Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar


miata91

Recommended Posts

Det hade tydligen runnit glass över den.......

 

Sambon kände en konstig lukt idag när jag jobbade och hittade ett glasspaket på dammsugaren som står i en skrubb, där vi också har en frys mm.

Givetvis hade glassen smält och runnit över dammsugaren och kletat fast.

Jag fick sköta finputsningen nu ikväll, efter hon slitit med stora kladdet tidigare idag.

Den skyldiga till glassfadäsen är givetvis jag själv, som skulle slängt glasspaketet igår, men så hände nåt och jag satte ner den på dammsugaren.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan rekomendera Lyckans tärning, Argan list, Ärans tinnar och Domens dag av Rune Pär Olofsson. Handlar om sverige på 1500 talet, och framför allt om familjerna Brahe och Sparre. Denna boksvit är nog bland det bästa jag läst, och helt klart det bästa om man ser till "historisk skönlitteratur".

 

Ok, det ska kollas upp. Jag gillar definitivt böcker med lite historia i sig, även om jag ser mig som allätare när det gäller litteratur. Ser för övrigt Ebba Brahes lusthus från min altan och hela Sala med dess silvergruva är fylld med medeltidshistoria.

 

Hemma igen från 08land. På det hela taget var det en jättebra semester. Underbart väder, kanonfint hotell och Stockholmskortet var en ekonomisk succe. För 1200 spänn åkte vi gratis lokaltrafik i 3 dygn och gick in gratis på följande

Skansen: Bra, men klart sämre än Kolmården vad det gäller djur. Tråkigare hägn och skitigare vatten etc. Ungarna var inte intresserade av det övriga Skansen har att erbjuda.

Skansenakvariet: Toppen, mindre än Kolmården, men bra utformat och tillräckligt mycket för att man ska bli tillfredställd.

Junibacken: helt OK, men vete fan om jag skulle betala ordinarie inträde och komma ut nöjd.

Aquarium: trångt, fuktigt och inte så mycket att se. Barnen tyckte ändå att det var skoj, men samma som Junibacken. Tveksamt om det är värt ordinarie inträde.

Naturhistoriska museet: En höjadare! Vi var där i vintras och kunde dra över det lite snabbare, men det är definitivt värt inträdet om man nu inte köpet 08kortet.

Tom Tits: Toppenställe, också värt ordinarie inträde. Våra barn hade toppenkul där ihop med oss, men de var i yngsta laget. Lite större barn har nog ännu mer behållning av det.

 

Till det som inte var så bra var väl bussarna ut till Djurgården, totalt kaos. Som att åka boskapstransporter. Sen var faktiskt vädret i varmaste laget för att gå så mycket som vi gjorde. Sen att man är totalt borta i Stockholm gör inte saken bättre, när blodsockret sjunker på familjen och barnen nästan flyter bort. Hade jag hittat som i min egen ficka, hade det varit guld att stanna vid ett bad och pausa där med en lättare lunch.

 

På det hela taget är jag och familjen nöjda med våra dagar i huvudstaden och ångrar inte att vi satsade på det i år istället för Kolmården.

 

Min andra semestervecka lider mot sitt slut, men det gör inget för jag har två veckor till. Hoppas på värme så jag och barnen kan ligga på stranden. Trots allt så är det vad barnen gillar mest. Sol, bad och en pappa och mamma som har tid att vara med:-) Svårare än så är det inte, det gäller bara att ha vädret på sin sida.

 

Poker, vad e de fö nåt???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken comeback killen gör.... Kör du nåt VIP Race eller.... Tänk på att du måste sova och hitta på nåt kul ibland oxå....:mrgreen:

 

:)

 

Råkade hamna på lite fester och sedan blev det grönan, idag blkir det solen och sedan ska jag nog hålla grannfrun sällskap ikväll, kusinen åker till Tyskland.

 

Imorgon ska jag kasta dart i Björnlunda, på söndag blir det nog spel:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubblade ganska tidigt upp i mtt. Lever fortfarande med drygt dubbla startstacken men är grymt tiltad efter att jag timat ut med KK för att musen ballade ur:-(

Tappade 11-4k läge HU och bubblade med 55<AT. Reggar nya sng efter paus, måste få ordning på musen och tilten innan det är någon ide att spela mer.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär gör jag på Ongames 10RB+Addon.

QQ<AA sista handen före breaket...

 

Spelar sen lite bra och bygger stack, sen lite dåligt.

Då kommer den här:

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T5-2712446-65

played at "Table #53" for USD TC from 2009-08-08 14:42 until 2009-08-08 14:42

 

Seat 1: GrampsGlenn (6,885 in chips)

Seat 2: Dihxm (7,005 in chips)

Seat 3: SonicBrite7 (14,357 in chips)

Seat 4: hoppel11 (2,390 in chips)

Seat 5: DurhamK1D3 (9,760 in chips)

Seat 6: Pfatschi (9,105 in chips)

Seat 7: Dnul (4,095 in chips)

Seat 8: Rutanen1976 (9,290 in chips)

Seat 9: DarkHorse_83 (9,930 in chips)

Seat 10: L esponge (6,346 in chips)

 

ANTES/BLINDS

SonicBrite7 posts ante (20), hoppel11 posts ante (20), DurhamK1D3 posts ante (20), Pfatschi posts ante (20), Dnul posts ante (20), Rutanen1976 posts ante (20), DarkHorse_83 posts ante (20), L esponge posts ante (20), GrampsGlenn posts ante (20), Dihxm posts ante (20), SonicBrite7 posts blind (100), hoppel11 posts blind (200).

