Gå till innehåll

Spelutredningen 2008, är den ett skämt??


RobinHod

Recommended Posts

Den 600 sidor långa utredningen, som kom förra månaden vill förbjuda personer i Sverige att spela nätpoker på utländska siter, eftersom regeringen inte får in någon skatt:lol:

För att uppnå detta mål att få hem spelarna till SS (svenska spel) vill man använda två metoder:

1. Förbjuda svenska banker och kortinstitut att skicka till en av staten (stasi)

upprättad lista av spärrade motagare.

 

Blev ni upprörda? Vänta bara på metod nr.2 (sid 411 - 432 i utredningen)!!!!

 

2. Förbud av elektronisk kommunikation av spel till domännamn o IP-adresser

Man vill alltså införa det italienska blockeringssystemet som innebär att internetleverantärerna varje månad får en spärrlista av staten med spärrade IP-adresser som kunderna ej får besöka.

Varje konsaterat brott kan ge leverantörena böter på upp till 80 000 Euro.

Att man blockerar som galningar i Italien ser man på utredningens statistik fär Juli-08 som gav ca. 800000 omdirigeringar till en varningssida varje dag!!!

 

Själv har jag inget emot att spela på SS. Visserligen ful grafik, inga bonusar o ingen rakeback men detta uppvägs med endast 2.5 procent rake. Vad som gör mig irriterad är denna ständigt ökande övervakning från våra myndigheter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker TS har rätt att starta tråden. Själv är jag inte tillåten att svara på sådan här frågeställning i alla lägen...:roll:

 

Hela skiten är bara ett sätt för Staten att förhala de direktiv som kommit från Bryssel. Jag är förvånad att folk är så korkade i pokersvängen, så att de tror att utredningen är en lag som kommer att drivas igenom.

 

Mest förvånad är jag över de inom "eliten" som fört någon form av lobbyverksamhet för pokerspelarnas räkning.

Ingen, säger INGEN av er fattar hur svensk politik fungerar. I annat fall skulle ni aldrig ha drivit era frågor till politikens korridorer.

 

Hela Svepofs "lobbyverksamhet" , som man stolt påpekat i åratal, är fullständigt värdelös. Det har jag sagt sedan Svepof bildades och nu har vi facit på skiten. Likförbannat är LappRoffe en idiot...

 

Jag har god lust att slänga in en harang om stämningsförfarandet mot Staten också, men det vore en ban snabbare än Lucky Lukes revolver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är väldigt positivt att spelet regleras hårdare, med spelgränser, uttag.

Dessutom tycker jag det är skönt att slippa oseriösa skitsajter som pysslar med fusk som rakeback etc.

 

wtf!??

Du slipper dem inte nu, om du undviker spela på andra sidor än svs?

Är det inte snarare insättningar som "ska" regleras?

Spelgränser? Inget hindrar en från att maxa stopploss på svs!

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...