henjon Postad 27 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2011 ... detta överträffar allt. Har jobbat mer med ranger men får ingen användning för det. Detta som började i onsdags slår alla rekord. Förlorar ALLT och jag menar det. Inte ens QQ mot 33 nyss gick vägen (flush). Näst sista borde borta nu också (typ 12 raka $22 inköp utan cash nu). Fjollgame verkar ha bestämt sig nu på allvar för att busta mig. 12 raka nu utan cash och 3 på senaste 40. Citera
henjon Postad 27 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2011 nästa bubbla... sitter typ 15-20 händer och får som bäst K7o. Med 8bb måste jag till slut in med 97o från SB mot den obetydligt större BB. Denne synar med A8, jag får ingen hjälp av bordet utan bustar. Standard standard standard... Men det känns nästan på allvar som att mina kort är förhäxade. :twisted: Citera
henjon Postad 27 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2011 haha vilken överraskning att när jag äntligen kommer ITM på ett bord ($22) och får in det med AQ mot A2o 6bb djup (jämna stackar) så håller inte den heller. Undrar hur många 70-30 och 80-20-lägen jag tappat senaste veckan? Bra många flera iaf än de 40-60 jag varit lyckosam i. Får väl vara glad för eeeeeeen liiiiiiten cash idag. Citera
henjon Postad 28 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2011 Ett par cashar på slutet igår kväll räddade upp dagen till "bara" ett par inköp back. Men inget ljus syns annars i tunneln än. Hittills bara lika brutalmördad idag som tidigare under veckan. En kombo av dåliga handkort och motspelares toppranger tillsammans med allmänt dålig förmåga att vinna allins. De båda sistnämnda är nog de värsta - de rattarna står nog skruvade så illa som de öht kan just nu... Ut i $33an SH också - kortkall och chanslös mot klonkfiskar som jag förgäves försökte bluffa. Säkert dåligt spel från min sida också.. En bonus är precis clearad. Det enda de senaste två veckorna som inte varit en stor jävla fet spya i ansiktet från en sajt som verkar hata mig :cry: Citera
henjon Postad 28 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2011 Nej... lyckas komma HU i en $22a iaf men as usual ser jag till att först torska en 70-30 (AQ mot QT) och sen en 65-35. I den första gick jag för segern. I övrigt openfoldade han så klart båda gångerna jag satt med premiums i BB. Återigen - detta är självklart bara vanliga standardhändelser i en SnG, men det har liksom varit liiite för mycket stolpe-ut nu Ett lite plus åtminstone är att jag tar en halvtuff flip i Night rehaben med AK för typ 23bb (en reraise från halvtight spelare som jag tror gör så där med typ TT-QQ eller en annan AK och mycket riktigt viker upp en JJ). Träffar och dubblar och har nu en bit över avgstack åtminstone... Citera
henjon Postad 28 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2011 Lustigt nog har jag haft flera såna här händer exakt de senate veckorna. Varje gång har en dumfisk faktiskt synat mitt omslag för en stor del av eller hela sin stack med QJo eller möjligen suited och varje gång har de vunnit. Logiken bakom undgår mig, men det finns verkligen fortfarande en rad groteskt dåliga spelare som donerar i turneringar på det här sättet. Det gäller bara att ha lite mindre otur... ***** History for hand T5-170532781-86 (TOURNAMENT: "$5,000 NL Holdem", R-458-797, buy-in: $22) ***** Start hand: Sun Aug 28 22:37:50 CEST 2011 Table: Table #23 [170532781] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 100/200, Chips) User: MisteerFoold Button: seat 5 Players in round: 10 Seat 1: DRWHO_SE (3291) Seat 2: mihalaros20 (5030) Seat 3: MisteerFoold (1815) Seat 4: ovixxxxxx (2540) Seat 5: orestiis (2334) Seat 6: Igor Borga (7095) Seat 7: Badih (3355) Seat 8: lemmy_72 (4155) Seat 9: Tortugal (2775) Seat 10: zhukhov (1419) Igor Borga posts small blind (100) Badih posts big blind (200) --- Dealing pocket cards Dealing to MisteerFoold: [As, Kc] lemmy_72 folds Tortugal calls 200 zhukhov folds DRWHO_SE folds mihalaros20 folds MisteerFoold raises 1815 to 1815 [all in] ovixxxxxx folds orestiis folds Igor Borga folds Badih folds Tortugal calls 1615 --- Dealing flop [Qd, 8c, 9h] --- Dealing turn [9d] --- Dealing river [5h] --- Summary: Main pot: 3930 won by Tortugal (3930) Rake taken: $0 Seat 1: DRWHO_SE (3291) Seat 2: mihalaros20 (5030) Seat 3: MisteerFoold (0), net: -1815, [As, Kc] (PAIR NINE) Seat 4: ovixxxxxx (2540) Seat 5: orestiis (2334) Seat 6: Igor Borga (6995), net: -100 Seat 7: Badih (3155), net: -200 Seat 8: lemmy_72 (4155) Seat 9: Tortugal (4890), net: +2115, [Js, Qh] (TWO_PAIR QUEEN, NINE) Seat 10: zhukhov (1419) ***** End of hand T5-170532781-86 ***** Citera
