Gå till innehåll

De Betou gnäller i pressen

Krick1

Recommended Posts

• Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Borde väl vara lättare att få sponsorkontrakt om man är en bra kvinnlig pokerspelare jämfört om man är en bra manlig spelare? Manliga sponsrade spelare finns väl redan i överflöd?

Exakt vad jag tänkte.

Det är lite kul det här med diskriminering och media. Så fort män är i majoritet inom ett område är det jättehemskt, de ska skämmas och ändring måste ske snarast. Men om fallet är det motsatsatta, kvinnor är i majoritet och utklassar männen i ett område så jublar tidningarna. Ta bloggvärlden som ett exempel där AB hade en artikel för någon vecka sen om hur kvinnorna domminerade och första man hamnade på femte plats i "mest läst blogg". Det var riktig "ryggdunkningsstämmning" i den artikeln som alla andra liknande artiklar om när kvinnor dominerar. Hyckleri är vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Magdalena är rätt bra som turneringsspelare, men jag blev ändå förvånad att hon röstats fram som bästa kvinnan just det år som vi fick en kvinnlig svensk mästare - Birgitta Johansson. Jag tycker nog att Birgitta känns mer välmeriterad - samtidigt är det ju roligt att nya kvinnor, som Magdalena, kommer fam och har framgång i turneringar.

Länk till kommentar

Jag tycker inte på något sätt att det är förnedrande eftersom det visar att marknaden vill öppna upp för att ta fram fler duktiga kvinnliga spelare (som i sin tur ska gynna spelbolaget eftersom det ska få fler kvinnor att spela poker). Men det är självfallet inte heller smickrande att dom bryr sig så lite om duktiga kvinnliga pokerspelare att dom ger Magdalena priset, inget ont om henne alls, men Anette Oberstad är inte bara en fantastisk duktig kvinnlig spelare, hon är världsbäst och då tävlar hon på samma vilkor som alla andra inklusive killar, blir lite klass skillnad där. Återigen, jag har verkligen ingenting emot Magdalena, tror hon har en potential att bli jätteduktig spelare och det är jag säker på att hon kommer att bli. Men det skulle ju hjälpa ifall hon spelade lite oftare (rutin gör alla till bättre spelare), bland annat på cc (där ingen har sett henne fastän hon påstår att hon är regular där) och det hade ju hjälpt ifall hon hade kunnat ta sig i pengarna i pokermiljonen (när hon i Finland marknadsförs som att hon har vunnit hela pokermiljonen för att hon vann sitt heat). Skulle också hjälpa ifall hon hade fler resultat i ryggen än en fyllebåt och och en inbjudningsturnering för paf.. Men det roligaste av allt är kommentaren att hon gärna hade velat spela om priset.. Om det verkligen är sant att hon har fällt den kommentaren så får man bara i ren omtanke säga att Magda ska vara glad att hon slapp för då hade hon aldrig fått priset. Annette hade slaktat henne och mig och alla andra tjejer i sverige och Norden med för den delen. Ödmjukhet i rådande stund hade nog förmodligen tagit henne längre. Med reservation för att media har svår tendens att blåsa upp det mesta så tror jag i alla fall att Magdalena skulle tjäna på att framhäva någon form av ödmjukhet just nu för att balansera upp den bild som framhävs till motpol just nu.

However.. Jag tycker också att det är märkligt att Magdalena inte fått ett sponsoravtal eftersom vi tjejer lättare sticker ut som spelare med tanke på att det finns så få tjejer som spelar och syns samtidigt. Det ger oss en fördel mot alla andra duktiga killar som spelar så klart, men det är väl också rätt om marknaden ska växa, eller hur? Och därför så blir det extra extremt att Magdalena inte ändå får spons.. lol..

Tror att jag måste skriva något om det här i min blogg på aftonbldet pokerblogg också..

d

Länk till kommentar

Jag tycker inte på något sätt att det är förnedrande eftersom det visar att marknaden vill öppna upp för att ta fram fler duktiga kvinnliga spelare (som i sin tur ska gynna spelbolaget eftersom det ska få fler kvinnor att spela poker).

