Gå till innehåll

nl600 86s 3betad pot jobbig river.


Recommended Posts

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

3-bettet preflop är rent uselt utifrån den information du postat i OP. Om han är en fit-or-fold-fisk är det ok, men generellt går det readet inte hand i hand med hans preflop-stats.

 

Jag gillar raise på turn.

 

Tycker det är ok att checka rivern. Om jag bettar skulle jag bara göra ett litet bet, typ 140. Göra det billigt för honom att syna med AsQ, KT, QT or whatever. Skulle bara göra det om jag skulle känna mig bekväm med att folda mot en push, vilket inte direkt är fallet utan ett bättre read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi 3-bettar inte 100% av alla händer, däremot kanske vi vill 3-betta 100% (kanske inte riktigt) av alla händer vi faktiskt spelar i just detta scenario. Finns mkt värde i att spela ensam emot firren, och en hand som 86s är väldigt sällan dominerad medan en hand som KTo eller Kxs spelar ganska dåligt emot en fisks syn-range.

 

.

 

Mot en spelare som synar mycket trebets är det bättre att välja highcardhänder (KQ, QJ, AJ t.ex.) och mot en som synar tightare är det bättre att trebetta händer som denna.

 

Håller med om att det är bättre, men trebettar fortfarande gärna här.

 

3-bettet preflop är rent uselt utifrån den information du postat i OP. Om han är en fit-or-fold-fisk är det ok, men generellt går det readet inte hand i hand med hans preflop-stats.

 

Jag gillar raise på turn.

 

Tycker det är ok att checka rivern. Om jag bettar skulle jag bara göra ett litet bet, typ 140. Göra det billigt för honom att syna med AsQ, KT, QT or whatever. Skulle bara göra det om jag skulle känna mig bekväm med att folda mot en push, vilket inte direkt är fallet utan ett bättre read.

 

Varför skulle det vara uselt?

 

Varför vill du raisa tuirn? Ge mig gärna din range för check flopp och raise turn på den här brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du raisa tuirn? Ge mig gärna din range för check flopp och raise turn på den här brädan.

 

Balans i all ära men varför tar du hänsyn till detta mot en 52/38 fisk?

 

mot en jättefisk behöver man väl knappast bry sig så mkt om att balansera sin checkflop-turnraise. bara o bomba på om han är en sån station han skiter nog fullständigt i vad du kan tänkas ha utan glor nog mer på sin egen hand.

 

Något åt det här hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en spelare som synar mycket trebets är det bättre att välja highcardhänder (KQ, QJ, AJ t.ex.) och mot en som synar tightare är det bättre att trebetta händer som denna.[/quote

 

 

varför vill vi 3beta 68s mot en tightare synrange? vad synar folk 3bets med Ur pos? och vad ska vi göra merparten av alla floppar, eftersom vi kommer missa den oftast?=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi 3-bettar inte 100% av alla händer, däremot kanske vi vill 3-betta 100% (kanske inte riktigt) av alla händer vi faktiskt spelar i just detta scenario. Finns mkt värde i att spela ensam emot firren, och en hand som 86s är väldigt sällan dominerad medan en hand som KTo eller Kxs spelar ganska dåligt emot en fisks syn-range.

 

jag förstår inte varför ni vill spela en stor pott, mot en fisk som kommer syna ner oss så ofta. när vi har en kass hand som spelar dåligt i 3betade potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en spelare som synar mycket trebets är det bättre att välja highcardhänder (KQ, QJ, AJ t.ex.) och mot en som synar tightare är det bättre att trebetta händer som denna.[/quote

 

 

varför vill vi 3beta 68s mot en tightare synrange? vad synar folk 3bets med Ur pos? och vad ska vi göra merparten av alla floppar, eftersom vi kommer missa den oftast?=

 

för då kommer han vika att vika ofta preflop :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meh, jag tycker inte 86s har nog med synvärde så därför stoppar jag den med glädje i min 3-betsrange mot nån som foldar mkt

 

och när han eller nån efter dej väl synar så sitter du med 8hög? fö så synar jag en hel hög med 68s ~ händer i pos mot utg som är pfr. så länge det inte sitter nån galen 3betare bakom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag sitter hellre där med 86s än med J3s om det är det du menar

 

edit: allra helst hade jag haft essen varje gång :D

 

okej men du säger ju att han kommer c/f de flesta floppar..

 

såhär då, man kan jämföra 3betade potter ( inte just denna upptäkte jag just för det varju bara minR fr utg men anyway) är som att spela shortstacked.

 

vilken hand tror du vinner mest J3s eller 86s? eller för att göra det ännu tydligare J6s vs 86s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela poängen med dominerade vs icke-dominerade händer är inte att de senare vinner oftare, utan att de förlorar mindre när de förlorar.

 

Men alltså, hela dominations teorin ni fått för er.. Hur dominerad är inte 86s av en 3bet synrange då? Alla pockets 66+, A8+ alla två överkört. Ni lägger för stor vikt i det.

 

Jag håller dock med om att han kan 3beta denna hand nu när jag såg raise seizeingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker:

 

PK har rätt ang preflop.

 

Vi behöver inte bry oss om att spela balanserat vs åsnor av denna rang.

 

Vi bör raisa turn för att låta honom syna med drag. Tro det eller ej men även regulars synar ofta bred range här med denna linje.

 

Vi bör valuebetta river om vi tror att fi inte är kapabel till C/R som bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermannen//

 

Jag tycker Ebisumaru har fått ner allting ganska bra åt mig men lite kort bara. Vi trebettar de starkaste händerna som är för svaga för att syna. Jag gillar att syna mina SCs men när det kommer till 1 och 2 gappers tycker jag de har lite för dåligt synvärde och det gör i mitt tycke dom till bra händer att trebetta. Tänk också på att om du flattar för stor range så kommer du bli totalt mördad av duktiga aggressiva spelare som sitter bakom dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är patetiskt att ni börjar babbla balans i varenda jävla tråd trots att det ofta är helt ovidkommande.

Vill ni verka duktiga? Eller vad är meningen med att börja tjata om balans i en hand det har absolut noll relevans?

Umm, jag visste att du inte var den skarpaste kniven i lådan men du kan ju på riktigt inte vara seriös med vad du just skrev? Jag ska inte störa dig mer i tråden. Fortsätt du posta dina resultatorienterade händer mot monsterfiskar ifall du tycker det ger så mycket men om du seriöst tror att det kommer att göra dig till en bättre pokerspelare så är du rätt rejält ute och cyklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...