni1 (2470), net: -880

Seat 1: HERO (0), net: -5350, [Ac, Ad] (TWO_PAIR ACE, THREE)

Seat 2: rumbuku (1480), net: -80

Seat 4: Trojaner0815 (17705), net: +7110, [Ace of HeartsKing of Hearts] (FLUSH ACE)

Seat 5: fonso-vigo (6740), net: -80

Seat 6: zokaki (6665), net: -80

Seat 7: Nixen2 (160), net: -80

Seat 8: BENFICAPOKER (1040), net: -80

***** End of hand T5-31662900-28 *****

87% att vinna och skaffa mig ett fint läge för att åtminstone gå in på topp-4 i tävlingen och därmed åtminstone 3-dubbla inköpet. Men det går inte...

Månaden slutar furstliga $11,74 + $20 tror jag det blir från affiliaten på Ongame. Således femte i rad som landar break even eller näst intill, även med bonusar inräknade. Då hade jag alltså ändå $250 upp i början när spelet kom igång efter flytten. Men sen började det gamla välbekanta eländet som förföljt mig genom hela hösten och vintern. Jag ska inte säga att jag springer katastrofalt - då hade jag väl inte lyckast gå B/E trots allt. Men det är för många perioder då jag blir fullständigt mosad av variansen för att jag ska ha nån chans att bygga upp rullen.

5 månaders spel där jag ändå omsatt cirka $18K på SnG+MTT + spelat några K CG-händer har gett mig en boost på $160 i min totalrulle. Bättre än att förlora, men naturligtvis ifrågasätter man meningen med att hålla på med detta.

Jag ska nu återgå till mitt projekt att analysera springandet i januari för att se hur det egentligen såg ut. Om det visar sig att jag sprang mycket bättre än jag trodde är det kanske dags att ompröva min verklighetsbild och då är frågan om jag orkar ladda för de tänkta 2 månadernas ganska intensiva grind för en ny sign-upbonus.

Februari i siffror:

Laddat in på SnG+MTT: $2561 (128+2 spelade)

Vinster och bonus: $2600

CG: -$27 (bara två sessioner)

Rakerace affiliate: $20

-----------------------------------

Det furstliga månadsplusset: $32

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Postad

Kommer f.ö. inte ens upp i 50% cashade i DoN:erna där jag haft marginalerna ordentligt emot mig denna februari. Totalt ligger jag väl fortfarande runt 57-58% skulle jag tro - har inte orkat räkna ihop på några månader.

Postad

Har suttit och tittat igenom din db och har lite funderingar kring ditt spel, din inställning till pokern och den här dagboken.

De två senare punkterna hänger samman, och kan väl sammanfattas som fel fokus. I princip verkar dn:n användas som whineplank och när man läser dagboken får man lätt intrycket av att du resignerat till tilten, vilket om det är så, självfallet påverkar ens spel. Jag tycker mig läsa nästan lite uppgivenhet kring spelet, och det är aldrig bra. Måste helt enkelt börja tro på ditt spel, eller börja justera.

Om vi övergår till justeringarna tycker jag att det finns ganska mycket att just justera när jag sitter och tittar igenom dina HH:s. När jag läser dem tycker jag det saknas flera delar, vilket för mig innebär att det är knepigt att tro att man är offer för variansen, efter 5 månaders BE.

Inlägget är inte menat som nån sågning, och hoppas att det inte uppfattas som så heller. Jag lider själv också av felfokusering när tilten slår till, så jag förstår dig helt på den punkten.

Jag har några förslag på förändringar i din spelstrategi eller vad vi ska kalla det, men det är lättare att ta det på annat sätt än här. Skicka PM om det skulle vara intressant.

Postad

Tack - flera bra synpunkter och förmodligen har du rätt i mycket av det du skriver. Jag vill poängtera att jag på inget vis tror mig vara en fullfjädrad SnG-spelare. Jag är inte tillräckligt kall och taktisk i postflopp-spelet t ex. Jag tror att jag är något för vek när det gäller kontrahöjningar och mina ranger för push resp call är inte optimala. Jag skulle behöva lägga mer tid på efteranalys av mina egna spel och även mer tid på att analysera specifika motståndare. Table selecting skulle nog också behövas. Jag tänker nog ändå ta en dust med en nyinsättarbonus nu och då måste jag dra in volym. Men efter det har jag en del tankar om att gå ner på 3-4 bord och fokusera mer på spelet.

