Gå till innehåll

Skatt är stöld-bild (avdelat från Risker med att skatta)


Snygglenn

Recommended Posts

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

skatt300.jpg

 

Precis. Lagar om skatt är precis lika fel som den här nya ipredlagen och bör så klart ignoreras. Och med detta menar jag självklart att du ska undanhålla dina intjänade pengar för den svenska staten som bara vill dig illa.

 

Den som gjort affischen borde ha kollat upp skillnaden mellan "stöld" och "rån".

 

Tycker inte vi ska ägna oss åt hårklyveri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte vi ska ägna oss åt hårklyveri.

 

Känns som att du levlar mig hårt, men jag svarar ändå.

 

Hårklyveri är precis det som affischen ägnar sig åt, så varför inte?

 

Haha men vafan, ta det inte fel. Det är en rolig bild, inget mer.

 

Jag tog ingenting på något sätt, jag bara påpekade att affischtillverkaren har blandat ihop uttryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna för mig vad du menar. Varför är detta påstående efterblivet?

 

Därför att skatt är skatt och stöld är stöld.

 

Det finns redan ett flertal diskussioner om ämnet på forumet. Om du är intresserad bör du nog leta upp dessa.

 

Om du inte gillar skatterna ett land har, som utkrävs av alla enligt lag som vår stat, som representerar oss, har stiftat så är det bara flytta. Precis så enkelt är det. Ingen stjäl något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att hävda att "skatt är stöld" är bland det dummaste man kan göra. Med samma argument kan man stämpla i princip allt som kostar pengar som stöld.

 

Huruvida skatt är moraliskt försvarbart eller inte är dock en helt annan fråga. Stöld är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att skatt är skatt och stöld är stöld.

 

Det finns redan ett flertal diskussioner om ämnet på forumet. Om du är intresserad bör du nog leta upp dessa.

 

Om du inte gillar skatterna ett land har, som utkrävs av alla enligt lag som vår stat, som representerar oss, har stiftat så är det bara flytta. Precis så enkelt är det. Ingen stjäl något.

 

du inser att du inte har något argument utan bara upprepar vad du skrev innan som folk ifrågasatte?

 

sedan argumentet if you dont like it leave it är ju knappast något som för samhället framåt.

 

det jag vänder mig emot är att i ett AC-land skulle ni statister kunna bilda era egna skattekollektiv med sociala skyddsnät, men ACfolk slipper bli tvingade att vara med. dvs likadant för som idag, men frihet för de få andra som inte tvingas in i kollektivet. ser inte var det negativa i att ge folk ett val skulle vara, men är väl främmande tankar för er kommunister att folks egna val skulle vara något positivt.

 

Att hävda att "skatt är stöld" är bland det dummaste man kan göra. Med samma argument kan man stämpla i princip allt som kostar pengar som stöld.

 

fin non sequitur du fick in. wp!

 

nej, skatt är påtvingat, saker som kostar pengar är frivilligt.

 

faktum kvarstår att om man som privatperson får för sig att starta sin egen valuta och handla med andra i den utan skatt så kommer staten och med hot om våld tar ens pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt fantastiskt att du kan göra såna uttalanden med tanke på att din dumhet nog endast toppas av drrolands på det här forumet.

 

Men vaffan. Du går tamefan inte till historien som en av vår tids stora tänkare du heller, även om de flesta av dina inlägg håller god kvalitet :ola:

 

Sen kan du lära dig stava rätt också, annars kan det lätt bli förväxlat med

drroland, dr.roland, droland som är några andra snubbar:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, skatt är påtvingat, saker som kostar pengar är frivilligt.

 

faktum kvarstår att om man som privatperson får för sig att starta sin egen valuta och handla med andra i den utan skatt så kommer staten och med hot om våld tar ens pengar.

 

Skatt är som alla andra kostnader något högst frivilligt. Anser man sig inte vilja betala den kostnad som krävs för att få arbeta/leva inom ett visst territorium så får man helt enkelt välja ett annat. Man har ingen gudabenådad rätt att på något sätt kräva att få bo vart man vill under vilka regler man vill.

