Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Svårt faktiskt, men jag hade nog synat med QQ o släppt K5-handen.

 

QQ-handen vill jag syna dels för jag ser inte vilken sämre hand som fi skulle kunna syna din push med, dels så vill jag ge honom chansen o skjuta en gång till ifall han ligger efter o chansen o överväga fold ifall han pushar river.

 

K5-handen så får vi typ precis pottodds o syna o kan springa dött, o lär väl inte få superbra betalt så ofta om vi träffar op så jag släpper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Svårt faktiskt, men jag hade nog synat med QQ o släppt K5-handen.

 

QQ-handen vill jag syna dels för jag ser inte vilken sämre hand som fi skulle kunna syna din push med, dels så vill jag ge honom chansen o skjuta en gång till ifall han ligger efter o chansen o överväga fold ifall han pushar river.

 

K5-handen så får vi typ precis pottodds o syna o kan springa dött, o lär väl inte få superbra betalt så ofta om vi träffar op så jag släpper.

 

Hm, jag tycker det känns skevt att bara syna QQ handen på turn när det blir så himla lite kvar river, men det kanske kan vara något. Orkar inte utveckla tankarna atm.

 

K5an bör man nog bara släppa ja. Jag synade iallafall men missade river så det gjorde det enkelt. Konstig hand.

 

 

 

Livet pissar verkligen på mig atm. Grannen har väckt mig 3 av 4 mornar runt 09 med musik den här veckan och jag fått stampa i golvet tills han slutat. Nu skäms han inte ens över att sätta på musik NU!? 02.30, som väl dunkar igenom här och gör det omöjligt att sova.

 

Jävla ärketilt på alltihop...

 

 

*edit*

lol så visar det sig inte alls vara han jag trodde utan bruden som bor bredvid honom våningen under mig. Aldrig träffat henne förut men en snabb anblick så såg hon fan ok ut. Rätt sminkad så hade väl antagnligen varit ute. Men en sån går det ju inte att vara arg på, och vilka hundögon man fick tillbaka tillsammans med ett litet förlåt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokerforum är perfa på att släppa på trycket ibland och läsa när man inte kan sova. Sitter uppe och tankar vids från dc, hade ingen aning om den svenskasidan förens idag, känns som de e + ev för inlärning när det är på modersmålet kan va lätt att missa något, inte fembeta för värde med 72!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! har börjat läsa din dagbok och än verkar de som om att de svänger, men håller tummarna, får jag fråga vilken div du spelar fotboll i?=)

 

 

HAHA gl med tjejen

 

Kul! :) Jag spelade fyran förra året och bytt till en klubb i trean till kommande året

 

Blir straffkn*ll på henne.

 

Omöjligt att inte dra på smilbanden när det kommer ur din mun :lol: Tomtar förstår

 

Känns ju extremt otroligt att vi drar dött i K5 handen, måste väl ha korrekta potodds för att syna där så jag synar iaf.

 

Jag är lite osäker. Känns ju inte ofta som att vi kommer få betalt på river direkt i och med att vi är ur poss.

 

Vi kan lida ihop, poker suger dase just nu.

 

Tråkigt att det går segt för dig också :(

 

 

Jag har efter ett långt whine inlägg på bloggen där jag verkligen skrev av mig bestämt mig för att vända på detta nu iallafall, och känner redan en motivation jag inte känt på länge att verkligen göra något åt skiten. Behöver en liten nystart och få slut på whinet, så det var lika bra att fläka ur sig allt på en gång, få lite struktur på tankarna och försöka fokusera på rätt saker nu istället :)

 

Således sov jag inte längre än till 11 idag, trots att jag inte somnade förrän 04. Även om inte 7h är en hållbar sömn för mig som tränar såpass mycket så funkar det vissa nätter då och då, och jag vägrar låta mig ha den dygnsrytm jag haft det senaste. Den är helt säkert en direkt bidragande orsak till mitt kassa fokus det sista.

