Gå till innehåll

4 SnG å en kopp te - Lilla Fisken i Stora, Stora Havet


henjon

Recommended Posts

Härligt, underbart eftermiddagspass. Fyra pushar i rad från EP till mellan med i tur och ordning AJ, AQ, QQ och JJ. Alla gångerna får jag syn av AK och allihop förlorar jag. Sen får jag AK själv och får in det med QTo. Tror ni den håller trots kungen på floppen? Nädå - två damer på turn och river.

 

Variansen har varit helt brutal senaste tiden igen. Men jag är ju van... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jösses... många fina händer hade man kunnat publicera idag.

 

I några trådar på 2+2 har spelare tagit upp Ongames blindstruktur. Den springer fortare uppåt än exempelvis Pokerstars.

 

Så här ser det ut på SnG-sidan: (startstack: 1500)

 

10/20

15/30

25/50

50/100

75/150

100/200 utan ante

100/200 med ante

200/400

300/600

400/800

 

Tydligen är det hoppet mellan 100/200 och 200/400 som är brutalt och drar upp variansen ordentligt. Flera spelare har rapporterat att de - med hyggligt bra samples - haft omöjligt att plussa på Ongame till skillnad från Pokerstars. Jag vet inte... Senaste året har ju i varje fall känts helt omöjligt för mig. Men med mina 300 games i månaden i snitt så kan man ju lätt få en downswing som varar i ett år.

 

Problemet är att jag inte vill spela på Pokerstars om jag nångång skulle börja vinna igen och inte bara hålla mig runt BE. Jag sitter inte i en sån position att jag med berått mod kan strunta i att deklarera ev. vinster, även om det bara skulle vara några $K såsom fallet var för mig mina första pokerår 2009 och 2010. Kanske får titta lite på de andra nätverken också. Men Entraction har alldeles för mycket snack om collusion och bottar som nätverket påstås ge fan i. Och Merge... jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan ute i $54:an - såna här händer har jag fått i rikt mått nu på sistone:

 

***** History for hand T5-183733197-69 (TOURNAMENT: "$10,000 NL Holdem SH Deepstack", R-661-805, buy-in: $54) *****

Start hand: Sun Oct 16 20:15:00 CEST 2011

Table: Table #1 [183733197] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 40/80, Chips)

User: HERO

Button: seat 4

Players in round: 6

Seat 2: HERO (3315)

Seat 3: Fippjari (6483)

Seat 4: AnnMariOlsen (3905)

Seat 6: be5en (10243)

Seat 7: -Petanix- (5003)

Seat 8: pskmankeli (4366)

be5en posts small blind (40)

-Petanix- posts big blind (80)

---

Dealing pocket cards

Dealing to HERO: [Jack of HeartsJack of Spades]

pskmankeli raises 200 to 200

HERO calls 200

Fippjari folds

AnnMariOlsen folds

be5en folds

-Petanix- calls 120

--- Dealing flop [6 of Hearts5 of Spades9 of Clubs]

-Petanix- checks

pskmankeli checks

HERO bets 320

-Petanix- folds

pskmankeli calls 320

--- Dealing turn [4 of Diamonds]

pskmankeli checks

HERO bets 2795 [all in]

pskmankeli calls 2795

--- Dealing river [9 of Spades]

---

Summary:

Main pot: 6870 won by pskmankeli (6870)

Rake taken: $0

Seat 2: HERO (0), net: -3315, [Jh, Js] (TWO_PAIR JACK, NINE)

Seat 3: Fippjari (6483)

Seat 4: AnnMariOlsen (3905)

Seat 6: be5en (10203), net: -40

Seat 7: -Petanix- (4803), net: -200

Seat 8: pskmankeli (7921), net: +3555, [9 of Diamonds8 of Diamonds] (THREE_OF_A_KIND NINE)

***** End of hand T5-183733197-69 *****

 

 

Finns naturligtvis goda skäl att 3-beta den här handen pre. Fi lirade 42/29. Ville dock hellre försöka få in det post på för mig favorabla brädor eller åtminstone vinna ett c-bet eftersom jag trodde att det här var en spelare som skulle slänga in marker i potten ganska marginellt. Uppenbarligen en riktig read i varje fall.

 

Förlorade också en 88 mot 63o allin i satellit till $100+8. Däremot lyckades jag rivra en flush och återställa rättvisan i en 30manna med KK mot AK och dubblade dessutom i $33an SH nästan direkt med en kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... så var man nästan nere på startstack igen i $33an. Först KK som floppar ett ess och får ge upp på rivern. Sen KJ som floppar J-hög bräda mot samma spelare som visar sig sitta med AJo. Sen får jag släppa QQ i en annan av turrarna mot en allin på turn på brädan 89JJ efter att min 3-bet pre gett 3 synare. Borde kanske skjutit in markerna där på flopp istället när han öppnade pott. Poker i ett nötskal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ut i stora rebuyen ca 10 min före paus. Har redan gjort ett återköp och när jag får in det mot mindre stack med KK med mina TT och sen en pajas som redan synat mig med Q6 mot AK en gång och vunnit gör overcall med AJo och träffar knekt så har jag ingen lust att investera mer dollares.

