Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År


Orrarah

Recommended Posts

  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kan tyvärr inte varken se BB/100 eller stats. Jag använder Realtime som är ett gratis-HUD. Funkar bra och ser stats på andra. Men tyvärr så är mina stats inte uppdelade i varje nivå, så jag kan bara se min lifetimestat.

Håller med om att det är stora skillnader mellan 10 och 25.

 

Länk? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tyvärr inte varken se BB/100 eller stats. Jag använder Realtime som är ett gratis-HUD. Funkar bra och ser stats på andra. Men tyvärr så är mina stats inte uppdelade i varje nivå, så jag kan bara se min lifetimestat.

Håller med om att det är stora skillnader mellan 10 och 25.

 

Okej. Vad nickar du då? Kanske har några händer på dig och således stats.

 

 

2600 händer spelade på NL25 i dag än så länge. -$20 totalt. Har inte haft så mycket flyt i dag. Har i alla fall hunnit bli goldstar lagom till freerollen. Får se om det blir något mer CGspel senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, dagbok.

 

Fortsatt spel med 10-12 bord på NL25 i dag. Har gått helt okej nu under kvällssessionen i alla fall. Börjar väl känna mig hyfast bekväm i min nya spelstil. Kändes som att jag spelade tight nu mot slutet fastän jag höll statsen 27/24/4. :lol: Måste tighta till mig lite i småpotterna bara. Blir lätt lite slaskig i dem. Dagen slutar i alla fall på +$51 efter 3400 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, dagbok.

 

Fortsatt spel med 10-12 bord på NL25 i dag. Har gått helt okej nu under kvällssessionen i alla fall. Börjar väl känna mig hyfast bekväm i min nya spelstil. Kändes som att jag spelade tight nu mot slutet fastän jag höll statsen 27/24/4. :lol: Måste tighta till mig lite i småpotterna bara. Blir lätt lite slaskig i dem. Dagen slutar i alla fall på +$51 efter 3400 händer.

 

Lirar du 27/24/4 på NLFR25? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en hel del NL25 på stars och utifrån vad du skriver så verkar det som att du spelar väldigt löst för att vara FR. Själv är jag extremt nittig då jag lirar 10+bord främst för att ställas inför enkla beslut så ofta som möjligt. Spelar väl 10/9/4 och har väl en BB/100 på 12 ungefär.

 

Men olika spelstilar fungerar för olika personer. Själv behöver jag nog lösa upp mitt spel något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar du 27/24/4 på NLFR25? :shock:

 

Spelat en hel del NL25 på stars och utifrån vad du skriver så verkar det som att du spelar väldigt löst för att vara FR. Själv är jag extremt nittig då jag lirar 10+bord främst för att ställas inför enkla beslut så ofta som möjligt. Spelar väl 10/9/4 och har väl en BB/100 på 12 ungefär.

 

Men olika spelstilar fungerar för olika personer. Själv behöver jag nog lösa upp mitt spel något.

 

Jo, har testat lite olika, men det var väl var jag körde med till en början. Valde en lösare approach då Orrarah hade skvallrat om att det var semiomöjligt att få betalt med nuts på nivån. Men det kanske var en ren downswing för hans del, vet inte riktigt... ? I dag har det blivit en lite tightare stil på ungefär 12/10/2 istället. Måste få in fler händer innan jag vet vad som funkar bäst. Finns många olika stilar bland regularsen så jag antar att det är bra att kunna anpassa sig.

 

Hur många händer har ni lirat och vad har ni för ptBB/100?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, har testat lite olika, men det var väl var jag körde med till en början. Valde en lösare approach då Orrarah hade skvallrat om att det var semiomöjligt att få betalt med nuts på nivån. Men det kanske var en ren downswing för hans del, vet inte riktigt... ? I dag har det blivit en lite tightare stil på ungefär 12/10/2 istället. Måste få in fler händer innan jag vet vad som funkar bäst. Finns många olika stilar bland regularsen så jag antar att det är bra att kunna anpassa sig.

 

Hur många händer har ni lirat och vad har ni för ptBB/100?

