Gå till innehåll

Går det spela Double or Nothing turbo lönsamt!?


vilhelm83

Recommended Posts

Spelar du på Ongame eller vart spelar du dina Turbosar? Jag gick i tron på att det skulle vara det men ändrat mig. Jag har som sagt haft svårt att få in mer än 54% i pengarna på Ongames turbosar, medan när jag nu provat de vanliga så verkar jag missa pengarna endast då jag råkar ut för Bad beats...

 

Jag försökte hitta vad jag gjorde för fel men hade svårt att direkt finna något. Ca 1 / 4 av DoB turbosarna hamnade jag i pengarna utan att få en enda hand synad. Jag tog sällan onödiga risker med att tex syna ett all in med AQ ifall det inte speciella anledningar till att det vore värt att ta den risken (AQ är ju sällan bättre än 45% om det inte är uppenbart att den andra bluffar)...

 

Tror inte Ongame har tillräckligt många bord igång för att tillfredsställa mig så har inte så bra koll på deras DoN's. Antar att du inte har tillräcklig sample size för att avgöra hur mycket lättare vanliga DoN är och att du känner att vanliga är mycket lättare säger inte så mycket om hur mycket lättare de är så svårt att jämföra ROI mot antalet fler bord man spelar när man kör turbos. Om du vet hur många fler bord man får in i timmen på turbos så kan någon duktig räkna ut hur mycket högre ROI du behöver för att göra de vanliga mer lönsamma.

 

Ditt exemple med AQ får mig att tro att du har en lång väg att vandra. Har du inte foldat AA first in på bubblan eller KK preflop på level 1 så har du antingen spelat fel eller så har du för dålig sample size för att ens veta var du står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fast han sa å andra sidan inget om de som stod på förra sidan utom ham menade de regs han mött. Prova att ta på läsglasögonen nästa gång...

 

Ok, men jag har før mig att han har møtt dom nån gång. Æven Eury har la skottat nån gång.

 

men tror eury klarar sig sjælv, håll dig till topis innan dom stænger tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte Ongame har tillräckligt många bord igång för att tillfredsställa mig så har inte så bra koll på deras DoN's. Antar att du inte har tillräcklig sample size för att avgöra hur mycket lättare vanliga DoN är och att du känner att vanliga är mycket lättare säger inte så mycket om hur mycket lättare de är så svårt att jämföra ROI mot antalet fler bord man spelar när man kör turbos. Om du vet hur många fler bord man får in i timmen på turbos så kan någon duktig räkna ut hur mycket högre ROI du behöver för att göra de vanliga mer lönsamma.

 

Ditt exemple med AQ får mig att tro att du har en lång väg att vandra. Har du inte foldat AA first in på bubblan eller KK preflop på level 1 så har du antingen spelat fel eller så har du för dålig sample size för att ens veta var du står.

 

 

Jag har foldat både KK och AA, men det är ju tämligen sällan man måste fatta det beslutet... Att syna med AQ var bara ett exempel på ett misstag man ser andra göra vid nästan varje turnering. Jag har inte tillräcklig sample size för de slöa på Ongame men på Boss Media har jag spelat tillräcklig många. Saken med de slöa DoN är att man kan bygga stack utan att behöva riskera hela stacken, det hinner man sällan på Ongames Turbo...

 

För mig blir inte Tubro lönsammare eftersom vinsten hinner ätas upp av raken. Jag går lite plus eftersom jag får cashback och bonus men får hem betydligt mer på att köra slöa...

 

Antar att du kör på typ PokerStars? Det blir kanske lite att jämföra äpplen med päron eftersom raken på PokerStars är betydligt lägre och tiderna för blindshöjningar är kanske annorlunda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för övrigt intressant info från en sajt, som ångrar att de tog in DoN: Collusion Department har fått mycket mer att göra - inte så att det fuskas mer i DoN än i SnG, men folk som inte fattar taktiken i en DoN fuskanklagar motståndarna i mycket högre grad (typ OMG varför tog han inte den synen från small blind???!!! fusk collusion! nu åkte jag ut i stället!) och detta måste ju utredas (och det är ibland som sagt även ett problem att avgöra om det var medvetet fusk eller om det var korrekt taktik som råkade se ut som fusk).

 

Det fuskas oändligt mmycket mer i Dons kan jag säga... På Ongame kan man t ex chatta även om nån är All-in i handen... Det sägs då en del kan jag säga.

 

 

Ja, det går definitivt att spela DoN turbo lönsamt eftersom motståndet generellt sett är så oerhört mycket sämre än i vanliga turbo sng's. Det finns mängder med folk som spelat 1000+ DoN som fortfarande inte förstår payout strukturen och som gärna gång på gång skänker bort sina slantar på bubblan.