 

Jag ska även börja med morgonaktiviteter. Förslagsvis gym 3x vecka och promenader 3x vecka (tänkte ha en helt ledig vilodag). Jag ska även börja hålla bättre koll på kosten och äta mycket mer än jag gör i dagsläget då jag trots min gainer 2x dagligen i dagsläget inte kommer upp i min förbrukning tuffa träningsdagar. Inte konstigt det är omöjligt att lägga på sig kilon. O andra sidan är det ganska bisarrt mycket som ska käkas för att täcka upp ett styrke plus ett tungt konditionspass på en och samma dag.

 

Gällande pokern så har jag öppnat ett nytt moneybookersaccount i € så jag äntligen kan flytta pengar till andra siter än b2b. Tänkte sätta in lite nya cash på redbet och sen vidare till whitebet och grinda lite NL$400. Blir bara ett litet kliv ner från €400 och känns ok. Är ju van med att spela 400 stackar nu också. Ska även ta tag i att modifiera klienterna så de blir mer grindvänliga och ger lite "ny" site känsla. Efter 80k händer i skiten känns allt man gör för en nystart ganska viktigt.

 

 

Kom igen nu pepp pepp pepp 8-):eek::ola::-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter klokt! Detta klarar du av!

 

Vilka modifieringar har du tänkt göra på klienterna, lite andra bakgrunder och så eller? I sådana fall är jag intresserad av det, kan va skönt att omväxla ibland, spec när det går dåligt:-)

 

Hur ofta tränar du i veckan? På tal om 7 timmars sömn, det är typ det jag brukar ha i princip varje natt, håller med om att det är för lite. Jag jobbar 5 dagar i veckan, och tränar/matchar 6 dagar i veckan, känner mig konstant sliten typ. Även om kroppen vant sig hyffsat. Är inte optimalt iaf.

 

Tror iaf din ide att ha ngn slags förmiddagsaktivitet är en bra tanke, tror det "räcker" med en längre promenad eller lätt jogg eller så för att få en bra start på dagen.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

div 3 är bra, har spelat där och ett kort skott på div 2 men det blev plattfall för mig och klubben=(. Nu känner jag mig avdankad och dricker kaffe framför din dagbok=)

 

Lycka till med nytändningen

 

Vilken klubb spelade du i? Hade två sessar i div 2 för 3 år sedan, i Enskede.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*edit*

lol så visar det sig inte alls vara han jag trodde utan bruden som bor bredvid honom våningen under mig. Aldrig träffat henne förut men en snabb anblick så såg hon fan ok ut. Rätt sminkad så hade väl antagnligen varit ute. Men en sån går det ju inte att vara arg på, och vilka hundögon man fick tillbaka tillsammans med ett litet förlåt :)

 

Vad är det man brukar säga? Kärlek börjar alltid med bråk. GL! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer vändningen...

 

GLGLGLGLGLGLGL

 

Ty :) Hur går det själv med spelet? Ett tag sen man läste något nu!

 

Låter klokt! Detta klarar du av!

 

Vilka modifieringar har du tänkt göra på klienterna, lite andra bakgrunder och så eller? I sådana fall är jag intresserad av det, kan va skönt att omväxla ibland, spec när det går dåligt:-)

 

Hur ofta tränar du i veckan? På tal om 7 timmars sömn, det är typ det jag brukar ha i princip varje natt, håller med om att det är för lite. Jag jobbar 5 dagar i veckan, och tränar/matchar 6 dagar i veckan, känner mig konstant sliten typ. Även om kroppen vant sig hyffsat. Är inte optimalt iaf.

 

Tror iaf din ide att ha ngn slags förmiddagsaktivitet är en bra tanke, tror det "räcker" med en längre promenad eller lätt jogg eller så för att få en bra start på dagen.

 

GL!

 

På ongame är det väl aglos mod som gäller. Enkelt och najs :) B2B har jag inte riktigt kikat på hur man gör än, men det ska väl gå där med. Handlar väl mest om att göra det mindre plottrigt med en enklare bakgrund.

 

I fotbollen har vi 5 pass i veckan nu under vintern varav ett rent fyspass. Utöver detta har jag hittils alltid gymmat en av de lediga dagarna. Som det är tänkt nu kommer det dock bli 7-8 pass i veckan tillsammans, med en ren vilodag.

