kossa_mu Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Gillar eran idé för att spela mer händer. Lycka till! Citera
DjLuppy Postad 1 April , 2009 Författare Rapport Postad 1 April , 2009 Skepp ohoj. Ser folk ta den här linjen rätt ofta (antagligen oftare emot mig än emot andra för att jag inte kan sluta barrela i 3-bettade potter) med vilken Q som helst för att maximera värdet emot mina bluffar. Rätt nöjd över att få in deg här. Gött, är snap för mig här men var tvungen att kolla så jag inte gör bort mig i 100bb träsket. Gillar eran idé för att spela mer händer. Lycka till! Känns EV+ att tvinga sig till att grinda! Citera
skaz Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Spelade 1k händer till och tog igen delar av backet. Ska käka nu, blir nog inte mer grind förrän inatt. Lite händer: FI spelar 28/22 över inte allt för många händer. Verkar helt ok. B/f, c/f? No-Limit Hold'em, $4.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop Button ($782.70) Hero (SB) ($956.10) BB ($454.40) Preflop: Hero is SB with 9, 9 1 fold, Hero bets $14, BB calls $12 Flop: ($32) 8, 3, 6(2 players) Hero bets $24, BB calls $24 Turn: ($80) K(2 players) Hero bets $52, BB calls $52 River: ($184) 10(2 players) Hero ? Ok? FI är en passiv nitfisk. No-Limit Hold'em, $4.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop Button ($329.10) SB ($186) Hero (BB) ($400) Preflop: Hero is BB with J, 9 Button calls $4, 1 fold, Hero checks Flop: ($10) 9, 9, 6(2 players) Hero bets $8, Button calls $8 Turn: ($26) 5(2 players) Hero bets $21, Button raises $88, Hero folds Total pot: $68 Ok? FI har 11% i 3bet och älskar att squeeza. No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop Button ($782.70) Hero (SB) ($882.10) BB ($386) UTG ($460.40) Preflop: Hero is SB with J, K 1 fold, Button bets $12, Hero calls $10, BB raises $50, 1 fold, Hero raises $870.10 (All-In) Citera
JGrande Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Standarddag idag. Klev upp och åkte till plugget, tillbaka vid 15 och grindade lite, middag + vila. Såg nyss nutedawgs första video från CR och det var väl mest standardgrejer som att lokalisera fisken och lite om bet/fold, check/fold istället för check/guess. Hade tänkt se igenom alla hans 9 vids som han har. Är upp 1,5 buyin för dagen, ska glida iväg på fotbollsträning nu och sedan lira en sista session för dag. Citera
robin_911 Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Hand 1: Kan nog gilla värdebet på river trots allt. Check/Syn känns iaf helt klart sämst. Hand 2: Jag foldar aldrig här. Synar blank river me tror ja. Hand 3: Om du har en FI som älskar och squeeza i BB. Varför synar du med KJo i SB då? Känns bara mkt dumt hehe. Sen är inte KJo en hand jag gärna shippar som bluff här precis. Hellre Axs, 33 osv. Citera
Elitloppet Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Hand 1: Kan nog gilla värdebet på river trots allt. Check/Syn känns iaf helt klart sämst. Hand 2: Jag foldar aldrig här. Synar blank river me tror ja. Hand 3: Om du har en FI som älskar och squeeza i BB. Varför synar du med KJo i SB då? Känns bara mkt dumt hehe. Sen är inte KJo en hand jag gärna shippar som bluff här precis. Hellre Axs, 33 osv. Word up, du lär dig pöjk. Citera
skaz Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Wow vad mkt ni/SKSK skrev, ska svara om en stund. Citera
skaz Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Ger mig bara på mina gamla händer då jag är rätt trött nu. Skaz: Hand 1 gillar jag bet om ni har history eller om du har lagig image. Bettar strax under 3/4 pott typ 126. Antar att han har rätt mkt 8or/77/55 händer i sin range som han kan syna med. I det här läget har man ju ofta nuts (K/2par/set) eller luft tror jag. Turn känns som ett perfekt kort att barrela och fi förstår nog det? Om ni inte känner till varandra känns det som en ok check på river. Tror inte han bettar en 8 på river och vi kan nog isf vika om river om vi checkar då det inte är så många drag som missar. Tror det var det här nutedawg filmen handlade om va? Hand 2: Vi snackade om den på msn, jag viker nog aldrig turn. Om han leder på turn så drar jag ut river. Hand 3: Vet inte vad jag tycker om det här egentligen. Tror det kan vara ett rätt ok spel ändå. Finns det inte bättre händer att välja att göra såhär med? Tror inte fi kommer squeeza så mkt par här så jag gör hellre detta spelet med typ 22-77 då vi vår hand har bättre equity mot rangen han synar med? Mkt svammek där, inte helt säker på vad jag tycker Hand 1: Aa, gillar också bet här. C/s var inget alternativ. Min 108-bet blev iaf minraisad. Valde att folda den. Tror definitivt att FI kommer att tro att jag skjuter K:et med stora delar av min range iom att det är ett bra kort att skjuta på. Tror du tänker på fel Nutedawg-video, var i hans första han hade med check/guess. Tar