Ugrath Postad 17 April , 2005 Rapport Share Postad 17 April , 2005 Satt och spelade $200+15 touren på stars och fick en väldigt bra start och tog mig snabbt upp till 11k chips torskar sedan 3.5k på top pair mot tvåpar 92. Hur som helst blindsen som är 300/600 med ante 50. När detta händer sitter jag i utg med ca 6k chips blindsen är 300/600 med ante 50. Jag får AQo, höjer till 3xbb=1800. Midpos går all in med 6k chips(vi har i princip identiska stacks). Alla foldar till mig och jag har 3.9k chips kvar i min stack. Potten är ungefär på 9.5k. Frågan är om jag kan lägga mig här? alternativt ska jag folda AQo från utg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 17 April , 2005 Rapport Share Postad 17 April , 2005 Jag är bättre på cashgame än turneringar, men jag skulle nog synat, potten är så pass stor med så mkt av dina pengar inne och risken att möta AA är relativt liten iaf...Om det bar är ni så finns det nog levande ess i leken oxå... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 17 April , 2005 Rapport Share Postad 17 April , 2005 Lösning, med 10 BB kvar , gå all in preflop med sådan hand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 17 April , 2005 Rapport Share Postad 17 April , 2005 Både Djens och Che har rätt: in med degen direkt, och du måste nog syna även om han gått all-in... bortsett från mot QQ, KK, AK och AA har du nästan 50/50 eller t.o.m. bättre. Det tar jag vilken dag som helst i en turnering, men jag slipper förstås gärna göra valet. Som någon form av standard hör man ofta sägas att om en syn eller höjning innebär att man lagt in mer än 40% av stacken så bör man trycka in med allt, men här känns det som gränsfall. Jag kör nog hellre in allt direkt, trots allt hoppas man inte på en syn med AQo (bortsett från av sämre ess) utan vill primärt ta mörkarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jansa Postad 17 April , 2005 Rapport Share Postad 17 April , 2005 Satt och spelade $200+15 touren på stars och fick en väldigt bra start och tog mig snabbt upp till 11k chips torskar sedan 3.5k på top pair mot tvåpar 92. Hur som helst blindsen som är 300/600 med ante 50. När detta händer sitter jag i utg med ca 6k chips blindsen är 300/600 med ante 50. Jag får AQo, höjer till 3xbb=1800. Midpos går all in med 6k chips(vi har i princip identiska stacks). Alla foldar till mig och jag har 3.9k chips kvar i min stack. Potten är ungefär på 9.5k. Frågan är om jag kan lägga mig här? alternativt ska jag folda AQo från utg? Nu är vi ju intresserad av vad du gjorde och hur det gick... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Che Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 syn, ahn åkte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
flibben Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 syn, ahn åkte AQo vs ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Både Djens och Che har rätt: in med degen direkt, och du måste nog syna även om han gått all-in... bortsett från mot QQ, KK, AK och AA har du nästan 50/50 eller t.o.m. bättre. Det tar jag vilken dag som helst i en turnering, men jag slipper förstås gärna göra valet. Sannolikheten stämmer inte. Man är underdog mot alla pocketpar. Cirka 55 vs 45. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Vilken del av ordet "nästan" är det som är så svårtolkad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ugrath Postad 18 April , 2005 Författare Rapport Share Postad 18 April , 2005 Nu är vi ju intresserad av vad du gjorde och hur det gick... Jag ansåg att mina potodds var så bra att jag var tvungen att syna. Som sagt är egentligen de ända händerna som har mig totalt slagen AK och AA. Synade han visade AKo, ingen Q kom. Både Djens och Che har rätt: in med degen direkt, och du måste nog syna även om han gått all-in... bortsett från mot QQ, KK, AK och AA har du nästan 50/50 eller t.o.m. bättre. Det tar jag vilken dag som helst i en turnering, men jag slipper förstås gärna göra valet. Som någon form av standard hör man ofta sägas att om en syn eller höjning innebär att man lagt in mer än 40% av stacken så bör man trycka in med allt, men här känns det som gränsfall. Jag kör nog hellre in allt direkt, trots allt hoppas man inte på en syn med AQo (bortsett från av sämre ess) utan vill primärt ta mörkarna. Du har nog rätt där, det är ett gränsfall. Kanske kan man få folk att lägga AQo om man går all in istället för att höja 3xbb. Så jag spelade nog lite fel när jag höjde(var ju stor bigstack bara någon timme sen), trodde jag hade större stack jämfört med blindsen än vad som var fallet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
callen Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Potten är så stor att det bara är marginellt fel att syna när han har AK, och marginellt rätt om han har QQ eller KK, så det är en väldigt enkel syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 så det är en väldigt enkel syn. Japp, men en väldigt onödig. In med degen direkt. En del vågar dessutom inte ta synen med AK i mittenposition, så med lite tur finns det liiiite fold equity mot en dominerande hand att hämta genom att ställa in allting direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
callen Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 så det är en väldigt enkel syn. Japp, men en väldigt onödig. In med degen direkt. En del vågar dessutom inte ta synen med AK i mittenposition, så med lite tur finns det liiiite fold equity mot en dominerande hand att hämta genom att ställa in allting direkt. Jo...med AQ är man ju rätt nöjd om man får blinderna, men generellt är det väl inget fel att raisa så att man blir potcommited, jag har sett otaliga exempel på tomtar som försökt bluffa ut folk som "måste" syna. Det finns bluff equity också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 18 April , 2005 Rapport Share Postad 18 April , 2005 Nja, jag tror varken fold equityn eller bluff diton är specielt hög så pass sent i en 200$. Jag säger all-in direkt alla dar i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts