Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar


miata91

Recommended Posts

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Whiii första plus dagen sen Reinfeldt blev statsminister heller nåt åt det hållet.

 

Spela iofs bara 4xsng och en liten turre. Kom 1a, 2a, 3a och 4a i mina Sng. Hade KK<TT för ITM men sigge floppa T och jag satt kvar med 400 och bubblade handen efter.

 

I turren gick jag rätt långt och kom runt 50-60e plats med 160 platser betalda. Synd att det inte räckte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit missa precis finalbordet på 5hunkan på svenska spel.

 

Låg runt 5-6e plats när jag plockar upp AKd. Chippien höjer till 3850 och jag degar in allt för nästan 16k. Alla foldar å chippien tar tidsbanken och hittar synen i sista sekunden med 99. Första kortet som kommer på floppen är en härlig K men det dyker även upp en sketen 9a. Rivrar K bara för irritera mig lite till.

 

Var illa på sng oxå kom 3a i en sen åkte jag med AA<JT, AK<A5 och AK<A2 i de andra surt.

 

JÄVLA FITTHEMUL PÅ SVS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På lördag kväll kommer föräldrarna hit och tar barnen, så vi får gå på bio för första gången på också mycket länge.

 

ENJOY:-) Hur kul det än är med barn är det kul att göra vuxensaker ibland. Våra barn har nog inte sovit borta mer än 7-8 ggr på 6 år, men de ggr har det alltid varit trevligt att vara lite skönt ansvarslös och oplanerad.

 

Själv har jag bakat bullar och rulltårta till lillemans 4-årskalas.

 

Funderar på att åka och hälsa på en kompis i Gävle och åka lite vattenskidor idag. Annars blir det lite vattenskidor hemma senare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var bara en dryg timmes dinering igår, eftersom det var första gången båda var iväg utan oss.

 

Idag fick jag gå och lägga mig efter att alla vaknat... klev upp ca 10.30.

 

Lunch snart, sen ska jag hitta på nåt med barnen så att sambon får städa ur en skrubb där vi har TOTALT KAOS.

 

Tveksamt om det blir nån poker förrän lördag kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lillplus på sng idag, sen klonka jag en ticket till Championchip. I morgon blir det U2 i Göteborg, skall bli grymt kul.

 

Måste säga att jag inte fattat grejen med U2, men det blir säkert en stor folkfest.

 

Idag ska huset fyllas med barn då det är dags för lillemans kompiskalas. Barnkalas är bland de svettigaste tillställningarna som finns, tur att de bara fyller en gång om året.

 

Ändrade semesterplaner, vi tar en tvådagars övernattning i Stockholm istället. Köper Stockholmskortet och får gratis inträde till allt, verkar det som. Blir väl Skansen, Junibacken, Fjärilshuset, Grönan....Kolmården har vi trots allt varit på minst 10 ggr på 6 år.

 

För övrigt går jag och drar på något litet virus eller nåt som aldrig bryter ut, men heller inte vill ge sig. Surt..

 

Poker har det inte blivit något alls utav. Har läst mycket böcker, runt 10 st sen maj. Har just avslutat en serie på 4 böcker om Ceasar, nu måste jag fundera på vad nästa bokprojekt ska bli. Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekomendera Lyckans tärning, Argan list, Ärans tinnar och Domens dag av Rune Pär Olofsson. Handlar om sverige på 1500 talet, och framför allt om familjerna Brahe och Sparre. Denna boksvit är nog bland det bästa jag läst, och helt klart det bästa om man ser till "historisk skönlitteratur".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lillplus på sng idag, sen klonka jag en ticket till Championchip. I morgon blir det U2 i Göteborg, skall bli grymt kul.

 

Hoppas det var kul!?

 

Måste säga att jag inte fattat grejen med U2, men det blir säkert en stor folkfest.

 

Idag ska huset fyllas med barn då det är dags för lillemans kompiskalas. Barnkalas är bland de svettigaste tillställningarna som finns, tur att de bara fyller en gång om året.

 

Ändrade semesterplaner, vi tar en tvådagars övernattning i Stockholm istället. Köper Stockholmskortet och får gratis inträde till allt, verkar det som. Blir väl Skansen, Junibacken, Fjärilshuset, Grönan....Kolmården har vi trots allt varit på minst 10 ggr på 6 år.

 

För övrigt går jag och drar på något litet virus eller nåt som aldrig bryter ut, men heller inte vill ge sig. Surt..

 

Poker har det inte blivit något alls utav. Har läst mycket böcker, runt 10 st sen maj. Har just avslutat en serie på 4 böcker om Ceasar, nu måste jag fundera på vad nästa bokprojekt ska bli. Några tips?

 

Strunta definitivt i Aquaria!!

 

Se upp med Ressels båt!! (ingår i Sthlmskortet)

Den var nämligen ur funktion när vi var uppe.

 

Vi tog tunnelbana och buss från Södermalm ut till Djurgården.

 

-------------------------------------------------------------------

 

Drog igång lite poker igår.

MTTs som slutade -$51.50.

 

Nya tag med pokern ikväll.

 

Imorrn börjar jag jobba igen... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde klart min bonus idag... blev +-0 idag. Totalt blev det så här...

 

tiltamig.jpg

 

Bonusen var på 500 buck, så 350 kvar efter förlusten på spelet skulle man kunna tro. Men jag torska nästan 200 på CG, så kvar till mig blir knappa 150.

 

Körde min stepsticket på Everest idag med. Var chippie när det var 3kvar och satte shortyn allin med KQ han syna med K7 och klonka 7.an. Sen var det jämnt. Samma kille höjde lite senare upp på SB, jag syna med AT. Floppen kom T33, han ställde jag syna. Han hade 34 och jag fick 400 kvar och åkte nästa hand. TILT

 

Surt att den siggen fick vinna 2 händer mot mig, tidigare ledde jag nog med 5-0 av händer som gått till showdown mot honom. Byggde hela min stack på honom. Han tog fån övriga spelare ibland med en hel del tur, för att senare ge mig markerna. Jaja.... fick ju en ny step 4 ticket, men var ett trist slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...