 

Det är väldigt bra jobbat att klara av ett sånt liv med bara 7h sömn imo. Speciellt att även orka klämma in poker däremellan. Att du känner dig sliten jämt är ju dock inte särskilt konstigt med det schemat...

 

div 3 är bra, har spelat där och ett kort skott på div 2 men det blev plattfall för mig och klubben=(. Nu känner jag mig avdankad och dricker kaffe framför din dagbok=)

 

Lycka till med nytändningen

 

Ja det är väl i div 3 det börjar bli lite klass på det hela men fortfarande inte skitseriöst. Klubben jag gått till förmodas dock bli ett topplag i år då de kvalade till tvåan förra året och i år förstärkt rätt ordentligt, både på ledar och spelarsida. Iof har man tappat någon nyckelspelare till högre serier också vilket är lite synd.

 

Vad är det man brukar säga? Kärlek börjar alltid med bråk. GL! :)

 

Haha :) Tack så mycket!

 

 

 

Gympasset satt som smäck. Det blev axlar och armar idag. Det enda som inte körts tidigare i veckan. Ska ta ett kortare pokerpass nu! Spännande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett litet plus tillslut. Vann en viktig flipp på slutet. QQ vs AK. Flopp A77, turn K, river BAM Q :)

 

Hade några luriga händer.

 

FI 22/18, spelar trixigt och kan ta annorlunda och kreativa linjer. Spewar en del. Trebettar oftast pre men väljer att syna in den här ggn. Gillar nog mitt spel mer med 100bb bara. Lite djupare nu. Vad tycker ni om handen? Bland det första man lärde sig var ju att akta sig för att dra på parade brädor T_T

BB - Hero (€555,00)

UTG (€1016,25)

MP (€841,00)

CO (€451,50)

Button (€484,00)

SB (€319,90)

 

Preflop: Hero is BB with A:heart:, 4:heart:

3 folds, Button raises to €12,00, 1 fold, Hero calls €8,00

 

Flop: (€26,00) J:diamond:, J:heart:, Q:heart: (2 players)

Hero checks, Button bets €19,50, Hero raises to €58,00, Button raises to €103,00, Hero goes all-in for €485,00

 

 

FI är 23/19 med trebet på 6.5. När han synar in sig här har han aldrig en riktig premiumhand. Det enda han kan ha som skeppar är TT (Vilket han också lär ha en god del av gångerna). Här faller jag tillbaka i en gammal fisk-ovana att ta lågvariansvägen och syna för att folda om jag missar turn. Riktigt kasst när jag träffar ett sånt månster i trebettad pott. Han kommer ju bluffa ofta också eftersom han vet att jag har en så bred range. Illa spelat

 

CO - Hero (€947,00)

Button (€0,00)

SB (€307,90)

BB (€609,80)

UTG (€504,07)

MP (€438,00)

 

Preflop: Hero is CO with Q:diamond:, 9:diamond:

UTG raises to €14,00, 1 fold, Hero raises to €44,00, 1 fold, BB calls €40,00, 1 fold

 

Flop: (€104,00) A:diamond:, K:heart:, T:diamond: (3 players)

BB checks, Hero bets €60,00, BB raises to €156,00, Hero calls €96,00

 

Turn: (€416,00) 6:spade: (3 players)

BB goes all-in for €409,80, 1 fold

 

River: (€416,00) (2 players - 1 All-In)

 

 

Final pot: €416,00

 

BB didn't show hand

 

Outcome: BB wins €416,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80 000 händer breakeven/downswing? :shock:

 

Finns det någon graf?