 

Kvällens sista turre, freezeouten $22 börjar nu. I $33 SH har jag fått upp stacken en bit till och ligger runt 15:e plats av de runt 100 kvarvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard i SH-turrarna att fara rätt mycket upp och ner med stacken på grund av det lösare mer aggressiva spelet. Nu gör jag en svår fold igen som kanske är fel. KK från Hijack, höjer till 2,3bb. Lösa spelaren (47/21 i CO synar. Alla andra foldar. Flopp 994 regnbåge, jag betar 65% ungefär och får syn. Turn J, jag har 4500 kvar och han 2500 och potten är ung 1900. Jag betar 1000 - han allin. Det är så jävla svårt att sätta honom på en hand som INTE har en 9a i sig här. Jag vet att han är typen som spekulationssynar med AJ, JT, T9 typ. Viker handen med tungt hjärta. Var det en bluff var den verkligen iskallt genomförd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turre update:

 

- Jobbigt läge i $33 SH, sist på bubblan med dryga 10bb kvar. Gått extremt fort MEN DÄR SPRACK DEN! Tackar

- Drygt dubbla startstacken i freezeouten - MITTÅT 3x nu

- Drygt 50:e plats av dryga 750 kvarvarande i lilla rebuyen. Hittade en riktigt bra AA-hand

 

Går ganska skapligt nu alltså... Spelat några händer tufft, men fått utdelning på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ut i lilla rebuyen precis före tredje pausen med 10bb kvar i stacken ungefär med AQo mot 22 som tyvärr settar samtidigt som jag spikar min dam. $25.

 

Kallt kallt kallt har det varit i freezeouten och jag har dalat i listan utan att kunna göra något. Har 12bb, men ligger bland dom sista och det är ett dussin spelare till som måste ut innan vi når pengarna. Upp några inköp idag ändå, så nöjd hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två raka bubblor på FR-bord där motspelaren täcker:

AT-T9 - tia träffar men motspelaren rivrar 9a

AA-A3s - motspelaren träffar två treor

och semibubbla med 88 mot 66 - nähä, inte det heller.

 

+ diverse annan smörja och jag har tappat ett antal inköp till

 

Sen har vi ju IRL-riggen att tampas med också. Lirade freezeouten på CC igår och vi var nere på 15 spelare med 7 priser. Låg väl nånstans 9-10. Vid mitt bord har bara en kille över 10bb. Plockar QQ och blixtsynar push från spelare som knappt täcker mig. Han viker upp... KK! Därmed har jag vunnit (utan showdown) en av de 5 QQ-händer jag dragit på senate besöken. Övriga har jag bustat mot förutom denna AA, A8 och A9. Och så var det ju KK mot AA förra gången + underpar som settade. Med två finalbordsbubblor i bagaget också detta år så är det bara att konstatera att livepokern (låt vara inga stora mängder händer) gått precis lika uselt och bjudit på precis samma (proportionellt sett) mängd jävligheter och usel tajming som den på nätet. Har plockat mängder av par på senaste besöken, men har på dessa runt 25 st lyckats med att hitta ett litet set. Har förstås vunnit en del flippar, men inte en enda utdragning av någon betydelse.

 

Vad som nu håller på att hända i mig efter denna senaste omgång av brutal våldtäktsvarians är att jag på allvar känner att jag håller på att tappa motivationen. Tiltad och förbannad har jag varit åtskilliga gånger detta år och trött på allt elände vid borden. Men jag har ändå haft nån vilja att lira vidare. Nu är den nästan borta. Jag ser inte poängen. Jag tror fortfarande att jag hade plussat en del i år med bonus inräknat om jag hade sprungit lite mindre illa. Men några summor att tala om ens med mina blygsamma mått mätt hade det inte blivit. Nu lär jag när nästa bonus snart är klar som bäst åter ligga runt BE för året. På mina SnG-bord - fortfarande effektivaste vägen att cleara bonusar för mig - sitter alltsomoftast 7-8 spelare numer med grinderstats. Inte är det mycket bättre på CG-borden. Samtidigt är det skönare och skönare de kvällar jag avstår från pokern och jag har mer sug igen för mitt andra stora spel.

 

Det lär inte bli något dramatiskt totalt avhopp från pokern. Men just nu talar det mesta för att jag lägger ner bonusgrindandet när nästa bonus är clear och bara lirar när jag känner för det. Som det känns nu lär det inte bli mer än ett par gånger i veckan. Det blir naturligtvis inte till fördel för min eventuella pokerutveckling. Men det känns ändå som att det inte finns mycket att kämpa för för något som realistiskt ändå aldrig kan bli mer än en god medelmåtta i pokervärlden. En värld som redan är full av goda medelmåttor och allt mer glesbefolkad på fisk. Det finns nog roligare saker att göra än att sticka in skallen i variansdrakens gap gång på gång och 80-85% av tiden bara vara frustrerad och mer eller mindre förbannad på hur dåligt det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känner igen det där med att man tappar motivationen när det går piss. Men spela lite cg ett tag istället. Då kommer turremotivationen tillbaka snart ska du se :D

 

Hehe tror du... Ja kanske...

 

Är mot bättre vetande med tanke på antispringet på sistone igång med en söndagsturregrind. Så här långt inga tecken på att det är över. Brutalt våldtagen hela första halvtimmen av en generator som verkar ha fått fnatt. Set på flopp förlorar mot runnerrunnerstege. AK allin mot AQo. AA mot 99. TT och JJ springer in i KK/AA. Och nyss bubbla A8 och naturligtvis har storstacken hittat AQ. Det bara fortsätter och fortsätter. :-( :-( :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är LÖJLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hela det här senaste pokeråret är så jävla löjligt. Jag orkar inte ens känna mig tiltad längre. Vad är det för sjuk jävla smörja till varians som jag käkat i ett års tid nu? Hur i djävulens namn är det möjligt? Värst utan konkurrens är det ändå i SnG:erna. Ligger ju faktiskt ändå plus på MTT-spelet och BE på CG-spelet. Men SnGerna är bara ett stort jävla skämt. Även om konkurrensen är åt helvete så borde jag ändå kunna gå BE med RB på dem. Men inte fan. Förbannade jävla Ongame - allvarlig fundering på nätverksbyte när bonusen är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...