Gå till innehåll

dålig bluff eller inte? (nybörjare på internet)


Melack

Recommended Posts

#Game No : 927056659

***** Hand History for Game 927056659 *****

$100/$200 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 27, 21:54:11 ET 2009

Table Sture 6 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 2

Seat 1: FI ( $40000 )

Seat 2: HERO ( $42837.16 )

FI posts small blind [$100].

HERO posts big blind [$200].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 5s 4s ]

FI calls [$100].

HERO raises [$400].

FI calls [$300].

** Dealing Flop ** [ Ah, Ac, 2s ]

HERO checks.

FI checks.

** Dealing Turn ** [ 3s ]

HERO bets [$700].

FI calls [$700].

** Dealing River ** [ As ]

HERO bets [$1250] .

FI raises [$3000].

HERO is All-In [$41737.16]

FI is All-In [$38900]

 

HERO shows [ 4s, 5s ]

FI does not show cards.

HERO wins $2837.16 from side pot#1

HERO wins $79985 from the main pot

 

När jag spelade tänkte jag såhär: innan floppen vet jag inte riktigt varför jag väljer att spela en så svag hand som 54. alltså egentligen vet jag ju självklart att den inte är så bra mot t.ex EK eller ett hålpar som motståndaren oftast har när han höjer innan floppen. När floppen kommer tänker jag ge upp handen men eftersom motståndaren också verkar vilja det så får jag se fjärde gatan gratis. här får jag en stege, såjag satsar ungefär lika mycket som är i potten. så första frågan är: ska jag satsa mer än potten här för att få t.ex EK att lägga sig? för om det kommer en kung på sista kortet så måste jag ju nästan lägga mig och det är synd med en stege. aja iaf så synar ju motståndaren. sen kommer sista kortet och då får jag färg men det ligger nu tre E på bordet. jag satsar för att jag tänker att jag kan få honom att tro att jag har fyrtal men så höjer han min satsning?!? när jag spelade tänkte jag att det kan väl inte vara så stor chans att han har fyrtal så jag försöker att bluffa igen och därför går jag allin vilket är ganska mycket eftersom potten är liten. nu i efterhand har jag försökt räkna lite på om jag spelade detta rätt och det verkar som om jag inte har gjort det (när jag spelade tänkte jag inte ens på att han kanske tom. kunde ha kåk) jag har supersystem här bredvid och där står det att:

 

chansen att få ett par innan floppen: 5.88%

 

sen på http://hem.passagen.se/benthorn/statistik/sannolikhet.htm så står det att sannolikeheten att få ett ess på handen är 4/5 (vilket är 80%)

 

så om man får ett ess 80% borde man ju få en 3a 80%

 

så jag får det till att han har ett ess, ett par, en trea eller en tvåa 245.88% (80+80+80+5.88) av gångerna så alltså är det ganska dåligt av mig att bluffa här eftersom han ganska ofta har en bättre hand

 

men ändå när han han synat mitt bet så visar han inte sin hand. här märker man verkligen att det finns många dåliga spelare på internet (jag själv spelar t.ex myycket bättre LIVE eftersom man kan läsa sina motspelare mycket lättare och jag är ganska så bra på det brukar folk säga). alltså jag hade fattat om han kanske hade synat mig en färg eller nåt men nu vinner jag med den absolut lägsta färgen.

 

kan inte någon säga vem som egentligen spelade den här handen mest dåligt. var det jag som bluffade även fast att han kommer ha en bra hand väldigt ofta eller var det han som synade mig och inte ens slog lägsta färgen när det låg så många farliga kort ute??

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker personligen att din satsning på river är genial.

 

(Men jag är inte duktig på cashgame så jag lämnar övriga att kommentera resten av texten.)

 

Edit: Du är medveten om att du har färgstege va? Det är ganska stor skillnad på färgstege och lägsta färgen. I detta fallet hade du troligen flyt nog att han hade minst kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levlar du eller?

 

Du inser inte att du har färgstege (och att motståndaren kanske svor när han såg det och hans kåk dog)?

 

...så jag får det till att han har ett ess, ett par, en trea eller en tvåa 245.88% (80+80+80+5.88) av gångerna så alltså är det ganska dåligt av mig att bluffa här eftersom han ganska ofta har en bättre hand

 

Får inte riktigt ihop matten heller.

 

Ganska sällsynt att man har över 100% av kortleken som vinstkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#Game No : 927056659

***** Hand History for Game 927056659 *****

$100/$200 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 27, 21:54:11 ET 2009

Table Sture 6 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 2

Seat 1: FI ( $40000 )

Seat 2: HERO ( $42837.16 )

FI posts small blind [$100].

