Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Jag har tid bokat 11:15 på blodcentralen för att ge blod, hoppas det kan boosta min karma lite. Kan hålla dig uppdaterad om det funkar

 

Låter ju som något. Länge funderat på att ta mig ett besök i kyrkan men det har aldrig blivit av. Börjar nog bli dags när desperationen tar vid

 

Aouch. De sista bluffarna är sjukt kalla. Hoppas att det beror på tilt. För så här dåligt tror jag inte att du spelar i vanliga fall?

 

Försöka bluffa bort ngn från A, kom igen. Lägger någon någonsin toppar.

 

"Sjukt kall" tycker jag är att ta i angående QJ. Foldar ut A3-A4 och A7-A9 garanterat vilket han kommer ha rätt ofta. Man kanske inte gör det på ongame men iallafall bland nitsen på b2b ;) AQ och AK kommer han aldrig ha. AJ trebettar han ibland också. Fortfarande dåligt men knappast i klass med den andra handen

 

Den andra är bara cpspewtilt och obv skitkall. Efter den drog jag från datorn i vrede... Tiltar sällan i själva spelet (desto mer IRL) men idag kom det. Blivit svårare och svårare att kontrollera ju längre den här streaken dragit ut sig, och detta har givetvis bidragit till att den fortsätter.

 

Ska börja spela med stoploss och kommer sätta den till 3.5bi tänkte jag, och då ska jag ta en paus på minst 30 min innan jag fortsätter. Ska också gå ner på NL200 om rullen på siten går under 6k. 7.5 bi att spela med i dagsläget alltså. Sjukt om det skulle behöva ske efter 1 år som reg på NL$600/NL€400

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade 1k händer till med stenhård fokus och bara 6 bord. Plussade 300 trots att jag förlorade ytterligare en 200bb pott men inte vann någon. Skönt således!

 

Dagen häftiga €3333 (sick imo)

 

 

SnapSyn! Kör DingDingDing ljudet och hoppas att K, 8 eller spader inte kommer på river, spader som inte parar brädan obv.

 

Vilka händer sätter du honom på? Känner i efterhand att allt annat än syn är löjligt men när handen utspelade sig blev jag sjukt konfunderad... Och hittade folden. Så jävla störd man är. Skeppar gladeligen in det i många mycket sämre spots men här tvekar man. Suck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilka händer sätter du honom på? Känner i efterhand att allt annat än syn är löjligt men när handen utspelade sig blev jag sjukt konfunderad... Och hittade folden. Så jävla störd man är. Skeppar gladeligen in det i många mycket sämre spots men här tvekar man. Suck

 

Sätter mig själv på set o sen synar, svårare än så är det inte ;)

Nejvars, ska inte strö salt i såren. Vi hoppas väl se par med en spader typ, eller kanske nåt roligt 2p.

 

 

Rätt uppenbart vad du behöver, du behöer komma bort från datorn, slappna av lite och unna dig ett par riktiga redbull-fyllor. Bara till att boka budgetflyg o budgethotell i Dortmund och komma ner och hänga med mig o Steve ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter mig själv på set o sen synar, svårare än så är det inte ;)

Nejvars, ska inte strö salt i såren. Vi hoppas väl se par med en spader typ, eller kanske nåt roligt 2p.

 

 

Rätt uppenbart vad du behöver, du behöer komma bort från datorn, slappna av lite och unna dig ett par riktiga redbull-fyllor. Bara till att boka budgetflyg o budgethotell i Dortmund och komma ner och hänga med mig o Steve ^^

 

I den här handen antar jag att den tangegången räcker. Mkt illa spelat...

 

 

Jo det behöver jag definitivt. Dortmund låter sådäääääär dock :D Tyskar liksom. Ska definitivt pallra mig iväg på någon pokerresa inom de närmsta månaderna iallafall. Vore kul att träffa er båda! Kommer nog tillfällen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den här handen antar jag att den tangegången räcker. Mkt illa spelat...

 

 

Jo det behöver jag definitivt. Dortmund låter sådäääääär dock :D Tyskar liksom. Ska definitivt pallra mig iväg på någon pokerresa inom de närmsta månaderna iallafall. Vore kul att träffa er båda! Kommer nog tillfällen :)

 

San Remo ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

San Remo ftw!

 

Ja det kunde vara något kanske!

 

Finns väl mängder av bordeller i Dortmund8-)

 

lol :)

 

 

Snart ska jag sova men det är en hand från dagens spel jag inte riktigt kan släppa. FI är 25/22 68% fold to trebet och en av de bästa regsen på nätverket. 280 kvar att pusha i 380 potten. När färgen lägger sig har jag ingen aning om vad han ska syna med som vi slår. Inte många sämre Q i hans synrange pre tror jag inte... På en såpass dragig bräda tror jag han hör av sig tidigare med en Q också. Vad gör vi? Är checksyn en dålig idé?