 

PRE-FLOP

DurhamK1D3 folds, Pfatschi folds, Dnul raises to 500, Rutanen1976 folds, DarkHorse_83 folds, L esponge folds, GrampsGlenn folds, Dihxm raises to 1,600, SonicBrite7 folds, hoppel11 bets 2,370 and is all-in, Dnul calls 2,370, Dihxm calls 2,370.

 

FLOP [board cards: 10 of Diamonds,8 of Diamonds,7 of Hearts ]

Dnul bets 1,705 and is all-in, Dihxm calls 1,705.

 

TURN [board cards: 10 of Diamonds,8 of Diamonds,7 of Hearts,Ace of Spades ]

 

RIVER [board cards: 10 of Diamonds,8 of Diamonds,7 of Hearts,Ace of Spades,Jack of Spades ]

 

SHOWDOWN

Dnul shows [ King of Diamonds,Queen of Spades ]

Dihxm shows [ 10 of Clubs,10 of Spades ]

hoppel11 shows [ Ace of Clubs,Ace of Diamonds ]

Dnul wins 7,410, Dnul wins 3,410.

 

SUMMARY

Dealer: Dihxm

Pot: 10,820

GrampsGlenn, loses 20

Dihxm, loses 4,095

SonicBrite7, loses 120

hoppel11, loses 2,390

DurhamK1D3, loses 20

Pfatschi, loses 20

Dnul, bets 4,095, collects 10,820, net 6,725

Rutanen1976, loses 20

DarkHorse_83, loses 20

L esponge, loses 20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer 2a i en 5-manna turbo efter K6<AA, på 964 eller nåt sånt...

 

Sen har jag en liten chiplead i en annan likadan fast högre inköp

Seat 3: Dnul (6,794 in chips)

Seat 5: Pajaro1605 (706 in chips)

 

Då händer det här...

Seat 3: Dnul (6,794 in chips)

Seat 5: Pajaro1605 (706 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Dnul posts ante (60), Pajaro1605 posts ante (60), Pajaro1605 posts blind (300), Dnul posts blind (600).

 

PRE-FLOP

Pajaro1605 bets 646 and is all-in, Dnul calls 646.

 

Sen kommer i följd:

J9<KT

en hand där han träffar flop, jag foldar

K5<AK

J3<37 och ridå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde 2st MTTs igår.... Börja med en 54a där jag kom runt 16e plats för dubbla pengarna. Höjde upp efter en limp med AKd, vilket limparn synar. Floppen kommer Q hög mer 2 ruter. Sigge checkar jag ställer in och sigge synar. Han har KQ och ingen ruter eller A kommer till min räddning. Trist att busta men hade klonkat AJ>AQ och AJ>AK tidigare så skall väl inte vara missnöjd trots allt.

 

Sen blev det även i liten 22a där jag kom 9a för drygt pengarna tillbaka. Var shortstackad i princip hela tiden men lyckades sno nångång och ha bra hand de gångerna jag blev synad.

 

Reggade oxå min Everest ticket, och glömde bort det när den plötsligt drog igång efter cirka 1,5h. Var ganska mosig i huvet när den börja och spela bort mig till 200marker, 2 gånger med 10 spelare kvar men klonkade mig tillbaka in igen. När vi var 5kvar tappa jag nästan hela stacken när jag ställde in AQ och kortisen syna med TT. Åkte några händer senare men fick iaf en step 3 ticket, vilket jag måste vara nöjd med efter den miserabla starten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt är kvällens projekt att beställa en damssugare och kanske en ny dator.

EDIT: dammsugare beställd. http://www.tretti.se/sok/volta%20u7540

Eftersom dåliga dammsugare är värdelöst, och billiga udda modeller aldrig går att köpa påsar till och att man aldrig kan lita på försäljare hittade jag den här som var bästa köp enligt nåt test.

Man kan säkert inte lita på tester heller, men nu är den iaf inköpt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick kanon idag.

Lirade 9 st $11. 1,1,1,2,2,3,3,5,5, plus 170 på dem.

ITM i mtt, hade bra kortsnitt och lite tur. Gjorde nåt donkspel, men också några ganska bra stölder nära bubblan. Slutade 89:a och knappt $40 rikare. Totalt ca 210 plus, det får jag vara nöjd med.

 

Skulle verkligen behöva jobba på mitt itm spel, men det var inte så lätt när man inklämd mellan två storstackar. Pusha 58 först in från sb och bb synade med QT, vilket jag tycker var en tveksam syn, det var ändå för en tredjedel av hans stack. Det kanske var rätt av honom eller fel av mig att gå AI. Trodde jag hade lite FE med ca 30k, han hade ca 90 k och blindsen var på 3/6k plus ante.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heja BF

Snygga resultat.

 

Själv har jag ännu inte slängt in några molas på nån site, utan harvar på med de få korvören jag har inne på några siter (pga bristande motivation).

 

Tror det blev -$2 på 5-manna turbos på Ongame, efter alltför många 2a plac.

Dubblade rullen på Paradise på NL25 ca $16-32.

 

Köpte största grabbens första benskydd och fotbollsstrumpor igår.

Han blev överlycklig och imorgon börjar hans fotbollsträning efter sommaruppehållet.

Vi verkar även få med en av hans kompisar som också var sugen att prova.

 

Måste hitta nån livepoker i sensommar/höst så man inte kommer helt oförberedd till Mallorca i november för Spanska Mästerskapen med Eurosuperpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...