Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År


Orrarah

Recommended Posts

  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

No jack jack sas...

 

 

En tisdag i Macau:

 

Uppstigning 16.30, slår på datorn, sätter igång tankning av Dexter. Starbucks,, latte dabau och tillbaks för Dexter och roomservice tänkte jag, men roomservicen strejkade eller så gillade de bara inte mitt rums-nr, när jag försökte ringa. Tänker ej skriva om Dexter, då jag inte vill spoila för de som inte hunnit se det än. Trots allt sista avsnittet...

 

Taxi till Venetian, får plats direkt och verkligen totalt kortdöd i ca 1.5-2h, men vad gör det då jag sitter och smaskar på deras hamburgertallrik vid bordet. Kan ha fått några blickar för det, men vem fan bryr sig? Kan man käka medans man grindar, klart man tar chansen...

 

Första intressanta handen: 2-3 limpar, jag höjer upp 88 till 200 (10-25), 2 syn. Flopp 556 med fd. Check, check, Jag betar 400 i 600. fisk1 foldar, fisk2 säger 800.

 

Bordet var ganska nitigt och ingen hade utmärkt sig än, så såg inte så många 5or i hans range som han synar 8bb pre med oop. MEN, haha alltså... Nu i efterhand känns det som en jättefold utan mer info. Skriker så mycket stål om hans spel så vet inte vart jag ska ta vägen.

Nån jävla muppkorean skriker time, jag tiltställer (ca 100bb sammanlagt), han snapar, turn 8, river blank. Han har 66 för 66655, jag turnar 88855. Säger sorry typ 10 gånger...

 

Lugnt ett tag, men kommer sedan en riktig slaskfisk till bordet som höjer varenda hand till olika summor varje gång, allt mellan 100-500. Plockar upp flera nöthänder som jag 3betar till 4-500 och får 1-2 syner varje gång. Oftast fold på cbets, men blir ju pengar i längden...

 

Intressant hand 2: Jag har nu 9-10k i stacken och plockar upp QQ. Fisken jag skrivit om täcker mig och höjjer upp 100. 2 syner, jag 3betar 500, fisken och en till synar.

 

Flopp QQ5 utan fd, vi är först ut, vad gör vi???

 

 

 

Satt på Venetian i 5-h och lyckades faktiskt dinga in dryga 12.5k!!! Tyvärr har caroline87 50% i mig, men trots det blir det ett riktigt bra plus.

I taxifärden från Venetian till Starworld, blir min taxi stoppad och jag blir frågad efter pass. Har ej det på mig och räcker över mitt svenska id plus kortet till mitt hotellrum. Kommer undan med en varning. Måste tydligen alltid ha pass på sig i Macau...

 

Dålig action på Starworld, bara 2 bord igång varav ett 10-25, får ej plats, drar vidare till wynn, får plats, inget vidare värde, slutar be, drar hem..

 

Imorn går det en 1k-turre deepstack på Lisboa, kan bli kult!

 

laaterz

 

ooh hamburgertallriken på venetian. Skicklig utdragning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svartklubbar som i pokerklubbar? Många suddiga kvällar senaste helgerna... Inget av namnen klingar tyvärr, men kan säkert ha sprungit in i honom, roligt att han kan ha presenterat sig med 3 olika namn...

 

Svartklubbar som i pokerklubbar, precis :). Han är en på många sätt unik prick, men jag går inte närmare in på namn-grejjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Jag snackade med en på ett svs-bord för några veckor sedan, som varit i Shenzhen någon vecka och då spelat poker. Han skulle vidare till Argentina och klättra i berg. Inte honom du menar?

 

 

Ang QQ, så cbetade jag dryga halvpott och båda foldade. Jag visar min hand för att bidra lite till stämningen vid bordet och lyckades ganska bra. Blir mycket liv och alla som sitter runt omkring mig säger något i stil med: Wooow you have the nuts, you have to check!!

 

Om dom säger det, så måste man nog beta...

 

Kan mycket väl vara så, Vi pratades vid väldigt hastigt. Då får jag istället säga att jag hoppas du träffar på han :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...