Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

och så kvällens första AA också som kommer i freezeouten (totalt 600 händer innan den kom). Trots att vi är uppe på bb80 får jag 3 synare. Jag borde nog ha checkat på den absolut mardrömsfloppen 8TJ med två ruter. Jag c-betar ändå och får två synare. Med en dam och två spelare som går allin är folden ändå lätthittad. De har AK resp 99 för varsin straight.

 

Inte mycket man kan göra när generatorn låter en loosa 5 raka händer med 70-80%igt favoritskap. Den inledande rushen har nu typ sett sin tredubbla antites i form av en helt sanslös motrigg. Men jag har iaf kvar lite stack i 3 turrar så hoppet är ännu icke ute :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flipp för 16bb i stora rebuyen 88 mot AK - ess sitter på floppen. Bara en turre nu och med tanke på att jag blivit mördad och massakrerad av Ongame även i sngerna talar allt för en katastrofkväll de luxe i den där klassiska stilen som jag var lite förvånad att den höll sig borta i hela 1,5 vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha 5e raka KK varav 4 varit allin. Tredje för kvällen som åker mot ATo dessutom. Det är ju fakin great. Borde väl ha hänt vid åtminstone ett par tillfällen, men kan inte minnas att jag någonsin förlorat 5 raka KK tidigare.

 

Sista turneringen. Bara ett par SnG:er att spela klart. Ni kan lita på att det inte blir mer poker sen ikväll :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miniback idag. Började bra och såg väldigt lovande ut, men andra halvan av passet blev ganska kall. Gick inte bra i något skede och lyckades bl.a. busta en HU efter att ha haft 14,5K mot 0,5 men förlorade 6 raka AI. Höll apropå det också på att förlora sjätte raka KK mot AJ som satte på knektar på floppen, men en kung kom på rivern och återställde ordningen.

 

När det gäller själva spelet så tycker jag att jag spelar lite stabilare och även med lite mer aggressivitet på högre blinds - läckan jag identifierade för ett tag sen. Finns förstås mycket detaljer att slipa på dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bockar av månaden september. Upp dryga 25 snittinköp på knappa 300 spelade SnG/MTT, vilket jag är nöjd med (så klart). Har sprungit bra enligt kurvorna i BB:s och mera normalt i reda chips. Beror förmodligen på att jag vunnit flera BB:mässigt stora potter denna månad mot folk tidigt i turneringar. Plockar man bort dessa ser det inte lika märkvärdigt ut.

 

Lite CG också på NL50 och PLO25 som stannar ett knappt PLO-inköp ner. Har lyckats att hitta 7 inköp under EV på bara 800 händer i PLO:n - flera av dem riktiga LOL-händer. Igår betalade en av de största fiskar jag nånsin sett in hela sin stack mot mig och en kille till på en bräda med överkort och tre klöver. Vad killen hade? Tvåpar i femmor och tvåor och en gutshot till en stege. Jag satt med nötflushen. Vad som hände på river? Givetvis landar en tvåa.

 

Nu blir det kompisträff i helgen en liten bit ut i skärgården med fiske, god mat och öl/vin. Ska bli jävligt skönt. Får se om det blir lite turregrind på söndag sen om jag inte är alltför bakfull och trött 8-)

 

Målet för oktober är fortsatt fokus och att spela klart den bonus jag lirar på för tillfället ($400). Har ungefär 40% av den kvar att tjäna in på en dryg månad, ska inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagboken har fått vila sig i form några dar. Hade en väldigt skön helg med umgänge, god mat och härligt väder. Kom hem på söndagseftermiddagen och körde ett inte alltför långt, vanligt SnG-pass. Inte blivit nån turregrind än för månaden. Fått in en semihygglig volym för att vara mig själv iaf och ligger några inköp upp för oktober, utan att ha sprungit ett dugg bra. Haft bra timing uppenbarligen. Omahan ett inköp back så här långt på den otroliga volymen av 123 händer 8-)

 

Imorgon en temadag hos en leverantör med mat och grejer, men tänkte ändå försöka att gå så pass tidigt att jag hinner tur®a lite på kvällen. Dags att hitta en fyrsiffrig klonk snart tycker jag! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt vrålusel våldtäktskväll så här långt, även om jag fortfarande lever i 2 turrar och en satellit. Inte en ynka pissig jävla dollar har jag lyckats håva in hittills. Däremot bubbla i en satellit till $200 Championchip trots att jag var 80% favorit på floppen. Ut i $33an också med QQ mot TT och det var bara en av åtskilliga besvikelser ikväll. Men men... skitpass hör ju förvisso till pokerverkligheten bara. Bit ihop och hoppas på bättre tider :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha nu synar nån jävla tomte min allin i $54-satelliten med två överkort (AQ) och en gutshot på brädan 245 (jag hade TT) och spikar naturligtvis en dam. I en satellit! Med en redan bra stack! (dock riskerade han hälften av den är han synade). Hur är man funtad när man gör såna spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha nu synar nån jävla tomte min allin i $54-satelliten med två överkort (AQ) och en gutshot på brädan 245 (jag hade TT) och spikar naturligtvis en dam. I en satellit! Med en redan bra stack! (dock riskerade han hälften av den är han synade). Hur är man funtad när man gör såna spel?