Säkert blir mitt spel också påverkat av tilt, även om jag inte är typen som bara trycker in stacken i ren frustration/ilska. I grunden vet jag också att en SnG-spelare ännu mer än en CG-dito MÅSTE kunna tåla rejäla swings.

Tittar ändå vidare lite på januaristatsen (månaden slutade typ ett inköp upp inklusive bonus). Det är ju många faktorer som tillsammans gör variansen, men åtminstone vad gällde min egna syner av pushar så stämde bilden ganska bra med känslan: Jag hade fått in pengarna som i genomsnitt 57,5% favorit. Men jag vann bara 50% Det stärker ändå hypotesen att jag faktiskt springer rätt dåligt och jag vågar påstå att det inte varit bättre okt-dec eller februari. Men jag ska kolla mina egna pusher också för att få mer underlag.

PM:a mig gärna - bara en dåre avvisar möjligheten till ett gott råd :-)

Postad

9 man kvar när vi är uppe på 600/1200 i en DoN - har aldrig hänt mig förr i varje fall. Inte för att det hjälper mig. I denna lottotillställning hamnar jag till slut allin med A8o i BB efter att ha varit allin med typ 150 kvar i stacken och vunnit med ett par i fyror två händer innan. Rundfold på bordet till SB som har.... AK.

Månaden börjar med back $45 på omsatta $209. Vilka felbeslut jag tagit som bidragit till är förstås svårt att säga. Men jag är inte så säker på att jag ska vara jättesjälvkritisk när jag studerar resultatet av dagens allins:

AKs mot 88 -> torsk

AKo mot QJs -> vinst

AKo mot TT -> torsk

AJo mot A8o -> torsk

ATs mot K8s -> vinst

A8o mot AKo -> torsk

KJo mot A9s -> torsk

JJ mot Q8o -> torsk

J8o mot 88 -> torsk

94s mot A5s -> vinst

88 mot ATo -> torsk

76s mot A4o -> vinst

65o mot A8o -> torsk

55 mot QJo -> vinst

5-9 alltså. Helt standard för ett SnG-pass förstås, men jag vågar påstå att det har varit betydligt fler såna här pass än motsatsen denna höst/vinter och att en hel del av förklaringen till uteblivna vinster faktiskt ligger där. Det är inte lätt att hitta gröna siffror då.

Postad

Lite positiva tongångar som omväxling i whinedagboken :mrgreen: Inget märkvärdigt, men sista passet på Eurobet (i alla fall för nu) slutar med hyggligt bra plus och bonusen som faller ut så nu är jag åtminstone över $2K i rullen igen som jag imorron flyttar till Betsafe. Lyckades också efter lite bergådalbana komma in i pengarna i Night Rehaben och eftersom jag inte är bortskämd med sånt så är jag nöjd även om knappa 60 dollar för nästan 4 timmars spel ju egentligen är rätt tramsigt. Men jag lirade hyfsat smart tycker jag själv åtminstone 8-) och hade marginaler med mig i ett par flipplägen. Sen hade det kunna bära betydligt längre om jag lyckats vinna flippen med AKs mot JJ - då hade min stack varit så pass bra att jag hade kunnat utnyttja bubbelspelet och stöta upp den lite. Nu fick jag istället spela tight och kom in i pengarna med bara dryga 7bb.

Månaden so far: $173 (varav $100 bonus)

Villkoren för Betsafegrinden är att jag måste rejka ihop 800 dollar på 60 dagar för en bonus på $500, vilket är lite mer än vad jag spelat sista månaderna. Men jag ska försöka köra lite mer och särskilt ta krafttag i början här. Lyfter också cashback + deltar i race direkt som inte räknas av från bonusen.

