Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

LOL, nu dyker puni o butabis hangaround upp utan egen input av värde...

 

 

Var lite konstruktiv Clementz, snälla snälla snälla....

 

Handen e för dålig för o bet/syna och för bra för att bet/folda.

Svårt o balansera en Check/raise-range? Nej.

Så vad väljer vi? CRAI.

 

Men vill du fortsätta att göra fel, så gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag är otydlig, men om vi tar en titt på en någorlunda standard 3betssynrange, kan vi dela upp det i 3 kategorier:

1. Säg låg o mellan-PP. Här lär fi checka bakom jätteofta men vika en del mot CB på den brädan.

2. Höga kort. Här träffar fi bra, och betar han så lär han inte vika mot push. Han checkar en del halvbra träffar som han kan tänkas vika mot CB, men i vart fall inte pushar mot vår CB, vilket gör det möjligt för oss o träffa turn, lr bluffpusha turn.

3. Låga SC lr liknande som han kan tänkas bluffa med om vi checkar o vika mot CR. De här korten bör väl ändå vara en marginell del av hans 3betssynsHD jfr med 1 o 2.

 

1. Ja, men då viker han mot vår turnbet.

2. Ja, det är varians i poker.

3. Ja, äntligen foldar fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj här var det action.

 

Jag är lite inne på vad clemetz säger... För bra för att checkfolda o för dålig för betsyn vilket bör göra det till en C/R. Sen är det väl helt enkelt bara upp till oss att balansera det även om det finns rätt många kassa turnkort.

 

 

 

Har spelat en session nu som gick bra! Vann de flesta potterna o plussade $700 utan att vara ai en enda gång. De enda potterna jag förlorade var i princip när jag trebettade o sen fick folda pre eller flopp och det var dock ganska många. Trebettade lite onödigt marginella lägen ibland kanske.

 

 

Största potten

 

Stacks:

UTG akueiha ($205.25)

CO -Sk8er- ($339.35)

BTN Hero ($351.10)

SB Mr_zobi ($155.80)

BB .bugs ($216.95)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BTN 9:club: A:club:

1 fold, -Sk8er- raises to $7, Hero raises to $24, 2 folds, -Sk8er- calls $17

 

Flop: 7:club: 8:club: 3:heart: ($51, 2 players)

-Sk8er- checks, Hero bets $30, -Sk8er- calls $30

 

Turn: 10:heart: ($111, 2 players)

-Sk8er- checks, Hero checks

 

River: 6:club: ($111, 2 players)

-Sk8er- checks, Hero bets $80, -Sk8er- calls $80

 

Final Pot: $271

-Sk8er- shows

Q:spade: Q:heart:

Hero shows

9:club: A:club:

 

Hero wins $268 (net +$134)

 

-Sk8er- lost $134

 

 

 

 

FI 22/18 över 300 händer. 12% 3b. Känns ju inte som att någon reg 2009 synar två gator med drag o sen bluffar river. Svårt att sätta honom på en hand utöver JT. Antar att vi måste syna när vi checkat? Men är det bättre att B/f river?

Stacks:

UTG Fwy2ny ($233.10)

CO Hero ($417.40)

BTN jougi1620 ($197)

SB Stefffyy ($185.90)

BB alko 10 ($60)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is CO K:heart: J:heart:

1 fold, Hero raises to $6, jougi1620 calls $6, 2 folds

 

Flop: 2:club: J:diamond: 4:club: ($15, 2 players)

Hero bets $11, jougi1620 calls $11

 

Turn: 10:diamond: ($37, 2 players)

Hero bets $28, jougi1620 calls $28

 

River: 3:heart: ($93, 2 players)

Hero checks, jougi1620 bets $72

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CR i 97-handen. ST, du är tyvärr ute och cyklar här. Blir inte svårt att balansera alls. Att beta nära 100% i 3b potter är iskallt

 

Jättefint cr-läge i 97-handen som butabi varit inne på. Att vi inte har värdehänder där är ju helt enkelt fel, bara se till att checkraisa med lite sådana också. IOM att man checkar o ger upp dessa brädor ofta stabbar fi ofta med random överkort. Tror man tappar sjukt mkt värde i att aldrig checkraisa en sån flopp.

 

 

Om jag fick välja mellan att aldrig betta eller aldrig checka den typen av bräda i 3b potter skulle jag def. hellre välja att aldrig betta.

 

 

Att c-beta närmre 100% på den typen av bräda kan inte vara något annat än iskallt. Sorry ST!

 

Multipla konton osv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta river i KJ. Jag betsynar den I think. Checkfolda den finns ju inte på kartan.. som spelat snapar vi av så snabbt det går!

 

Betsyna alltså...

 

Är det inte just så dragen spelas? Hade spelat de flesta av mina drag så ivf i fi:s byxor. Jag hade checksynat river i dina.

 

Läste av brädan fel. Tänkte inte på att turn drar med sig så många ytterligare drag jag barrelar, så har han drag är ju helt klart bet river ett ok spel. Hade turn varit helt blank dock och jag bettat hade det varit väldigt kallt mot mig. Jag upplever dock att dragen allt som oftast spelas snabbt så aggressiva som gamesen är men jag kanske överdriver det i mitt huvud

 

 

Snappade av det såklart och tänkte aldrig något annat o han hade JTo. Tror jag nog gillar checksyn bäst trots allt.

 

 

Nu ska jag spela nhl och äta kebab. Riktigt jävla trött men tänkte få in en session till lite senare så tar jag helgen sen och åker till Göteborg 09 imorgon för att hälsa på ett par polare som pluggar där, sen är det slutspurt innan amsterdam till veckan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså vi verkar inte nå konsensus, och det är helt ok i sig. Kul att få diskutera händer med folk som har andra åsikter.