henjon Postad 28 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2011 + naturligtvis att det är mindre effektivt att försöka sig på stölder med mellanpar om det inte är mycket döda pengar i potten. Just för att de så ofta synar av med dåliga händer av typen två broadwaykort eller A9o och liknande, men som vi ändå inte är bättre än flipp mot Citera
henjon Postad 28 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2011 Over and out i sista turren också (Night rehaben där jag legat ganska långt ner). När jag lyfter KK äntligen med 7bb kvar i stacken så väntar faktiskt ingen utdragning, men väl AA på samma bord. Viva la Fjollgame! Citera
henjon Postad 31 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2011 sån där klassisk bubbla där en otäck förvissning börjar stiga i dig efter att minsta stacken vunnit en allin för femte gången i rad med sämsta handen. Och mycket riktigt. Du har haft chiplead, ni har varit jämnstora. Men till slut trots att du haft ALLA odds på din sida så blir det du som får äta diarren. Inte en cash ikväll... Citera
henjon Postad 31 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2011 ... härlig avslutning på månaden. Men det var väl stilenligt antar jag. Med bonusen inräknat så har jag iaf inte backat, men då ska man alltså ha i minnet att hela semiklonken i turren för ett par veckor sen och ännu mer har försvunnit ner i ett svart hål av apvarians - det femtielfte typ detta bedrövliga pokerår. Back också på Omahan ca 6 inköp - men det kan säkert till stor del bero på att jag fortfarande spelar dåligt där i flera situationer. 2K händer är ju heller inte mycket att gå på i detta variansrika spel. Har försökt öka aggressiviteten pre iaf och tänka lite mer på position. Vi får se om det ger utdelning... NL CG:t bara 400 händer och i princip breakevenish 325 SnG/MTT blev det och ett back på sådär 17-18 snittinköp. Utan semiklonken hade det naturligtvis varit mycket värre. Vet inte hur jag sprungit mot EV eftersom funktionen är trasig f.n. i PT för Ongamehänder. Ett ganska stort antal tunga utdragningssituationer har det varit. En del under gissar jag. Sprungit väldigt mycket in i topphänder också andra halvan av månaden. Viktigast är väl ändå att jag har jobbat en del med mina ranger och kommit fram till att jag måste bli aktivare på de höga blindsnivåerna - statistiken talade ett tydligt språk att jag var för tight där i jämförelse med ett antal plussande regs i min db. Samtidigt finns ett problem här som består i att det känns som att fler och fler spelare synar alltmer light i dessa situationer - även utanför Nashrangerna. Jag vet inte om det är en anpassning till speldynamiken som jag inte förstått, eller bara dåligt spel. Ser en del väldigt konstig saker från i vart fall inte dåliga regs. I en 30-manna idag tog bl.a en reg som var BE över 7K turneringar (eg plus om man räknade in en större klonk) och synade ner min 8bb-push från UTG2 där han satt precis till vänster om mig med 87s???) 5 spelare hade han bakom och vi hade i princip identiska stackar. Jag är ändå ganska motiverad att grinda vidare och se hur det går när jag nu försöker justera mitt SnG-spel. Känner också att säkerheten och modet i MTT:s ökar. Nu satsar vi på en bra sista tredjedel av pokeråret 2011! Citera
henjon Postad 1 September , 2011 Författare Rapport Postad 1 September , 2011 Månaden börjar iaf med ett semihyggligt pass där jag också tycker att jag spelar bra med aggressivitet och fokus. Hade fint flyt in i pengarna, men av någon anledning gick det sen åt pipan när jag väl kom HU. 4 eller 5 torskar blev det, så resultatet hade kunnat bli mycket bättre. Förlorade flera 70-30 lägen i följd där. Nu blir det London i helgen och pokerpaus. Skönt med lite miljöombyte. Räknar med lite grindtid nästa vecka däremot! Citera