HERO posts big blind [$200].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 5s 4s ]

FI calls [$100].

HERO raises [$400].

FI calls [$300].

** Dealing Flop ** [ Ah, Ac, 2s ]

HERO checks.

FI checks.

** Dealing Turn ** [ 3s ]

HERO bets [$700].

FI calls [$700].

** Dealing River ** [ As ]

HERO bets [$1250] .

FI raises [$3000].

HERO is All-In [$41737.16]

FI is All-In [$38900]

 

HERO shows [ 4s, 5s ]

FI does not show cards.

HERO wins $2837.16 from side pot#1

HERO wins $79985 from the main pot

 

När jag spelade tänkte jag såhär: innan floppen vet jag inte riktigt varför jag väljer att spela en så svag hand som 54. alltså egentligen vet jag ju självklart att den inte är så bra mot t.ex EK eller ett hålpar som motståndaren oftast har när han höjer innan floppen. När floppen kommer tänker jag ge upp handen men eftersom motståndaren också verkar vilja det så får jag se fjärde gatan gratis. här får jag en stege, såjag satsar ungefär lika mycket som är i potten. så första frågan är: ska jag satsa mer än potten här för att få t.ex EK att lägga sig? för om det kommer en kung på sista kortet så måste jag ju nästan lägga mig och det är synd med en stege. aja iaf så synar ju motståndaren. sen kommer sista kortet och då får jag färg men det ligger nu tre E på bordet. jag satsar för att jag tänker att jag kan få honom att tro att jag har fyrtal men så höjer han min satsning?!? när jag spelade tänkte jag att det kan väl inte vara så stor chans att han har fyrtal så jag försöker att bluffa igen och därför går jag allin vilket är ganska mycket eftersom potten är liten. nu i efterhand har jag försökt räkna lite på om jag spelade detta rätt och det verkar som om jag inte har gjort det (när jag spelade tänkte jag inte ens på att han kanske tom. kunde ha kåk) jag har supersystem här bredvid och där står det att:

 

chansen att få ett par innan floppen: 5.88%

 

sen på http://hem.passagen.se/benthorn/statistik/sannolikhet.htm så står det att sannolikeheten att få ett ess på handen är 4/5 (vilket är 80%)

 

så om man får ett ess 80% borde man ju få en 3a 80%

 

så jag får det till att han har ett ess, ett par, en trea eller en tvåa 245.88% (80+80+80+5.88) av gångerna så alltså är det ganska dåligt av mig att bluffa här eftersom han ganska ofta har en bättre hand

 

men ändå när han han synat mitt bet så visar han inte sin hand. här märker man verkligen att det finns många dåliga spelare på internet (jag själv spelar t.ex myycket bättre LIVE eftersom man kan läsa sina motspelare mycket lättare och jag är ganska så bra på det brukar folk säga). alltså jag hade fattat om han kanske hade synat mig en färg eller nåt men nu vinner jag med den absolut lägsta färgen.

 

kan inte någon säga vem som egentligen spelade den här handen mest dåligt. var det jag som bluffade även fast att han kommer ha en bra hand väldigt ofta eller var det han som synade mig och inte ens slog lägsta färgen när det låg så många farliga kort ute??

 

tack på förhand

 

 

För att vara helt ärlig tycker jag du resonerar väldigt märkligt i flera steg av den här handen. Först och främst så är det ju internet så du måste ta 245.88% och gångar med 2 med hänvisning till Murphys law så jag tror att 491.76% chans att han har ett A,2 eller 3 är nog en mer korrekt siffra.

 

När du spelar på så pass små stakes som ni ändå gör här och är så shortstackade som ni ändå är så vill du ju verkligen extrahera värde ur sen potentiell hand som 45 som dessutom är suited vilket höjer vinstchansen med i runda slängar 37%. Jag föreslår en enkelraise av hans bet preflop för att sen klickbeta hela vägen till river och där trycker du sen in degen direkt för att få det att se ut som en bluff för att få ut maximalt värde ur din hand.

 

Tycker helt ärligt att ni båda spelade handen som två clowner på crack! När du plockar upp monster som tex färg då måste du våga representera två paret hela vägen. Ett alternativ kan annars vara att på river beta ca 95%-97% av din stack och folda mot en raise för att visa att du menar allvar och kolla om han verkligen har ässet. Foldar du då mot en push så har du ju fortfarande runt 1000 dollar kvar och det är ju jättemycket pengar!!!! Och då kan du ju kanske köpa en begagnad bil eller bjuda mamma på en charterresa. Det är väldigt viktigt att tänka steget längre i poker och inte bara stirra sig blind på den pott man just spelar.

 

Lycka till så ses vi när du kommer upp på de lite intressantare nivåerna.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...