Postad

Så var man igång på sin nya sajt då och har grindat in 105 av 4000 nödiga poäng för att få insättarbonusen. Starten kunde sannerligen ha varit bättre - ingen nyinsättarmedrigg där så långt ögat kunde nå. Usla handkort, usla floppträffar, usel utdelning i allinsituationerna. Räddar dock till slut upp ett hotande storback genom en andraplats i en 30-manna (fan vet hur det gick till med de korten jag hade) och noterar $42 denna första Betsafedag.

Månadstotalen $131 Frågan är dock om man borde räkna från den hutlösa insättaravgiften på 2,5% som nya sajten rånade mig på. Äh jag skiter i det, får gå under omkostnader :twisted:

Som jag tidigare nämnt så gör flera omständigheter att jag de närmaste 2 månaderna i princip bara kommer att spela SnG. När bonusen är klar gör jag en ny utvärdering av förutsättningarna för mitt pokerlirande...

Postad
Jag slog visst på insättningsriggen åt dig, du kan ju föreställa dig hur det kommer att se ut när den är över :twisted: :twisted:.

Jo tack :twisted: Jag började ju på Eurobet med en riktig katastrofmånad, den enda i mitt 15 månader långa pokerspelande då jag eg. backat (om man undantar minibacken i nov/dec på ett par tior) och var på väg att tvingas ner i nivå. Backade över 30 bi och blev utdragen i pott efter pott. Men sen kom september som by far är den bästa månaden jag haft med $1K i plus. Tyvärr har jag ju i princip stått stilla sen.

Dagens pass gick inte bra, vi får väl se om jag kan ta igen de 2,5 backade inköpen senare. Inga handkort, inga träffar, marginalerna mot mig i allinsituationerna. Då är det dessvärre riktigt tråkigt att spela poker. Plussade dock $2 på ett tiotal händer CG i väntan på att sista SnG:n skulle gå klart - det ger mig anledning att damma av salig farsans favoritutryck i kortspel: Alltid nåt sa fan när han fick se Åmål. Favoritutryck 2: Där sket faster! Finns många situationer i många kortspel där de sitter som en smäck 8-)

Postad

Tar igen lite av backet, men inte mycket. När jag sprang in i tredje paret KK på 5 bord på en kvart höll jag på att slå sönder nåt. Denna gång hade jag dock till slut marginalerna på min sida och träffade en stege och drog ut. Och cashade senare. Men två $22-turbos gick båda åt skogen trots att jag mer än dubblade stackarna i början. Inga konstigheter - inte ens fiskar att bli arg på. Bara bra händer på höga blinds som kom upp mot ännu bättre, synande händer. That's poker.

Ingen vidare start alltså än så länge på nya sajten. $44 back idag ger månadsresultat på $87

Postad

Klart godkänd fredag: bra mat, bra dryck, bra poker och bra... ja nåt får ni väl lista ut själva 8-)

Pokern fick bara en trekvart och det var säkert ingen av mina större insatser vid borden. Men marginalerna var på min sida och vinsten i en $22 turbo bidrar till $72 i dagsresultat. Månaden $159

Postad

Ett bra pass till på Betsafe som slutar med vinst i en 30-manna som tillsammans med ett par CG-bord i väntan på att den skulle gå klart ger ett $109,53 som resultat för dagen. Månaden $268,53 Jag är på rätt sida om flipparna och vinner kanske 65-35, vilket ju gör mycket för resultatet. Har varit alldeles för många 35-65 streaks under hösten och vintern.

Några intressanta händer jag ska grubbla över senare. Nu blir det dock lite eftermiddagsté med nybakade scones som tillagats medan jag grindat (det är till att ha service :-) ) och sen ska vi iväg och titta på Shutter Island med diCaprio. Få se om den är så läskig som det utlovas :twisted:

Postad

Fy fan vilken vidrig diarrebubbla jag nyss spelade i en $22a - ledigt en av de värsta i pokerkarriären. Jag ligger 2a-3a större delen av tiden och 5 gånger är andra spelare allin mot varandra. Varje gång är lillstacken underdog men varje jävla gång drar den ut. Till slut hamnar jag själv allin med 33 när den andra mörken visar sig sitta med QQ. Inte mycket att göra då jag vid det laget bara hade runt 4bb kvar. Men fy fan vad grym poker kan vara ibland. Hade spelat denna extra bra dessutom kändes det, så :evil: :evil: :evil: på Ongames jävla kortgenerator.

