Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År


Orrarah

Recommended Posts

Så här i efterhand tycker jag att jag borde ha pushat med kungarna där. Fick något ryck och foldade dock. Kändes rätt för stunden men instaångrade det :)

 

Låg semivaken hela natten med världens feber och tidernas huvudvärk. Mådde piss hela förmiddagen och dagen och orkade inte grinda. Satte igång för en stund sen i alla fall. Plus ett knappt inköp än så länge. Återkommer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Wii. Orkat grinda i dryga 2 timmar i dag i alla fall och ett fint plus blev det. +$132! I morgon är det, som alla vet, sista dagen på månaden. Får hoppas att inget skiter sig så att man får ihop till ett fint månadsresultat. :)

 

 

Dagens hand

Inte jättemånga händer på fi precis men enligt de få jag har är han åt det löspassiva hållet. Synar man på river?

 

PokerStars Game #26545887949: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2009/03/30 23:22:58 CET [2009/03/30 17:22:58 ET]

Table 'Mezzarco III' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: galo_vegas ($8.25 in chips)

Seat 2: milzola ($11.30 in chips)

Seat 3: loic91 ($31.35 in chips)

Seat 4: ThomasEngine ($25.25 in chips)

Seat 5: zakvitaliy ($6.25 in chips)

Seat 6: Th3 ZodiAc ($23.80 in chips)

Seat 7: pherlo ($25 in chips)

Seat 8: golitsyn70 ($4.15 in chips)

Seat 9: neuroben ($27.85 in chips)

golitsyn70: posts small blind $0.10

neuroben: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to pherlo Queen of ClubsAce of Diamonds

galo_vegas: folds

milzola: calls $0.25

loic91: folds

ThomasEngine: folds

zakvitaliy: calls $0.25

Th3 ZodiAc: folds

pherlo: raises $1.25 to $1.50

golitsyn70: folds

neuroben: folds

milzola: calls $1.25

zakvitaliy: folds

*** FLOP *** 5 of Diamonds10 of SpadesAce of Hearts

golitsyn70 leaves the table

unter null joins the table at seat #8

milzola: bets $1.25

pherlo: calls $1.25

*** TURN *** 5 of Diamonds10 of SpadesAce of HeartsJack of Diamonds

milzola: bets $1.25

pherlo: raises $2.25 to $3.50

milzola: calls $2.25

*** RIVER *** 5 of Diamonds10 of SpadesAce of HeartsJack of Diamonds8 of HeartsPot: $12 ungefär

milzola: bets $5.05 and is all-in (intapush á la 2 nanosekunder)

pherlo: ????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På hur många händer har du den bb/100?

 

Sorry men skrev faktiskt fel tidigare, 12bb/100 var på NL10, har dryga 6bb/100 på NL25 efter ca 40k händer. Som sagt så spelar jag riktigt tight, men har så långt fungerat bra. Skulle kanske kunna förbättra min winrate med att lösa upp spelet lite. Har iaf gröna siffror överallt förutom i BB.

 

Det största problemet jag har tycker jag dock är alla shortstacks. Man raisar upp och de pushar allt som oftast, varje gång sitter de med i princip QQ+, AK. Det spelet är dock inte direkt lönande i längden, men de stör mig =)....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wii. Orkat grinda i dryga 2 timmar i dag i alla fall och ett fint plus blev det. +$132! I morgon är det, som alla vet, sista dagen på månaden. Får hoppas att inget skiter sig så att man får ihop till ett fint månadsresultat. :)

 

 

Dagens hand

Inte jättemånga händer på fi precis men enligt de få jag har är han åt det löspassiva hållet. Synar man på river?

 

PokerStars Game #26545887949: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2009/03/30 23:22:58 CET [2009/03/30 17:22:58 ET]

Table 'Mezzarco III' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: galo_vegas ($8.25 in chips)

Seat 2: milzola ($11.30 in chips)

Seat 3: loic91 ($31.35 in chips)

Seat 4: ThomasEngine ($25.25 in chips)

Seat 5: zakvitaliy ($6.25 in chips)

Seat 6: Th3 ZodiAc ($23.80 in chips)

Seat 7: pherlo ($25 in chips)

Seat 8: golitsyn70 ($4.15 in chips)