 

Gillar att Puni och Emop alltid argumenterar sakligt, även i viss mån Butabi även om han gillar o busa till det lite.

 

Tror nog i längden att bet, och check-linjen kanske skiljer sig marginellt resultatmässigt, och den här sitsen är väl inte en vanlig sits för mig eftersom jag inte ofta har den typen av hand i 3betad pott op.

 

För min del känns det som att folket kommer med efterhandskonstruktioner gällande check av värde för att få en anledning och CRAI-dega skithänder som 79s i såna lägen, och ändå inte förlora balans-diskussionen, när de i realiteten skulle betsyna hela sin värderange, men va vet jag.

 

Det är annars rätt vanligt att så fort man belyser balansproblem så kommer motargumentet: Men då slänger vi bara in ett par värdehänder där så är det fixat... o så ser verkligheten helt annorlunda ut och värdehänderna lyser med sin frånvaro i vissa linjer.

 

Jag har väl inte nån gång sagt att jag CBar 100% i 3betade potter, utan att med den här brädan har jag en väldigt hög CB-procent, tillika i 2betade potter. Kanske beroende på att jag sällan dyker upp med rena skräphänder i såna lägen.

 

Överlag är CRAI med 79s här en semibluff som kräver en del FE för att vara bra, och jag kan helt enkelt inte se Fi släppa alltför många händer som han väljer o beta floppen med, för att pushen ska va lönsamt när man en del av tiden faktiskt nästan springer dött när ens flushdrag överträffas av bättre drag. Det man hoppas på är att man är uppe mot Fi.s absoluta bottendel av hans 3betssynsrange, och hur ofta det inträffar vet nog alla.

 

Sen får man inte glömma, som nån sa, att fi kan checka bakom värdehänder som han inte vill pushas bort fr på floppen. Så att automatiskt anta att man kan bluffa bort fi på turn bara för han checkar bakom på floppen är ganska naivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatte springa rätt trevligt o vann ca 2bi till nu på en knapp timmes spel :) Dagen $1061! Skönt att ta med sig till helgen. Var ett tag sen jag plussade ordentligt så det var fan dags

 

 

 

Det här var en lurig hand. FI 29/26 över drygt 100 händer och har synat 3 st 3b under dessa händer o foldat en. Funtade på att ta passiva linjen o gå för checksyn från flopp först men valde att betta ivf. Turn är ju typ nötsämsta kortet o han bettar rätt stort. Semidjupt. What now... Syn o C/F river ok?

Stacks:

CO Nittyness ($219.55)

BTN nortrom ($362.30)

SB Hero ($289.40)

 

Pre-Flop: ($2, 3 players) Hero is SB K:heart: K:diamond:

esu4000 folds, Nittyness folds, nortrom raises to $6, Hero raises to $21, nortrom calls $15

 

Flop: 10:diamond: J:club: 10:spade: ($42, 1 players)

Hero bets $26, nortrom calls $26

 

Turn: 7:diamond: ($94, 1 players)

Hero checks, nortrom bets $62

 

 

Fan vad jag ska sova gott inatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checksyn checksyn. inte vika river! KK 145bb djupt. kallt att vika river

vad vill du knacksyna som sämst på river om du viker KK?

 

Tänkt en del på handen o ser just det problemet... Finns ju inga bättre händer att checksyna. Samtidigt känns det som jag är slagen rätt ofta på den här brädan. Kan knappt se en bättre bräda för hans range. Tvivlar på att gemene reg skjuter tomt både turn och river. Vad ska han ha synat flopp med? Det vi slår han går för värde med är väl isåfall QQ som han kommer fyrbetta ofta pre

 

Du får 145 bb att låta lite, det är ju jeeeetemycket :( För 100 bb hade jag inte orkat fundera över beslutet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just de händerna tycker jag förvisso är perfekta b/c händer.
Nu vet jag att du bara tjabbar med mig, men för STs skull så. 79s är en mkt bra hand att c/r tillika alla små fd, så att förlora lite värde med Ax ett hjärter för att balansera c/r rangen, är en bättre uppofrring än att som ST tidigare nämnde alltid lägga sig efter check.

 

 

ST av att lästa dina poster, så verkade det som att du tycker att man förlorar alla bluffmöjligheter genom att checka flop. Rädd för att inte kunna skrämma iväg KQ lika händer som FI ofta checkar bakom med på floppen. Du har fortfarande möjlighet att bluffa både turn och river. Då ett 9högtFD inte har lika mkt EV på turn så kan du säkert lägga dig mot en R på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka till forumet o än en gång ska man behöva må dåligt över allas grindande respektive plussande :(

 

 

Gbg var rätt trevligt iaf. Förutom att polaren vi bodde hos bodde så jävla risigt. Förstår inte hur man klarar av att leva så. Ostädat, förjävligt inrett och gammalt och slitet alltihop.

 

Var på sticky fingers i lördags o det var väl ingen höjdare... Knappt en snygg brud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka till forumet o än en gång ska man behöva må dåligt över allas grindande respektive plussande :(

 

 

Gbg var rätt trevligt iaf. Förutom att polaren vi bodde hos bodde så jävla risigt. Förstår inte hur man klarar av att leva så. Ostädat, förjävligt inrett och gammalt och slitet alltihop.

 

Var på sticky fingers i lördags o det var väl ingen höjdare... Knappt en snygg brud

 

omg vi va i linköping i helgen på nåt ställe som hette typ platå? jääävlar vad mycket snygga tjejer (: (: (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...