Postad

Dagens första set (dom har inte precis stått som spön i backen på sistone)

***** History for hand T5-33870501-40 (TOURNAMENT: S-1239-23055) *****

Start hand: Sun Mar 7 18:16:59 GMT+0100 2010

Table: Table #3 [33870501] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 1500/3000, ante: 300, TC)

Button: seat 2

Players in round: 5

Seat 3: pawelo500 (11812)

Seat 4: Guille0910 (9145)

Seat 6: Eliocam (2950)

Seat 9: HERO (4990)

Seat 10: KingKufte (16103)

pawelo500 posts ante 300

Guille0910 posts ante 300

Eliocam posts ante 300

HERO posts ante 300

KingKufte posts ante 300

pawelo500 posts small blind (1500)

Guille0910 posts big blind (3000)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [5 of Spades5 of Clubs]

Eliocam folds

HERO raises 4690 to 4690 [all in]

KingKufte folds

pawelo500 folds

Guille0910 calls 1690

Guille0910 shows [Jack of SpadesJack of Hearts]

--- Dealing flop [Ace of Spades5 of Diamonds6 of Diamonds]

--- Dealing turn [Jack of Diamonds]

--- Dealing river [Queen of Clubs]

---

Summary:

Main pot: 12380 won by Guille0910 (12380)

Seat 3: pawelo500 (10012), net: -1800

Seat 4: Guille0910 (16535), net: +7390, [Js, Jh] (THREE_OF_A_KIND JACK)

Seat 6: Eliocam (2650), net: -300

Seat 9: HERO (0), net: -4990, [5s, 5c] (THREE_OF_A_KIND FIVE)

Seat 10: KingKufte (15803), net: -300

***** End of hand T5-33870501-40 *****

Vi är ITM och prissstrukturen är $24, $34, $49, $69, $108. Med tanke på hur shortstackade vi alla är känns ju min push given först. Å andra sidan kommer nog åtminstone BB att syna med ett brett urval händer här och då har jag som regel inte bättre än en flipp. Och nästa hand är UTG allin och jag kan då sitta passiv och förhoppningsvis vinna $10 till + att jag fortfarande har två händer där jag kan dra bra och dubbla. Jag tror att någon av de andra spelarna synar mig här runt 60-70% av gångerna. Finns det några argument för att folda?

Postad

Okej okej Ongame jag fattar. Inte försöka sprida dålig propaganda om er i forum och så när ni kraschar - då öppnar ni diarrekransriggen direkt och dränker mig i skit.

Nästan komiskt hur det kan bli. Flera härliga setups efter att servern kom upp igen. Blandannat JT i SB - höjer 3bb och BB synar. Flopp JT2 regnbåge. Öppnar och BB går allin. Jag gissar på semibluff och synar. Tänker - han kan inte ha ett set i tvåor. Jo det kunde han och bust.

Postad

men vad fan... efter en fin fredag och lördag på alla vis så ska jag försöka grinda in mer på min bonus. Och upplever en av de värsta dagarna i pokerkarriären. Minus $150 slutar eländet på och än en gång tvingas jag uppleva hur sanslös motrigg utraderar mina vinster.

Ja ja... bara att kämpa vidare i motvinden. Har jag grejat ett halvår ska jag väl greja ett par månader till för att få de 500 dollarerna iaf.

Postad

Du vet att du är kn*llad i xxxxx av variansen och din kortgenerator när såna här händer inträffar. Det är svårt att frigöra sig från intrycket att allt är en setup för att få en att glädjas på falska grunder över att ha vunnit handen. :twisted: Får iaf $24 för besväret och därmed "bara" back ungefär $125. Ännu en sån där riktig jävla lågsniff i de vanliga SnGerna med 10 spelade och en (1) enda ynka cash.