Seat 9: neuroben ($27.85 in chips)

golitsyn70: posts small blind $0.10

neuroben: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to pherlo Queen of ClubsAce of Diamonds

galo_vegas: folds

milzola: calls $0.25

loic91: folds

ThomasEngine: folds

zakvitaliy: calls $0.25

Th3 ZodiAc: folds

pherlo: raises $1.25 to $1.50

golitsyn70: folds

neuroben: folds

milzola: calls $1.25

zakvitaliy: folds

*** FLOP *** 5 of Diamonds10 of SpadesAce of Hearts

golitsyn70 leaves the table

unter null joins the table at seat #8

milzola: bets $1.25

pherlo: calls $1.25

*** TURN *** 5 of Diamonds10 of SpadesAce of HeartsJack of Diamonds

milzola: bets $1.25

pherlo: raises $2.25 to $3.50

milzola: calls $2.25

*** RIVER *** 5 of Diamonds10 of SpadesAce of HeartsJack of Diamonds8 of HeartsPot: $12 ungefär

milzola: bets $5.05 and is all-in (intapush á la 2 nanosekunder)

pherlo: ????????

 

flop

Slå om på floppen för värde/info. När du nu valde att bara syna har du ingen aning vart du står på turn och tappat kommandot i potten.

 

turn

Antar att vill åtrerfå kommandot på turn men J var absolut inget bra kort. Fi har troligen en vid limp range ur UNG innehållande. A10, AJ, J10. Så syna bara där och omvärdera river och eventuellt hitta en värdebett vid ett bra utfall.

 

river

lär inte vara mycket du slår här. Väldigt många troliga 2par ute samt att han även skulle kunna ha AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok. WP! Jo, shortstacksen är faktsikt helt sinnessjuka. Alltiiiiiiiiid nötter. När drar du upp till NL50 då?

 

Har spelat en del på NL50 också, kanske 20k händer. Jag mixar nivåer något. Alltifrån NL10-NL100 men känner mig mest bekväm på NL25 just nu, trots att jag plussat på alla nivåer. Har iaf på 10k händer bättre winrate på NL50 än på NL25 men tror mest att det beror på att jag sprungit bättre där. Eller så passar mitt spel bättre för den nivån, vad vet jag. Ska försöka lösa upp mitt spel något idag, får se vad det innebär för resultatet =)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ord! Eller så drar dom ut med sina runner runner färger.

 

btw: va nickar du på stars? eller det kanske du inte avslöjat.

 

Man borde väl egentligen försöka vara smart och undvika bord med en massa shortstacks men jag är så bekväm så orkar inte byta bord när jag väl satt mig =) hehe, möjligen en läcka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flop

Slå om på floppen för värde/info. När du nu valde att bara syna har du ingen aning vart du står på turn och tappat kommandot i potten.

 

turn

Antar att vill åtrerfå kommandot på turn men J var absolut inget bra kort. Fi har troligen en vid limp range ur UNG innehållande. A10, AJ, J10. Så syna bara där och omvärdera river och eventuellt hitta en värdebett vid ett bra utfall.

 

river

lär inte vara mycket du slår här. Väldigt många troliga 2par ute samt att han även skulle kunna ha AK.

 

Valde att inte slå om på flop för jag ville inte skrämma iväg sämre A (dumt iofs, om han är löspassiv släpper han aldrig ett A).

 

På turn väljer jag att göra en liten raise, lagom nog för att han ska vara comittad på river. Men väl på river så inser jag att det inte finns många A jag slår längre, något hans instapush verkligen var ett tecken på. Valde att folda således.

 

 

 

Har spelat en del på NL50 också, kanske 20k händer. Jag mixar nivåer något. Alltifrån NL10-NL100 men känner mig mest bekväm på NL25 just nu, trots att jag plussat på alla nivåer. Har iaf på 10k händer bättre winrate på NL50 än på NL25 men tror mest att det beror på att jag sprungit bättre där. Eller så passar mitt spel bättre för den nivån, vad vet jag. Ska försöka lösa upp mitt spel något idag, får se vad det innebär för resultatet =)...

 

Fin meritlista, imo! :) Upplever du att det är stora skillnader mellan NL25 och NL50 samt NL50 och NL100?

 

 

 

 

Och btw....

Stort grattis till Orrarah som fyller 20 år i dag!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker ni fortsätta på stars när ni kliver upp i nivå?

Jag menar.. Ni förlorar en hel del på rake när ni spelar NL50/NL100..

 

Jag spelade på stars tidigare men bytte till en klient med rb där jag 16-tablar. Spelar inte sååå mycket men rejkar ändå ~$100/dag.. Det är ändå en del att gå miste om i rb imo..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker ni fortsätta på stars när ni kliver upp i nivå?