 

Inte för att jag spelat alls mycket nl25 fr på stars men testade lite igår. Måste säga att det inte va nåra som helst problem att få betalt. Kanske va jag som va run good? :D

 

Edit: btw, GL med lirandet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag spelat alls mycket nl25 fr på stars men testade lite igår. Måste säga att det inte va nåra som helst problem att få betalt. Kanske va jag som va run good? :D

 

Edit: btw, GL med lirandet

 

Måste säga att det funkar fint för mig med. +nästan fyra inköp idag än så länge med min tighta spelstil. Gl själv! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan. Har gått och blivit sjuk nu under dagen och därför inte orkat spela så mycket. 3½ timma blev det i alla fall, eller 1920 händer och ett resultat på +$78. Har som jag skrev tidigare kört på en mycket tightare stil i dag än föregående två dagar på nivån. Kommer fortsätta med den stilen ett tag framöver i alla fall så kanske jag kommer omvärdera saken senare.

 

 

...Och så en liten hand

Har bara snappat upp 90 händer på fi under vilka han spelat 9/5.5/1.5. Vad gör ni på turn?

 

PokerStars Game #26492788612: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2009/03/29 16:32:28 CET [2009/03/29 10:32:28 ET]

Table 'Newtonia II' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: MNO4257 ($12.80 in chips)

Seat 2: Kaa60 ($24.65 in chips)

Seat 3: PrincePoker8 ($25 in chips)

Seat 4: redriverdon ($25.10 in chips)

Seat 6: tcmeb ($24.75 in chips)

Seat 7: pherlo ($28.10 in chips)

Seat 8: rodjeur1982 ($26.30 in chips)

Seat 9: janek174 ($26.65 in chips)

redriverdon: posts small blind $0.10

tcmeb: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to pherlo King of DiamondsKing of Hearts

pherlo: raises $0.75 to $1

rodjeur1982: folds

janek174: folds

MNO4257: folds

Kaa60: folds

PrincePoker8: calls $1

redriverdon: folds

tcmeb: folds

*** FLOP *** 9 of Diamonds8 of Clubs4 of Diamonds

pherlo: bets $1.80

MNO4257 said, "he's really on tilt"

PrincePoker8: calls $1.80

*** TURN *** 9 of Diamonds8 of Clubs4 of Diamonds3 of Spades

pherlo: bets $4.20

MNO4257 said, "cookoo for cocoa puffs"

PrincePoker8: raises $5.80 to $10

newy75 is connected

pherlo: ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle ställa. Han har väl drag jätteofta?

 

Hade visst lite fler händer på fi så har editerat inlägget.

 

I alla fall. Han spelar så tight och att han raisar på turn istället för flop får mig att undra om han verkligen har drag. Fick mig i alla fall att tänka lite längre än vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade visst lite fler händer på fi så har editerat inlägget.

 

I alla fall. Han spelar så tight och att han raisar på turn istället för flop får mig att undra om han verkligen har drag. Fick mig i alla fall att tänka lite längre än vanligt.

 

ok. joo då blir man ju lite mer fundersam fast skulle ha riktigt svårt att folda ändå. Känns nästan som att har han triss betalar jag av men jag e fisk så :D. Hade brädan vart torrare hade man kanske kunnat folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. joo då blir man ju lite mer fundersam fast skulle ha riktigt svårt att folda ändå. Känns nästan som att har han triss betalar jag av men jag e fisk så :D. Hade brädan vart torrare hade man kanske kunnat folda.

 

man måste kunna folda där, han måste ha dig slagen eller så bluffar han.. om han hade gjort samma höjning på floppen så är stället solklart imo.. men inte på turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man måste kunna folda där, han måste ha dig slagen eller så bluffar han.. om han hade gjort samma höjning på floppen så är stället solklart imo.. men inte på turn

 

joo jag vet. Alltså det känns ju som en triss. Men som sagt. Jag är fisk så jag ställer. Nån gång kanske jag lär mig att folda där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ställer och hoppas på vad?:P att han har drag? hur tror du han hade spelat om han hade haft ett set? =)

 

lol QQ-TT J10s AQ ruter typ. Alltså jag tror han hade spelat set som han spela handen. Men fortfarande, finns alldeles för många händer och för många sär som spelat poker så foldar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...