Matte_Maiden Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 Då är folk väldigt dumma. på 1/2 fattar nog ändå de flesta att om det är fold till dig på knappen spelar det ingen roll om det är 3 eller 103 spelare runt bordet. Fast det där är inte riktigt sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 Ska man vara petig kan man väl iofs räkna med card removal? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 Ska man vara petig kan man väl iofs räkna med card removal? Jepp, tror dock den är ganska överskattad och att folk överdriver när de "anpassar" sig till färre spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matte_Maiden Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 Ska man vara petig kan man väl iofs räkna med card removal? Jupp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 +1 på allt starfitter skrivit.... Ang. signatur heter det "enda" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 varför skulle btn öppna mer bara för att det är trehandat? För att man kommer undan med det och folk är bekväma... Helt olika metagame first in på btn i FR vs 3max... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 3 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2009 Förstår inte varför saker som den här bara gång på gång händer mig. Går upp pisstidigt för att åka till en bilverkstad i grannorten där det var de enda stället jag kunde få en snabb tid för att byta bromsbeläggen på min bil. Kommer dit o förstår ingenting när han säger "Ja det var en S80 va?". Obv har han tagit reg. numret fel. WFF ist för WFS Således beställt hem fel grejer och jag får vända hem och komma tillbaka imorgon. Trött... som fan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 Ska man vara petig kan man väl iofs räkna med card removal? Om något borde ju card removal verka för att man ska öppna tightare 3-handat då blindsen i snitt har starkare händer då, än om 2-7 redan foldat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 Om något borde ju card removal verka för att man ska öppna tightare 3-handat då blindsen i snitt har starkare händer då, än om 2-7 redan foldat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 Förstår inte varför saker som den här bara gång på gång händer mig. Går upp pisstidigt för att åka till en bilverkstad i grannorten där det var de enda stället jag kunde få en snabb tid för att byta bromsbeläggen på min bil. Kommer dit o förstår ingenting när han säger "Ja det var en S80 va?". Obv har han tagit reg. numret fel. WFF ist för WFS Således beställt hem fel grejer och jag får vända hem och komma tillbaka imorgon. Trött... som fan Se till att alltid använda bokstaveringsalfabetet för minimalt med misstag... eller som min bror en gång bokstaverade OUU: - O som i Olof, U som i .. ehm... Ulof. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 Se till att alltid använda bokstaveringsalfabetet för minimalt med misstag... eller som min bror en gång bokstaverade OUU:- O som i Olof, U som i .. ehm... Ulof. Hahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 3 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2009 Piss... Borden lika kalla som IRL och $850 back. Trots att jag bara förlorade 2 200 bb potter.. Såna här sessioner känns alltid så jävla illa för backet känns så stort sett till de stora potterna. Läcker bara iväg som ett såll i mindre. En jättefisk lyckades dumpa iväg $800 utan att jag fick träffa en enda flopp. Dyrt som fan blev det också eftersom standardöppningen var 14-16 dollar. fan också 3h spelade, 1 kvar sen... kanske blir lite mer tom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 3 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2009 Satte in lite cash jag flyttade från uni i rullen så nu fan ska jag ha insättningsrigg! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 3 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2009 wtf, tänkte sätta mig ner igen men så finns de bara 3 bord Nätverkstrubbel på ongame atm? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 Om något borde ju card removal verka för att man ska öppna tightare 3-handat då blindsen i snitt har starkare händer då, än om 2-7 redan foldat. Ditt eget kortsnitt på knappen är även det starkare. =) Se till att alltid använda bokstaveringsalfabetet för minimalt med misstag... eller som min bror en gång bokstaverade OUU:- O som i Olof, U som i .. ehm... Ulof. :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 Beror ju på om man menar tightare/lösare i hur många % av gångerna man kommer öppna eller om man menar i vilka faktiska sämsta händer man öppnar. Två olika enheter sas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 3 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2009 Hmmm... Helt plötsligt under sessionen går det inte att reloada längre och heller inte sätta ig på nya bord. Bara att lägga ner således. Helt vansinnigt hur man kan ta ut en sån sinnessjuk avgift för en icke fungerande tjänst Tog igen lite mer än 2 bi iaf. Inte jättenöjd med mitt spel dock. FI 22/18 reg har jag för mig. ok som variation till bet bet bet? Stacks: UTG Chill Evans ($225.30) CO Hero ($205.65) BTN rosetta77 ($182.15) SB hdgdl4u ($198) BB lilixlecool ($249.60) Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is CO Q:club: Q:spade: 1 fold, Hero raises to $6, rosetta77 calls $6, 1 fold, lilixlecool calls $4 Flop: 5:heart: 8:club: 2:heart: ($19, 3 players) lilixlecool checks, Hero