Jag menar.. Ni förlorar en hel del på rake när ni spelar NL50/NL100..

 

Jag spelade på stars tidigare men bytte till en klient med rb där jag 16-tablar. Spelar inte sååå mycket men rejkar ändå ~$100/dag.. Det är ändå en del att gå miste om i rb imo..

 

Som jag känner nu så kommer jag inte att byta site på ett tag. Som himmelsyk sa tidigare i tråden så motsvarar supernova på nivåer på NL50 och högre helt okej rakeback. Sen tycker jag stars klient är klart överlägsen alla andra. Men det är klart, man får väl kolla runt efter alternativ. Vad spelar du på för site och vad har du för rb?

 

Men seriöst:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Sitter ni och fruktar shortstackspelare på NL10?

 

Fruktar och fruktar... Beror väl lite på hur man ser det. 90% av alla shortstacks på nivån är dåliga på så sätt att de är övertighta. 4/4 i stats är väl ungefär standard. Visst, de är lätta att tjäna pengar av på så sätt att de aldrig försvarar sina blinds. Men jag kan ärligt säga att mer än 50% av gångerna jag har haft AK och synat en sådan shortstackares ai så har de visat upp AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktar och fruktar... Beror väl lite på hur man ser det. 90% av alla shortstacks på nivån är dåliga på så sätt att de är övertighta. 4/4 i stats är väl ungefär standard. Visst, de är lätta att tjäna pengar av på så sätt att de aldrig försvarar sina blinds. Men jag kan ärligt säga att mer än 50% av gångerna jag har haft AK och synat en sådan shortstackares ai så har de visat upp AA.

 

Du tror inte du torskar mer än max 20BB i de lägena om du mött en storstack?

Vet inte hur nittigt ni spelar, men sitter jag med AK mot AA så är jag skitglad om jag är uppe mot en kortis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag känner nu så kommer jag inte att byta site på ett tag. Som himmelsyk sa tidigare i tråden så motsvarar supernova på nivåer på NL50 och högre helt okej rakeback. Sen tycker jag stars klient är klart överlägsen alla andra. Men det är klart, man får väl kolla runt efter alternativ. Vad spelar du på för site och vad har du för rb?

 

Jag spelar på full tilt, har 27%.

 

Spelade på ipoker lite med 40% men hatade verkligen klienten så jag valde full tilt. Gillade stars klient och jag tycker att stars och ftp's klienten är relativt lika.

Supernova motsvarar väl ~25% rb om jag inte minns fel?

När du väl är supernova så har du gått miste om rätt så mkt imo.. menmen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på full tilt, har 27%.

 

Spelade på ipoker lite med 40% men hatade verkligen klienten så jag valde full tilt. Gillade stars klient och jag tycker att stars och ftp's klienten är relativt lika.

Supernova motsvarar väl ~25% rb om jag inte minns fel?

När du väl är supernova så har du gått miste om rätt så mkt imo.. menmen :)

 

Skulle gärna lira med rakeback där om man ine hade varit så dum att man skapat ett konto där för längesedan innan man visste om rakeback ;) nu verkar det ju inte gå då man redan har ett konto....

 

Stort grattis orrarah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar på full tilt, har 27%.

 

Spelade på ipoker lite med 40% men hatade verkligen klienten så jag valde full tilt. Gillade stars klient och jag tycker att stars och ftp's klienten är relativt lika.

Supernova motsvarar väl ~25% rb om jag inte minns fel?

När du väl är supernova så har du gått miste om rätt så mkt imo.. menmen :)

Läst så mycket olika. Återstår väl att se när man kommer dit själv antar jag.. :P

 

Skulle gärna lira med rakeback där om man ine hade varit så dum att man skapat ett konto där för längesedan innan man visste om rakeback ;) nu verkar det ju inte gå då man redan har ett konto....

 

Stort grattis orrarah!

+1. Men det borde gå att fixa rb på gammalt konto om man ber snällt kan tyckas...?

 

Jag ger upp megatablingen på Stars nu boys.. kikade i HM nyss.. rejkat typ 250$ senaste veckan.. känns tungt och onödigt att inte få rb på det! så det blir fulltilt för min del också!

Gäller att ha tålamod och rätt så det är så har man en helt ok rb. :) Men får önska dig lycka till på FTP. Du får gärna uppdatera här och jämföra siternas fiskar!

 

 

edit: grindar atm, men efter det så åker månadsresultatet upp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...