 

CO (€419,80)

Button (€623,25)

SB - Hero (€467,00)

BB (€400,00)

UTG (€81,50)

MP (€466,80)

 

Preflop: Hero is SB with K:diamond:, Q:heart:

3 folds, Button raises to €10,00, Hero raises to €38,00, 1 fold, Button calls €30,00

 

Flop: (€84,00) Q:spade:, 9:spade:, Q:diamond: (2 players)

Hero bets €52,00, Button calls €52,00

 

Turn: (€188,00) 7:heart: (2 players)

Hero bets €105,00, Button calls €105,00

 

River: (€398,00) 4:spade: (2 players)

Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kunde vara något kanske!

 

 

 

lol :)

 

 

Snart ska jag sova men det är en hand från dagens spel jag inte riktigt kan släppa. FI är 25/22 68% fold to trebet och en av de bästa regsen på nätverket. 280 kvar att pusha i 380 potten. När färgen lägger sig har jag ingen aning om vad han ska syna med som vi slår. Inte många sämre Q i hans synrange pre tror jag inte... På en såpass dragig bräda tror jag han hör av sig tidigare med en Q också. Vad gör vi? Är checksyn en dålig idé?

 

CO (€419,80)

Button (€623,25)

SB - Hero (€467,00)

BB (€400,00)

UTG (€81,50)

MP (€466,80)

 

Preflop: Hero is SB with K:diamond:, Q:heart:

3 folds, Button raises to €10,00, Hero raises to €38,00, 1 fold, Button calls €30,00

 

Flop: (€84,00) Q:spade:, 9:spade:, Q:diamond: (2 players)

Hero bets €52,00, Button calls €52,00

 

Turn: (€188,00) 7:heart: (2 players)

Hero bets €105,00, Button calls €105,00

 

River: (€398,00) 4:spade: (2 players)

Hero

 

 

Ez värdepush imo. Ett färgdrag lär han spela mer aggro emot en aktiv 3-bettare vilket du ändå verkar vara, och även en Q troooor jag han raisar nånstans i handen innan river. Skulle säga att han är sjukt viktad åt ett par, kanske en nia eller varför inte TT-JJ eller kanske tom en slowspelad AA-KK preflop (mindre troligt). Visst, kanske inte förväntar oss att få syn av sämre hand så ofta men jag tror heller inte att vi är slagna speciellt ofta. Har sett folk intala sig själva att du enbart värdepushar färg här och därför synat med JJ-TT för att du är så polariserad då o blablablablabla.

 

Fejkedit: Han skulle väl iofs kunna ha 99 också... tungt isf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som jag. Gick till ICA hagahallen, köpte en färdigskivad limpa och matade ankorna nere vid älven.

Började plussa direkt. Kosta en 18sek bara + ankorna var så glada.

Karma +1.

 

Tvivlar på detta :-P

 

`?

 

 

 

Änderna

 

anka och and är ju 2 olika fåglar. Man säger ju inte att man set-träffade med änderna imo...

 

Poängen var ju att Slasktratt tvivlade på att det var ankor som animalplanet matade, istället var det förmodlingen änder. Capish???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ez värdepush imo. Ett färgdrag lär han spela mer aggro emot en aktiv 3-bettare vilket du ändå verkar vara, och även en Q troooor jag han raisar nånstans i handen innan river. Skulle säga att han är sjukt viktad åt ett par, kanske en nia eller varför inte TT-JJ eller kanske tom en slowspelad AA-KK preflop (mindre troligt). Visst, kanske inte förväntar oss att få syn av sämre hand så ofta men jag tror heller inte att vi är slagna speciellt ofta. Har sett folk intala sig själva att du enbart värdepushar färg här och därför synat med JJ-TT för att du är så polariserad då o blablablablabla.

 

Fejkedit: Han skulle väl iofs kunna ha 99 också... tungt isf

 

Okej. Jag antar att det är en sån där spot där man ifall man är slagen helt enkelt är slagen och det förmodligen inte finns jättemycket mer värde att hämta ur handen, men man inte kan göra annorlunda iallafall. Pushade och han snappade av med 77 :(

 

Gör som jag. Gick till ICA hagahallen, köpte en färdigskivad limpa och matade ankorna nere vid älven.

 

Började plussa direkt. Kosta en 18sek bara + ankorna var så glada.

 

Karma +1.

 

Haha! :) Är det några ankor såhär års? Definitivt värt att prova. Får bli Wallinders på Norrstrand för mig dock istället för hagahallen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade pushat river i KQ-handen.

 

Fi sitter troligen inte på flushdrag om han är duktig reg o synar turn där.

Han kan dock syna turn med sämre Q lr ett par, om han inte sätter dig på flushdraget o tror han kan få bluffvärde på river. Underskatta inte passiva linjer med stark range mot aggromotståndare, som du ändå måste falla under.

 

Att check-syna är sämre pga en hel del händer som kan tänkas syna push kommer o checka bakom, bluffvärde fr Fi är ganska minimal, och allt som han värdebetar på river slår dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...