Gå till innehåll

Orrarah önskar PF Gott Nytt År


Orrarah

Recommended Posts

  • Svars 4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Konstaterar åter igen att Hong Kong är nötigt på alla sätt och vis. Började med Victorias Peak igår, som är en utsiktspunkt, där man ser en bra bit av stan. Vi lyckades scora klar sikt och sol. Var lite alp-känsla över det hela. Klart över förväntningarna. BILDER KOMMER.

 

Efter det prickade vi av några shopping-centrum, där jag hookade ett par converse för 240 hk$ (215 kr. 699 kr i sverige för den modellen.), en scarf på fcuk, en tshirt och en kofta på zara.

 

Finns ingen bättre motivation till lockdown, än att åka till hong kong, då man ser en en mängd plagg över ens prislimit, som man blir kär i. Ett par solbrillor bl.a står på tur om det blir 1-2 bra månader nu.

 

Efter shoppingen blev det en promenad till Bruce Lee-statyn nere vid vattnet och där efter revbensspäll på tony romas. Sinnessjukt gott.

 

Ställde ingen väckarklocka inatt så jag och grabbarna har gått upp precis (16.30), medan pherlo har dragit till kontoret för länge sedan. Lite ångest över det, men samtidigt skönt att ha lite sömn bakom sig, då det väntar teppanyaki-utgång...

 

 

bilder kommer...

 

Hong kong var riktigt grymt, även om det inte var spec. billigt näre kommer till shopping. Vissa ställen var ju dyrare än andra, folk med pengar bryr sig väl inte. Så stört mkt shopping egentligen, o ändå är det typ folk i alla affärer...

 

Måste erkänna att jag aldrig fattade vad du gjorde i Shenzhen, kändes som en random kinesisk industristad. Men nu fattar jag, tyckte det var as häftigt. Billigt, verkade ha allt man behöver och riktigt grymt nattliv, av det jag såg. Det negativa är väl att typ inte en jävel fattar engelska, hade lite svårt att beställa saker osv. Jag hatar dessutom rökning på klubbar vilket iofs inte Kina är ensamt om, men helvete va inrökt det kan bli mot 4-5tiden. Önskar att jag kunde varit längre i Shenzhen:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här veckan har blivit dyr, men det får man leva med när det blir besök. Annars går det väl en 10k i månaden. Blir vad man gör det till. Det går att leva väldigt billigt, om man vill det. Snart vill jag det...

 

 

 

 

Det ska jag googla upp inför nästa tur!!! tbh glömde jag din lilla guide till hk inför igår! Ska leta upp!!!

 

 

 

Träffade den perfekta tjejen ute, som pluggade i boston på BU, som facebook-skaparen snackar skit om i socialnetwork-filmen. Givetvis tvungen att driva lite med det, vilket hon gillade. Precis när det var nära hooket, då drog hon I´ve got a boyfriend back home, vilket ogilllades något enormt,.

 

Kom precis hem och har bara vittnat pherlo hemma, vilket betyder altt de 3 turisterna fortfarande är ute på tur :-D, vilket kan betyda roliga historier imorn om inte annat =)! laterz

 

låter riktigt nice, typ vad vi lever på här nere i sydostasien och då lever man fanimej gött! Kanske några kronor mer om man räknar med kostnader för resor etc. dock kostar det ju inget att åka buss i princip :) går liret segt sas? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...