henjon Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Postad 6 September , 2011 omg... Har sprungit runt EV ett tag nu iaf, men rangerna jag springer in i... Jösses alltså. Förstår inte hur i h-e Ongames jävla kortgenerator är funtad som skiter ut såna enorma mängder premiums för tillfället. Dagens facit; senaste tre stora paren - alla på stackdjup där det åker in pre: KK - med nosen före rätt in i AA 99 - med nosen före rätt in i KK QQ - med nosen före rätt in i KK Tämligen sanslöst... drog dock ut ett tvåpar med mitt TPTK i freezeouten när ett ess landade på turn och får väl vara glad för det. Citera
henjon Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Postad 6 September , 2011 sisådärja... Fjärde premiumhanden efter ett längre uppehåll. KK i UTG i en SnG, 7bb djup. Pushar, fisk från MP synar för sina 6bb med ATo och spikar esset redan på floppen. Nu vann jag iaf QQ mot 88 i en satellit där jag nu ligger 7/17 med 5 paket till Championchip. Väldigt grunda stackar dock, så blir som vanligt mycket lotteri Citera
henjon Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Postad 6 September , 2011 bara 6K kvar i satten (3K bb) efter att förlorande fisk tagit en fin syn med QT från CO och dragit ut min A9-hand. Citera
henjon Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Postad 6 September , 2011 ut i satten såklart... synar på rena pottodds i BB eftersom jag annars lämnar bara 1/2 bb kvar. 63o rejsar mot KK - life is great Sen är jag nära att vinna en $22a i varje fall när villain är inne för sina sista 3bb typ med J3o mot mina Q9s. Ingen hjälp på flopp, ingen hjälp på turn - men på river landar en försmädlig trea och sen får han AA ett par händer senare när jag pushar 96s och sen är det snart slut. Poker är ett ganska besvärligt spel ibland... Citera
henjon Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Postad 6 September , 2011 AA... firre limpsynar ur position med JTo. När han sen checkhöjer allin på floppen JT6 med två ruter har jag ett svårt beslut, men bedömer ändå att sannolikheten för drag är så hög att jag tar synen trots att det är tidigt i SnGn. Han har JT och jag torskar. Det blir dåligt med lönsamheten när det håller på så här och bråkar. Nu semibubblade jag f.ö. en till efter att först ha torskat en flipp med AKs mot 33 (ingen vidare syn då han satt på knappen) och sen förlorat K8 mot K7 mot minsta stacken. Sista 2bb åker in med T8s mot vad som visar sig vara en esshög hand och KK som synar bakom. Får faktiskt drag på både flush, gutshot och en gutshot straightflush men miss Citera
Kramerica Postad 6 September , 2011 Rapport Postad 6 September , 2011 jädra illa du springer....jobba! Citera
henjon Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Postad 6 September , 2011 Nästa stora par.... nästa kross. QQ i BB 15 djup och SB kör in degen med 88. 8a direkt på floppen... Citera
henjon Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Postad 6 September , 2011 Ut i turren... Squeeze för sista 10bb drygt 10 platser från pengarna mot 4 limpare med AJ. Det går nästan... Näst sista snubben synar för en tredjedel av sin stack med 66... Tycker inte det känns som ett vansinnigt bra spel direkt - men det kanske bara är jag som tänker för mycket på ranger. Han hade spelat 1 hand av dryga 30 jag hade på honom - vilket väl visar att det inte alltid är så lätt att av stats bedöma hur folk kommer att bete sig i ett konkret läge. Kanske var han helt enkelt en fisk av den sort som övervärderar låga par nåt enormt och synar ner med dem i de mest förunderliga situationer. Spela roll - han settar och jag missar. En bedrövlig kväll har det varit... Turrarna går verkligen extremt kallt för ögonblicket och jag åker hela tiden ut i de avgörande lägena. Sprungit in i stål så att jag nästan känner mig som jag krossat vartenda ben i kroppen. Återigen ett kallt, kallt streak. Har i varje fall skruvat upp aggressiviteten på bubblan och tar tuffare syner. Att det sen inte hjälper är en annan sak... Där var f.ö. sista bordet slut också. TT med 7bb på semibubbla i 30manna i UTG - ligger 6:a. Push och... ja självklart självklart självklart sitter BB på AK och självklart självklart självklart turnar en kung in. DRA ÅT HELVETE ONGAME! Citera