 

t_aIYjIyDMV.gif

 

Har ett brant back på ongame över resterande händer. Glad att jag aldrig varit allt för långt under 0 strecket på b2b iaf :)

 

80k händer på b2b är dock inte så mycket som det låter egentligen, i och med att mycket av spelet består i 9-10 bordsgrind med till stor del samma till stor del nit-regulars på alla bord med inslag av fiskar här och där. Mkt nöta med inte alltid jättemycket värde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående layouts till OnGame så rekommenderar jag att du läser igenom tråden "Ongame, some not professionally made ported mods" på 2+2. Finns en sickes snygg miniwiew layout som jag för närvarande kör på.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/45/software/ongame-some-not-professionally-made-ported-mods-2081/?highlight=ongame+mods

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande pokern så har jag öppnat ett nytt moneybookersaccount i € så jag äntligen kan flytta pengar till andra siter än b2b. Tänkte sätta in lite nya cash på redbet och sen vidare till whitebet och grinda lite NL$400. Blir bara ett litet kliv ner från €400 och känns ok. Är ju van med att spela 400 stackar nu också. Ska även ta tag i att modifiera klienterna så de blir mer grindvänliga och ger lite "ny" site känsla. Efter 80k händer i skiten känns allt man gör för en nystart ganska viktigt.

 

 

Kom igen nu pepp pepp pepp 8-):eek::ola::-)

 

Fattar inte :( Varför kunde du inte flytta tidigare och varför funkar det med € osv.

 

Mycket lycka för övrigt, se till att vända på skiten. Och tack för CtotheJ-bloggen! Så sjuk och kul att kolla igenom den även om man inte har nån aning om vilka personerna är :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

div 3 är bra, har spelat där och ett kort skott på div 2 men det blev plattfall för mig och klubben=(. Nu känner jag mig avdankad och dricker kaffe framför din dagbok=)

 

Lycka till med nytändningen

 

vilka positioner spelar ni alla? framförallt rooney eftersom det är hans dagbok vore intressant att veta. spelar själv också fotboll men på lägre nivå, dock en jääääävla talang i yngre år - liksom hela sverige kanske? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka positioner spelar ni alla? framförallt rooney eftersom det är hans dagbok vore intressant att veta. spelar själv också fotboll men på lägre nivå, dock en jääääävla talang i yngre år - liksom hela sverige kanske? :mrgreen:

 

Själv började jag som innerback men jobbade mig upp till forward för att sedan hitta mitt A spel som på innemittfältare, mer än spelfördelare än en målgörare.=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående layouts till OnGame så rekommenderar jag att du läser igenom tråden "Ongame, some not professionally made ported mods" på 2+2. Finns en sickes snygg miniwiew layout som jag för närvarande kör på.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/45/software/ongame-some-not-professionally-made-ported-mods-2081/?highlight=ongame+mods

 

Jättetack, ska kika in det :)

 

Fattar inte :( Varför kunde du inte flytta tidigare och varför funkar det med € osv.

 

Mycket lycka för övrigt, se till att vända på skiten. Och tack för CtotheJ-bloggen! Så sjuk och kul att kolla igenom den även om man inte har nån aning om vilka personerna är :)

 

Jag hade kontot i $ innan! Så jag stängde det gamla och valde euro på det nya.

 

Kan nog bli mycket roliga skriverier i den bloggen efter sportlovsveckan i sälen tror jag :D Så jävla mycket nötter som åker upp.

 

vilka positioner spelar ni alla? framförallt rooney eftersom det är hans dagbok vore intressant att veta. spelar själv också fotboll men på lägre nivå, dock en jääääävla talang i yngre år - liksom hela sverige kanske? :mrgreen:

 

Jag är anfallare. Van att spela ensam där uppe och ta emot boll och spela tillbaka, är ju ganska stor så det passar mig bra (192cm, exakt som zlatan!!!!). Ingen renodlad målskytt men sätter dit ett gäng baljor per säsong. Förhoppningsvis blir jag bara farligare och farligare ju längre säsongen går :) Måste dock förbättra huvudspelet som är gräsligt med tanke på min längd.

 

 

Spelat NHL ikväll med ett par polare och kollat en rulle. Rätt skönt och jag är väldigt trött. Käkat enorma mängder idag. Stundtals haft ganska ont i magen. Tar väl ett tag att vänja sig antar jag.

 

Imorgon vetefan vad det blir. Promenad till att börja med tror jag. Har inget roligt jag kan gymma då jag gått igenom hela kroppen under veckan och lär vila. Klämmer in några händer poker om det känns ok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...