Men det är självfallet inte heller smickrande att dom bryr sig så lite om duktiga kvinnliga pokerspelare att dom ger Magdalena priset, inget ont om henne alls, men Anette Oberstad är inte bara en fantastisk duktig kvinnlig spelare, hon är världsbäst och då tävlar hon på samma vilkor som alla andra inklusive killar, blir lite klassskillnad där.

Återigen, jag har verkligen ingenting emot Magdalena, tror hon har en potential att bli jätteduktig spelare och det är jag säker på att hon kommer att bli. Men det skulle ju hjälpa ifall hon spelade lite oftare (rutin gör alla till bättre spelare), bland annat på cc (där ingen har sett henne fastän hon påstår att hon är regular där) och det hade ju hjälpt ifall hon hade kunnat ta sig i pengarna i pokermiljonen (när hon i Finland marknadsförs som att hon har vunnit hela pokermiljonen för att hon vann sitt heat). Skulle också hjälpa ifall hon hade fler resultat i ryggen än en fyllebåt och och en inbjudningsturnering för paf..

Men det roligaste av allt är kommentaren att hon gärna hade velat spela om priset.. Om det verkligen är sant att hon har fällt den kommentaren så får man bara i ren omtanke säga att Magda ska vara glad att hon slapp för då hade hon aldrig fått priset. Annette hade slaktat henne och mig och alla andra tjejer i sverige och Norden med för den delen. Ödmjukhet i rådande stund hade nog förmodligen tagit henne längre.

Med reservation för att media har svår tendens att blåsa upp det mesta så tror jag i alla fall att Magdalena skulle tjäna på att framhäva någon form av ödmjukhet just nu för att balansera upp den bild som framhävs till motpol just nu.

However.. Jag tycker också att det är märkligt att Magdalena inte fått ett sponsoravtal eftersom vi tjejer lättare sticker ut som spelare med tanke på att det finns så få tjejer som spelar och syns samtidigt. Det ger oss en fördel mot alla andra duktiga killar som spelar så klart, men det är väl också rätt om marknaden ska växa, eller hur? Och därför så blir det extra extremt att Magdalena inte ändå får spons.. lol..

Tror att jag måste skriva något om det här i min blogg på aftonbldet pokerblogg också..

d

´
Länk till kommentar

Personligen tycker jag att bästa pokerspelare under 1.70 eller bästa pokerspelare med träben är minst lika rimliga kategorier som bästa kvinnliga pokerspelare.

'Bästa svagbegåvade pokerspelare' vore en betydligt bättre klass än någon av de ovanstående. Ett pokerns paralympics med olika klasser beroende på handikapp!

Enda följdproblemet skulle väl vara om man skulle låta Norinder få dispens att dubblera och få spela även i vanliga poker-SM...

Länk till kommentar

Personligen tycker jag att bästa pokerspelare under 1.70 eller bästa pokerspelare med träben är minst lika rimliga kategorier som bästa kvinnliga pokerspelare.

'Bästa svagbegåvade pokerspelare' vore en betydligt bättre klass än någon av de ovanstående. Ett pokerns paralympics med olika klasser beroende på handikapp!

Exakt. Typ att arrangera franska mästerskapen i poker.

Länk till kommentar

Vem har blivit bannad för det?

Det är av oväsentlighet i kontexten.

Det är inte bara på foumet det är så LDO. Går jag ut på gatan och skriker att fransmän är utvecklingsstörda så blir det ingen större hysteri men går jag däremot ut och skriker att negrer är dumma i huvudet så får jag ju i princip livstids fängelse.

Länk till kommentar

Moderatorer, hur kommer det sig att det är okej att säga att fransmän är dumma i huvudet medans man blir bannad på 0.3 millisekunder om man säger att negrer och araber är dumma i dito?

Just vad det gäller fransmän, och nu gissar jag bara, skulle det kunna bero på att man inte har något att frukta vad det gäller dem.

http://www.albinoblacksheep.com/text/france.html

Tror att Frankrike är det enda landet i världen som på allvar skulle kunna bli erövrat av ett internetforum.

Som en tysk sa till mig en gång: If you can think of a country, or an organism, it has probably already invaded France.

Länk till kommentar