Gå till innehåll

Nytt "VIP Cashback" system från 1:e Feb, bra eller dåligt?


jason

Recommended Posts

Hittade nedanstående information, konstigt nog så har inte min sajt gått ut med någon info. Undrar just vad som gäller med gamla avtal som man har direkt med sajter, rivs dom upp och alla följer nedanstående? eller kör man på som vanligt?

 

Någon som har någon åsikt om detta är ett förbättrat VIP system än det tidigare?

 

 

 

Entraction will on the 1st of February make a big change regarding to the network loyalty program VIP Cash Back GOLD.

 

January will be the last month when VIP Cash Back GOLD is available for players and the last payout is the 1st of February.

 

The reason behind the removal is that VIP Cash Back GOLD is not attractive enough for the big segment of small and medium players that count for about 75%-80% of the rake on the network level, while being too costly for the small segment of big players.

 

 

 

Entraction will with the launch of Monthly VIP Bonus change the ratio of 1 VIP-point. Currently players are awarded 1 VIP-point for each €0.40 in rake or tournament fee. From the 1st of February 1 VIP-point will be awarded for each €0.50 in rake or tournament fee.

 

 

 

Monthly VIP Bonus

 

Monthly VIP Bonus is based on the amount of VIP-points a player earns during the period 1st to last every month.

 

The player will on the 1st every month get a payout based on the previous months play

 

Level: VIP Required: Pay-out (euro): Additional pay Pay-out ( euro\vip):

Level6 16 000 3 600 450 \ 2 000

Level5 9 000 1 800 200 \ 1000

Level4 5 000 875 140 \ 800

Level3 2 000 300 75 \ 500

Level2 800 80 20 \ 200

Level1 300 25 5 \ 100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att det numera tar längre tid att spela ihop vip poäng, känns som dom mixtrat på något sett, spelade varierande under 4 timmar med en del potter på runt 25€, jag kom upp i 30Vip under den tiden, normalt så skulle jag nog ha fått runt 100vip, så enligt min mening så är sänkningen från 500 till 300 Vip i själva verket en höjning till 1000Vip. thats all. i övrigt har jag lärt mig att ska man spela poker på nätet så ska man inte göra det på 24hpoker, men det är klart roligaste siten att spela på, men det där med slumpgenerator existerar inte fullt ut, enligt mig så är det gjort så att det alltid ges bra kort till 2 spelare för att det ska bli stora potter. jag kan ta hur många exempel som helst... spelar numera på Svenskaspel, där märker man att det är slumpmässigt, går tom att vinna lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en liten uträkning i h5a-gruppen, dokorn undrade. Min analys, som säkert är felaktig, var att det var en förbättring för medelvolymspelaren, en försämring för jättegrindern och en försämring får lågspelaren. Men om man kombinerar med (reload)bonusar och hoppar runt på sajterna såg det riktigt bra ut, då kom man upp till 50% tillbaks hyfsat enkelt på alla nivåer utom de lägsta (där det är svårt att få vips).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att det är rätt bra men då ligger jag också som du säger i mellansegmentet och räkna ut att jag får mer på det nya systemet.

 

Dock så fick jag inte info från den site jag spelar själv utan läste det i ett nyhetsbrev jag fick i torsdags från ett annat bolag jag har ett gammalt konto på. Fick först info när jag skickade mail till support och frågade om det. Verkar som om de inte bryr sig att säga till någon och tar konsekvenserna i början av Mars. jag byter sida iallafall:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undrar över är om det påverkar alla spelare eller bara dom som spelar med vip cashback gold i ryggen? Rent praktiskt är det ju typ ingen som spelat med cashback gold sedan vip-systemet gjordes om för ett år sedan eftersom detta har varit så otroligt extremt dåligt.

De flesta sitter ju med antingen 30% eller 60% flat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undrar över är om det påverkar alla spelare eller bara dom som spelar med vip cashback gold i ryggen? Rent praktiskt är det ju typ ingen som spelat med cashback gold sedan vip-systemet gjordes om för ett år sedan eftersom detta har varit så otroligt extremt dåligt.

De flesta sitter ju med antingen 30% eller 60% flat.

 

Ja,med flat rb gör det ju ingen skillnad alls.Man bara räknar sin rake i vip x 0,5e istället för 0,4e....Ot,jag hittar fan ingen euro-knapp på mitt tangentbord..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undrar över är om det påverkar alla spelare eller bara dom som spelar med vip cashback gold i ryggen? Rent praktiskt är det ju typ ingen som spelat med cashback gold sedan vip-systemet gjordes om för ett år sedan eftersom detta har varit så otroligt extremt dåligt.

De flesta sitter ju med antingen 30% eller 60% flat.

 

 

Kan nog vara bra att kolla upp det, finns säkert en del sajter som gärna slopar dom fasta avtalen och hänvisar till att det är nytt system nu. Så man skall nog inte ta för givet att ens fasta avtal fortsätter som vanligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Såhär ser rakeback-nivåerna ut med det nya "VIP Cashback".

 

VIP Points Bonus

> 16,000 €3,600 = 45 % RB

> 10,000 €2,000 = 40 % RB

> 5,800 €1,015 = 35 % RB

> 2,000 €300 = 30 % RB

> 800 €80 = 20% RB

> 700 €45 = 12,86% RB

> 600 €40 = 13,3 % RB

> 500 €35 = 14 % RB

> 400 €30 = 15% RB

> 300 €25 = 16,67 % RB

 

Intressant att notera är att första nivån för rakeback har sänkts, men mellan 300 VIP (vilket motsvara €150 i rake) och 800 VIP (vilket motsvara €400 i rake) så MINSKAR rakebacken ju närmare du kommer. Väldigt kasst imo. Dr. Roland pratade om att vissa hade 30% flat rb, vore väldigt intressant att ta del av ett sådant erbjudande eftersom man först får 30% RB när man rakear €1000 i månaden. För storfräsaren har de försämrats betydligt eftersom maximal RB nu är 45 % mot tidigare 60%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär ser rakeback-nivåerna ut med det nya "VIP Cashback".

 

VIP Points Bonus

> 16,000 €3,600 = 45 % RB

> 10,000 €2,000 = 40 % RB

> 5,800 €1,015 = 35 % RB

> 2,000 €300 = 30 % RB

> 800 €80 = 20% RB

> 700 €45 = 12,86% RB

> 600 €40 = 13,3 % RB

> 500 €35 = 14 % RB

> 400 €30 = 15% RB

> 300 €25 = 16,67 % RB

 

Intressant att notera är att första nivån för rakeback har sänkts, men mellan 300 VIP (vilket motsvara €150 i rake) och 800 VIP (vilket motsvara €400 i rake) så MINSKAR rakebacken ju närmare du kommer. Väldigt kasst imo. Dr. Roland pratade om att vissa hade 30% flat rb, vore väldigt intressant att ta del av ett sådant erbjudande eftersom man först får 30% RB när man rakear €1000 i månaden. För storfräsaren har de försämrats betydligt eftersom maximal RB nu är 45 % mot tidigare 60%.

 

Maila till pokermanager på alla olika skins och säg hur mycket du rejkar och att du vägra spela för <60% så är det tillslut någon som nappar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maila till pokermanager på alla olika skins och säg hur mycket du rejkar och att du vägra spela för <60% så är det tillslut någon som nappar!

 

Låter ju väldigt intressant, tror du man kan göra en separat deal? Vet att man på Unibet får 30% RB när man rakear €100/månad, ganska stor skillnad mot VIP Cashback där man får 30% först vid €1000/månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...