Gå till innehåll

Vad för prylar har pokern betalat för er?


piggeh

Recommended Posts

  • Svars 195
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag har byggt upp en rulle nu for att kunna fullfolja en livslang drom.

 

Jag kommer resa runt och leva ett vagabondliv. Typ, inte nan sarskild reseplan utan tar mig dit odet tar mig.

 

Skall dock spela poker under resan och forsoka slippa ta fran BR, utan leva pa vinsten.

 

Kommer satta upp en livejournal dar jag postar mina reseskildringar och bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jordenrunt resa i 6 månader blev de nyss. Hann med surf och dykning i Australien, vandring på nya zeeland, 2 mån i Kina och sen några veckor sol och bad i thailand. Tog uppehåll från pokern förutom att jag spelade lite cashgames och turneringar under Aussi Open i Melbourne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så vansinnigt mycket än så länge... Målet med pokern är f.ö inte heller att bli stormrik och glida runt på en räkmacka. Snarare ser jag det som en jäkla trevlig hobby som då och då tillåter mig att unna sambon & mig nåt extra... Projektor & duk samt förra årets julklappar är väl egentligen det enda jag köpt än så länge. Förutom att pokern har stått för lite allmänna omkostnader osså...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta e ju sjukt, hur kan vi alla vinna så mycket, finns det inte nån som förlorar.

 

Vanligtvis förlorar de flesta såklart.

En kompis till mig sa till många att han gått 2000 kr plus på poker. Han hade vid närmare eftertanke satt in cirka 7000 totalt och sedan åkt bergochdalbana i några veckor för att till sist casha ut 2000.

Så tror jag det är i de flesta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller livepoker ligger jag nog plus minus noll eller några hundralappar plus om man räknar bort turneringsinsatser utan vinst och utrustning (väska med chips, duk, böcker, kortlekar, expenser (öl och mat)).

 

Online, lite minus men har spelat mycket poker, företrädesvis turneringar och Sit'n'Go, för det jag satt in. Förbannade bubbla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat poker sen 12-årsåldern och live med polare är jag nog plus en jävla massa stålar sen 20 år tillbaka....men just nu online så är det jag som sponsrar era datorköp, semesterresor och annat smått o gott :evil::evil::evil::evil:

 

Jag jobbar på bank, har ett förslag till eri som tjänar gott om pengar på denna (för mig) hobby.......spara undan kapital till pension, fonder, aktier eller obligationer....en vacker dag kanske ni vill köpa hus eller lägenhet då måste ni ha fast inkomst eller riktigt fina säkerheter för lånen.

 

Tar paus ifrån pokern ett tag nu i år minus 10-12.000 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var en bra tråd... jag har länge funderat på om jag verkligen är en vinnande spelare eller inte, men nu tvivlar jag inte så mkt längre.

 

Ny dator förra veckan: 13 500 exkl skärm, tgtbord, mus, ljudkort

Ny TV förra året: 12 500

iPod, filmer, datorprylar, spel, musik: ~15 000

Flytt: 7 000

totalt: 48 000:-

 

Räknat på sedan i november... det trodde jag aldrig. Samtidigt är det svårt att räkna bli att tänka att jag borde ha byggt rulle för de pengarna istället. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...