 

Att kalla skatt för stöld är så barnsligt att det helt makalöst. Att först sluta ett avtal, visserligen via konkludent handlande, och sedan förskräckt stå och skrika att den avtalade avgiften är stöld är ohyggligt motsägelsefullt.

 

EDIT: Dessutom är "skatt är stöld" argumentet direkt kontraproduktivt för vad jag antar att nattväktarstatsliberaler/anarchokapitalister vill uppnå. Det får bara att framstå som arga unga män som saknar verklighetsanknytning. Vilket är synd, för många av era idéer och tankar är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det jag vänder mig emot är att i ett AC-land skulle ni statister kunna bilda era egna skattekollektiv med sociala skyddsnät, men ACfolk slipper bli tvingade att vara med. dvs likadant för som idag, men frihet för de få andra som inte tvingas in i kollektivet. ser inte var det negativa i att ge folk ett val skulle vara, men är väl främmande tankar för er kommunister att folks egna val skulle vara något positivt.
Blir det inte lite jobbigt att bo ute i skogen? För du får ju inte gå på våra trottoarer, köra bil på våra vägar, använda vårt Internet osv. Fan du får nog inteens bo i skogen, någon äger den marken och vill ha betalt (dvs "skatt") för upplåtandet av marken.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det inte lite jobbigt att bo ute i skogen? För du får ju inte gå på våra trottoarer, köra bil på våra vägar, använda vårt Internet osv. Fan du får nog inteens bo i skogen, någon äger den marken och vill ha betalt (dvs "skatt") för upplåtandet av marken.

 

Finns en ganska skojig, gammal socialdemokratisk propagandafilm i ämnet där en man drömmer om att slippa vara en del av skattekollektivet. Efter att ha fått betala för att ungarna ska gå i skola, fastnat med bilen på en lerig åker (han kan givetvis inte åka på allmän väg) och hamnat i diverse andra förvecklingar så inser han att det var ett värdelöst val och han väljer att återvända till skattekollektivet :-)

 

Hur som helst så har jag läst ngnstans att i princip ingen enskild människa (endast någon promille) täcker sina egna kostnader för staten/samhället i Sverige. Det är skatten som (stor)företagen betalar och tidigare generationers arbete (vägar, sjukhus etc) som s.a.s. står för överskottet. Någon som kan verifiera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det inte lite jobbigt att bo ute i skogen? För du får ju inte gå på våra trottoarer, köra bil på våra vägar, använda vårt Internet osv. Fan du får nog inteens bo i skogen, någon äger den marken och vill ha betalt (dvs "skatt") för upplåtandet av marken.

 

allvarligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatt är som alla andra kostnader något högst frivilligt. Anser man sig inte vilja betala den kostnad som krävs för att få arbeta/leva inom ett visst territorium så får man helt enkelt välja ett annat. Man har ingen gudabenådad rätt att på något sätt kräva att få bo vart man vill under vilka regler man vill.

 

Att kalla skatt för stöld är så barnsligt att det helt makalöst. Att först sluta ett avtal, visserligen via konkludent handlande, och sedan förskräckt stå och skrika att den avtalade avgiften är stöld är ohyggligt motsägelsefullt.

 

först börjar du upprepa din post igen. sedan upprepar du if you dont like it leave it igen. dvs totalt ignorerat min tidigare post utan bara postar samma sak igen.

 

är ni så facister att ni vill utvisa alla som inte håller med er?

 

sedan lite ad hominem. barnsligt, makalöst, förskräckt, skrika, ohyggligt, QED obv.

 

EDIT: Dessutom är "skatt är stöld" argumentet direkt kontraproduktivt för vad jag antar att nattväktarstatsliberaler/anarchokapitalister vill uppnå. Det får bara att framstå som arga unga män som saknar verklighetsanknytning. Vilket är synd, för många av era idéer och tankar är bra.

 

lite mer ad hominem och så hävdar du att argumentet skulle vara negativt för vårt syfte, som om det säger något om argumentets sanningsvärde om det nu stämmer(vilket du heller inte backar upp med argument).

 

 

 

era poster i denna tråden är änsålänge 99% ad hominem och non sequitir inlindat i massa bajs. orkar tyvärr inte argumentera med er om ni inte kan debattera bättre än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...