Gå till innehåll

Går det spela Double or Nothing turbo lönsamt!?


vilhelm83

Recommended Posts

Jag är nyfiken på att höra mig för om era erfarenheter kring lönsamheten med att spela DoN turbo? Har försökt på vid två tillfällen (olika konton pga bonus...) göra detta på Ongame, första ca 1000 turrar andra ca 700. Jag hamnar i pengarna 54% av tillfällena och backar totalt pga raken.

 

Jag har även spelat på IPNs variant som inte är turbo och lyckas där utan problem upprätthålla ett 7% av.ROI (sharkscope).

 

När jag spanat in motspelarna på sharkscope så är i princip alla olika nivåer av förlorare. De som ligger plus har kanske 1% (vilket ju är tidsslöseri att spela för så låg lönsamhet).

 

Spelar man den slöa Double or Nothing varianten så finns det ju faktisk utrymme att spela riktig poker vilket ju ger skickliga spelare en stor fördel, medans turbo är ett rent lotteri.

 

Vad har ni för erfarenheter? Vinner ni verkligen mer kr/h med turbo än ifall ni spelar slöa varianten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har spelat en del turbo DONS på ipoker. Måste säga att det är väldigt svårt att ha en hög ROI%. Nu har jag bara spelat på ipoker och där är perioderna på 4 min vilket känns väldigt mycket turbo.

Finns väldigt många regs som spelar men jag har inte sett någon med 500+ games som har mer än 4-5% i ROI. De flesta ligger runt 0% eller tom minus.

Men man rakear väldigt bra så bonus och RB-deals gör det lönsamt.

 

Har bara spelat turbo så kan inte jämföra med de vanliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det stämmer. 55% ITM motsvarar 5.77% ROI på Stars och break-even på SvS. På Ongame är väl strukturen $50+4 och liknande, vilket skulle ge en ROI på 1.86%.

 

Mer rättvist om man tar hänsyn till rb/bonus/vip-shop prylar.

 

Svs: Break-even

Stars: 6.38%-6.54% (gold-platinum)

Ongame: 6.48% (8x bonus)

 

Edit: räknat 16-20% rb på Stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen bör man definiera vad turbo är, på Ongame är blindsperioderna 3 minuter... Sicko lotteri, och jag tror det är svårt att vara plussande där. I bästa fall väldigt marginellt. Särskilt när rb är förbjudet på Ongame ;)

 

 

Så sant. Boss turbo är ännu snabbare. 3 min perioder och färre perioder. Där finns det iofs "speed" (5 min).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det går definitivt att spela DoN turbo lönsamt eftersom motståndet generellt sett är så oerhört mycket sämre än i vanliga turbo sng's. Det finns mängder med folk som spelat 1000+ DoN som fortfarande inte förstår payout strukturen och som gärna gång på gång skänker bort sina slantar på bubblan.

 

Dessutom, av de 16 pokerstars spelare som är med på SS total profit 2009 leaderboard, $36-$100 turbo är 13 DoN regs.

 

Fast om det stämmer att vissa kör samma rake på DoN som på vanliga sng's så blir det ju jobbigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tror jag det är mer lönsamt att extremmultitabla vanliga DoNs än att normalmultitabla turbos. Besluten i en DoN är oftast enklare och snabbare än i en reg SnG vilket gör att man kan hålla fler bord igång.

 

Förstår inte vad du menar, men är ganska säker på att du har fel. Kan du vara snäll och förklara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du menar, men är ganska säker på att du har fel. Kan du vara snäll och förklara?

 

Turbos har ju lite av lottospel över sig. Finns betydligt mer spelutrymme i en reg.

Att spelstilen skiljer sig från vanlig SnG hoppas jag inte att jag behöver förklara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bekräfta att han är ute och cyklar. Det är snarare tvärtom, svårare beslut och dessutom måste man hålla järnkoll på allas stackar kring bubblan så att man inte gör bort sig.

 

Förutom att ha järnkoll på storleken på stackarna (och deras position) är besluten enklare, både i det tidigare skedet av spelet och kring bubblan.

Å andra sidan kanske det är upp till var och en hur man upplever detta i en DoN? Vissa har mer känsla för en regular SnG och vissa för DoNs?

 

Edit.

Läste fel.
Ok.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...