de andra två nedanför. Hand 1: Kan nog gilla värdebet på river trots allt. Check/Syn känns iaf helt klart sämst. Hand 2: Jag foldar aldrig här. Synar blank river me tror ja. Hand 3: Om du har en FI som älskar och squeeza i BB. Varför synar du med KJo i SB då? Känns bara mkt dumt hehe. Sen är inte KJo en hand jag gärna shippar som bluff här precis. Hellre Axs, 33 osv. Hand 2: Den kändes nitig. Syn turn och syn blank river är nog bästa, ja. Hand 3: +1 på det fetmarkerade, spelet kändes sådär. Känns som att jag sätter mig i en onödig sits. Tanken var att jag blockade några K och J kombinationer så trodde jag oftast var uppe mot AA/AQ/QQ/TT o sånna kombos vilket jag borde ha rätt ok equity mot (såklart några K o J-kombos också, men de blir färre). Tror dock inte att FI flattar alla par här. Tror han kommer en del par ibland, såsom 88-TT. Hans range består nog också av en hel del SC och crap också. Har inte räknat så mycket på spelet, men har ca 32,3% mot 88+ AQs+. Tror jag kan få tillräckligt med folds för att spelet ska va ev+. Ser även att jag får lite bättre % med 22-77, så det hade nog varit ett bättre spel. Blev en hel del svammel nu. Är rätt trött atm och borde sova. Men ni får gärna rätta mig ifall jag tänkt fel här. Blandade ihop quotesen också, så kanske svarat till fel person på vissa ställen. _________________ Vart hos en kompis tidigare ikväll och grillat. Blev en massa roliga djur såsom springbock, känguru, krokodil och struts. Springbock var gott, krokodil var mindre gott.. Blev en session till nu ikväll. Vände rejält och slutar dagen på ett fint plus. Känns bra att ha avverkat 3k händer också. 42k gogogo! Citera
JGrande Postad 1 April , 2009 Rapport Postad 1 April , 2009 Bra grind på böysen, och kul med lite analyser av HHs i dagboken. Själv fick jag ihop just över 1k händer, blandat med 2/4 6-max och 1/2 HU. Kalaset slutade på €1,2k upp. Ska väl gräva efter några HHs jag oxå, blir nog imorgon på eftermiddan. Citera
DjLuppy Postad 2 April , 2009 Författare Rapport Postad 2 April , 2009 Wtf är en springbock? Är det ett norrlandsdjur som den där "bjärven"? Citera
DjLuppy Postad 2 April , 2009 Författare Rapport Postad 2 April , 2009 1:37 in är det magiskt.. Nu ska jag sova, slut på spammandet! Citera
skaz Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Wtf är en springbock? Är det ett norrlandsdjur som den där "bjärven"? wat Citera
OsantVassSpelare Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Mycket intressant dagbok, kommer följas. GL boys. Citera
skaz Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Mycket intressant dagbok, kommer följas. GL boys. tyty! ________________ Just grindat 1,5h. Gick sådär, började med att svinga upp ett par inköp för att sen svinga ner igen. Är något inköp back över 1,2k händer. Blir en liten paus nu med en CR-vid. Ska se CTS HSF pt1, blir nog även pt2 om pt1 är bra. Kollade igenom databasen men hittar inga händer som jag är osäker på. Citera
skaz Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Lirat två sessioner till nu och är uppe i 3k händer. Grävde ett rejält hål under andra sessionen men har plockat igen det nu. Siktar på att spela 1-2k händer till senare ikväll. Letat runt i databasen men hittar, tråkigt nog, ingen intressant hand att diskutera. Ska se slutet av hockeyn samt ett Lost-avsnitt nu. Sen blir det grind igen. Skönt att få sätta "enoutarn" här. No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop | saw showdown MP ($88.20) Button ($382) SB ($666.20) Hero (BB) ($934) UTG ($397) Preflop: Hero is BB with A, A UTG bets $14, 1 fold, Button calls $14, 1 fold, Hero raises $54, UTG raises $130, 1 fold, Hero raises $876 (All-In), UTG calls $253 (All-In) Flop: ($810) Q, 2, 7(2 players, 2 all-in) Turn: ($810) Q(2 players, 2 all-in) River: ($810) A(2 players, 2 all-in) Total pot: $810 Results: Hero had A, A (full house, Aces over Queens). UTG had A, Q (full house, Queens over Aces). Outcome: Hero won $1344 Citera
skaz Postad 3 April , 2009 Rapport Postad 3 April , 2009 Blev 5k händer, avslutade dock sista sessionen med ett jätteback. Tror att jag är runt 10 inköp back idag, så har nog fixat två rekord. Det sjuka är att jag tycker att jag har spelat bra hela dagen och skulle nog inte spela någon hand annorlunda. Mkt nöjd med att jag inte tiltat öht. Har nog aldrig varit med om att bli överflushad så mkt som jag blivit idag. Märkte även nu att 5/7 av mina sessioner denna månad har varit röda, så är väl bara negativ varians. Nu imorgon åker jag hem igen till föräldrarna och firar påsk o sånt. Kommer inte alls bli mycket poker, men ska iaf försöka få in några k händer där borta så att jag inte hamnar efter allt för mycket i vadet. Tänker bespara på en massa tråkiga whinehänder iaf. Ang. AA-handen så tycker jag nog att du måste vbeta. Citera
Recommended Posts