henjon Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Postad 6 September , 2011 Minusstats på både AA, KK, QQ, JJ... "Lett åt vinne" Citera
henjon Postad 7 September , 2011 Författare Rapport Postad 7 September , 2011 Då har jag satt in de $1K oanvänd pokervinst jag hade liggande på ett konto och nu känns bankrullen lite mer bekväm. Ingen insättningsrigg hittills dock - inte en cash hittills idag, men har bl.a. lyckats förlora och busta på en bubbla med QQ mot T2o - tjenare Doyle! :twisted: Citera
henjon Postad 7 September , 2011 Författare Rapport Postad 7 September , 2011 haha fyfan... ni skulle se eländet som utspelar sig på min dataskärm. Så vidrigt i sin totala misär att jag snart finner det omöjligt att tro att Ongames jävla kortgenerator verkligen är inställd rätt. Torskade 5 raka nu som 65-70% favorit AI. Folk tar bara lösare och lösare syner och jag har liksom inget vapen mot folk som synar 15bets pusher med KJo mot min AJ och sätter sin förbannade kung gång efter gång efter gång. Citera
henjon Postad 7 September , 2011 Författare Rapport Postad 7 September , 2011 UT på en flipp 22 mot A8o på sista bordet där jag iaf kom ITM - ett av 2 bord idag av totalt 10. Rätt symptomatiskt: Den andra ITM-SnG kom vi in i med i princip identiska stackar och 10bb var. Jag drar A6s på knappen första handen - pushar och SB snappar med 77 som håller. Avslutningen på dagsgrafen ser jätterolig ut också: Mot slutet fick jag in markerna jättebra och gula linjen pekade spikrakt uppåt. Den gröna pekade tyvärr lika spikrakt neråt Drygt 5 inköp kostade dagens lilla övning. Men är väl bara att bita ihop i sedvanlig ordning, min mun är rätt van vid det vid det här laget kan jag säga Citera
henjon Postad 7 September , 2011 Författare Rapport Postad 7 September , 2011 När jag tittar på bb/won-kurvan jämfört med mina två tidigare konton med totalt drygt 4K games på så ser den ganska lika ut. Något lägre bb won, men inte mycket. Alla ligger nu runt eller lite under EV också. Ändå är resultatet så helt annorlunda: På de två första lyckades jag plussa lite på själva spelet, även om det var rätt lite. All bonus/racepengar blev således också plus. På detta konto ligger däremot förlusterna på runt -9% och även med bonus/racemoney så är jag back ungefär 35-40 inköp sen starten i februari. Även om jag konstaterar att spelen blivit tuffare och att jag har haft en läcka i form av något för tight/vekt spel på bubblor så känns det ändå svårt att förklara det här, särskilt som jag ju inte lirade bubblorna bättre tidigare heller. Det måste ju rimligen ändå handla om negativ varians i form av bl.a. timing. Nåja... jag gör iaf vad jag kan nu. Har i stort sett lagt de spelformer jag såg var olönsamma för mig på hyllan och fokuserar på de jag behärskar bäst, inte minst ur ICM-synpunkt. Har inte lirat just nån Omaha heller för att fokusera. Kan bara hoppas på lite bättre dagar framöver i pokerhänseende... Annars får jag väl fortsätta att lååångsamt gula ner mig och sen skaffa nån annan hobby Citera
henjon Postad 8 September , 2011 Författare Rapport Postad 8 September , 2011 Dagens tredje HU - 30 manna, första handen: ... du vet att du är doomswitchad när sån här snytingar delas ut flera gånger dagligen (hade redan tappat flera överpar mot underpar AI) ***** History for hand T5-173892290-194 (TOURNAMENT: "NL Hold'em - 30 Players", S-2174-18605, buy-in: $11) ***** Start hand: Thu Sep 08 21:51:13 CEST 2011 Table: Table #1 [173892290] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 1000/2000, ante: 200, Chips) User: HERO Button: seat 5 Players in round: 2 Seat 5: HERO (23090) Seat 8: VILLAIN (21910) VILLAIN posts ante 200 HERO posts ante 200 HERO posts small blind (1000) VILLAIN posts big blind (2000) --- Dealing pocket cards Dealing to HERO: [] HERO calls 1000 VILLAIN raises 19710 to 21710 [all in] HERO calls 19710 --- Dealing flop [] --- Dealing turn [] --- Dealing river [] --- Summary: Main pot: 43820 won by VILLAIN (43820) Rake taken: $0 Seat 5: HERO (1180), net: -21910, [Ah, As] (TWO_PAIR ACE, SEVEN) Seat 8: VILLAIN (43820), net: +21910, [7s, Ks] (THREE_OF_A_KIND SEVEN) ***** End of hand T5-173892290-194 ***** Citera
Recommended Posts