bets $16, rosetta77 calls $16, lilixlecool folds Turn: 10:diamond: ($51, 2 players) Hero checks, rosetta77 bets $35, Hero goes all-in $183.65, rosetta77 folds Final Pot: $269.65 Hero wins $266.65 (net +$61.00) lilixlecool lost $6 rosetta77 lost $57 FI 42/17 foldar inte mot cbets. Bara att betala av antar jag, men fan så nötigt det känns både turn och river Stacks: UTG boring_name ($194) CO tkwaa05 ($265.40) BTN wawrzyn13 ($137.05) SB Hero ($415.35) BB -Lutikka- ($383.45) Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is SB A:spade: K:diamond: 1 fold, tkwaa05 raises to $4, 1 fold, Hero raises to $16, 1 fold, tkwaa05 calls $12 Flop: 10:club: A:heart: 5:spade: ($34, 2 players) Hero bets $22, tkwaa05 calls $22 Turn: 10:heart: ($78, 2 players) Hero checks, tkwaa05 bets $39, Hero calls $39 River: 9:spade: ($156, 2 players) Hero checks, tkwaa05 bets $78, Hero calls $78 Final Pot: $312 tkwaa05 shows 10:spade: J:diamond: tkwaa05 wins $309 (net +$154) Hero lost $155 Är pre och flopp ok mot någon man inte vet ett skvatt om? Känns inte så när jag väl hamnar i riverspotten som känns väldigt mkt TT-QQ från hans sida... Kan man folda här? Har ju ett par bättre pps i min range Stacks: CO Hero ($297) BTN ZLATAN_IBRAA ($210.80) SB spirre85 ($198) BB padoue23 ($214.50) Pre-Flop: ($3, 4 players) Hero is CO 8:club: 8:heart: Hero raises to $6, ZLATAN_IBRAA calls $6, spirre85 raises to $22, 1 fold, Hero calls $16, ZLATAN_IBRAA folds Flop: 6:heart: 2:club: 6:club: ($52, 2 players) spirre85 bets $32, Hero calls $32 Turn: 3:heart: ($116, 2 players) spirre85 checks, Hero checks River: 7:heart: ($116, 2 players) spirre85 bets $58, Hero Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 3 November , 2009 Rapport Share Postad 3 November , 2009 Jag känner av lite surhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 3 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 November , 2009 Jag känner av lite surhet. Bara lite Tog igen ett BI till genom några mediokert spelade händer! Bara back ett bi för dagen, 3.3k händer. Skönt Slutspelat för idag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 4 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 November , 2009 Så var besöket på bilverkstan avklarat. 3.2k gick de på. Var tvungen att byta både bromsskivor och belägg och parkeringsbromsskit. 2½h tog de mot tänkta 1h ;S Hade med tjejen, kul för henne Förbannat dyrt med bil... Betalade 154k, Servat den för 14k sen jag fick den (1 år 4 mån) och skulle jag sälja den idag tror jag inte jag skulle få mer än 100-110. Betalade minst 15k i överpris när jag köpte den. Orutin Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 4 November , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 November , 2009 1.9k händer lirade, började 3bi ner men slutade 3 opp shipppp Är detta std mot en lirare som nyss satt sig o man inte vet ett datt om? Stacks: UTG tarbouche88 ($101.75) CO Hero ($289.15) BTN yoghurt30 ($200.75) SB Don6C ($198) BB xxGant88xx ($198.50) Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is CO K:diamond: 10:diamond: 1 fold, Hero raises to $6, 1 fold, Don6C calls $5, 1 fold Flop: 10:club: 3:diamond: 4:club: ($14, 2 players) Don6C checks, Hero bets $11, Don6C raises to $35, Hero calls $24 Turn: Q:diamond: ($84, 2 players) Don6C bets $55, Hero calls $55 River: 6:heart: ($194, 2 players) Don6C bets $102, Hero folds Final Pot: $296 Don6C wins $293 (net +$95) Hero lost $96 Här är han nog balanserad Stacks: BTN chuks11 ($201) SB floswetten ($258.85) BB Hero ($315.20) Pre-Flop: ($3, 3 players) Hero is BB K:heart: K:club: chuks11 raises to $6, floswetten calls $5, Hero raises to $24, chuks11 calls $18, floswetten folds Flop: 2:spade: Q:club: 10:heart: ($54, 2 players) Hero bets $28, chuks11 goes all-in $177, Hero calls $149 Turn: 4:heart: ($408, 2 players, 1 all-in) River: 9:spade: ($408, 2 players, 1 all-in) Final Pot: $408 Hero shows K:heart: K:club: chuks11 shows A:diamond: K:spade: Hero wins $406 (net +$205) floswetten lost $6 chuks11 lost $201 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zumsar Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Jag skeppar in turn så gott som 100%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Varför syna turn och folda river med KT-handen? Räknar du med att en nobody kan 2-barrela men inte 3? EDIT: missade FD. In med deeegeeeen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Gillar synen på turn med KT-handen, men då måste vi syna en hel del blanka rivers pga fi.s polariserade range där. Gillar inte skepp turn så mkt faktiskt, dels pga att vi betar bort den del av hans range som vi leder mot, och den del som leder mot oss aldrig kommer o vika ändå, samt pga vår hand är väldigt dold om vi når fram på river, så det finns goda chanser att han stackar av ändå utan att vi behöver få in degen på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 4 November , 2009 Rapport Share Postad 4 November , 2009 Gillar synen på turn med KT-handen, men då måste vi syna en hel del blanka rivers pga fi.s polariserade range där. Gillar inte skepp turn så mkt faktiskt, dels pga att vi betar bort den del av hans range som vi leder mot, och den del som leder mot oss aldrig kommer o vika ändå, samt pga vår hand är väldigt dold om vi når fram på river, så det finns goda chanser att han stackar av ändå utan att vi behöver få in degen på turn. 100% rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts