Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År


Orrarah

Recommended Posts

  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OMFG! Avslutat monstersession på 4 timmar!!!! Slut i huvudet nu kan jag lova. Resultat pendlade mellan -30 och +15. Lyckades som tur var sluta på gröna $8.50 för dagen efter totalt 7747 händer.

 

Har spelat totalt 139k händer sedan dagboksstarten, varav 68k på NL10.

 

 

Överspelad? Tyckte att det fortfarnade fanns många drag på brädan, så jag tryckte till....rätt eller fel?

PokerStars Game #26311039893: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 2009/03/24 18:47:53 CET [2009/03/24 13:47:53 ET]

Table 'May II' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: fergeteg ($2.40 in chips)

Seat 3: QuijoteII ($6.05 in chips)

Seat 4: Collonuts ($15.85 in chips)

Seat 5: urkosporting ($3.15 in chips)

Seat 6: Anarhy99 ($12.75 in chips)

Seat 7: pherlo ($19.55 in chips)

Seat 9: cintitaa ($13.45 in chips)

pherlo: posts small blind $0.05

LOLKIR has timed out

LOLKIR: is sitting out

cintitaa: posts big blind $0.10

possumplay: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to pherlo Ace of DiamondsAce of Hearts

fergeteg: folds

QuijoteII: folds

Collonuts: folds

urkosporting: folds

Anarhy99: raises $0.30 to $0.40

pherlo: raises $0.85 to $1.25

cintitaa: folds

Anarhy99: calls $0.85

*** FLOP *** Queen of Clubs10 of Diamonds9 of Clubs

pherlo: bets $2.10

Anarhy99: calls $2.10

*** TURN *** Queen of Clubs10 of Diamonds9 of Clubs10 of Clubs

pherlo: checks

Anarhy99: bets $3.50

pherlo: raises $8.40 to $11.90

Anarhy99: calls $5.90 and is all-in

Uncalled bet ($2.50) returned to pherlo

*** RIVER *** Queen of Clubs10 of Diamonds9 of Clubs10 of Clubs9 of Hearts

*** SHOW DOWN ***

pherlo: shows Ace of DiamondsAce of Hearts (two pair, Aces and Tens)

Anarhy99: shows 8 of ClubsAce of Clubs (a flush, Ace high)

Anarhy99 collected $24.35 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $25.60 | Rake $1.25

Board Queen of Clubs10 of Diamonds9 of Clubs10 of Clubs9 of Hearts

Seat 1: fergeteg folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: QuijoteII folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Collonuts folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: urkosporting folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Anarhy99 (button) showed 8 of ClubsAce of Clubs and won ($24.35) with a flush, Ace high

Seat 7: pherlo (small blind) showed Ace of DiamondsAce of Hearts and lost with two pair, Aces and Tens

Seat 9: cintitaa (big blind) folded before Flop

 

 

edit: har lagt upp en annan hand i handanalysdelen som ni gärna får kommentera. http://pokerforum.nu/forum/texas-nl-cashgame-lowstakes-max-2-4-10-20-kr/54369-nl10-fr-blindbattle.html#post1213573 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan bli rätt seg av att spela 24 bord :P

Minns att jag spelade 10k händer en dag på stars när jag 24-tablade NL50, det va rätt segt :P

 

Gl med fortsatta spelandet

 

Hehe, ty! Får man fråga hur det gick för dig med 24tabling på NL50. Plusade du på spelet? Vore kul att höra lite från en erfaren multitablare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är nu officiellt med i 24tablings-klubben ;D

 

men hörrni, hur tableselectar ni? Själv klickar jag så att alla bord ordnas efter spelare/flop och så reggar jag mig på de typ 25 översta borden med högst spelare/flopp %.. hur gör ni?

Kör väl i princip samma metod. Sätter mig inte på bord med spelare/flop på mindre än 20%. Hur har det gått för dig då? Vunnit något, och kör du också NL10 nu eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör väl i princip samma metod. Sätter mig inte på bord med spelare/flop på mindre än 20%. Hur har det gått för dig då? Vunnit något, och kör du också NL10 nu eller? :)

 

kör på NL5 ett tag, har gått rätt fort upp nu i början så får se om de fortsätter annars slänger ja in lite mer stash :D upp typ 100$ på typ 5-6k händer så de börjar arta sig :)men snart slår nog variansen mig på fingrarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan visst inte vara borta från pf mer än 4 timmar, innan pherlo börjar snacka skit. ;-) Var faktiskt första passet idag, som jag jobbade utan handledare och det gick väl sådär. Har inte fått in tempot i kroppen riktigt, (vilket jag borde ha efter all 24tabling). Blir absolut inte jobba på donken längre än till Oktober iaf, då thairesa är inplanerad. Skulle jag bli vinnande på NL25, så skulle jag nog säga upp mig innan det...Nu blir det snart grind!

 

Själv upplevde jag min McDonaldsvistelse såhär..

Steg 1: Intressant, fick in tempot i kroppen och lärde sig.

Steg 2: Drygt, drygt, DRYGT! :-)

 

Jag hoppas verkligen du plussar fint så du kan lämna slavgörat! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat två session i dag hittills. Kanske blir en till lite senare, får se vad som händer. Fortfarande riktigt segt spel inte mycket action och när det väl vinner en stor pot så förlorar man genast en på ett annat bord. Rushade lite mot slutet av sista sessionen och det lyfte upp resultat till +$43 i alla fall.

 

Har förresten orkat räkna ut att man hovar in 0,0232 VPP/hand på NL10 i fall någon skulle vara intresserad av den siffran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bort till Orrarah för att hjälpa honom att bära hem en soffa som han valuedegade igår. När jag ändå är i hans hood tänkte vi nog försöka få in en session NL25 också. Får se hur det går, ni får hålla tummarna... :)

 

Nötlåt btw, speciellt efter 2:30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var min första session på NL25 avslutad. Blev en ganska kort en, 1 timma på 10 bord resulterade i 600 spelade händer och ett resultat på -$19.5. Torskade en inköpspot med AA vs KK, hade jag fått vinna den hade jag ju såklart sluta på ett fint plus.

 

Blev ju visserligen lite för få händer för att få en klar bild över nivån men en grej som märktes direkt dock var att folk spelar tillbaka mot blindsteals mer frekvent än på NL10 och eftersom jag inte har någon databas på nivån så kan man inte göra annat än att lägga sig. Ska bli kul när jag fått lite fler händer på alla regulars.

 

Blir givetvis mer grind senare, oviss om vilken nivå det blir bara. Skulle gärna ha Orrarah som railbird någon mer session, eftersom han sitter inne på lite erfarenhet som inte jag har, och det är inget som blir av ikväll i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F.Ö tycker jag Pherlo förtjänar ett stort GL från alla läsare inför NL25

 

Behövs inte, har redan klonkat 8-)

 

Nae men det har gått riktigt bra på NL25 i dag måste jag säga. Riktigt jävla bra värde. Långt, långt över förväntan. Får nog bli ett längre inlägg i morgon där jag går lite djupare in på skillnader. Slutar i alla fall +$110 efter 2k händer. Har också klonkat en ny avatar förresten. ;)

 

 

Hand som visar på vilket jävla värde det finns

PokerStars Game #26397185099: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2009/03/26 23:52:42 CET [2009/03/26 18:52:42 ET]

Table 'Sabine V' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: kooshali ($35.75 in chips)

Seat 2: Neule ($26.05 in chips)

Seat 3: WoodyKid2 ($6.95 in chips)

Seat 4: phrogman123 ($25.25 in chips)

Seat 6: SmileDK! ($25 in chips)

Seat 7: StefanSiD ($25 in chips)

Seat 8: pherlo ($25 in chips)

SmileDK!: posts small blind $0.10

StefanSiD: posts big blind $0.25

*** HOLE CARDS ***

Dealt to pherlo Jack of DiamondsJack of Hearts

pherlo: raises $0.75 to $1

kooshali: raises $2.75 to $3.75

Neule: folds

WoodyKid2: folds

phrogman123: folds

SmileDK!: folds

StefanSiD: folds

pherlo: calls $2.75

*** FLOP *** 9 of SpadesKing of DiamondsJack of Clubs

pherlo: checks

kooshali: bets $10

pherlo: raises $11.25 to $21.25 and is all-in

kooshali: calls $11.25

*** TURN *** 9 of SpadesKing of DiamondsJack of Clubs5 of Spades

*** RIVER *** 9 of SpadesKing of DiamondsJack of Clubs5 of Spades3 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

pherlo: shows Jack of DiamondsJack of Hearts (three of a kind, Jacks)

kooshali: mucks hand

pherlo collected $47.85 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $50.35 | Rake $2.50

Board 9 of SpadesKing of DiamondsJack of Clubs5 of Spades3 of Clubs

Seat 1: kooshali mucked Queen of SpadesQueen of Clubs

Seat 2: Neule folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: WoodyKid2 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: phrogman123 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: SmileDK! (small blind) folded before Flop

Seat 7: StefanSiD (big blind) folded before Flop

Seat 8: pherlo showed Jack of DiamondsJack of Hearts and won ($47.85) with three of a kind, Jacks

 

 

Natti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat väldigt få händer än så länge men ungefär 24/20/3.5. Spelar du själv på nivån eller?

 

Okej.

 

Japp, jag håller på med ett liknande projekt som er, dock bara med 6-9bord samtidigt. Har precis klivit upp till NL25 också, har gått väldigt svajigt hittills på Nl25 - upp och ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

 

Japp, jag håller på med ett liknande projekt som er, dock bara med 6-9bord samtidigt. Har precis klivit upp till NL25 också, har gått väldigt svajigt hittills på Nl25 - upp och ner.

 

Okej, jag spelar själv bara 10-12 bord just nu. Så pass stor skillnad mellan N10 och NL25 att jag vill vänja mig med färre bord till en början. Vad har du själv för stats, samt bb/100?

 

 

Dagens första session varade i 2½ timma och slutade på -$8.35. Spelade in hälften av de händer jag behöver för att bli goldstar i alla fall. Ska äta snart sen mer grind! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...