 

Ja ibland är det fan helt efterblivna spel som händer, det är nästan som om dom vet att dom kommer träffa när dom lägger sånna där syner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gnetade mig in i pengarna i Night rehaben preciiis. Ut på första handen efter bubblans bristande med 22 mot KK. På en seeeg bubbla nu också i $22 Freezeouten. Hittat några cashar mot slutet på SnGerna så det som hotade att bli ett katastrofpass blir iaf bara ett mindre back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope... Omahan går verkligen inte bra. Nu får jag in det med tvåpar och dubbla flushdrag på turn mot en triss. Men missar allt... Tvåparet drog dött iofs... Men inte går det särskilt väl inte... :-(

 

Bubblan sprucken i freezeouten där jag varit kortkall och haft dålig timing länge nu, så ligger nästan sist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt otäckt våldtäktspass så här långt - utdragningar och coolers och noll timing. Klassisk skitbubbla nyss också - 6 gånger var andra spelare allin och varje gång vann minsta stacken. Till slut med 5bb K8s i SB och naturligtvis har något större stacken i BB QQ. På en annan bubbla fick jag mitt par uppkäkat av bordet så att motspelaren med K som överkort vann istället. Då kan man hålla sig för skratt...

 

En enda ITM... Där fick jag in en riktig monsterfisk vars blinds jag hackat hänsynslöst på med JJ mot QJo när han till slut fick nog. Inte hjälpte det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla skitpokerlördag... :twisted: :twisted: :twisted: Plockad inpå bara skinnet av lördagsfiskar som turat bortom alla rimliga gränser. Men det är ju poker som poker helt enkelt är. Härliga grejer som att sitta med 4,5K på 5-maxbubbla mot monsterfisk och alldeles för tightpassiv spelare och ändå åka åt HELVETE när fiskjäveln sätter varenda jävla hand han går in i. Stannar 10 inköp ner på ca 20 spelade och får nog vara glad för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nu får jag skärpa mig... gör ett par spel som gränsar till klar tilt när jag tröttnar på Fjollgames just nu osvikliga förmåga att S K I T A ut premiumhänder till motspelaren och låta mig komma in med dominerade händer hela jävla tiden. Men jag ska inte göra såna spel som att syna en allin på bb20 i en 5-max när spelet gått:

Jag button - raise 60

BB - reraise 135

Jag - rereraise 330

BB - allin

 

... Jag hade inte mycket read på bb, men tyckte han verkade aggressiv och kanske såg mig som det också efter att jag trebetat bort en tidigare höjare. Men här måste man lägga sig om man inte har säkra fakta att han gör detta spel med en vidare range än typ 99+ och AK. Här hade han QQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svagt plus tisdag, ongame nere onsdag. torsdagen: lirat 1,5 timme. Lever i ett par turrar och en satellit utan några större framgångar. Brutalt mördad av Ongame i SnGerna som gått så löjeväckande dåligt när min tajming på nytt slår alla bottenrekord. På bubbla efter bubbla eller semibubbla åker jag nu ut till höger och vänster på flippar eller 60-40-lägen som envist vägrar att gå med på att jag skulle vara nån slags favorit.

 

Underbar hand nyss i Night rehaben som visar hur svårförutsägbara vissa fiskar är. En snubbe som efter 50 händer är 15/7 limpar UTG med en stack på 30bb. Hijack höjer honom till 3,5bb. Bubblan reraisar till 9bb. Fisken steker lite men synar sen. Hijack går nu allin (täcker fisken). Knappen - som också täcker fisken - blixtsynar. Vad gör fisken? Synar för sin sista 21bb och viker upp.... 33! Hur fan tänker man? Och hur kan en fisk med så modesta krav på vad man är beredd att skjuta in markerna med spela 15/7? Finns ju en del spelare som groteskt övervärderar alla par och detta var nog en sån fisk.

 

Utgången då: Både Hijack och button viker upp QQ - fisken träffar en trea och de andra missar att sätta en runnerrunnerstege på rivern. Det kom ett par syrliga kommentarer i chatten :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här funkar bad tajming: Man råkar få en massa donks vid sitt bord. Man höjer och rehöjer med legitima händer som man måste spela även mot donkar i blindsen. AK, KQs, TT. Man sitter i pos på donken, men totalmissar brädan eller får flera överkort. Donken donkar 70-80% av potten. Vad göra? Hela dagen idag har f.ö. varit dessa strax-under-monster-händer som öppnar och blir kontrahöjda eller donkade på dåliga floppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Night rehab: 33-fisken och jag.

 

Tre spelare limpar bb300. Jag har 22bb kvar och 88 i SB. Känns som ett rätt givet ställ. Tyskfiskjäveln blixttsynar mig med 3 spelare bakom att agera. Han har 77.... och sätter fyrtal på floppen.

 

Fy fan för Ongame. I princip bust i freezeouten också efter att ha fått in AQ mot AK. Totalt tröstlös sörja på vartenda bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...