Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

otroligt... finns inte en hand jag är inne i som folk inte har premiums eller näst intill. Av alla vidriga pokerpass vete fan om inte detta är på väg mot ett nytt bottenrekord om det inte börjar hända något snart nu. 1,5 timme lir - inte en dollar har jag cashat. Under startstack i alla turrar jag är kvar i.

 

EDIT. Ut i 33an. Push A9 från knapp blixtsyn BB med 55. Träffar set - adios.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 cashar iaf nu och lyckades faktiskt dubbla i en av turrarna jag på något vis överlevt i. Sen tyckte förstås Ongame att det var nog och lät mig torska dagens andra AA - denna gång mot K6o - och springa in med QTs i JJ från knappen. Men här får man vara glad för de små smulorna också :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha - 66 mot KK av bara farten i Night Rebuy. Kall som satan där så här långt, så hade tyvärr bara 10bb när det hände och fortfarande en bit under mitten. I freezeouten har nada hänt sen jag hittade utdragningen och tripplingen; ligger nu en bit över mitten i fältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat en liten minirush i Night Rehaben efter att bl.a. ha träffat ett kombodrag AI och ligger stabilt på övre halvan just nu med 35 K. Fint streak på 5-max SnGerna också som överlag gått

 

... slowar en QQ i BB mot en minraisare och det lönar sig. Får in hela hans stack på turn låg bräda (han hade 88) och upp nu på topp-25.

 

I freezeouten ligger jag långt ner i fältet nu, men har fortfarande 15bb så känner mig inte borta ur leken än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut i FO:n dryga 10 platser före pengarna. En inte särskilt vältajmad push med A2s - på de 5 platserna bakom mig visar sig både QQ och AKs sitta och vänta på action :twisted:

 

I Night Rehaben ökade jag däremot på stacken efter att TT fått stå mot en något lös push med Q7s precis efter paus. Runt 35:e nu med 30bb ganska exakt i stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL... en riktig cooler. Efter att ha ökat på stacken en bit till med AK mot KK och ess på flopp så gör jag en dåååååååååålig syn med floppad triss i kungar med knekt som kicker i trevägspott med en liten stack allin när jag blir checkhöjd på rivern av den tredje stacken. Vet inte vad jag tror egentligen när jag synar för allt utom 7K. Den andra snubben har i varje fall KQ och två händer senare åker jag ut. Istället för sats mot finalbordet får jag nöja mig med dryga 60 dolares. Tungt, tungt, tungt men jag känner att jag inte kan skylla på otur, utan dåligt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

söndagen slutar till slut ändå 60-70 bucks upp. Trodde man ju inte efter den sanslöst dåliga inledningen. Synd bara att jag skulle klanta bort mitt fina läge i Night Rehaben.

 

Nu sängdags. Ny arbetsvecka i morrn, ungar som ska ha gröt, jympakläder o annat. Sen SM i helgen. Dock inte i poker 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nada poker på en dryg vecka. Det har bara varit skönt. Har istället fått tillbaka lusten för det andra spel jag sysselsätter mig med, efter att pokern varit förstaprio i runt 3 år. Idag tog jag ändå en grinddag efter jobbet när sambon jobbade kväll. Ser ut att bli back i $ (är dock fortfarande kvar och ITM i $22 freezeouten så finns en liten möjlighet att hitta ett BE), men plus totalt får man väl ändå säga eftersom jag för $15 i insats lyckades vinna en ChampionChip-biljett igen (värde $200).

 

Känns ändå som att det kommer att bli mindre poker framöver. Orkar inte dra igång nån ny bonus i varje fall. Ska istället försöka shapa upp mig igen på den andra spelfronten. Det känns som ett synnerligen rimligt beslut just nu. Det är ett socialt mer tillfredställande lir som jag dessutom är betydligt bättre i än poker. Bara pengarna som saknas :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggar in, drar upp några bord och genast visar sig pokern från sin "bästa" sida när fiskar synar höjningar ur pos med JT resp J7 och träffar färger när jag träffar toppar resp triss i damer med kung som kicker.

 

... inte mycket som talar för nån upptrappning av pokern igen för min del. Har ju dock en championchip-biljett jag tänkte spela på söndag. Kan ju inte säga att det vore vansinnigt orättvist ur ett variansperspektiv om det åtminstone blev en mindre semiklonk :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kl 20 har Ongame två turneringar med inköp $22 och halvsnabb struktur (5 minuters mörkar). Har gjort ett antal försök i dem nu men blir undantagslöst massakrerad av Ongame. Fick JJ nu shorthanded - fjärde JJ+ handen totalt på en timmes grindande fö. Blinds 200 och buden går minraise - syn - jag raisar mina 15bb allin och synaren blixtsynar igen och viker upp AA. Great great great. Minuten innan hade jag sprungit in med AQ i AK. Allt är sig mao likt och det är nästan så att jag önskar att jag kunde åka ut fort i $33an SH så att jag slipper sitta och slösa mer tid på det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Dryga två veckor och inte mycket att rapportera i pokerhänseende. Lirade lite en kväll; En 5-manna SnG som jag vann och nåt hundratal Omaha-händer på 3 bord där jag väl backade nåt tredjedels inköp totalt. Suget fortfarande mycket litet, men tänkte nog ändå ta och ta och spela den där Championchipen imorgon kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En söndagsgrind för första gången på ett tag. Har nu lirat en timme med Championchip-biljetten jag vann för nån dryg månad sen och tappat 40% av stacken efter att ha fått stryk i varenda pott jag varit inne i. Lirar ett par kvalificerare också utan större framgång hittills och en liten SH-turnerning med $11 och $2K i prispott där jag ligger strax under mitten.

 

Inte riktigt bestämt vilka mer turrar jag ska köra, men med tanke på att jag inte tar pokern eller rullen särskilt seriöst längre så blir det kanske ändå $54an SH som startar 19.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra pausen i ChampionChip och efter lite om och men har jag kravlat mig upp en liiiten bit över startsstack i varje fall. Det betyder förstås inte nån direkt framskjuten plats i turren, men jag är i varje fall med fortfarande och med 30bb-stack finns fortf ett visst manöverutrymme.

 

Spelar 3 MTT till för ögonblicket:

 

$11 SH - ungefär dubbla startstacken och mitt i fältet som är nere på strax under 80 man

 

$54 SH - en bit över startstack och längst ner i den övre tredjedelen ung.

 

$5 rebuy - 1 rebuy gjord och plockat en stack, så faktiskt på topp-50 i det drygt 2K man starka startfältet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tredje pausen i ChampionChip. Fortfarande vid liv men bara en liten bit över startstack. Gjorde en fin dubbling alldeles efter paus med KK mot ett överspelat toppar i damer med J-kicker, men tappade tyvärr sen flera potter. Ligger nu bland de 100 sista.

 

I övrigt kvar i alla turrar faktiskt. Bäst går det i $5-rebuyen där jag ligger i översta percentilen. Snart i pengarna i $11 SH. På nedre delen men iaf inte alltför usla stackar i de andra SH-turneringarna.I stora rebuyen på undre halvan men även där stack med visst manöverutrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått ganska bra idag med de stora händerna och tack vare det har jag klarat mig hyggligt länge i alla turrar. När jag väl kommer till flippsituationer går det dock uselt och nu åkte jag ut - visserligen i pengarna men futtiga $15 för 3 dryga timmars spel med $11 inköp är ju inte mycket att glädjas över - med 66 mot A9.

 

Dubbling i $54an har gjort att jag ligger strax över mitten där med runt 1/3 av startfältet kvar i spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...