Gå till innehåll

Ensam kvar på jorden!


Kraxe

Recommended Posts

Även på flashback.se finns denna diskussion, där en annan person som tänkt samma sak startat en tråd.

 

 

Något som jag tänkt på då och då:

 

Vad skulle du göra om du vaknar en morgon och alla andra människor är döda, låt säga av ett virus som bara du råkade vara immun mot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade levt livet hittat på jävulskap och dylikt...

 

 

...ett tag iaf hade nog tröttnat efter en liten stundoch då vete fan är nog för feg för att ta livet av mig.

 

eller vänta kom på att alla släktingar och vänner är borta så hade nog letat upp ett vapen och skjutit mig direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit 100% saker pa att vara enda overlevande: egentligen ingen skillnad med mitt liv nu. Ar ratt ensam, hehe. Ne, men jag hade nog inte begatt sjalvmord. Finns ju djur kvar. Hunden ar basta vannen (NEJ, bevara mig alla snuskiga skamt har tack). Hade forsokt skapa nagot AI som man kanske kunde haft som van.

 

Hade jag inte varit saker pa att jag ar ensam: agnat mitt liv at att hitta andra overlevande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åka världen över och köra alla världens olika bilar, se hela världen utan bilköer. Lite jobbigt med lik överallt dock.

 

Sen tänker jag lite på Cheech and Chong när dom kör stand up och simulerar att Cheech blir uppskjuten i rymden, kanske är så när man är riktigt ensam. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här situationen påminner lite om när de tänder upp när krogen stänger...

 

Tebax till ämnet: Jag skulle blir förbannad att det inte fanns nån kvinna kvar så man kunde försöka fortplanta människosläktet igen. Sen när jag insett att jag kommer vara den allra sista mäniskan över huvudet taget kommer jag nog tycka det var lite skrattretande att det var just jag. En ungkarl till speltorsk blir alltså den sista mäniskan på jorden. Intressant...

Därefter skulle jag nog försöka komma på något sätt att göra meddelanden till eftervärlden utifall nån utomjording nån gång skulle hitta planeten eller om liv skulle återuppstå igen på nåt sätt.

När jag gett upp det projektet ska jag ta en lång promenad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bygga jättelikt monument till min egen ära efter devisen "man vet ju aldrig vad som händer i framtiden". I guld!

 

Sen skulle jag nog göra allt dumt jag kan komma på. Typ övernatta i charkdisken på ICA, förstöra saker med eld/sprängämnen/stora bilar, gjuta in Markoolio-merchandise i betong, samla på mig märkliga prylar.. Ja, allting egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...