Gå till innehåll

nl600 86s 3betad pot jobbig river.


Recommended Posts

Betar vi river? Fi är 52/38 och allmänt dålig.

 

Betar dom flesta riverkort men q känns rätt jobbigt men det känns också vekt att cheka.

 

 

Game # 1096982615 - Texas Hold'em No Limit EUR 3/6 - Table "Livorno"

 

Players(max 6):

donkie (EUR 987.95 in seat 1)

Bakmus (EUR 344.01 in seat 2)

donkkong (EUR 676.00 in seat 3)

henk38-oak (EUR 775.08 in seat 4)

B_Kimball (EUR 735.85 in seat 5)

Organ (EUR 627.00 in seat 6)

 

Dealer: Organ

Small Blind: donkie (3.00)

Big Blind: Bakmus (6.00)

 

B_Kimball was dealt: 6c - 8c

 

donkkong Fold

henk38-oak Raise (12.00)

B_Kimball Raise (45.00)

Organ Fold

donkie Fold

Bakmus Fold

henk38-oak Call (33.00)

 

Flop Js - Ks - 8s

 

henk38-oak Check

B_Kimball Check

 

Turn Js - Ks - 8s - 6h

 

henk38-oak Bet (49.50)

B_Kimball Raise (153.00)

henk38-oak Call (103.50)

 

River Js - Ks - 8s - 6h - Qh

 

henk38-oak Check

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är tyvärr inte avancerad nog att svara på din fråga :oops: Men skulle däremot vara intresserad av din HD analys för Fi på turn, ditt EV i förhållande till det vid bet på river för Fi:s HD för check/syn.

 

o my, jag är inte tillräckligt avancerad för att svara på din fråga.

Orkar inte enns försöka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tyvärr inte avancerad nog att svara på din fråga :oops: Men skulle däremot vara intresserad av din HD analys för Fi på turn, ditt EV i förhållande till det vid bet på river för Fi:s HD för check/syn.

 

fis HD:

any K, As, kanske Qs, QT, färdig flush, any pair+ fd, alla 2par. En stubborn TT med ett spader händer då och då.

 

Jag tycker helt klart att vi ska valuebetta nått äckligt litet typ max 1/3 pott. Vi kommer värdebetta oss själva en del av gångerna men det är sånt som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl sticka in en åsikt jag med då..

Anser att du mycket väl köra en bet/fold på rivern. Jag tror att du ska betta mer än vad folk säger åt dig att göra, så att din hand inte är face-up. Närmare halvpott. Den sizeingen fungerar nog bättre för hans "bluff-catcher".. du checkade ju flop..

 

Men jag hade checkat bakom, med den "read" du ger oss.

Generellt när jag möter en vek riverbet så vet jag vart jag står i handen, ur position.

 

Sen insåg jag att hans 3-betrange säkerligen är enorm den med, du kan skala av hans HD en del på det.

 

cheers

/ NL20-man

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fis HD:

any K, As, kanske Qs, QT, färdig flush, any pair+ fd, alla 2par. En stubborn TT med ett spader händer då och då.

 

Vad sägs om TT+,88,66,ATs+,K8s+,Q8s+,J8s+,T8s+,97s+,AQo+,AsJc,AsJd,AsJh,K7o+,Q8o+,JTo,T9o på turn?

 

Vilka av dessa händer foldar/synar/reraisar en dålig Fi med på river efter först ha checkat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ett vakuum känns check ganska stabilt.

 

Annars beror det på vilken range du reppar när du gör detta spelet på turn. Har du en smal HD känns det som att check är helt ok, men om du har en bred HD med en hel del bluff/semibluff kan ett bet vara på sin plats om vi också vill kunna bluffa river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du har fel där.

Han kommer syna min 3bet med typ hela sin hd vilket gör att han nästan alldrig kommer träffa flopen särskilt hårt så räknar med att ta ner potten utan sd mycket oftare än mot en reg.

 

ja alltså, synar han din 3bet med hela sin range och c/f floppen ( vilket det inte är alltför vanligt att en fisk gör) så kan du ju 3beta any 2 här. dock kan du ju inte 3beta 100% vs denna killen iom att du har spelar bakom dej. när väl nån bakom dej tar och hittar en syn så är det bra att du har nån slags eq iaf. ( 68s gör sig väldigt dåligt i 3betade potter imo )

bättre att välja typ KTo, Axo, Kxs etc att 3beta med...

 

detta gör ju att du kan spela fler händer, du skulle ju tex vika A7o, men 3betar du den så kan du syna 68s. voila, mer händer mot fisken:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja alltså, synar han din 3bet med hela sin range och c/f floppen ( vilket det inte är alltför vanligt att en fisk gör) så kan du ju 3beta any 2 här. dock kan du ju inte 3beta 100% vs denna killen iom att du har spelar bakom dej. när väl nån bakom dej tar och hittar en syn så är det bra att du har nån slags eq iaf. ( 68s gör sig väldigt dåligt i 3betade potter imo )

bättre att välja typ KTo, Axo, Kxs etc att 3beta med...

 

detta gör ju att du kan spela fler händer, du skulle ju tex vika A7o, men 3betar du den så kan du syna 68s. voila, mer händer mot fisken:)

 

 

Vi 3-bettar inte 100% av alla händer, däremot kanske vi vill 3-betta 100% (kanske inte riktigt) av alla händer vi faktiskt spelar i just detta scenario. Finns mkt värde i att spela ensam emot firren, och en hand som 86s är väldigt sällan dominerad medan en hand som KTo eller Kxs spelar ganska dåligt emot en fisks syn-range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi 3-bettar inte 100% av alla händer, däremot kanske vi vill 3-betta 100% (kanske inte riktigt) av alla händer vi faktiskt spelar i just detta scenario. Finns mkt värde i att spela ensam emot firren, och en hand som 86s är väldigt sällan dominerad medan en hand som KTo eller Kxs spelar ganska dåligt emot en fisks syn-range.

 

Hm det där med dominera är ju intressant. Ta 86s vs fisksynrangen du pratar om.

Ta sedan Kto vs samma range..

 

Det där med domination är sjukt missuppfattat imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Highcardhänderna funkar bra att isolera med mot fisk men även 86s mot en som synar mkt 3b men ändå foldar ofta på floppen. Vi har position och kan ta frikort om vi önskar, skillnad ifall vi är ur pos.

 

Mot en som synar tightare har vi mindre foldequity postflop och kanske inte ska 3b en draghand som 86s? Har han dessutom tight öppningsrange och fyrbettar sina höga pockets så föredrar jag nog syn.

 

Det mesta snacket om att inte 3b suited connectors trodde jag gällde ur pos?

Men åsikterna ifall det är dåligt att 3b suited connectors ur pos är väldigt splittrade har jag märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...