 

Dessutom, av de 16 pokerstars spelare som är med på SS total profit 2009 leaderboard, $36-$100 turbo är 13 DoN regs.

 

Fast om det stämmer att vissa kör samma rake på DoN som på vanliga sng's så blir det ju jobbigt...

 

Verkar svårt att jämföra nätverk melllan varandra, Ongame turbo är alltså 3 minuters blindsperioder och 4 dollar rake på 50 turrar. Hur långa är perioderna på Stars turbo DoNs t ex? Raken 2 dollar va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ær inte min mening, men dom regs ni pratar om på sida 1 och 2, kænner næmligen några av dom.

 

Visst ær eury (stavade rætt denna gången før din skull) underhållande, men att kalla folk som spelar høgre och vinner mer æn han før fiskar ær lite før mycket.

 

 

Samma ska om jag børjar sæga att meta, rooney, cash och resten av grabbarna som plussar och spelar høgre æn mig ( kanske inte så svårt att spela høgre æn mig, jag spelar bara NL50 :oops: ) ær fiskar.

 

lixom kom igen, du fattar ju sjælv hur dumt det låter.

 

Men før att återgå till topic så går det ju att plussa på DoN, ganska enkel spelform. Men det ka nomøjligt vara roligt att grinda det, och man utvecklas ju inte. Men om man behøver lite extra pengar så varfør inte.

 

Men bana inte eury, vi skojar ju lite bara. Det ær ju så skønt o læsa hans inlægg innan man lægger sig, tilten førsvinner då =)

 

Alltså det finns naturligtvis massor av spelare som spelar högre än jag som är jättedåliga. Men jag har ju bara pratat om hur dåligt motstånd jag möter. Jag har liksom toksvårt att se varför det skulle vara det minsta upprörande för någon.

 

Ok, men jag har før mig att han har møtt dom nån gång. Æven Eury har la skottat nån gång.

 

Du "får för dig" att jag mött spelare som jag uttryckligen sagt att jag troligen inte mött och hittar sedan på att jag fiskförklarat dem? Eller vad? Vad gäler regs på 104orna så är de rimligtvis som grupp sett klart bättre än regs på 52orna. Dock misstänker jag ju att jag skulle slå flertalet 104-regs på fingrarna - men tyvärr har jag ingen möjlighet att undersöka det just nu.

 

Att syna med AQ var bara ett exempel på ett misstag man ser andra göra vid nästan varje turnering.

 

Jo men liksom att börja prata om att det är dumt att syna sig AI där man har kanske 45% vinstchans när man ska karaktärisera spelet i DoN är ju lite...udda. Prova istället att säga att det ofta finns lägen där man måste vika 75/25-lägen, eller värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar svårt att jämföra nätverk melllan varandra, Ongame turbo är alltså 3 minuters blindsperioder och 4 dollar rake på 50 turrar. Hur långa är perioderna på Stars turbo DoNs t ex? Raken 2 dollar va?

 

Mmm, fem minuter. Dessutom ett par extra blindnivåer jämfört med vanliga SnG, och antar från tredje nivån. Så snittiden är i mitt fall 34 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har foldat både KK och AA, men det är ju tämligen sällan man måste fatta det beslutet... Att syna med AQ var bara ett exempel på ett misstag man ser andra göra vid nästan varje turnering. Jag har inte tillräcklig sample size för de slöa på Ongame men på Boss Media har jag spelat tillräcklig många. Saken med de slöa DoN är att man kan bygga stack utan att behöva riskera hela stacken, det hinner man sällan på Ongames Turbo...

 

För mig blir inte Tubro lönsammare eftersom vinsten hinner ätas upp av raken. Jag går lite plus eftersom jag får cashback och bonus men får hem betydligt mer på att köra slöa...

 

Antar att du kör på typ PokerStars? Det blir kanske lite att jämföra äpplen med päron eftersom raken på PokerStars är betydligt lägre och tiderna för blindshöjningar är kanske annorlunda...

 

Trodde nästan att du trodde att du behövde mer än 45 % chans att vinna med AQ för att förbättra din ITM på 54 %, men jag tolkar ofta saker fel.

 

Så länge du har vinst så kan ju turbos vara lönsammare eftersom du spelar fler i timmen än vanliga DoN's.

 

Om Ongame har samma rake för vanliga och turbos så ökar ju det chansen för att vanliga är bättre än turbos jämfört med Stars där raken är olika. Hur som helst så har jag svårt att tro att att de bästa på vanliga DoN's har någon chans i timlön mot de bästa som spelar turbos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, fem minuter. Dessutom ett par extra blindnivåer jämfört med vanliga SnG, och antar från tredje nivån. Så snittiden är i mitt fall 34 minuter.

 

Låter ju som att en jämförelse med Ongames regulars är mer rättvis då för Stars turbosar? Startstack och blindsnivåer på Stars?

 

Ongame: 1500

10-20

15-30

25-50

50-100

150-300

200-400

300-600

 

oftast klara nånstans runt 150-300, dvs 40 minuter.

 

Vidhåller dock att det nog är väldigt svårt att hitta plus på ongames turbos...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte risken stor att man tvingas betala en jäkla massa i skatt på de vinster man gör på Stars? Vinner man en $100 DoN så får man tillbaks $196. Som jag fattat det ska hela denna summan ses som vinst och därmed skattas, dvs efter skatt (ifall skatten är 30% ) får man tillbaks $137,2.

 

Har jag fel eller?

 

Skatten är anledningen till att jag inte vågat mig på Stars. Ska man följa lagen är det ju nästan omöjligt att vara lönsam. Försöker man smita från skatten är ju risken att man hamnar i framtida kriser då man tvingas betala in pengar som redan bränts...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som att en jämförelse med Ongames regulars är mer rättvis då för Stars turbosar? Startstack och blindsnivåer på Stars?

 

Ongame: 1500

10-20

15-30

25-50

50-100

150-300

200-400

300-600

 

oftast klara nånstans runt 150-300, dvs 40 minuter.

 

Vidhåller dock att det nog är väldigt svårt att hitta plus på ongames turbos...

 

 

Du missade 75 - 150 och 100 - 200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske semi-OT men jag måste bara posta denna DoN handen på bubblan :lol:

 

 

PokerStars Game #25846972508: Tournament #147105806, $100+$4 Hold'em No Limit - Level VII (125/250) - 2009/03/11 18:11:47 CET [2009/03/11 13:11:47 ET]

Table '147105806 1' 10-max Seat #9 is the button

Seat 1: Displeased (1980 in chips)

Seat 3: jbelfor (3265 in chips)

Seat 4: anguila (1099 in chips)

Seat 7: bearbeer123 (3361 in chips)

Seat 8: spriteman420 (145 in chips)

Seat 9: skat tilt (5150 in chips)

Displeased: posts the ante 25

jbelfor: posts the ante 25

anguila: posts the ante 25

bearbeer123: posts the ante 25

spriteman420: posts the ante 25

skat tilt: posts the ante 25

Displeased: posts small blind 125

jbelfor: posts big blind 250

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Displeased 8 of Clubs3 of Spades

anguila: raises 824 to 1074 and is all-in

bearbeer123: folds

spriteman420: folds

skat tilt: calls 1074

Displeased: calls 949

jbelfor: folds

*** FLOP *** Ace of Spades9 of Spades6 of Hearts

Displeased: checks

skat tilt: checks

*** TURN *** Ace of Spades9 of Spades6 of Hearts8 of Diamonds

Displeased: checks

skat tilt: bets 4051 and is all-in

Displeased: folds

Uncalled bet (4051) returned to skat tilt

*** RIVER *** Ace of Spades9 of Spades6 of Hearts8 of Diamonds4 of Diamonds

*** SHOW DOWN ***

anguila: shows 6 of Spades7 of Spades (a pair of Sixes)

skat tilt: shows 7 of Hearts5 of Spades (a straight, Five to Nine)

skat tilt collected 3622 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3622 | Rake 0

Board Ace of Spades9 of Spades6 of Hearts8 of Diamonds4 of Diamonds

Seat 1: Displeased (small blind) folded on the Turn

Seat 3: jbelfor (big blind) folded before Flop

Seat 4: anguila showed 6 of Spades7 of Spades and lost with a pair of Sixes

Seat 7: bearbeer123 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: spriteman420 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: skat tilt (button) showed 7 of Hearts5 of Spades and won (3622) with a straight, Five to Nine

 

 

Tro det eller ej men anguila är dessutom en vinnande spelare på DoN så som svar på frågan om det går att lira DoN turbo lönsamt är: Jooo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att försöka spöa ut idioten såklart. Vinner han spelar det ju ändå ingen roll för min del.

 

Gör det inte? Du har då näst minst marker kvar av återstående spelare. Risken att supershortisen tripplar eller fyrdubblar inom kort finns ju faktiskt. Lägger du dig här är du ju mer eller mindre garanterad itm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...